geband uit topic?


En anders kan Marcel altijd zelf nog "even" wat nieuwe software schrijven ;)):DD
Dat laat hij in de regel aan mij over als ik me goed herinner :LOL: :LOL: :LOL:

Art School Animation GIF by sarahmaes
 
Ik ga nu even heel gek zijn. Idd je zult het waarschijnlijk je niet kunnen voorstellen. :DD
Ik pak even wat account upgrades informatie daarin staat....... Donateurschap en volledige toegang! ;)

** Serieuze modus aan. **
Ook al hebben we elkaar nog nooit IRL (In Real Life) ontmoet en ook niet gebruikt gemaakt van de mogelijkheden die nog meer zijn. Door de huidige belemmeringen die voor minimaal 2 personen er kunnen zijn is de basis... Het gebruik van internet als tool door wat gebruikers kunnen op het forum dus voor een gedeelte niet te gebruiken, niet toegankelijk gemaakt. Op zich is alleen dat al jammer als je bedenkt hoeveel er in de IT-wereld is verandert in de loop der tijd. Ook al ben ik geen IT-er, mis die achtergrond..

Niet alleen geloof ik oprecht dat er betere keuzes gemaakt kunnen worden door het forumbeheer, ik hoop het ook.

**Edit**

** Serieuze modus uit**
Gelukkig ben ik nooit kritisch. Ik weet niet eens wat kritisch zijn betekent. :deal::'(
 
Laatst bewerkt:
@Friesian Je zult het waarschijnlijk als grapje bedoelen, of wellicht niet dat is mij niet helemaal duidelijk.

Zoals hopelijk wel duidelijk is zou ik graag zien dat er wat verandert aan het 2-way negeer model. Echter, veranderingen proberen te bedwingen a.d.v. een technische verwoording van Donateurschap lijkt mij niet de juiste weg. Al is het maar omdat ik door verschillende redenen nooit donateur zal worden ;) of omdat dit soort teksten altijd aangepast kunnen worden. Sowieso vraag ik mij af of je nog van een donatie kunt spreken waar voordelen (reclame..) aan verbonden zitten. Dat is echter een ander verhaal.

Ik zou het fijn vinden als er een 'officieel' statement komt waarin duidelijk wordt of dit zo blijft of niet. Zodat ik, en met mij toch een behoorlijk aantal andere personen, weten waar wij aan toe zijn.
 
@DanielHoogland
Natuurlijk is het een grapje, daarom ook de veelzeggende knipoog smiley. :) Veranderingen te bedwingen (donateurschap) is zeker niet mijn intentie. De serieuze modus heb ik daarom ook bewust toegepast...:thumbs::cool:

Een kritische noot kan echter wel aanzetten tot een overdenking en daar lijkt me niks verkeerd aan. En ik schaar me bij je woorden.... Net als jij behoor ik ook tot een groep, voorheen groepen van, Superusers.
Ik zou het fijn vinden als er een 'officieel' statement komt waarin duidelijk wordt of dit zo blijft of niet. Zodat ik, en met mij toch een behoorlijk aantal andere personen, weten waar wij aan toe zijn.
 
Laatst bewerkt:
Heb alle reacties (tenminste als niemand mij genegeerd heeft) met interesse gelezen.

Op dit moment ben ik van mening dat ik graag zou willen dat de negeer functie (als iemand mij zou negeren) er alleen voor zorgt dat iemand mijn berichten niet meer kan zien.

Andersom wil ik wel graag ieders berichten kunnen blijven lezen. Het is tenslotte een openbaar forum.

Op het moment dat iemand berichten gaat plaatsen die alle fatsoensnormen te buiten gaan dan mag, wat mij betreft, de forum leiding ingrijpen en die persoon (tijdelijk) de mond snoeren. Hoewel diegene natuurlijk vrij eenvoudig via een nieuw account weer kan meedoen.

Maar mijn mening hierover kan beïnvloed worden en dus ook weer bijgesteld omdat ik met interesse de verschillende meningen en beredeneringen hier lees en daarvan veel leer. Dat vind ik juist het mooie van dit forum.

Resumé: Ik zou het heel vervelend vinden als door de negeer functie ik meningen van anderen niet kan lezen.
Als mensen mijn mening zouden negeren vind ik dat natuurlijk jammer maar dat vind ik iedereen zijn / haar goed recht.
 
Laatst bewerkt:
Persoonlijk vind ik de hele negeer functie onzin. 1 of 2 way optie.

Waarom dan op een forum actief zijn. Het is gewoon een vorm van censuur.

Ik kan me geen situatie voor stellen om deze functie te gebruiken. Als je iets niet wil lezen dan scroll je verder. Als je reacties op een bepaald onderwerp van een persoon niet op prijs stel of het topic dwaalt af, kun je dit ook gewoon even aangeven. Hoe moeilijk moet dit zijn.

Wellicht dat ik de reacties van een bepaald persoon niet wens te lezen maar de andere topic volgers wel. Het moet niet zijn dat een ieder naar eigen inzicht iemand kan buiten sluiten van een bepaald onderwerp. Als topic volger vind ik misschien de mening van persoon B interessanter dan van persoon A Is toch te gek dat iemand anders kan beslissen wat ik interessanter moet vinden.

Als je specifiek van bepaald(e) persoon een reactie/info wil is daar de PM voor.

Als je je zo zwaar irriteer aan iemand dat je de negeer functie aan moet zetten ga dan naar de bibliotheek en haal een boek.

Bij grens overschrijdende reacties is er beheer en kan er een ban ingezet worden wat genoeg zou moeten zijn.

De hele negeer functie schrappen dat zal technisch ook voor beheer het makkelijkste zijn (y)
 
Ik kan me geen situatie voor stellen om deze functie te gebruiken. Als je iets niet wil lezen dan scroll je verder
Dat is verstandig en gelukkig doen de meeste leden dat ook wel maar niet iedereen en zonder namen te noemen kan ik je zeggen dat dit jaren geleden soms flink uit de klauwen liep.
Maar goed, zoals Ton al aangaf heeft het onze aandacht en wordt er gekeken wat wenselijk en ook mogelijk is.
 
Dat is verstandig en gelukkig doen de meeste leden dat ook wel maar niet iedereen en zonder namen te noemen kan ik je zeggen dat dit jaren geleden soms flink uit de klauwen liep.
Maar goed, zoals Ton al aangaf heeft het onze aandacht en wordt er gekeken wat wenselijk en ook mogelijk is.
Ja John dat weet ik maar als het flink uit de klauwen loopt heb jij rechts boven in je scherm een knopje met de optie ban. Even muizen en klaar ;) Dat is nu eenmaal jouw taak op het forum. Ik begrijp ook wel dat dit meer werk is voor jullie als beheer en als dit een probleem mocht zijn hier een oplossing voor zoeken.

Jaren geleden was het bezoekersaantal en aantal actieve forum leden volgens mij ook veel groter. Meer mensen, meer meningen, meer irritatie maar vormen van censuur/blokkades roept nu eenmaal weerstand op. In bepaalde landen schikken mensen zich hierin maar over het algemeen gaat dit niet lukken in Nederland.

Elk voordeel heeft een nadeel en elk nadeel heeft een voordeel.

Persoonlijk des te meer bezoekers en meningen al dan niet nuttig/prettig om te lezen des te beter.
 
Dat klopt Michelle maar we doen dit als vrijwilliger en zijn niet 24/7 aanwezig en soms loopt het al flink uit de klauwen voordat wij het zien. Dan blijft het vaak ook niet beperkt tot 1 topic maar vaak krijgt dat elders een vervolg en dan heb je nog dat anderen zich er ook in mengen. Gelukkig is dat sinds de huidige negeerfunctie zo goed als verleden tijd.
Maar goed zoals ik al zei beraden we ons hierop en dat daarvan zullen jullie spoedig horen (wat al dan niet kan en wenselijk is).
 
Heb alle reacties (tenminste als niemand mij genegeerd heeft) met interesse gelezen.

Op dit moment ben ik van mening dat ik graag zou willen dat de negeer functie (als iemand mij zou negeren) er alleen voor zorgt dat iemand mijn berichten niet meer kan zien.

Andersom wil ik wel graag ieders berichten kunnen blijven lezen. Het is tenslotte een openbaar forum.

Op het moment dat iemand berichten gaat plaatsen die alle fatsoensnormen te buiten gaan dan mag, wat mij betreft, de forum leiding ingrijpen en die persoon (tijdelijk) de mond snoeren. Hoewel diegene natuurlijk vrij eenvoudig via een nieuw account weer kan meedoen.

Maar mijn mening hierover kan beïnvloed worden en dus ook weer bijgesteld omdat ik met interesse de verschillende meningen en beredeneringen hier lees en daarvan veel leer. Dat vind ik juist het mooie van dit forum.

Resumé: Ik zou het heel vervelend vinden als door de negeer functie ik meningen van anderen niet kan lezen.
Als mensen mijn mening zouden negeren vind ik dat natuurlijk jammer maar dat vind ik iedereen zijn / haar goed recht.
Het zijn vaak die mensen die geen reacties kunnen velen op hun post. Die het dus vervelend vinden om kritiek te krijgen op een gegeven mening. Zij zullen het dus juist niet op prijs stellen dat hun berichten worden gelezen. Immers je kan je kritiek dan nog wel spuien naar de overige leden. Die zij dan ook nog eens niet kunnen zien. Hetgeen het ongemakkelijke gevoel, het niet kunnen omgaan met kritiek, alleen maar versterkt.
 
Dat klopt Michelle maar we doen dit als vrijwilliger en zijn niet 24/7 aanwezig en soms loopt het al flink uit de klauwen voordat wij het zien. Dan blijft het vaak ook niet beperkt tot 1 topic maar vaak krijgt dat elders een vervolg en dan heb je nog dat anderen zich er ook in mengen. Gelukkig is dat sinds de huidige negeerfunctie zo goed als verleden tijd.
Maar goed zoals ik al zei beraden we ons hierop en dat daarvan zullen jullie spoedig horen (wat al dan niet kan en wenselijk is).

Ik begrijp zeker het knelpunt. Kwestie van delegeren wat dan weer jouw sterke punt is :DD

4x6 uur is ook 24 uur. Extra beheerders of hoe je deze wil noemen met beperkte mogelijkheden is misschien een optie. Niet meteen een ban maar een freeze stand van 24 uur zodat beheer tijd heeft om te bepalen wat nodig is in een bepaalde situatie. Gezien de reacties van degene die het graag anders zien meteen gebruik van maken en delegeren. @Friesian en @DanielHoogland weekend shift van 24 tot 6 uur :cooll:

Nou ja er zullen veel meer mensen zijn die hier meer verstand van hebben en wellicht kunnen mee denken aan oplossingen. De mooiste en beste oplossingen komen vaak voort uit een vorm van samenwerking van een diversiteit aan mensen en om zaken vanuit diverse invalshoeken te bekijken.
 
4x6 uur is ook 24 uur. Extra beheerders of hoe je deze wil noemen met beperkte mogelijkheden is misschien een optie. Niet meteen een ban maar een freeze stand van 24 uur zodat beheer tijd heeft om te bepalen wat nodig is in een bepaalde situatie. Gezien de reacties van degene die het graag anders zien meteen gebruik van maken en delegeren. @Friesian en @DanielHoogland weekend shift van 24 tot 6 uur :cooll:
Ik denk dat ik als mod wat te ongenuanceerd ben ;) Ik kan natuurlijk niet achter de schermen kijken maar vanaf wat ik kan zien valt het allemaal wel mee. Soms heb je een discussie die wat uit de hand loopt en dan zal er wellicht via PB e.e.a. gesust moeten worden maar in de 2 jaar dat ik nu mee loop kan ik de flinke ruzies op 1 hand tellen. Je zou ook een wat strikter beleid kunnen hanteren en gewoon wat sneller iemand bannen. Kost minder energie en daar heb ik weer geen moeite mee. Ben je een troll of niet voor rede vatbaar? Doei!

Ook een door een mod gecontroleerde optie voor een 2-way ban zou ik wellicht nog ok vinden, maar aan de andere kant.. Als zoiets echt nodig is om twee kinderen uit elkaar te halen dan vraag je je af of je die kinderen uberhaupt wel wil hebben (kostschool!)
 
Ja de laatste 2 jaar is het inderdaad rustig maar in mn beginperiode was het soms wel ander Daniel. Ik ben nu vanaf 2012 of 2013 beheerder en kan dus ook terugkijken op tijden het het heel anders was dan tegenwoordig.
 
Maar je kunt ook niet altijd in het verleden blijven hangen toch? En soms is een pittige discussie toch ook niet verkeerd? Anders krijg je wel een heel strak keurslijf waaraan voldaan moet worden. En er is toch ook nog een rapporteer functie, waar gekrenkte zieltjes gebruik van kunnen maken? Daarnaast is dit zo'n beetje het meest rustige forum waar ik actief op ben, met het aantal posts dat hier dagelijks gemaakt wordt kan het toch niet heel ingewikkeld zijn om daar enig toezicht op te houden?
 
Ik begrijp zeker het knelpunt. Kwestie van delegeren wat dan weer jouw sterke punt is :DD

4x6 uur is ook 24 uur. Extra beheerders of hoe je deze wil noemen met beperkte mogelijkheden is misschien een optie. Niet meteen een ban maar een freeze stand van 24 uur zodat beheer tijd heeft om te bepalen wat nodig is in een bepaalde situatie. Gezien de reacties van degene die het graag anders zien meteen gebruik van maken en delegeren. @Friesian en @DanielHoogland weekend shift van 24 tot 6 uur :cooll:

Nou ja er zullen veel meer mensen zijn die hier meer verstand van hebben en wellicht kunnen mee denken aan oplossingen. De mooiste en beste oplossingen komen vaak voort uit een vorm van samenwerking van een diversiteit aan mensen en om zaken vanuit diverse invalshoeken te bekijken.
Een belangrijke tip zou ook kunnen zijn dat de grond om iemand te negeren in een paar regels opgegeven wordt aan de beheerders eer die ban uitgevoerd wordt. Kritiek geven op een manier zoals die behoort zou dan een reden kunnen zijn om de ban niet te te wijzen. Daarentegen zou onbehoorlijk gedrag juist grond kunnen zijn om juist wel tot uitvoering te komen. Bovendien kan dit een methode zijn om gronden te bekijken van ban vragers. En trouwens ook voor de mensen die geband worden. (Is geband een woord??)
 
Een belangrijke tip zou ook kunnen zijn dat de grond om iemand te negeren in een paar regels opgegeven wordt aan de beheerders eer die ban uitgevoerd wordt. Kritiek geven op een manier zoals die behoort zou dan een reden kunnen zijn om de ban niet te te wijzen. Daarentegen zou onbehoorlijk gedrag juist grond kunnen zijn om juist wel tot uitvoering te komen. Bovendien kan dit een methode zijn om gronden te bekijken van ban vragers. En trouwens ook voor de mensen die geband worden. (Is geband een woord??)

Dan blijft de banfunctie zoals ie nu is niet zoals het hoort. Als een beheerder de reden tot bannen als legitiem beschouwd, zou daar een andere actie uit voort moeten komen dan het bannen zoals dat nu gebeurt, omdat het nu een deel van de functie van een forum saboteert.
*geband is prima Nederlands :)
 
Dan blijft de banfunctie zoals ie nu is niet zoals het hoort. Als een beheerder de reden tot bannen als legitiem beschouwd, zou daar een andere actie uit voort moeten komen dan het bannen zoals dat nu gebeurt, omdat het nu een deel van de functie van een forum saboteert.
*geband is prima Nederlands :)
Wil jij niet zo vervelend zijn om dit geweldige idee van mijzelf de grond in te boren? Hoe haal je het in je hoofd dat daar überhaupt een andere actie uit voort zou kunnen komen? Bah, was er maar een goede negeer functie!

:):):););););););););););););)


Misschien moet ik ook wel oppassen met dit soort teksten...
 
Wil jij niet zo vervelend zijn om dit geweldige idee van mijzelf de grond in te boren? Hoe haal je het in je hoofd dat daar überhaupt een andere actie uit voort zou kunnen komen? Bah, was er maar een goede negeer functie!

:):):););););););););););););)


Misschien moet ik ook wel oppassen met dit soort teksten...

Je weet dat als ik jou nu op negeer (*kuch ban) zet, je dit topic niet langer meer kunt zien en niet langer deel kunt nemen aan deze discussie? Kijk maar uit dus! Je excuus mag je via privebericht aan me sturen.
🤪😘
 
Als beheerder doe je het nooit goed en dat weten we en is een onderdeel van ons "werk", het mooie is van de negeerfunctie nu is dat ruzies beperkt blijven en niet via de pb nog verder kan escaleren, daar zijn achter de schermen tal van voorbeelden van, wat ook onze reden was om deze negeerfunctie welke standaard in de software zit uit te breiden met een extra aangekochte app, waardoor mits je iemand negeert deze je niet blijft achtervolgen in de pb waardoor, en dat weten we. al meerdere leden vertrokken zijn, dit houdt het voor ons dus ook overzichtelijk omdat we pb's niet kunnen lezen laat staan controleren, en helaas is deze app niet zo aan te passen dat er meerdere keuzes in zitten, maar daar word nog verder naar gekeken, niet onmogelijk dat er in een volgende update er mogelijkheden bijkomen.
 
Een belangrijke tip zou ook kunnen zijn dat de grond om iemand te negeren in een paar regels opgegeven wordt aan de beheerders eer die ban uitgevoerd wordt. Kritiek geven op een manier zoals die behoort zou dan een reden kunnen zijn om de ban niet te te wijzen. Daarentegen zou onbehoorlijk gedrag juist grond kunnen zijn om juist wel tot uitvoering te komen. Bovendien kan dit een methode zijn om gronden te bekijken van ban vragers. En trouwens ook voor de mensen die geband worden. (Is geband een woord??)
Uh ik raak nu zelf de weg even kwijt.

We hebben toch een negeerfunctie waarbij iedereen willekeurig de reacties van een bepaalde deelnemer in een topic niet meer kan zien of kan reageren en een ban wat betekend een complete blokkering/toegang op het forum opgelegd door beheer?

Lijkt me geen strak plan dat een ieder aan beheer een negeer of ban vraag aan beheer gaat voor leggen met argumenten. Dat is helemaal bewerkelijk.

Gewoon geen negeer functie van willekeurig iemand en een ban word gewoon opgelegd als beheer dit nood zakelijk acht zonder enige argumenten. Ik neem aan dat dit al geregeld is. Ik neem aan als je een ban krijg van beheer dat je een mailtje krijg in de trant van; je bent stout geweest en je bent 2 maanden niet welkom op het forum.

Ik hou ook wel van een discussie maar ik zie al aan dat beheer allemaal PM krijgt van wil je @benvo een tijdje blokkeren want ik vind het maar een irritant mannetje. John of Ton zou het geheel eens zijn met mijn argument en jij krijg een negeer dan wel een ban. Zou wel lekker rustig worden op het forum dat dan weer wel :DD John en Ton zitten na 2 dagen met een burn out. Sommige leden ook want die moeten hun lijst met verzoeken en argumenten gaan klaar maken en versturen.

Uiterst democratisch zou zijn een apart forum gedeelte met negeer en ban verzoeken. Ik post, ik wil graag @benvo bannen dan wel negeren want ik vind het een irritant mannetje. Wie vind dit ook. Meer dan 10 likers dan een negeer, meer dan 20 likers een ban. Maar ook een democratie kan zowel voordelen als nadelen hebben
 
Ban verzoeken zou een beheerders drama worden, dat lijkt mij inderdaad niet wenselijk. Er is al een report topic knop die je kunt gebruiken als e.e.a. uit de hand loopt.

Als een ieder gewoon verstandig is en niet op de man speelt maar op het onderwerp, dan heb je al een hoop minder gedoe. Ik probeer dat in ieder geval altijd bij mijn reacties in het achterhoofd te houden.
 
Wat een interessante discussie hier.
Ik ben het met @DanielHoogland eens. Ik zie soms dat 'adviezen' zo aggressief gespeeld worden, dat de TS (vaak nieuwkomers) helemaal overschreeuwd wordt.
Vooral voor de nieuwe leden zou het goed zijn om adviezen wat liever of in ieder geval wat neutraler te brengen. De mensen komen met de beste bedoelingen en een 'wat jij hebt kan echt niet en je mishandelt dieren' vind ik ook niet echt oke.

Een negeer/ban functie vind ik wel weer wat overdreven. Kunnen we niet gewoon met elkaar afspreken dat we elkaars mening accepteren, óók als dat toevallig een andere mening is dan die van jezelf? We kunnen allemaal van elkaar leren.
Tot zover mijn betoog :DD
 
en een ban wat betekend een complete blokkering/toegang op het forum opgelegd door beheer?
Klopt, we hebben de mogelijkheid om iemand een ban op te leggen vanaf een afkoel periode tot een permanente ban, dit kan alleen op een persoon worden opgelegd en niet een persoon in een specifiek topic, deze zwaardere bans worden altijd in overleg in beheer en in overeenstemming van 3 beheerders gemaakt.
 
Vooral voor de nieuwe leden zou het goed zijn om adviezen wat liever of in ieder geval wat neutraler te brengen. De mensen komen met de beste bedoelingen en een 'wat jij hebt kan echt niet en je mishandelt dieren' vind ik ook niet echt oke.
Ik ben hier mee eens maar.. Ik realiseer mij ook dat je hiervoor als persoon het vermogen moet hebben om je te verplaatsen in de ander en dat heeft niet iedereen. Ik wil hier niemand beledigen en ik hoop dat ik niemand 'voor de kop stoot' maar zo is het nu eenmaal. We hebben te maken met verschillende karakters en persoonlijkheden en uiteindelijk (heeft ook even geduurd) heb ik geleerd te accepteren dat ieder het op zijn eigen manier doet. In zo'n topic probeer ik dan nog wel eens tegengas te geven en met constructieve maar vriendelijke adviezen te komen maar soms.. Soms haak ik ook af en laat ik het maar op z'n beloop. Helemaal als het weer zo'n sluierbak van 20L is met troebel water en een simpel binnenfiltertje.
 
Ik begrijp zeker het knelpunt. Kwestie van delegeren wat dan weer jouw sterke punt is :DD

4x6 uur is ook 24 uur. Extra beheerders of hoe je deze wil noemen met beperkte mogelijkheden is misschien een optie. Niet meteen een ban maar een freeze stand van 24 uur zodat beheer tijd heeft om te bepalen wat nodig is in een bepaalde situatie. Gezien de reacties van degene die het graag anders zien meteen gebruik van maken en delegeren. @Friesian en @DanielHoogland weekend shift van 24 tot 6 uur :cooll:

Nou ja er zullen veel meer mensen zijn die hier meer verstand van hebben en wellicht kunnen mee denken aan oplossingen. De mooiste en beste oplossingen komen vaak voort uit een vorm van samenwerking van een diversiteit aan mensen en om zaken vanuit diverse invalshoeken te bekijken.
Ik zeg Bertus als beheerder :D
 

Terug
Bovenaan