geband uit topic?


Je post blijkt veel belangrijker dan je denkt. Zo heb ik gevoelige voetzolen. De oorzaak ligt bij jou. In dit topic wist je mij te voorzien van een dusdanig compliment over een van de nog niet genoemde positieve eigenschappen dit ik bezit. Door deze veer in mijn ko... achterste ben ik naast mijn schoenen gaan lopen. Hetgeen, als gezegd, dus niet bevorderlijk is voor voetzolen. Je bijdrage en daarmee je mening bleek van aanzienlijk pijnlijke invloed... :):):););)
Daarmee dat het o zo belangrijk is om af en toe eens met beide voeten op de grond te komen.
Daar harden je voetzolen van, kweek je wat eelt.
Als je dan eens naast je schoenen gaat lopen zijn je zolen er tegen gewapend 😁
 
Daarmee dat het o zo belangrijk is om af en toe eens met beide voeten op de grond te komen.
Daar harden je voetzolen van, kweek je wat eelt.
Als je dan eens naast je schoenen gaat lopen zijn je zolen er tegen gewapend 😁
Aiaiaiai, ik draag steunzolen.
Season 1 Omg GIF by Friends
. 😂😂
 
Zover mij bekend zijn er 4-5 mensen die mij negeren, kan er niet wakker van liggen het leven is al gecompliceerd genoeg voor een adhd'er, het is niet mijn fout dat mensen niet tegen de directheid van mij kunnen.
Zijn dat maar 4-5 mensen ja? Ik had dat aantal toch hoger verwacht. Niet zozeer vanwege jouw directheid, die ik zelf steeds vaker kan waarderen. Maar vooral vanwege de cancelcultuur waarin wij ons momenteel steeds meer begeven.
 
Ik heb het gelezen en begrijp nu waarom het begrip me niets zegt.
Volledig niet op mij van toepassing.
Ik ben meer van Just Culture.
Fijn dat je in de tussentijd de betekenis ervan al hebt weten te achterhalen. Het is voor mij ook een begrip waar ik vrij onbekend mee ben. En daar ben ik blij mee. Ook ik heb de voorkeur voor hoor en wederhoor. Ook als ik het niet eens ben met het standpunt van de ander is het goed om te weten waar het standpunt van de ander vandaan komt. :petjeaf:
 
Ik ben te weten gekomen dat ik geen toegang heb tot topics van iemand door een complete ban ingesteld door haar toedoen en hetzelfde heb ik dus uiteindelijk ook gedaan naar haar.

Zelf heb ik dit zo nog nooit meegemaakt op andere fora. Wel kan ik daar ervoor kiezen dat ik via instellingen vanaf mijn gebruikersnaam alleen privéberichten kan ontvangen van degene die ik volg.

Terug naar hetgeen waar het mij om gaat is dat je door een blokkade geen toegang hebt tot iemands topics, reacties

In de praktijk betekent dit....
Geen informatie die kunnen helpen om een vergelijkbare soort van bijvoorbeeld algen te verhelpen, inspiratie opdoen uit foto's van een bak met vergelijkbare afmetingen. Onmogelijk ziektes herkennen van je vissen, hulp, advies ontvangen, beeldmateriaal niet kunnen zien.

Mijn vraag is of dit soort beleid wel ideaal is voor een openbaar forum. Of het openbaar forum dan voor de betreffende personen dan wel optimaal kan functioneren?

Op zich vraag ik me dan ook af, naar ik meen terecht, of anderen deze keuze om iemand compleet te blokkeren/negeren niet zwak is van zowel mezelf als de ander/zij/hij?


 
@TonHageraats @jessicapilon @Marcel

Heb hier even het een en ander gelezen. En ben tot de conclusie gekomen dat de negeerfunctie een zware vorm van uitsluiting is.

Deze functie kan eenzijdig opgelegd worden door een ieder. Maar de uitwerking van de functie is tweezijdig.
De genegeerde wordt uitgesloten van informatie.

Dit zou niet mogen in een democratie.

De negeerfunctie zou eenzijdig moeten werken. Dat houd in. Dat een persoon die iemand (of een topic) negeerd alleen ZICHZELF beperkt tot het lezen van de reacties van de genegeerde persoon.

Het is een beetje krom dat een ander kan bepalen waar iemand wel of geen toegang tot heeft.
Dit lijd tot desinformatie en eenzijdige discussies met alleen gelijkgestemden.
Wat ook weer desinformatie verspreid over het internet.

Kortom. Dit past niet in een democratie.

Alleen beheerders moeten en mogen zo’n tweezijdige maatregel op kunnen leggen. Met zwaar tellende redenen.

Tot zover mijn mening in deze.
 
Deze functie kan eenzijdig opgelegd worden door een ieder. Maar de uitwerking van de functie is tweezijdig.
De genegeerde wordt uitgesloten van informatie.

Dit zou niet mogen in een democratie.
Klopt in zoverre maar dan heb je alleen geen toegang tot de topics van diegene. Met topics van anderen heb je dat probleem niet en daar zul je alleen de posten van degene die je negeert niet zien.

Maar goed we hebben al eerder dacht ik verwoord waarom we dit systeem hebben en welke voordelen dit heeft ;). Ik denk ook dat je weinig tot vaak geen last hebt van blokkades als je je gewoon gedraagt:deal:
 
Beste mensen, beste @jessicapilon, @TonHageraats en @Marcel .

Ik zal mijn best doen nog even kort van stof te zijn, maar.......mezelf kennende. ;)

Met alle respect, ik heb hier toch wel wat vraagtekens bij. Bij mijn weten is de community, het forum, de fora in het algemeen als basis bedoelt om deelnemers met elkaar te kunnen laten discussiëren. Het delen van meningen. Wat nu gebeurt is dat er onsamenhangende gesprekken kunnen ontstaan...

Wat nu ontstaat voor de betreffende deelnemer(s) is dat er een gatenkaas ontstaat in het forum en in topics.

Natuurlijk zullen anderen, jullie, ik begrijpen dat wederzijds respect daarbij als kern de basis ook vormt.

Mijn gedachte is echt dat de oplossing anders, beter kan dan wat is gekozen.
 
Ik ben een tijdje weg geweest en toen ik terug kwam merkte ik ook dat ik in bepaalde topics wat berichten leek te missen. Na wat communicatie met de forumleiding ben ik er ook achter gekomen dat er dus een two-way ignore functie is en dat die blijkbaar standaard aan staat.

Ik communiceer zeer veel online op verschillende fora en andere platformen en zo'n functie als hier ben ik nog nooit tegen gekomen. Ik lees de reacties van de forumleiding hier met open mond van verbazing. "Keuzes maken" en "Uit zetten kleven nadelen". Hoe kun je dit zeggen? Een systeem wat al tientallen jaren prima werkt.. Dat wil zeggen, stoor je je aan iemand dan kan je die negeren maar dit heeft geen invloed op wat die ander van jou ziet. Zo moet het zijn en is de beproefde manier. De extra stap die jullie nu nemen is kwaadaardig, op z'n zachts gezegd.

Ik ben, zo ver ik weet, slechts door 1 iemand genegeerd en ik kom dagelijks het probleem tegen dat een topic onlogisch lijkt. Log ik even uit en ja hoor, daar is een antwoord van iemand die ik gemist heb en daardoor is mijn antwoord niet meer nodig etc. Stel je voor als je door meerdere mensen wordt genegeerd, een handje vol mensen zou iemand van dit forum kunnen wegpesten door gezamenlijk te besluiten iemand te negeren. Dan zullen de meeste topics super onlogisch zijn en word je er elke keer mee geconfronteerd dat mensen jou hier niet willen hebben. Zoals op een feestje, niemand wil met je praten en iedereen loopt je zo voorbij. Dan ben je snel weg toch?

Zoals het nu is ingericht geef je gebruikers de mogelijkheid om iemand te "shadow bannen" (zoals dat heet) en dat is normaal voor een mod een uiterste manier om iemand die zeer vervelend is te weren van een platform. En dat zomaar in handen van de gebruikers..
Zullen wij @jessicapilon en @TonHageraats met z'n alle eens negeren en kijken hoe leuk ze dat vinden? Oh wacht, dat kan zeker niet? ;)

Jongens, denk hier nog eens goed over na want op deze manier verdwijnt het aquaforum weer uit mijn favorieten.
 
Ik had het niet beter kunnen verwoorden. Hoewel ik zelf (denk ik?:S) op wonderbaarlijke wijze nog altijd geen blokkade van iemand binnen lijk te hebben, en er dus geen last van heb, vind ik dat een negeerfunctie in eerste instantie alleen invloed moet hebben op de persoon die dingen van een ander niet wil lezen. Door het standaard dubbelzijdig te laten werken verstoor je de "flow" van zo'n forum al gauw. Ik snap best dat er in het verleden keuzes zijn gemaakt, maar als vrijwel alle andere fora die keuze níet maken, kun je je afvragen of een heroverweging niet op z'n plaats is.... ook gezien de genoemde argumenten hierboven...
 
Ik denk ook dat je weinig tot vaak geen last hebt van blokkades als je je gewoon gedraagt:deal:
Dan dit stukje.. Zo werkt dat helaas niet. Soms zijn gebruikers het gewoon niet met jouw visie eens en wordt de negeren functie gebruikt om (vaak tijdelijk!) iemand even niet meer te zien. Heb ik zelf herhaaldelijk ook gebruikt en na verloop van tijd klikte ik toch even zo'n genegeerd bericht open en zie dat die persoon weer normaal reageert en verwijder ik de negeer optie. Hoe het nu is ingericht is het echt een 'set and forget' negeer. *Poof*, je delete iemand gewoon van jouw (en hun!) forum en de kans dat je ooit nog terug gaat en het negeren ongedaan maakt is klein. Zo wordt de forum wereld steeds kleiner tot je overblijft met groepjes mensen die het met elkaar eens zijn en elkaars antwoorden zien, maar niet de antwoorden van andere groepjes. Leuk, zo'n forum die volledig langs elkaar heen praat.
 
Laatst bewerkt:
Klopt in zoverre maar dan heb je alleen geen toegang tot de topics van diegene. Met topics van anderen heb je dat probleem niet en daar zul je alleen de posten van degene die je negeert niet zien.

Maar goed we hebben al eerder dacht ik verwoord waarom we dit systeem hebben en welke voordelen dit heeft ;). Ik denk ook dat je weinig tot vaak geen last hebt van blokkades als je je gewoon gedraagt:deal:
Niet helemaal juist... Ook ik wordt door een paar mensen genegeerd omdat ik mijn mening heb gegeven, nooit omdat ik mensen onheus heb behandeld. En een mening geven beschouw ik als gewone gedragingen, juist en zeker op een forum.
 
Ik ben een tijdje weg geweest en toen ik terug kwam merkte ik ook dat ik in bepaalde topics wat berichten leek te missen. Na wat communicatie met de forumleiding ben ik er ook achter gekomen dat er dus een two-way ignore functie is en dat die blijkbaar standaard aan staat.

Ik communiceer zeer veel online op verschillende fora en andere platformen en zo'n functie als hier ben ik nog nooit tegen gekomen. Ik lees de reacties van de forumleiding hier met open mond van verbazing. "Keuzes maken" en "Uit zetten kleven nadelen". Hoe kun je dit zeggen? Een systeem wat al tientallen jaren prima werkt.. Dat wil zeggen, stoor je je aan iemand dan kan je die negeren maar dit heeft geen invloed op wat die ander van jou ziet. Zo moet het zijn en is de beproefde manier. De extra stap die jullie nu nemen is kwaadaardig, op z'n zachts gezegd.

Ik ben, zo ver ik weet, slechts door 1 iemand genegeerd en ik kom dagelijks het probleem tegen dat een topic onlogisch lijkt. Log ik even uit en ja hoor, daar is een antwoord van iemand die ik gemist heb en daardoor is mijn antwoord niet meer nodig etc. Stel je voor als je door meerdere mensen wordt genegeerd, een handje vol mensen zou iemand van dit forum kunnen wegpesten door gezamenlijk te besluiten iemand te negeren. Dan zullen de meeste topics super onlogisch zijn en word je er elke keer mee geconfronteerd dat mensen jou hier niet willen hebben. Zoals op een feestje, niemand wil met je praten en iedereen loopt je zo voorbij. Dan ben je snel weg toch?

Zoals het nu is ingericht geef je gebruikers de mogelijkheid om iemand te "shadow bannen" (zoals dat heet) en dat is normaal voor een mod een uiterste manier om iemand die zeer vervelend is te weren van een platform. En dat zomaar in handen van de gebruikers..
Zullen wij @jessicapilon en @TonHageraats met z'n alle eens negeren en kijken hoe leuk ze dat vinden? Oh wacht, dat kan zeker niet? ;)

Jongens, denk hier nog eens goed over na want op deze manier verdwijnt het aquaforum weer uit mijn favorieten.

Is het echt zo erg?

Stel, jij negeert mij om wat voor reden dan ook. Dan zie ik dus blijkbaar niet meer de topics die jij opent. En niet meer jouw bijdragen aan topics?

Ik zie daar echt het probleem niet van in.

Het is voor mij een online variant van iemand waar je geen behoefte aan hebt niet meer thuis uitnodigen, en ook niet meer bij die betreffende manier op bezoek gaan.
Van iemands telefoonnummer blokkeren als je geen zin hebt in contact, om welke reden dan ook.

Fijn dat deze optie wordt geboden, en de argumenten van het beheer vind ik logisch.

Dit forum is volgens mij geen democratisch bestuurd geheel. Het is een ruimte waar iets geboden wordt, waar mensen die daar behoefte aan hebben gebruik van mogen maken.

Suggesties van gebruikers worden volgens mij bekeken, maar meerderheid van stemmen is een heel andere kwestie.
 
s het echt zo erg?

Stel, jij negeert mij om wat voor reden dan ook. Dan zie ik dus blijkbaar niet meer de topics die jij opent. En niet meer jouw bijdragen aan topics?

Ik zie daar echt het probleem niet van in.
Zo dacht ik er een paar dagen terug ook over. Ach, het is prima zo tot ik elke dag weer met mijn neus op de feiten werd gedrukt dat iemand mij negeert en ik hierdoor een deel van de conversatie mis. Als je een vergelijking wilt maken dan zou ik dat zo doen:

Je staat met een groepje mensen te praten en een van die mensen vind jou niet zo aardig. Dus die persoon heeft besloten niet naar jou te luisteren en heeft ook de macht om te zorgen dat jij niet kunt horen wat zij zeggen. De conversatie in die 'groep' is dan opeens heel ongemakkelijk, denk je niet? Dat iemand niet naar jou luisert is niet zo erg, dat merk je vaak niet eens (en is ook de bedoeling van 1-way negeren) maar zorgen dat iemand jou ook niet kan horen is een heel ander verhaal.

Vanaf een afstandje lijkt het onschuldig, helemaal mee eens. Het is lastig te begrijpen tot je er zelf tegenaan loopt. Verder mee eens dat dit forum geen democratie is, maar we mogen natuurlijk wel ons ongenoegen uitten.
 


Maar ik denk dat net als nu dat ook daaraan wel nadelen kleven en dan is het een kwestie van keuzes maken.

Beste mensen, beste @jessicapilon, @TonHageraats en @Marcel .

Ik zal mijn best doen nog even kort van stof te zijn, maar.......mezelf kennende. ;)


Mijn gedachte is echt dat de oplossing anders, beter kan dan wat is gekozen.
Volgens mij mogen wij, anderen, jullie, ik ideeën/suggesties geven. ;)

Natuurlijk zullen er nadelen zijn, maar waar nadelen zijn zijn ook voordelen.

Ook uit voordelen kun je keuzes maken tot doel om het forum meer kans op welslagen te bieden en te behouden.

Maar okee, als er dan suggesties gedaan mogen worden dan lijkt me een topic, poll een leuke uitdaging. :thumbs:
 
Zo dacht ik er een paar dagen terug ook over. Ach, het is prima zo tot ik elke dag weer met mijn neus op de feiten werd gedrukt dat iemand mij negeert en ik hierdoor een deel van de conversatie mis. Als je een vergelijking wilt maken dan zou ik dat zo doen:

Je staat met een groepje mensen te praten en een van die mensen vind jou niet zo aardig. Dus die persoon heeft besloten niet naar jou te luisteren en heeft ook de macht om te zorgen dat jij niet kunt horen wat zij zeggen. De conversatie in die 'groep' is dan opeens heel ongemakkelijk, denk je niet? Dat iemand niet naar jou luisert is niet zo erg, dat merk je vaak niet eens (en is ook de bedoeling van 1-way negeren) maar zorgen dat iemand jou ook niet kan horen is een heel ander verhaal.

Vanaf een afstandje lijkt het onschuldig, helemaal mee eens. Het is lastig te begrijpen tot je er zelf tegenaan loopt. Verder mee eens dat dit forum geen democratie is, maar we mogen natuurlijk wel ons ongenoegen uitten.

Ik ben het volledig met je eens dat er ruimte moet zijn om je ongenoegen te uiten, en ik vind het goed dat dat gebeurt. Doet mijn mening daarover er toe? Ik geef hem maar gewoon :)

Ik snap je vergelijking, tot op zekere hoogte.

We hebben al eerder vastgesteld (volgens mij), dat iemand niet mogen niet (de enige) reden is om iemand op negeren te zetten. Dat je (als in "men") dat automatisch denkt is een vorm van invulling waarmee je wat mij betreft behoorlijk de mist in kan gaan, en niet alleen op het forum.

Waar we het over hebben is dat er veel groepjes zijn waar mensen kletsen, in wisselende samenstellingen. En dat er mogelijk enkele groepjes zijn waarvan de inhoud niet beschikbaar is voor jou. Meer is het niet. Oh ja, sommige groepjes mis je een klein gedeelte van de inhoud. Als je een groot gedeelte mist heb je het volgens mij aardig bont gemaakt op het forum.

Maar goed, er worden dus zaken besproken op een manier dat jij daar geen deel aan kan hebben. Nogmaals, is dat zo erg?

Hoe zou ik er mee omgaan? Als iemand mij niet in zijn draadjes wil hebben, prima. Er is, behalve mijn partner, niemand voor mij zo belangrijk dat ik niet zonder zijn of haar specifieke informatie kan. Duizenden manieren om op andere manieren aan mijn informatie te komen. Als ik het heel bont wil maken log ik uit, en kan ik waarschijnlijk alsnog het draadje lezen, maar ik kan mezelf zo'n situatie eerlijk gezegd niet eens voorstellen.

Wat betreft het ongemakkelijke gevoel, nee, ik zie daar geen probleem door negeren. Nee, ik zie genegeerd worden niet persé als uiting van niet mogen. Ja, ik weet 100% zeker dat ik mij geregeld in groepjes begeef hier op het forum waaraan mensen deelnemen die mij misschien niet negeren, maar die, laat ik het positief houden, niet heel blij zijn met mij en/of mijn bijdragen. En heel soms heb ik daar wel eens een ongemakkelijk of minder prettig gevoel van gehad. Maar het staat dus los van negeren. Die situatie bestaat sowieso.
 
Het "niet mogen" was een versimpeling om een voorbeeld buiten dit forum mogelijk te maken maar doet m.i. niet af aan de kwaliteit van het voorbeeld. Er kunnen natuurlijk tal van redenen zijn om iemand te negeren het is echter zo dat wij daar geen invloed op hebben. We zouden dus "kunnen vaststellen" dat iemand niet mogen geen reden is om iemand te negeren maar dat is jouw, en misschien ook wel mijn visie daarop maar niet iedereen zal die visie delen. Het is dus niet dat ik (of we) dat automatisch denk, maar dat ik door ervaring op dit forum weet dat het gebeurd.

Het boeit mij ook verder niet dat ik persoon A niet meer kan zien of horen maar wel dat andere personen reageren op A en ik dan buiten de discussie val. Als je als gebruiker voornamelijk in je eigen topics bezig bent (ik zeg niet dat jij dat doet, ik weet nog niet zo goed wie jij bent maar ik apprecieer de discussie ;) ) dan maakt het weinig uit. Ik ben echter bijna overal actief en probeer te helpen waar dat kan en die persoon A ontneemt mij nu een deel van de globale informatie die er is.

Een voorbeeld:

TS: Kan ik in mijn 120L aquarium x.y.z vissen doen?
Persoon A (Iemand die mij negeert): Ja dat kan prima! Veel plezier. (deze regel zie ik dus niet)
TS: Ok bedankt!
Persoon B: Oh nou ik denk echt niet dat dit kan hoor!
Daniel komt binnen: Huh wat is hier aan de hand? Ik zou kunnen beslissen om dan maar gewoon door te gaan en het te laten voor wat het is, maar dat is niet hoe ik ben.

Edit: Nog even een verduidelijking waarom ik bovenstaand voorbeeld zo vervelend vind. Persoon A kan dus door mij te negeren zijn mening geven zonder dat ik die kan tegen spreken. Vooral in het geval dat het negeren op basis van een verschil in visie heeft plaats gevonden is dat erg. Zo kan iemand zijn/haar mening/visie versterken zonder dat de ander daar iets aan kan doen.

Het is denk ik net hoe je tegen dit forum aan kijkt. Als ik hier af en toe kom om een vraag te stellen of mijn fotoboek te updaten dan merk ik het niet maar als ik hier ben om te proberen zo veel mogelijk mensen te helpen met de aquarium hobby dan is het gewoon storend en vervelend. En als we op deze manier dit soort (de fanatieke en veel aanwezige leden) mensen van het forum gaan weren dan wordt dit het nieuwe Aquafora.nl waar de laatste reactie in het forum "Aquarium algemeen" meer dan een maand oud is. Tenminste, dat vermoed ik.
 
Laatst bewerkt:
.
Is het echt zo erg?

Stel, jij negeert mij om wat voor reden dan ook. Dan zie ik dus blijkbaar niet meer de topics die jij opent. En niet meer jouw bijdragen aan topics?
Dat is ook waarom ik spreek over een gatenkaas. Als deelnemer van het forum, de community/de gemeenschap kun je niet meer deelnemen aan bepaalde gesprekken. In mijn ogen is dat best jammer, erg voor alle betrokkenen die dat meemaken. Anderen, jullie geven regelmatig advies als de te noemen Superusers.:cool::)
Ik mag er denk ik wel er vanuit gaan dat anderen (en ik) in ieder geval heel erg blij zijn met de hulp die wordt geboden. En dat valt of staat met het kunnen lezen van de bijdrages.
 
Het "niet mogen" was een versimpeling om een voorbeeld buiten dit forum mogelijk te maken maar doet m.i. niet af aan de kwaliteit van het voorbeeld. Er kunnen natuurlijk tal van redenen zijn om iemand te negeren het is echter zo dat wij daar geen invloed op hebben. We zouden dus "kunnen vaststellen" dat iemand niet mogen geen reden is om iemand te negeren maar dat is jouw, en misschien ook wel mijn visie daarop maar niet iedereen zal die visie delen. Het is dus niet dat ik (of we) dat automatisch denk, maar dat ik door ervaring op dit forum weet dat het gebeurd.

Het boeit mij ook verder niet dat ik persoon A niet meer kan zien of horen maar wel dat andere personen reageren op A en ik dan buiten de discussie val. Als je als gebruiker voornamelijk in je eigen topics bezig bent (ik zeg niet dat jij dat doet, ik weet nog niet zo goed wie jij bent maar ik apprecieer de discussie ;) ) dan maakt het weinig uit. Ik ben echter bijna overal actief en probeer te helpen waar dat kan en die persoon A ontneemt mij nu een deel van de globale informatie die er is.

Een voorbeeld:

TS: Kan ik in mijn 120L aquarium x.y.z vissen doen?
Persoon A (Iemand die mij negeert): Ja dat kan prima! Veel plezier. (deze regel zie ik dus niet)
TS: Ok bedankt!
Persoon B: Oh nou ik denk echt niet dat dit kan hoor!
Daniel komt binnen: Huh wat is hier aan de hand? Ik zou kunnen beslissen om dan maar gewoon door te gaan en het te laten voor wat het is, maar dat is niet hoe ik ben.

Het is denk ik net hoe je tegen dit forum aan kijkt. Als ik hier af en toe kom om een vraag te stellen of mijn fotoboek te updaten dan merk ik het niet maar als ik hier ben om te proberen zo veel mogelijk mensen te helpen met de aquarium hobby dan is het gewoon storend en vervelend. En als we op deze manier dit soort (de fanatieke en veel aanwezige leden) mensen van het forum gaan weren dan wordt dit het nieuwe Aquafora.nl waar de laatste reactie in het forum "Aquarium algemeen" meer dan een maand oud is. Tenminste, dat vermoed ik.

De appreciatie is wederzijds :)
Grappige (vind ik) anecdote in dit verband; in een vorig aquaforumleven heb ik jou volgens mij al eens een poosje op negeer gehad.

We hebben eerder al wel eens de internetdegens gekruist, waarbij het als ik het me goed kan herinneren vaak over filters en dat wat je er in stopt ging. Heel misschien herinner je je de naam gcj nog.

Ter info, ik heb geen hekel aan jou, hoe zou ik, ik ken je niet eens. En ik waardeer jouw inzet om altijd iedereen te willen helpen.

Wij hebben echter een volledig verschillende kijk op verschillende dingen. En dat is prima. Ik kan daar goed mee leven. Ik denk dat er verschillende waarheden naast elkaar kunnen bestaan. Al is het maar omdat omstandigheden zo enorm verschillend kunnen zijn.

Maar, nu komt er iemand en die vraagt, wat voor filter zal ik eens op mijn aquarium hangen, en jij zegt, ohhh, dan moet je een filter nemen met 1,5 keer de inhoud per uur, want dat is zat, en zo min mogelijk het filter schoonmaken, en co2 is niet nodig, en hier is een filmpje van de pond guru, over hoe je het beste het filter in kan richten. Ik overdrijf hier uiteraard, het gaat om het voorbeeld.
Ik kom binnen en zeg, ow nee, een filter moet zeker 5x de inhoud per uur doen, liever tegen de 10, met zo'n lamp ga je zonder co2 in de problemen komen, aio van planted box is het allerbeste wat je kan gebruiken als voeding, maak liefst elke maand tot 2 maanden je filter goed schoon, en die pond guru, da's een oplichter.

Ik denk dat je je een dergelijk draadje kan voorstellen.
Ja, iemand heeft iets aan verschillende meningen, maar het kan ook verwarrend gaan werken. Plus dat ik niet telkens behoefte voel aan hetzelfde riedeltje zo tegen elkaar.

Dus heb ik er destijds voor gekozen dat ik jouw bijdrage niet meer zou lezen. Geen idee wanneer of hoe lang, maar volgens mij was jij het :)

Hier in gaat het me er dus duidelijk niet om wie gelijk heeft, dat is helemaal geen issue. Ik probeerde alleen een onterecht gevoel van irritatie te voorkomen, en ook dat ik me liet verleiden tot weer een reactie op wat bijvoorbeeld jij typte.

Dat is een voorbeeld van hoe het voor mij was, en ik was dus blij met de optie.

Op deze manier heb ik in het verleden vaker mensen op negeer gehad.
Ik benadruk nog maar eens, ik heb geen hekel aan mensen op dit forum, ik ken ze niet eens. Maar soms is het prettig als je de lijnen van communicatie in draadjes (even) op zwart kan zetten.

Wat ik een goed punt vind eigenlijk, is dat het fijn is als je zelf makkelijk kan zien wie je op negeer hebt staan. Geen idee of dat nu zo is.
Ik kan me goed voorstellen dat je iets als dit af en toe wil kunnen heroverwegen.

Aanvulling,
Wat betreft jouw voorbeeld, als ik een topic met een vraag zie van iemand, en ik lees, ok, bedankt... Dan denk ik, prettig geregeld. Volgend topic.
Ik voel me dan dus niet buitengesloten of gehinderd in mijn drang om mensen te helpen.

Dat is een groot verschil, en misschien ook een reden waarom dit mij niet stoort.
 
Laatst bewerkt:
We hebben eerder al wel eens de internetdegens gekruist, waarbij het als ik het me goed kan herinneren vaak over filters en dat wat je er in stopt ging. Heel misschien herinner je je de naam gcj nog.
Zeker, Marjan?

Wij hebben echter een volledig verschillende kijk op verschillende dingen. En dat is prima. Ik kan daar goed mee leven. Ik denk dat er verschillende waarheden naast elkaar kunnen bestaan. Al is het maar omdat omstandigheden zo enorm verschillend kunnen zijn.
Ik denk dat wij het vaker eens dan oneens waren maar op filter gebied ben ik inderdaad wat fanatiek ;)

Maar, nu komt er iemand en die vraagt, wat voor filter zal ik eens op mijn aquarium hangen, en jij zegt, ohhh, dan moet je een filter nemen met 1,5 keer de inhoud per uur, want dat is zat, en zo min mogelijk het filter schoonmaken, en co2 is niet nodig, en hier is een filmpje van de pond guru, over hoe je het beste het filter in kan richten. Ik overdrijf hier uiteraard, het gaat om het voorbeeld.
Ik kom binnen en zeg, ow nee, een filter moet zeker 5x de inhoud per uur doen, liever tegen de 10, met zo'n lamp ga je zonder co2 in de problemen komen, aio van planted box is het allerbeste wat je kan gebruiken als voeding, maak liefst elke maand tot 2 maanden je filter goed schoon, en die pond guru, da's een oplichter.

Ik denk dat je je een dergelijk draadje kan voorstellen.
Ja, iemand heeft iets aan verschillende meningen, maar het kan ook verwarrend gaan werken. Plus dat ik niet telkens behoefte voel aan hetzelfde riedeltje zo tegen elkaar.

Dus heb ik er destijds voor gekozen dat ik jouw bijdrage niet meer zou lezen. Geen idee wanneer of hoe lang, maar volgens mij was jij het :)

Hier in gaat het me er dus duidelijk niet om wie gelijk heeft, dat is helemaal geen issue. Ik probeerde alleen een onterecht gevoel van irritatie te voorkomen, en ook dat ik me liet verleiden tot weer een reactie op wat bijvoorbeeld jij typte.

Dat is een voorbeeld van hoe het voor mij was, en ik was dus blij met de optie.
Grappig! Dat moet ik geweest zijn inderdaad en ik kan mij helemaal vinden in "Plus dat ik niet telkens behoefte voel aan hetzelfde riedeltje zo tegen elkaar." en dat los je m.i. het beste op met een 1-way negeer. Zo ontneem je de ander namelijk niet om zijn mening te geven maar hoef jij je er zelf niet meer aan te storen. Waarom zou je met een 2-way negeer iemand helemaal de mond willen snoeren? Dat is voornamelijk wat mij dwars zit!

Op deze manier heb ik in het verleden vaker mensen op negeer gehad.
Ik ook, zeker. Maar 1-way zodat ik mij er niet meer aan hoef te ergeren. Wat die ander van mij vindt en of hij mijn berichten wil lezen is aan hem/haar, niet aan mij.
 
Dit forum hangt een beetje tussen een openbaar forum een een social club voor intimi😄 daarom snap ik het probleem.
Om de intimi te 'bedienen' is het handig om te kunnen negeren om al te grote clashes te voorkomen.
Maar als openbaar forum met een kennisuitbreidingsfunctie kan dat natuurlijk niet, hehe, zeker als je alle karakters nog niet helemaal kent.
Zelf geloof ik meer in openbaarheid waarin wel de kans bestaat dat mensen elkaars waarheid gaan dicteren maar dan heeft iedereen nog steeds een eigen keuze.
 
Zeker, Marjan?


Ik denk dat wij het vaker eens dan oneens waren maar op filter gebied ben ik inderdaad wat fanatiek ;)


Grappig! Dat moet ik geweest zijn inderdaad en ik kan mij helemaal vinden in "Plus dat ik niet telkens behoefte voel aan hetzelfde riedeltje zo tegen elkaar." en dat los je m.i. het beste op met een 1-way negeer. Zo ontneem je de ander namelijk niet om zijn mening te geven maar hoef jij je er zelf niet meer aan te storen. Waarom zou je met een 2-way negeer iemand helemaal de mond willen snoeren? Dat is voornamelijk wat mij dwars zit!


Ik ook, zeker. Maar 1-way zodat ik mij er niet meer aan hoef te ergeren. Wat die ander van mij vindt en of hij mijn berichten wil lezen is aan hem/haar, niet aan mij.

Dan herinner je je misschien ook nog dat ik lui ben met plakken en knippen, maar dat laatste...

Mijn hoofd is vol en moe nu, maar morgen ga ik daar eens rustig over nadenken :)
 
En als we op deze manier dit soort (de fanatieke en veel aanwezige leden) mensen van het forum gaan weren dan wordt dit het nieuwe Aquafora.nl waar de laatste reactie in het forum "Aquarium algemeen" meer dan een maand oud is. Tenminste, dat vermoed ik.
Als ik hier even op in mag haken: ik denk inderdaad dat je hiervoor moet waken. Fora doen het anno 2021 helemaal niet meer zo goed. Aquaforum.nl is iets bijzonders. Je hebt hier mensen rondlopen van allerlei komaf. Een mooie mix ook van oude rotten in de hobby en nieuwkomers. De eerstgenoemden kun je zien als ankers in zo'n gemeenschap. Als je zo'n forum laat verloederen (door wat dan ook) verlies je die community. Je krijgt dat niet meer terug.

Op welk alternatief kom je dan? Een Facebook-groep. Daar is het minder gestructureerd dan op zo'n forum, en zijn de wisselwerkingen door de aard van het platform anders. Niet alle hier aanwezige doelgroepen zullen er aan kunnen of willen sluiten. En wie regelmatig op Facebook zit, weet wat voor slechte adviezen daar door Jan en alleman gegeven worden en welke willekeur er vaak heerst. Althans, in de groepen waar ik wel eens heb gekeken. Ik word daar persoonlijk niet vrolijk van.

Nu gaat een "verkeerd" negeerbeleid niet 1-2-3 een forum de nek omdraaien. Maar wat ik probeer te zeggen: je kunt je als platform tegenwoordig niet te veel foutjes veroorloven. Men stapt zo over op andere kanalen.
 
Als ik hier even op in mag haken: ik denk inderdaad dat je hiervoor moet waken. Fora doen het anno 2021 helemaal niet meer zo goed. Aquaforum.nl is iets bijzonders. Je hebt hier mensen rondlopen van allerlei komaf. Een mooie mix ook van oude rotten in de hobby en nieuwkomers. De eerstgenoemden kun je zien als ankers in zo'n gemeenschap. Als je zo'n forum laat verloederen (door wat dan ook) verlies je die community. Je krijgt dat niet meer terug.

Op welk alternatief kom je dan? Een Facebook-groep. Daar is het minder gestructureerd dan op zo'n forum, en zijn de wisselwerkingen door de aard van het platform anders. Niet alle hier aanwezige doelgroepen zullen er aan kunnen of willen sluiten. En wie regelmatig op Facebook zit, weet wat voor slechte adviezen daar door Jan en alleman gegeven worden en welke willekeur er vaak heerst. Althans, in de groepen waar ik wel eens heb gekeken. Ik word daar persoonlijk niet vrolijk van.

Nu gaat een "verkeerd" negeerbeleid niet 1-2-3 een forum de nek omdraaien. Maar wat ik probeer te zeggen: je kunt je als platform tegenwoordig niet te veel foutjes veroorloven. Men stapt zo over op andere kanalen.
Jij beschrijft precies wat ik elders heb zien gebeuren en wat ook nog steeds gebeurt bij jongere fora soms ook.
Maar dat hoeft niet perse aan een forum te liggen. Kan ook te maken hebben in mijn ogen met kwaliteit en snelheid van verwerken EN de gezellige sfeer op het forum..
 
Als ik hier even op in mag haken: ik denk inderdaad dat je hiervoor moet waken. Fora doen het anno 2021 helemaal niet meer zo goed. Aquaforum.nl is iets bijzonders. Je hebt hier mensen rondlopen van allerlei komaf. Een mooie mix ook van oude rotten in de hobby en nieuwkomers. De eerstgenoemden kun je zien als ankers in zo'n gemeenschap. Als je zo'n forum laat verloederen (door wat dan ook) verlies je die community. Je krijgt dat niet meer terug.

Dit is voor mij nog het belangrijkste, tijdje terug is het Malawifreaks forum ook ten onder gegaan, ook door verloedering.
een aantal andere fora staan nog wel online, maar dat is meer ter (oude) kennisname en niet voor de activiteit.. kwestie van tijd voor deze ook uit de lucht gaan. (zie overigens dat malawifreaks.nl doorverwijst naar aquainfo :S)

Die 2weg negeer functie is een heel gaar iets, ook ik heb daar inmiddels "last" van.
Vind het voor beheer die zelf niet op negeer kan worden gezet, iets te makkelijk gezegd.
 
Even een vraag voor beheer. Als je in het verleden iemand op geneer zette kon je dan ook geen pb meer van deze persoon krijgen of dat nog wel?
 
Even een vraag voor beheer. Als je in het verleden iemand op geneer zette kon je dan ook geen pb meer van deze persoon krijgen of dat nog wel?
Dat kon in het verleden wel en dat gaf nog meer frustraties tussen ruziënde leden, als je nu iemand negeert dan negeer je gelijk de PB's.
 

Terug
Bovenaan