Garnalen-paradijs voor de TB's van Plankje


20170603_180323_001.jpg



Echt mooie diertjes!


20170603_181624.jpg
 
Vanochtend zag ik dat ook een van de gekochte king kongs zwanger is, dat had ik echt nooit verwacht, binnen een week twee tb's met eitjes!
 
....nog een zwangere garnaal, ik vind het echt niet normaal maar wel heel leuk :smitten:
 
Super hoor.
Als de omstandigheden juist zijn kweken ze bijna net zo snel als vuurtjes in principe dus kan je er zo in no-time echt een hele berg hebben.
 
En ik me tevoren nog een beetje zorgen maken over de water waarden! Hoop dat het zo blijft gaan, mijn projectje om TB's te gaan houden is tot nu toe enorm leuk.
 
Ja ik ken het,zit hier ook steeds bij het bakje lekker te genieten van die beestjes ;)
 
20170609_194924.jpg


Ik heb ze niet bij elkaar uitgezocht :D maar deze kleine crypto en de slak kleuren wel heel mooi bij elkaar. Ik vind het een prachtig plantje en hij doet t super. Gekocht als cryptocoryne beckettii petchii maar ik twijfel of die naam wel klopt.
 
20170621_193902.jpg


Wat een loeder....een van de twee stukjes voer pakken en er mee aan een blaadje gaan hangen. Het eten lukte alleen niet zo goed met bijna alle pootjes nodig om zich vast te houden aan het waaierende blad.
 
Dank je Cornelius!

Het gaat echt super met het bakje, de plantjes groeien goed, nauwelijks algen, al drie zwangere garnaaltjes en twee waarvan ik denk dat ze ook snel zwanger zullen zijn. Ze groeien allemaal als kool. Het verversen met aangemaakt osmosewater gaat ook prima. Ik laat het nieuwe water er wel altijd in druppelen.
 
Zelf doe ik het aangemaakte water er wel in 1x in want dit wijkt niet zoveel af van het oude water en het is maar 1/10 van het totaal.
 
20170624_100104.jpg


De snowpops zijn toch wel het aller lekkerst geloof ik! Ze komen echt aan stuiven als ik die voer, zo grappig om te zien; overal komen ze dan vandaan die ene hoek in. Hier een groot deel van de groep...niet scherp want stilzitten doen ze niet.

Vandaag met verversen ook maar een gewoon het water er in gieten.
 
'T zijn allemaal TB's van Corine, geen PRL.
 
Mooie garnalen. Goed gedekt.

Snowpop hier ook favoriet!
 
20170627_195128_001.jpg


Nummer 4 is zwanger!

(En ja...de ruit is niet zo schoon.)
 
Prachtige plaatjes en wat een bijzonder mooie garnalen! :smitten::smitten::smitten:

Stiekem vind ik die foto van de slak op de crypto op de een of andere manier de meest bijzondere.
En het is puur toeval maar ik heb net de cryptp flamingo besteld bij APO!


Als ik de garnalenkorrels van Sera voer, dan pakken ze ook allemaal een eigen brokje en zwemmen er mee weg :D

De andere voersticks van CSF zijn daar net te zwaar voor hihi
 
20170628_213123.jpg


Volgens mij is deze ook eitjes aan het 'doorvoeren' vanuit de eivlek na een bevruchting...buikschild staat al wat wijder en is zo rond. Ben benieuwd.
 
En dank je Sanneke, ik heb ook geen seconde spijt gehad van de keuze TB's te kopen!
 
En dank je Sanneke, ik heb ook geen seconde spijt gehad van de keuze TB's te kopen!

Naast dat ze prachtig zijn om te zien, vind ik het ook zo leuk dat je zoveel verschillende patronen en kleuren jongen kunt krijgen.
Het is iedere keer weer een verassing wat voor baby's er weer komen.

Mijn eerste groepje Tb's zijn de zwarte King Kongs.
En nu heb ik ook rode KK's
een red wine panda
en verschillende shadow panda's

Hoop dat ik ook een keer de Blue Bolt ga krijgen.
Heb al wat snow white garnalen dam kan ik straks wat kriuizen met de zwarte KK's.
 
Wat gaaf dat jij ook de zwarte king kongs hebt en rode KK's! Die rode ben ik wel heel benieuwd naar.
 
Gister zag ik dat de extreme King Kong haar eitjes had losgelaten en vandaag spotte ik deze mini :smitten:

20170701_184426.jpg
 

Terug
Bovenaan