Garnalen-paradijs voor de TB's van Plankje


20170729_215318.jpg


Vandaag zag ik toevallig hoe een van mijn zwangere garnalen haar baby's los liet en even later zag ik deze zitten. Links er van zweeft een stukje poep langs van een grote garnaal :sorry:, zie je goed hoe ieniemienie deze is :foto:. 'K weet niet of deze echt net losgelaten is maar in elk geval heel klein. T blijft zo leuk dat je het patroontje en de kleuren al ziet. De eerste jonkies zijn al dik een centimeter, groeien als kool!
 
Als ze net gelost zijn dan kun je nog niet echt zoveel kleur herkennen dus ik denk eerder dat deze minimaal een weekje is. Wel een erg mooi garnaaltje weer.
 
20170730_092222.jpg


De familie Rood hierboven, de jongens van de Zwart onder.

20170730_092157.jpg
 
20170805_194443.jpg



Volgens mij is die hierboven een beetje scheel ;). Vanmiddag gaf ik de oto's in de andere bak spinazie, hier ook maar een stukje gegeven en dat is een doorslaand succes! De jonkies eten ook al af en toe mee hiervan maar zijn toch snel geintimideerd door al die grote garnalen zo lijkt het.

20170805_194818.jpg
 
Mooi! Ik voer ze daarom een pallet die een beetje uit elkaar valt. Dan zie je de kleintjes op een afstandje genieten van de kleine stukjes die eraf komen :) Of wat stofpoeder voer. Ze zien er prachtig uit!
 
Mooi! Ik voer ze daarom een pallet die een beetje uit elkaar valt. Dan zie je de kleintjes op een afstandje genieten van de kleine stukjes die eraf komen :) Of wat stofpoeder voer. Ze zien er prachtig uit!

Dat stofvoer krijgen ze hier ook, maar niet zo vaak, ik zie nl ook wat planaria rondgaan door de bak :(...ik voer al heel weinig maar probeer dus nog minder.
 
Dat stofvoer krijgen ze hier ook, maar niet zo vaak, ik zie nl ook wat planaria rondgaan door de bak :(...ik voer al heel weinig maar probeer dus nog minder.
Oww planaria is niet goed. Je zou iets kunnen proberen met fenbendazol erin. Dat schijnt erg effectief te zijn en volgens mij garnaalveilig volgens verschillende filmpjes.
 
Dank je, denk dat minder voeren ook wel werkt, dat probeer ik eerst.
 
20170818_215518.jpg


De eerste jonkies zijn inmiddels al iets meer dan een centimeter en er zit echt hele mooie tussen. Ik zie nu ook de eerste blue bolt babies.
 
Ook weer een hele mooie.
Wat zijn er een hoop verschillende want deze is toch anders dan anders zwart met wit als je snapt wat ik bedoel? ;)
 
Ook weer een hele mooie.
Wat zijn er een hoop verschillende want deze is toch anders dan anders zwart met wit als je snapt wat ik bedoel? ;)

:) Ja deze is meer wit met zwart! Echt zo grappig om te zien al die ontwerpjes...kleine wondertjes zijn het.
 
Mooi garnaaltje.

Vraag me af waar die planaria's vandaan komen?

Denk dat er meer dan genoeg voedsel is dus van alles wat er. In de bak zit....en volgens mij heb je ze vrij snel te pakken. Ik heb ook mos uit mijn andere aquarium gebruikt, of uit een gekocht plantje. Schijnt dat ze bijna in elke bak wel zitten, is ook niet perse een probleem als het er niet veel zijn. Na een paar weken minder voeren zie je er dan meestal al weer minder.
 
Wat doet je bak het goed Carlijn! :smitten:

En net wat jij zegt, al die verschillende ontwerpjes die eruit komen zijn zooooo leuk :D
Zelf heb ik nog geen enkele blue bolts jammer genoeg, heb daarom nu twee snow white's toegevoegd aan een groepje zwarte king kong's.

Maar wat een prachtige garnalen heb je en ook het fotograferen heb je duidelijk onder de knie :thumbs:
 
Zo...maar weer eens een update: in de vakantie is het gelukkig goed gegaan zonder verversingen! Er is nu nog 1 garnaal zwanger en het wemelt van de jonkies en sowieso van de garnalen zoals op de eerste foto te zien is. Hier hadden ze ineens bedacht dat ze met heel veel tegelijk de crypto moesten gaan onderzoeken :foto:. De blue bolt babies groeien ook lekker en die zijn toch wel heel mooi vind ik.

20170922_215405.jpg


20170923_094654.jpg
 
Prachtig hoor!
Blue bolts zijn echt heel mooi idd,tel er bij mezelf op het moment 3 dus ben ik heel blij mee!
 
Leuk dat jij er ook drie hebt John! En dank Daan, hierbij het totaaltje. Niet zo'n goede foto maar voor het idee. Heb sinds begin deze week zo'n oydator er in (al heb ik ook veel plantjes) en het lijkt toch alsof ze actiever zijn.




20170923_105430.jpg
20170923_105502.jpg
 
Leuk bakje en wat een mooie garnalen!
Zo jaloers op.
Heb jij ze op kraanwater + ph verlagende bodem of Osmose+phverlagende bodem?
 
Heb jij ze op kraanwater + ph verlagende bodem of Osmose+phverlagende bodem?

In dit bakje heb ik een PH-verlagende bodem en osmosewater...ik wilde daar eigenlijk niet aan maar toch maar gedaan. Desondanks is de PH best hoog namelijk 6,9
 
T is hier al eerder over m'n bodem en PH gegaan ;): ze hebben er altijd in gezeten (of althans in een relatief hoge PH) en andere mensen en ik hebben vanalles bedacht maar geen oorzaak kunnen vinden voor relatief hoge PH, al is 'ie nadat ik de steentjes er uit heb gehaald wel iets gedaald. Ik maak me er niet druk om; garnalen doen het goed en daar gaat het om.
 
20170924_092519.jpg


Ze blijven geweldig leuk om naar te kijken.

Mensen vragen me wel eens of ze namen hebben. Alleen die hieronder: dit is Doutzen :D, ik denk de mooiste jonge garnaal uit de hele bak. Alleen wil ze niet stilzitten voor de foto (en is ze misschien wel een jongen)...ik vind het echt een fotomodel: heel symmetrisch wit plekje op de rug, en twee mini-witte plekjes boven de oogjes. Ben echt benieuwd hoe deze is als 'ie volgroeid is.

20170924_092430.jpg
 

Terug
Bovenaan