Garnaal eet plant?


Wij voeren hier hoofdzakelijk garnalenkorrels. Nooit problemen gehad eigenlijk. Daarnaast krijgen ze trouwens standaard klei/mineralenbolletjes. Misschien dat dat ook helpt.
Bladeren krijgen ze als bijzaak, niet als hoofdzaak. Brandnetel en moerbei plukken we uit eigen tuin. Spinazie blancheren we en vriezen het in in kleine blokjes van een cm3.

De tekst die ik vergroot heb, dat is waarom je dieren geen problemen geven aan je planten
 
De tekst die ik vergroot heb, dat is waarom je dieren geen problemen geven aan je planten

Wij hebben vrij hard water, kh 8 en gh 11 a 12. Op zich zouden mineralen geen probleem moeten zijn. Maar we zien hier met de hoeveelheid garnalen en slakken die we hebben dat het erg hard gaat. Daarom kleibolletjes zodat ik zeker weet dat er altijd wat voorhanden is voor ze. En ze lijken ze ook te gebruiken soms.
 
Wij hebben vrij hard water, kh 8 en gh 11 a 12. Op zich zouden mineralen geen probleem moeten zijn. Maar we zien hier met de hoeveelheid garnalen en slakken die we hebben dat het erg hard gaat. Daarom kleibolletjes zodat ik zeker weet dat er altijd wat voorhanden is voor ze. En ze lijken ze ook te gebruiken soms.
In het water van europa zitten heel andere mineralen dan waar je garnalen vandaan komen, daarom ook dat het toevoegen van bepaalde bladeren/mineralen ene pré is
 
In het water van europa zitten heel andere mineralen dan waar je garnalen vandaan komen, daarom ook dat het toevoegen van bepaalde bladeren/mineralen ene pré is
De garnalen die ik heb zitten er al jaren in. Nooit omgekeken naar de rode planten die ik eveneens ook al jaren heb. Maar toch ben ik erkentelijk voor de tips. De moeite van het proberen waard!
Dank dus!
 
Mijn garnalen lijken toch de spinazie maaltijden te waarderen!
IMG_20190910_111829.jpg
 
Op de foto hierboven waar de garnalen smullen van wat spinazie hebben jullie vast wat bealgde Alternanthera mini bladeren opgemerkt. Die zitten er niet per ongeluk. Ik doe dit juist om te laten zien, ook aan de minder ervaren aquariumhouders, dat zelfs hier alg in een bak zit en men dus niet behoeft te wanhopen! Want met mijn verregaande kennis :juggle:gebeurd niet normaal dus nooit, dat zal toch wel duidelijk zijn... euhh...

Tot zover de smoes en verdere onzin...

Ik moet mijn blaadjes maar eens wat snoeien, daaronder. Waar zoals @Dirk Bazuin , en dat is dus echt wél een vakman, vaak opmerkt: snoeien doet groeien!
 
Garnalen hebben tegen de tijd dat ze willen gaan vervellen vrij veel van bepaalde stoffen nodig. In hun evoltutie is vastgelegd en "weten" ze dus waar ze deze stoffen kunnen vinden en ze zulle ndat dan ook altijd blijven doen.
Ikzelf heb heel goede ervaringen met gewone komkommer schijven..zijn ze gewoon gek op. Algenwafers niet. wel weer tabletten waar spirulina in zit. en oja, ik heb sinds kort tabletten waar o.m. knoflook in zit, daar vechten ze om....!
 
Mijn garnalen lijken toch de spinazie maaltijden te waarderen!
Bekijk bijlage 279590
Ik had deze post even gemist, ze zijn er idd erg dol op, hier zit het blad ook binnen een paar minuten helemaal vol.

En ach, die paar algjes op de Alternanthera, komt omdat het een laag en ook nog eens traag groeiend plantje is.
 
Grappig, bij mij deden de garnalen hetzelfde. Zodra de planten wat slechter gaan groeien worden ze opgegeten. De Alternanthera is hier ook favoriet!
 

Terug
Bovenaan