Fuubs zijn bakje


Fuubs, zijn die potloodjes bij jou ook zo aanwezig/dominant?
Ik heb hier 2 mannetjes die behoorlijk dominant zijn, ze hebben een plekje in de bak toegeëigend en daar mag niets in de buurt komen.
De twee mannetjes die dat doen hebben ook de felste kleuren, ik was van plan om er een ander scholenvisje bij te nemen, maar of dat verstandig is?
 
Fuubs, zijn die potloodjes bij jou ook zo aanwezig/dominant?
Ik heb hier 2 mannetjes die behoorlijk agressief naar de andere vissen zijn, ze hebben een plekje in de bak toegeëigend en daar mag niets in de buurt komen.
De twee mannetjes die dat doen hebben ook de felste kleuren, ik was van plan om er een ander scholenvisje bij te nemen, maar of dat verstandig is?

Nee, naar andere vissen nog nooit iets van gemerkt.
 
Je hebt ze nog niet zo lang toch? Misschien zijn ze nog even de orde aan t bepalen/hun territoriumpje aan t opeisen. Kun je al de verhouding man/vrouw goed zien?
 
Dikke tetra.

20190305_204420.jpg


20190305_204406.jpg
 
Wat zijn ze mooi!
 
Kun je al de verhouding man/vrouw goed zien?
Ja en of, de mannen zijn veel donkerder dan de vrouwen, en de blauwe vinnetjes natuurlijk.
Je hebt ze nog niet zo lang toch? Misschien zijn ze nog even de orde aan t bepalen/hun territoriumpje aan t opeisen
Nog geen week heb ik ze, misschien bedaren ze nog, maar zelfs de Panda's jagen ze weg
 
Ja en of, de mannen zijn veel donkerder dan de vrouwen, en de blauwe vinnetjes natuurlijk.

Nog geen week heb ik ze, misschien bedaren ze nog, maar zelfs de Panda's jagen ze weg

Komt wel goed. De mannen blijven wel "tof" doen, maar verder zijn ze hier heel vredelievend.
 
Komt wel goed. De mannen blijven wel "tof" doen, maar verder zijn ze hier heel vredelievend.
Zou wel fijn zijn het is nu een beetje onrustig in de bak, maar mooi zijn ze wel, 3 cm zijn ze nu ongeveer.

Ik dacht eerst dat er een andere soort tussen zat, zo donker waren sommige ineens.
5 vrouwen en 5 mannen heb ik
 
Zou wel fijn zijn het is nu een beetje onrustig in de bak, maar mooi zijn ze wel, 3 cm zijn ze nu ongeveer.

Ik dacht eerst dat er een andere soort tussen zat, zo donker waren sommige ineens.
5 vrouwen en 5 mannen heb ik


Oo, dan zijn t nog ukkies. Ik heb bij het aanvullen (ik had er 9 of 10) wel opgelet om meer vrouwen mee te nemen.

Maarja ze planten zich ook in de bak voort, dus ik heb nu ook 1 mannetje van een cm of 3. ;)
 
Mooi! Je kan het verschil tussen mannetje en vrouwtje ook aan de ogen zien. De een heeft groene ogen en de ander blauw, maar wie wat precies, dat weet ik niet meer. :D
 
Mooi! Je kan het verschil tussen mannetje en vrouwtje ook aan de ogen zien. De een heeft groene ogen en de ander blauw, maar wie wat precies, dat weet ik niet meer. :D

De man heeft blauwe ogen, de vrouw blauw/groen.
 
Wat zijn ze mooi in vol ornaat!
 
Ik wou de corydorassen niet uitbreiden...

20190306_211226.jpg


20190306_211519.jpg


Ik zie er 1, geen idee hoeveel t er zijn...
 
Whaaaa wat een mooie vissen zeg!!
 
hahahaha ja zo gaat dat altijd, zeg maar nee dan krijg je er twee, zo, was het toch?
Gefeliciteerd! Erg leuk zo dat jonge grut.
 
Dat het kleintje het overleefd. Dat vind ik al bijzonder. Proficiat met de aanwinst
 
Leuk Fuubs! Hoop stiekem dat het er meer zijn :)
 
Blijft leuk! Hopen dat hij (of zij natuurlijk) blijft leven!
 
Ik wil geen babyvissen meer...

Dat ukkie in een crypto met al die asende eikels eromheen..
 
Dat is wel sneu ja.

Een horrorfilm is na 1.5 uur klaar. Ik zit iedere avond een uur of 4/5 te kijken offie nog niet is opgegeten...

Edit: Af en toe duikt er een tetra of borellii vol in die crypto en dan weer zoeken...
 
Tja, natuur kun je niets aan doen helaas.

gister viel een garnaal ten prooi aan één van mijn potloodjes, duurde lang voordat het voorbij was:'(
 
Aii, gadverdamme... ik tik heel vaak op t glas om ze weg te jagen :6
 
Het ging zo rap, was niets meer aan te redden, maar was best een grote garnaal (voor het potloodje dan) dus duurde even voor die het loodje legde.
En daarvoor nog 3 soorten diepvries gegeven, wat ze nog steeds niet erg waarderen.
 
Potloodjes hebben ook hele kleine mondjes, dus dat moet echt een akelig gezicht zijn geweest.

Echt balen dat ze zo slecht eten, ik heb daar hier nooit problemen mee gehad. Ik moet met hun en de tetra's meer opletten dat er genoeg voer zakt voor de borrelli's (trage eters).
 
ik heb daar hier nooit problemen mee gehad
Verwende nesten zijn het hier:D

Maar schijnbaar eten ze wel want ze zitten al een tijdje in de bak nu.
 

Terug
Bovenaan