Fuubs zijn bakje


Kon t niet laten... 15 keizer tetra, Nematobrycon palmeri zijn aan t overwennen...
 
Ze zijn nog druk aan t verkennen, maar onder t juiste licht vind ik ze prachtig. T wordt hoog tijd om de zwarte sticker erachter te doen. Wel heel lastig op de foto te krijgen.

20190301_165301.jpg


20190301_165423.jpg


20190301_165916.jpg
 
Poging 2

20190301_170439.jpg


20190301_170513.jpg
 
Leuke drukke visjes en mooi ook. Vroeger heb ik deze ook gehad en bij mij waren het springers. Ze sprongen de bak uit tijdens het verversen. Vreemd gedrag, zelfs bij bijlzalmen heb ik daar nooit last van gehad, terwijl die erom bekend staan.
 
Leuke drukke visjes en mooi ook. Vroeger heb ik deze ook gehad en bij mij waren het springers. Ze sprongen de bak uit tijdens het verversen. Vreemd gedrag, zelfs bij bijlzalmen heb ik daar nooit last van gehad, terwijl die erom bekend staan.


Ojee.. thanks voor de tip, ik ga t in de gaten houden.
 
Hele mooie visjes. Ik heb ze nooit zo kunnen waarderen totdat ik ze bij iemand in de bak zag. Daar waren ze overigens heel rustig vond ik.
 
Hele mooie visjes. Ik heb ze nooit zo kunnen waarderen totdat ik ze bij iemand in de bak zag. Daar waren ze overigens heel rustig vond ik.

Thnx, ik zie ze nu voor t eerst in t echt. Wel even ingelezen (ik had er ook n topic over geopend). Bij de lfs zijn ze vaak nog jong en vrij kleurloos. De helft van de groep zat (volgens de lfs) er dan ook al best een tijdje en zijn wat ouder dan de andere helft.

Over het springen kan wel kloppen, bij de lfs waren er ook een aantal overgesprongen naar de bak ernaast.
 
Mooie visjes, ik heb ze gister ook gezien maar ik wilde eens een keer geen Tetra.

Wat betreft levend voer, dat geef jij regelmatig las ik, hoe lang kun je dat eigenlijk bewaren? ik moet er een behoorlijk stuk voor rijden namelijk, dus als ik het een paar dagen in leven zou kunnen houden zou mooi zijn.
 
Mooie visjes, ik heb ze gister ook gezien maar ik wilde eens een keer geen Tetra.

Wat betreft levend voer, dat geef jij regelmatig las ik, hoe lang kun je dat eigenlijk bewaren? ik moet er een behoorlijk stuk voor rijden namelijk, dus als ik het een paar dagen in leven zou kunnen houden zou mooi zijn.

Ik haal meestal een zakje of 3 a 4 (afhankelijk van wat ze hebben en hoe t eruit ziet). Ik maak dat eerst op voor ik weer diepvries voer, maar een dag of 5 heeft t hier wel eens blijven liggen zonder problemen. Kun je t niet bestellen? Ik las ook dat je potloodvisjes zelfs geen diepvries voer aannemen (tot nu toe), ze vreten hier alles. Ze hebben in de zomer 2 weken op een voederautomaat met granulaat geleefd. Diepvriesvoer is echt al wel prima voer, levend voer vind ik voornamelijk gewoon leuk omdat ze er dan op moeten jagen (lees, er zwemt iets voorbij en ze happen er naar). Of t kwa voedingswaarde beter is weet ik niet.
 
Dan komt het wel goed met het voeren denk ik, als ze bij jou granulaat eten zouden ze dat hier ook wel gaan doen, ze moeten nog even wennen denk ik.
5 dagen levend voer bewaren is nog wel een behoorlijke tijd dus, dan hoef ik niet alles in één keer op te maken dus.
En idd erg leuk om te zien als ze erachteraan jagen (of ze hoeven geen moeite te doen omdat het voorbij zwemt ja)
Ik heb zo'n kwartet diepvries verpakking, maar heb 3 soorten geprobeerd, en niks wilden ze hebben:stom:

Probeer het morgen nog wel een keer, ik las ook dat ze het liefst eten bij gedimde verlichting?
 
5 dagen levend voer bewaren
Ik neem aan in de koelkast (het stinkt dus in een doos doen), of bij deze temperaturen lekker buiten bewaren.
 
Ik neem aan in de koelkast (het stinkt dus in een doos doen), of bij deze temperaturen lekker buiten bewaren.

Idd in de koelkast
 
Crisp and Clear!
 
Doe je goed Fuubs!
 
Wat een plaatje!!
 
Lekker bakkie hoor:thumbs:
 
Hier kun je t verschil zien tussen t juiste licht.

Niet zo mooi.

20190302_205152.jpg


Wel mooi.

20190302_205238.jpg


20190302_205239.jpg


Deze vind ik altijd mooi.

20190302_205256.jpg
 
Foto's maken is zo lastig, ik heb 100 van deze :D

20190302_211119.jpg
 
Blijven oefenen :deal:
 
Ik zie bekende visjes:D ook die zijn in het juiste licht erg mooi.
Die van mij hebben gelukkig gegeten vandaag, gewoon granulaat zelfs.
 
Ik zie bekende visjes:D ook die zijn in het juiste licht erg mooi.
Die van mij hebben gelukkig gegeten vandaag, gewoon granulaat zelfs.

De potloodvisjes zijn inderdaad ook erg mooi, die blauwe puntjes aan de vinnen maken t helemaal af. Goed om te horen dat ze eten! :thumbs:
 
Wat ikzelf ook wel geinig vind is dat de tetra's en potloodvisjes asen op losgeraakte stukjes van de broccoli.

20190302_212813.jpg
 
Ja daar wachten ze gewoon op, mijn guppen in de andere bak doen dat ook.
En zelfs de corydorassen steken de kop soms in een komkommer:D

die blauwe puntjes aan de vinnen maken t helemaal af
mooie kleine details hou ik wel van.
 
Jij maakt echt schitterende foto's, de bak komt zo echt tot zijn recht.
 
Jij maakt echt schitterende foto's, de bak komt zo echt tot zijn recht.

Thnx! Ik zit nog geen meter van de bak, dus 100 foto's maken met de tablet is zo gebeurt. ;)
 

Terug
Bovenaan