Erwin2 zijn aquariums


Hoeveel bakken heb je in totaal Erwin?
op de foto zo te zien een stuk of 5 🤣 en dat klopt volgens mij aardig .

Eigenlijk op de moment niet zo veel meer , denk er nog nu nog maar 5 heb (waarvan slechts 2 gevuld), en nog wat oudere bakken die ik gebruik voor opslag . Maarja de liters zijn er nog wel 😉
Vorig jaar heb ik er een hoop weggegooid (voornamelijk kleine kweekbakken) .
Deze heb ik nu eens een keer laten maken , het meubel vanmiddag in elkaar getimmerd .
 
Ik ga zo maar eens omwisselen .
Op zich toch best tevreden met de akadama bodem .
Nieuw bakje ga ik denk ik het licht verdubbelen (1W/l) . Kijken wat dat geeft .

Nav zuurstoftopic elders , gisteravond en vanmorgen gemeten : resp. 9,05mg/l en 6,6mg/l (het kabbelend oppervlak heeft dus minder effect dan ik verwachtte)

Last picture 😊
DSC00674.JPG
 
Laatst bewerkt:
Het is een dagboek , dus ook de mindere kanten ook even benoemen .
Het "even" omwisselen was zondag geen succes .
Nieuwe bak is nog niet klaar om gevuld te worden , de kit kan de belasting nog niet aan .
Ik heb vanavond de akadama toch proberen te redden qua leven (stond sinds zondag in emmer) en mijn eigen bakje toch maar weer gevuld in mijn hobbykot . Morgen eens kijken als het helder is wat ik erin ga planten .
 
Een foto om trots op te zijn Erwin.
Bedankt , maar ik zie toch nog veel minpuntjes qua groei .
Ben nu dat nieuw bakje weer aan 't opbouwen/vullen , vorig weekend toch maar snel 2stabilisatiestrips ingekit op de voorruit en achterruit .
Hoop nu een betere poging te ondernemen .
Ander bakje staat ook weer wel mooi , alleen nog wat kaal .
 
Bakje 63x45x45 staat weer vol . Deze heb ik gevuld met een groffere akadama (die plant een stuk makkelijker en veel minder bruin stof)
Ga nu eens wat meer kaal proberen met deze , met een grasmat en monte carlo . En daarachter wat hoger .
DSC00708.JPG
DSC00707.JPG


En het andere had ik begin van de week terug gevuld .
Dus 2 nieuwe beginnekes .
 
350/400 is al een goeie waarde, tot 450 piekje ok maar alles er boven ben ik ook geen voorstander van .
Gebruikt jij toen uv ,ozon, KMno4 of H2O2 als je +500 uitkwam ?
Intussen zit ik weer op 500+ (490-525 is zowat het dagverloop)

Visbestand nog wat uitgebreid met 30 vissen vorige week , 5 boesemani's extra , en +-25 vuurneons .
Die laatste zijn trouwens leuke visjes .
 
Ik weet alleen niet goed of het door de sakadama komt of door de mineralenmix .
Ik heb van de week 1 zak van die afrikaanse akadama toegevoegd in mijn bak in een hoekje (dat zijn trouwens zeer stevige korrels , wel wat scherp , maar niet kapot te krijgen en zijn proper , geeft niet tot weinig af , effe afspoelen en zo de bak in )
Of door de 100 gram mineralen/sporenelementen (die ik voor de vijver gebruik) , ec is wel gestegen tot 460-480 .
Ik kom namelijk moeilijk van de draadalg af , dus ben maar wat aan 't proberen ... planten groeien nog wel best goed (met wat ballast erop 🤣)
 

Terug
Bovenaan