Eheim 2213 onderdompelbaar?


Oke,maar een ander te kakken zetten kan wel.
Geloof me ervaring is relatief,je kunt iets wel 30 jaar verkeerd doen.
 
Ik geloof je wharfedale, ik heb het ook zelf gezien, meer voor een binnenvijvertje, niet een buitenvijver, maar ik durf het niet meer te adviseren. ;)
 
Wharfedale zei:
Ik blijf er bij dat het perfect kan.
Het antwoord op die mail is een standaard antwoord.

Heb het zelf lang genoeg gedaan. Ook anderen hebben positief geantwoord.

De mail van eheim zegt enkel dat ze niet ontworpen zijn voor vijvers. Klinkt ook vrij logisch gezien de bouw van zo'n potfilter.
Maar de pompkop is wel degelijk 100% waterdicht. Dat wordt trouwens ook niet ontkend in de mail.

Vindt het raar dat er zoveel ongeloof blijft terwijl er voldoende mensen hier aantonen dat er voldoende ervaring mee is.
Misschien staan er nog niet genoeg posts van me hier waardoor ik niet serieus fenomeen wordt?
Het is niet omdat iemand nieuw is op een forum dat ik nieuw ben in de aquaristiek.
Ik had al een aquarium toen de meesten hier nog in hun broek deden.

Waarom neem je het allemaal zo persoonlijk op. Niemand beweert dat je liegt of onzin verkoopt.

Je kan veel dingen anders gebruiken dan wat een fabrikant er mee bedoelt heeft. Alleen dan is het wel op eigen verantwoording en dat wordt hier voornamelijk duidelijk gemaakt.

En omdat je misschien ouder bent of langer bakken hebt zegt net zoveel niks dan hoeveel posts je op een forum geschreven hebt.
 
Wharfedale zei:
Vind het raar dat er zoveel ongeloof blijft terwijl er voldoende mensen hier aantonen dat er voldoende ervaring mee is.
Iets stellen is iets anders als iets aantonen...
 
Kijk Wharfedale, nergens op internet is er iets over de vinden, ook in de beschrijving van de classics eheims is niets te vinden, en weinige doen het, omdat weinige het weten.
Omdat je ouder ben, wil het niet zeggen dat je alle wijsheid in pacht heb, ik ben ook geen broekie meer die net droog is achter de oren, maar ik neem je verhaal voor waar aan, maar zal het nooit meer adviseren.
Niet iedereen kan je overtuigen puur omdat je ouder bent en een ervaren aquariaan.
Verder heb ik je nog niet welkom geheten, dus welkom op het forum, ik hou wel van een discussie, dus leuk dat je hier je ervaringen wil delen :thumbs:
( :sorry: Ik kijk nooit in het voorstel topic dus bij deze)
 
Ook welkom hier Wharfedale...
Btw. Ik ben ook een "ervaren" aquariaan van 61 jaar ;) en leer elke dag nog bij ;)
 
@ Wharfedale, Dit is wat letterlijk in de mail van Eheim staat: It is not possible to use this Filter in a pond.
Dus ze zeggen letterlijk dat het niet mogelijk is. De mail zegt dus niet enkel dat hij er niet voor ontworpen is.
Dat het dan bij (waarschijnlijk) een relatief klein deel van het totaal aantal Eheimgebruikers goed gaat hoeft dus niet het tegendeel te bewijzen. Ik ga er voor het gemak ook vanuit dat een gerenommeerd bedrijf als Eheim zelf ook de nodige testen heeft gedaan en aan de hand daarvan informatie verstrekt.
 
Suuzzz zei:
Ik vind de topic starter overigens verdacht stil..
Ohhhh hij zal toch niet........ :help:
Straks horen we op het nieuws, man na experiment met eheimpomp dood gevoden in zijn vijver :oops:
 
Volgens mij staat er in het antwoord dat de pomp niet te gebruiken is in een vijver, omdat deze gemaakt is voor in het aquarium net zoals al hun producten.
Dus op de vraag: Kan ik de Staafverwarming, uv filter, skimmer etc. van Eheim in mijn vijver gebruiken krijg je waarschijnlijk precies hetzelfde antwoord.
Het antwoord van Eheim geeft in mijn ogen daarom niet aan of de pomp onderwater gebruikt kan worden.

Groetjes,

Roel.
 
Staat in de gebruiksaanwijzing duidelijk dat het een BUITENfilter is en als je verder leest zie je ook dat ze met buiten niet de vijver in de tuin bedoelen maar voor aquatische doeleinden binnenshuis.
Dus voor een aquarium of binnenvijver buiten het water gebruiken.
 
Dat is dan duidelijk.

Vraag blijft nog wel of het kan en of het gevaarlijk is.
 
Dat is net het grappige. Heb het indertijd gevraagd aan eheim met het reeds bekende antwoord.
 
Er zit naar mijn mening wel een verschil tussen een vertegenwoordiger en het bedrijf zelf. Je wil niet weten hoe erg vertegenwoordigers de boel romantiseren om de kans op verkoop te vergroten, ook al kunnen ze het je niet per direct verkopen.
 
Wie denk je dat er uw email beantwoordt bij Eheim?
Mr Eheim Himself?
Nee, ook een verkoper of iemand van administratie. Kan zelfs een jobstudent zijn.

Het gaat over productkennis. En vertegenwoordigers horen er daarvan een hele boel te hebben.
 
Ja er worden veel mooie praatjes verkocht in de hoop dat men een aankoop doet of gaat doen.
Dat is met alles eigenlijk zo.
 
Wharfedale zei:
Het gaat over productkennis. En vertegenwoordigers horen er daarvan een hele boel te hebben.
"Horen" is iets anders als dat het ook daadwerkelijk zo is.
 
Zelfs als een of meerdere personen dit met succes geprobeerd hebben zou het best kunnen dat Eheim morgen beslist het harsen van het motorgedeelte minder secuur uit te voerenen of zelfs achterwege te laten om kosten te besparen. Ze hoeven dit helemaal niet te vermelden in hun specificaties (want het filter is gemaakt als buitenfilter) en de eerstvolgende die zo iets probeert krijgt ongevraagd een nieuw kapsel ....
 
lucas1711 zei:
Zelfs als een of meerdere personen dit met succes geprobeerd hebben zou het best kunnen dat Eheim morgen beslist het harsen van het motorgedeelte minder secuur uit te voerenen of zelfs achterwege te laten om kosten te besparen. Ze hoeven dit helemaal niet te vermelden in hun specificaties (want het filter is gemaakt als buitenfilter) en de eerstvolgende die zo iets probeert krijgt ongevraagd een nieuw kapsel ....

Hahahahahaha, dat zou zo maar kunnen, en je kan eheim niet aanklagen :D
 
Hahahaha nou dames en heren ik ben er nog hor!
Overigens moet ik er wel bij vertellen dat ik het toch ook niet aandurfde om hem onder te dompelen en aan te zetten. Er kwamen luchtbelletjes uit de verkeerde gaten van de pompkop... hij werkt overigens nog prima wat dus ook betekend dat het electrische gedeelte wel droog is gebleven. De reden dat ik zolang niets heb gepost is simpelweg omdat ik geen seintje krijg als er een bericht is geplaatst.
ook vind ik het wel grappig dat er zo hevige discussie is ontstaan op een onderwerp waarvan ik zelf dacht weinig tot geen reacties te ontvangen wel bedankt voor de moeite die er bij sommige is besteed aan dit onderwerp!

Groetjes aan iedereen!
 
Zal ik jullie dan uit de droom helpen? Wie heeft weleens de bovenkap van zijn filter gehad?
Wat zie je dan? Dit.
919294_0_82_p5313724.jpg


Ingegoten. Zou daar stroom bij komen? Ja, in de spoel.
Al duw je hem helemaal onder water,gebeurt er Niets.
Juwel pompjes zitten ook onder water, Binnenfiltertjes doe je ook onder water.


Begrijp ik niet dat er zeggen,dat kan niet.
Hoeveel zijn er niet geweest,met water onder de kap.
Leven die nog?
 
lucas1711 zei:
Zelfs als een of meerdere personen dit met succes geprobeerd hebben zou het best kunnen dat Eheim morgen beslist het harsen van het motorgedeelte minder secuur uit te voerenen of zelfs achterwege te laten om kosten te besparen. Ze hoeven dit helemaal niet te vermelden in hun specificaties (want het filter is gemaakt als buitenfilter) en de eerstvolgende die zo iets probeert krijgt ongevraagd een nieuw kapsel ....

Rare uitspraak, Lucas. Als of Eheim dat risico zou nemen.
 
peterdenhaag53 zei:
Als de fabrikant dit antwoord geeft en als de handleiding duidelijk aangeeft hoe je de classics dient te plaatsen dan is het op een andere manier gebruiken geheel de verantwoordelijkheid voor die gebruiker. Maar zou ik het nooit op een forum adviseren.
logish,dat hij niet naast of in een POND. kan.
Hoe hal jij het water omhoog,in het filter.


Kan wel ,moet je de POND 75 cm hoger maken.
Zet je het filter ernaast.
 
Gaan we weer met die domme discussie! ;)

Lees het volgende nog ff,

lucas1711 zei:
Zelfs als een of meerdere personen dit met succes geprobeerd hebben zou het best kunnen dat Eheim morgen beslist het harsen van het motorgedeelte minder secuur uit te voerenen of zelfs achterwege te laten om kosten te besparen. Ze hoeven dit helemaal niet te vermelden in hun specificaties (want het filter is gemaakt als buitenfilter) en de eerstvolgende die zo iets probeert krijgt ongevraagd een nieuw kapsel ....

Lijkt me ook best een punt....
 
Bertus zei:
lucas1711 zei:
Zelfs als een of meerdere personen dit met succes geprobeerd hebben zou het best kunnen dat Eheim morgen beslist het harsen van het motorgedeelte minder secuur uit te voerenen of zelfs achterwege te laten om kosten te besparen. Ze hoeven dit helemaal niet te vermelden in hun specificaties (want het filter is gemaakt als buitenfilter) en de eerstvolgende die zo iets probeert krijgt ongevraagd een nieuw kapsel ....

Rare uitspraak, Lucas. Als of Eheim dat risico zou nemen.

Zou het nog een rare uitspraak zijn als er iemand aan het draadje blijft hangen en er rook uit zijn/haar oren komt?

Mensen aub. het zijn filters die buiten het water gebrukt worden, of zouden ze allen eerst onder water getest worden alvorens ze de fabriek verlaten?
Een ander advies geven(dat hij onder water kan gehouden worden)is voor mij dan ook uit den boze en geeft aan hoe ver en onverantwoordelijk sommigen durven te gaan.
Gebruikt spullen waarvoor ze gemaakt zijn en niet dat men denkt dat wel kan "omdat er nooit iets is gebeurd"

Niet voor niets zegt men dat men alle elektrische apparaten moet uitschakelen alvorens men in het aquarium gaat werken.

Alle materiaal dat men maakt dat kan kapot, gescheurd, gebroken(weet ik wat nog allemaal)worden, zonder dat de eigenaar hier iets van merkt.

Veiligheid primeert bij mij voor alles.
 
Hahaha ik had echt nooit verwacht dat de discussie zo ver door zou gaan! Ik laat dan ook mijn mening maar eens horen aangezien ik de aanstichter ben!
Ik geloof dat de pompkop zodanig is gegoten en dat het electrische gedeelte zodanig goed is ge�soleerd, dat dit mogelijk moet zijn onder te dompelen. Daarentegen wil ik niet de gok nemen dat er een klein scheurtje of iets dergelijks in de hars is gekomen, door wat voor reden dan ook en mijn kapsel dus te wijzigen in een gekke coupe.
allen bedankt voor de reacties!
 
Technisch gezien is het wel mogelijk,ik heb het wel eens gezien. Eheim 2017 zonder slangen in een bak.
Maar of het verstandig is.....
 

Terug
Bovenaan