Eheim 2213 onderdompelbaar?


Ach Alex, ik heb ook veel gezien wat mogelijk is en toch niet de bedoeling.
Lampjes doorverbinden met kroonsteentjes in een lichtbak. Werd vroeger ook gedaan...advies was om het niet te doen. Heb toch aardig wat bakken gezien waarvan de eigenaar zei dat dit best kon hoor. Ging ook meestal goed. Maar als het fout gaat dan zijn de rapen gaar.
 
Syl&Ar zei:
Hahaha ik had echt nooit verwacht dat de discussie zo ver door zou gaan! Ik laat dan ook mijn mening maar eens horen aangezien ik de aanstichter ben!
Ik geloof dat de pompkop zodanig is gegoten en dat het electrische gedeelte zodanig goed is ge�soleerd, dat dit mogelijk moet zijn onder te dompelen. Daarentegen wil ik niet de gok nemen dat er een klein scheurtje of iets dergelijks in de hars is gekomen, door wat voor reden dan ook en mijn kapsel dus te wijzigen in een gekke coupe.
allen bedankt voor de reacties!

Dan slaan je stoppen door.
Scheurtje in hars, Hoe kom je er op.
DAT zou een blaam zijn voor alle hars verwerkers.
 
peterdenhaag53 zei:
Bertus gaat nou wel heeeel ver in zijn liefde voor de Eheim ;)

Niet alleen voor Eheim , hoor, ook voor Aqua pro.
Hoe test je andes je kop of de uitstroom nog goed is, in de gootsteen. Wel met water, droog draaien kan, maar met water zie je wat.

Dus een buitenfilter,,mag de kop niet in water.? Toe nou.

Hoe vaak hoor je niet, staat water in de kop. loop er aan de zijkant uit.
Die leven allemaal nog.
 
peterdenhaag53 zei:
Ach Alex, ik heb ook veel gezien wat mogelijk is en toch niet de bedoeling.
Lampjes doorverbinden met kroonsteentjes in een lichtbak. Werd vroeger ook gedaan...advies was om het niet te doen. Heb toch aardig wat bakken gezien waarvan de eigenaar zei dat dit best kon hoor. Ging ook meestal goed. Maar als het fout gaat dan zijn de rapen gaar.


En waarom niet? is toch een stevige verbinding.
En daar zijn ze voor gemaakt,kroonsteentjes, om draden met elkaar te verbinden.
OOK in een lichtbak.
 
zie dat dit topic terug op leven komt...

Ik merk dat er hier veel geschreeuw komt van mensen die het zelf nooit gedaan hebben en er geen ervaring of kennis rond hebben.
Zelf vind ik dat frappant.
Waar ik woon hebben ze een naam voor zo'n mensen. Maar die ga ik voor mezelf houden.

Dat zaken stuk gaan is normaal. Een verwarming gaat ook stuk.
Maar iedereen gebruikt die toch ook?
 
Als veiligheid een issue is kan er niet hard genoegd geschreeuwd worden dat moet worden opgepast.
 
Kom nou toch,joh. Met al dat geschreeuw gaat alles verkeerd.
Worden ze allemaal op het verkeerde been gezet.

Doen ze hier ook, PAS op voor die hond.!!!!!! intussen staat hij bij een kleintje zijn hand te likken.

Als er water uit de kop komt,moet er een nieuw rubber ringetje in. Dus.ook niet doen?
 
Nou beste kenners. Jullie doen maar.
Zal mijn advies niet zijn, maar iedereen moet het zelf maar weten.
Fijne avond heren.
 
Ik heb mijn ding gezegd en daarmee uit, en heus, het zal me een worst wezen Wharfedale hoe men mij in jullie buurt noemt. ;)
Zeveren ze niet over mij, doen ze het wel over iemand anders.

Heb met 38 jaar werkervaring in de bouwsector al het ��n en ander gezien, en jullie hebben gelijk, je kan dit koppen onderdompelen, maar de kruik gaat zolang ten water tot.....

Jullie doen maar, vind het alleen niet kunnen dat jullie zoiets promoten naar andere leden toe.
 
Misschien even kijken welke IP waarde de fabrikant opgeeft? Dit geeft weer hoe stof- en waterdicht het ding geproduceerd zou moeten zijn. De benodigde kwaliteitscontrole is hier dan ook naar gedaan. IP lager dan 68? Zeker niet beginnen met onderdompelen!
Als je thuis een moderne elektrische installatie hebt met verliesstroomschakelaars zou er geen gevaar voor elektrocutie mogen zijn. Theoretisch kan je dan je haardroger in je bad laten vallen terwijl je er zelf inzit. Echter laat ik die theorie graag aan mij voorbijgaan, en ben ik met elektriciteit toch ook liever voorzichtig, zeker als er water bij komt kijken.
 
Staat op mijn Classic 2213 IPX4 en als ik dat opzoek via google lees ik dit,
Plensdicht-Geen schade indien besproeid (10l/minuut) onder eender welke hoek.

Ook al beweren hier 100 mensen dat ik h'm prima in de vijver kan hangen zal ik dat voor geen goud doen.
En kan me ook helemaal niet bommen hoe ze me dan noemen in dat gehucht waar Wharfedale vandaan komt! ;)
 
Ach John, lekker laten gaan. Boeiend hoe ze daar iemand noemen ;)
Ik vond het antwoord ven Eheim duidelijk en jouw info over IPX4 maakt het mooi af.
 
Kan zeker zijn dat het werkt, maar als een fabrikant een IP waarde van 4 opgeeft tegen het indringen van water, zal ik het nooit onderdompelen. Te groot risico naar mijn gevoel, en geen enkele garantie van de fabrikant uit.
Uiteraard wil ik niet de pretentie hebben om te moeten vertellen wat anderen moeten doen, maar mijn conclusie is getrokken. :)
 
peterdenhaag53 zei:
Ach John, lekker laten gaan. Boeiend hoe ze daar iemand noemen ;)
Ik vond het antwoord ven Eheim duidelijk en jouw info over IPX4 maakt het mooi af.

Ik zal het ook nooit proberen wat een ander ook zegt, maar het antwoord van Eheim is, zoals zo vaak tegenwoordig, niet een duidelijk antwoord op de gestelde vraag. Er staat namelijk dat hun producten niet voor vijvers zijn geschikt, maar rept totaal niet over het al dan niet kunnen onderdompelen. Overigens vreemd dat een vertegenwoordiger van Eheim zegt dat ze in een vijver kunnen, terwijl ze dus blijkbaar helemaal geen vijverproducten hebben (dat staat wel in het antwoord).
Hij vertegenwoordigt dus in producten die ze niet verkopen, maar daarvoor blijkbaar wel getest worden ???????????????????

Het stuk tekst van John komt uit 1642 volgens mij hahahaha.


Groet,
Aad
 
Zou het dan wel zo zijn, moeten alle fabrikanten van binnen filtertjes alles terug halen.
Die worden ook allemaal onder water gehangen.

Zouden er dan 10.00 met zo,n pompje zijn, zal er misschien 20 % de stekker er uit trekken ,om even in de bak wat te doen.

Eheim heeft ook de PICK up modellen, daar blijft een deel (stroom) in het water. haal je het filter gedeelte er zo van af, en weer terug.
Het is gewoon spijkers op laag water zoen.
 
TVP zei:
Kan zeker zijn dat het werkt, maar als een fabrikant een IP waarde van 4 opgeeft tegen het indringen van water, zal ik het nooit onderdompelen. Te groot risico naar mijn gevoel, en geen enkele garantie van de fabrikant uit.
Uiteraard wil ik niet de pretentie hebben om te moeten vertellen wat anderen moeten doen, maar mijn conclusie is getrokken. :)



En binnen filters? Hang je die buiten de bak?
 
Binnenfilters zijn geproduceerd en gegarandeerd voor gebruik in het aquarium.
Buitenfilters voor buiten het aquarium.
Dus....... :S
 
Slaap maar lekker verder,hoor.

Kijk eens 1 pagina terug, wat zie je aan die kop? zit volgegoten.

Maar,goed, jullie zullen het beter weten.
 
Ach ja, het is goed,hoor.

Maar,doe waar je goed in bent.

Doe ik het ook,met 14 jaar Eheim ervaring.
 
Wat een onnozel gedoe allemaal zeg ;)

Hier een binnenfilter,


355513_0_82_p1110762.jpg


Hey,IPX8...

Verwarmingselement,


323629_0_82_p1110763.jpg


IP68!

Eheim 2213,

179337_0_82_p1110764.jpg


IPX4

Lijkt me allemaal heel duidelijk maar iedereen mag natuurlijk z'n materiaal gebruiken zoals men dat wil doen.
 
peterdenhaag53 zei:
Binnenfilters zijn geproduceerd en gegarandeerd voor gebruik in het aquarium.
Buitenfilters voor buiten het aquarium.
Dus....... :S

Helemaal met je eens Peter, maar zoals gezegd het antwoord van Eheim gaat niet in op het onderdompelen bedoelde ik te zeggen.

Maar op mijn magnetron staat ook niet dat de kat of hond (labrador is een beetje groot) er niet in moet stoppen.

Grappig is overigens wel dat op de meeste eheimproducten wel staat dat ze niet in de vaatwasser kunnen hahahaha.
Handafwas kan dus wel woehahahaha.

Ik gebruik mijn filters toch maar op de manier waarvoor ze bedoeld zijn. Buiten dat heb ik geen vijver.

Groeten,
Aad
 
AadMec zei:
peterdenhaag53 zei:
Binnenfilters zijn geproduceerd en gegarandeerd voor gebruik in het aquarium.
Buitenfilters voor buiten het aquarium.
Dus....... :S

Helemaal met je eens Peter, maar zoals gezegd het antwoord van Eheim gaat niet in op het onderdompelen bedoelde ik te zeggen.

Maar dat hoeft toch ook niet want de certificering is daar toch duidelijk over lijkt me?
 

Terug
Bovenaan