Een nieuw begin, nu met filterzand.


Waar is die steen gebleven die er in Januari in lag?
Vond die wel geslaagd eigenlijk.
 
Waar is die steen gebleven die er in Januari in lag?
Vond die wel geslaagd eigenlijk.
Ik heb zoveel mogelijk planten gekozen. Extra hout is in de plaats gekomen. Tis een beetje een warboel maar gelukkig gaat het nu beter. Alleen de Althernanthera is niks.
4800 lm op 180 liter is blijkbaar niet genoeg ook al beweerd de LFS dat het zou moeten kunnen met de jbl solar natur.

Ik krijg alleen de dropchecker niet op de gewenste kleur. Deze blijft te donkergroen.
 
4800 lm op 180 liter is blijkbaar niet genoeg
Voor veel planten wel want mijn led geeft ik dacht dik 9000lumen en heb het op 70% ongeveer dus ik heb dan zo n 6000lumen op goed 300 liter en dat is net over de 20 lumen per liter.
Jij zit hoger.
 
De co2 kraan bedoeld Corne denk ik want anders heb je straks de vloer nog blank staan Andre:DD;)
Zou best kunnen. Anders wordt het denk ik ook moeilijker om de dropchecker in de goede kleur te krijgen. :rolleyes::juggle:

Maar ben nog steeds voorzichtig. Te ver open en je hebt een gele dropchecker en dode vissen.
 
Laatst bewerkt:
@benvo had het elders in @koopmannetje topic over 45+ voor Althernanthera.
Je kan er altijd nog een klein extra lampje boven zetten 😁



Maar ben nog steeds voorzichtig. Te ver open en je hebt een gele dropchecker en dode vissen.
Eens! Je doet er verstandig aan voorzichtig te doen!
Zou kh lichtelijk verlagen niet met co2 kunnen helpen?

Precies de goedde kleur in je dropchecker hebben kan wel eens vergeven worden door veel planten. Ze groeien tenslotte zonder ook vaak goed zonder extra toevoeging (behalve specifieke planten natuurlijk)
Ik denk dat vooral stabiliteit en weinig fluctuaties belangrijk zijn. Dan kunnen je planten zich vasthouden aan een gewoonte ipv te moeten wennen aan nieuwe omstandigheden.

Je doet wat je kan en het ziet er goed uit nu! Heb je niet nog een mooi fototje met het nieuwe water er in? 😄
 
Ik heb zoveel mogelijk planten gekozen. Extra hout is in de plaats gekomen. Tis een beetje een warboel maar gelukkig gaat het nu beter. Alleen de Althernanthera is niks.
4800 lm op 180 liter is blijkbaar niet genoeg ook al beweerd de LFS dat het zou moeten kunnen met de jbl solar natur.

Ik krijg alleen de dropchecker niet op de gewenste kleur. Deze blijft te donkergroen.
Zo'n 26 lumen per liter? Dat is zeker voor rode planten, Alternanthera dus, te weinig. Boven mijn eigenbak hing zo'n 49 lumen per liter. Het beste pas je dan je plantenbestand hier op aan. Je dropchecker zou op geel/groen moeten komen, dit wijst op te weinig CO2. Eventueel ook, voor de zekerheid, nog even testen met een druppeltest?
 
Alleen de Althernanthera is niks.
4800 lm op 180 liter is blijkbaar niet genoeg ook al beweerd de LFS dat het zou moeten kunnen met de jbl solar natur.
Als die niet in de schaduw staat onder hogere planten zou je eens wat voeding onder deze plant moeten proberen.
 
Ziet er goed uit.
Gevoelsmatig zou ik misschien zeggen dat de groep rondneuzen nog wel wat uitgebreider kan.

Wat is je totale visbestand nu?
 
Ziet er goed uit.
Gevoelsmatig zou ik misschien zeggen dat de groep rondneuzen nog wel wat uitgebreider kan.

Wat is je totale visbestand nu?
Roodkopzalmen
Corydoras
Botia lohachata
Ottocinclus
Rasbora Espei
Een drietal zwaarddragers en Ukkie numero uno en Ukkie numero dos.
Amano garnalen.(japonica XL)
 
En aantallen? Als ik je filmpje namelijk kijk zou ik bijna zeggen dat er nog wel een stuk of 10 roodneusjes bij kunnen.
Maar weet natuurlijk niet hoe het de rest van de dag er aan toegaat, filmpje is natuurlijk maar een moment opname
 
Roodkopzalmen een stuk of 22.
Botia een stuk of 3
Corydoras (Sterbai en Panda) 10
Ottocinclus 5
Rasbora Espei 12
Zwaarddragers 3.

Gelukkig ook zeer weinig uitval.
 
Combinatie hemigrammus bleheri en Otocinclus heb ik in grotere groepen gehad, wat echt een waanzinnig gedrag geeft.
Had een groep van +-75 Bleheri en 35 Otocinclus, en savonds een enkel uur voordat het licht uitging zwommen ze in een school samen op.

Zie je dat bij jou ook gebeuren?
 
Combinatie hemigrammus bleheri en Otocinclus heb ik in grotere groepen gehad, wat echt een waanzinnig gedrag geeft.
Had een groep van +-75 Bleheri en 35 Otocinclus, en savonds een enkel uur voordat het licht uitging zwommen ze in een school samen op.

Zie je dat bij jou ook gebeuren?
Nee, niet echt. Maar je brengt me wel op een idee wat betreft de aantallen Ottocinclus en roodkopzalmen. Thanks!

Bak is een juwel Rio 180 met JBL cristalprofi e1502.
 

Terug
Bovenaan