Dwerg gourami ernstig ziek? wat nu?!


Ik zelf zie dat het vrouwtje iets rossig eruit ziet hier en daar, en idd een bult rechts.
Als het dat irido virus is, zou kunnen, krijgen ze ook plekken en ontstekingen.
Sommige vissen kunnen door paaien er ook gehavend uit zien, en zich verstoppen voor de mannetjes als het te gortig wordt.
Maar je ziet het wel vaak bij dwergjes, en 9 van de 10 keer is het dat virus.
 
Zijn er ook mensen die mijn vragen kunnen beantwoorden? Al die opmerkingen over mijn visbestand zijn echt voor later..

Ik heb haar net gezien. Ik ben erg geschrokken van wat ik zag. Ze hing ineens bovenin in een hoekje. Toen ze mij zag verstopte ze zich snel tussen de planten op de grond.

Ze zag weer vrij grijs aan 1 kant. Aan die zelfde kant (waar 2 weken terug het wondje zat) op het meest uitstekende stukje van de bult zijn haar schubben weg. De huid is wel intact.
Aan de andere kant is niets vreemds te zien behalve de bult.

Wat is dit en wat moeten we doen?

Ze heeft al 36 uur niet met de andere vissen gegeten.

Is ze zwanger of ziek?
 
astrid j zei:
Ik zelf zie dat het vrouwtje iets rossig eruit ziet hier en daar, en idd een bult rechts.
Als het dat irido virus is, zou kunnen, krijgen ze ook plekken en ontstekingen.
Sommige vissen kunnen door paaien er ook gehavend uit zien, en zich verstoppen voor de mannetjes als het te gortig wordt.
Maar je ziet het wel vaak bij dwergjes, en 9 van de 10 keer is het dat virus.

Sry, ik zag geen 2e pagina.

Tnx voor je hulp!

Denk je echt dat dat het is? En hoe kan dat ineens opduiken?
 
Dit is gewoon een kwestie van afmaken dit wordt niet beter.

Ga nu naar pagina 1 mijn eerste bericht in je topic onderaan dat bericht staat een antwoord op je vraag.
 
Botia zei:
Dit is gewoon een kwestie van afmaken dit wordt niet beter.

Ga nu naar pagina 1 mijn eerste bericht in je topic onderaan dat bericht staat een antwoord op je vraag.

Weet je het 100% zeker? Ik wil niet een vis doden omdat hij zwanger is of geneeslijk ziek..

Hoe kan dat virus een vis aantasten, maar dat er een jaar lang niets aan te zien is?
 
Ik weet het 100% zeker.

Deze vis heeft het al die tijd al bij zich gedragen en nu pas komt het tot uiting.
 
Botia zei:
Ik weet het 100% zeker.

Deze vis heeft het al die tijd al bij zich gedragen en nu pas komt het tot uiting.

;( Het bakje water zit in de vriezer. Zodra er een dun laagje ijs op zit, ga ik met de hond uit en gaat mijn partner haar lijden stoppen..

Arme vis..
 
Hoe oud word een dwerg normaal?
 
Nou,daar is wel mee geholpen.

Durft hij hem nou geen klap te geven? Tussen krantje,en klap geven.
 
Bertus zei:
Nou,daar is wel mee geholpen.

Durft hij hem nou geen klap te geven? Tussen krantje,en klap geven.

Nee, we doen het liever op een vriendelijkere manier, voor zo ver dat mogelijk is.
 
Dit is humaner dan wat jij doet. Dood laten vriezen.
Met 1 is het over.
 
Bertus zei:
Dit is humaner dan wat jij doet. Dood laten vriezen.
Met 1 is het over.

Mij is door die vissen dokter gezegd dat ze direct in shock gaan en dus niets merken..
 
Dat klopt niet, het is juist een hele trage dood die wel een half uur kan duren. Het vocht in de cellen kristalliseert en dat lijkt me niet lekker voelen.

Kijk of je ergens 'Fish Calm' van Fish Pharma kan kopen. Dat wordt gebruikt om koi te verdoven, maar als je een overdosis geeft is een visje van het formaat lalia in een paar seconden dood.
 
Jones zei:
Dat klopt niet, het is juist een hele trage dood die wel een half uur kan duren. Het vocht in de cellen kristalliseert en dat lijkt me niet lekker voelen.

Kijk of je ergens 'Fish Calm' van Fish Pharma kan kopen. Dat wordt gebruikt om koi te verdoven, maar als je een overdosis geeft is een visje van het formaat lalia in een paar seconden dood.

Het is zondag avond...
 
Ja, doe gewoon wat voorstelde, doe ik ook,en ben je er het snelste vanaf.

Als je, als ik een 100 vissen hebt,gebeurt dat ook wel.
 
Eens met Bertus.

De meeste Dwerggoeramie's heb je tussen de 3 en 6 maanden en dan zijn ze vaak al getroffen door het iridovirus. 1 jaar is dus nog erg lang.
 
Als de dwergvrouw een jaar is, lijkt het me sterk dat het dat virus is, dan had ze al eerder getroffen moeten worden, dus ik denk dat we mis zitten met dat virus.
Dat andere wondje wat ze had is volgens roosje beter geworden.
Wat het ook is, goed is het niet omdat ze niet eet, en ze ziet er ook niet goed uit met die bult en rossige vlekken.
Je zou haar apart kunnen zetten en een kuurtje bactifec of bactipur kunnen proberen, misschien is het een bacteriele infectie die niet besmettelijk is.
 
astrid j zei:
Als de dwergvrouw een jaar is, lijkt het me sterk dat het dat virus is, dan had ze al eerder getroffen moeten worden, dus ik denk dat we mis zitten met dat virus.
Dat andere wondje wat ze had is volgens roosje beter geworden.
Wat het ook is, goed is het niet omdat ze niet eet, en ze ziet er ook niet goed uit met die bult en rossige vlekken.
Je zou haar apart kunnen zetten en een kuurtje bactifec of bactipur kunnen proberen, misschien is het een bacteriele infectie die niet besmettelijk is.

Ik zou het waarschijnlijk morgen pas kunnen kopen. Ze hangt nu tussen de planten met haar kop omlaag.
Denk je dat we morgen nog op tijd zijn?
 
Ik weet het niet , jou berichtgeving verteld dat ze er erg slecht aan toe is, en tja, dan zou ik misschien niet meer behandelen.
Maar ja, ik ben jou niet , dus tja, het is jou beslissing in deze situatie.
Maar denk niet dat een harde klap tussen een krant dier onvriendelijk is hoor.
Ik bereid me altijd goed voor, zet alles klaar en dan is de vis binnen enkele seconde uit z'n lijden, echt het meest diervriendelijk vind ik ;)
 
Ze zwemt!!!!!
 
Gat ver. Haar hele huid laat aan 1 kant los! Daar lijkt de bult nu weg. Onder de losse huid is het rood.
 
Je had hem toch ingevroren,bijna.

Luister nou gewoon naar de winkelier.
Hier zitten alleen maar rare mensen.

Ben je nu goed bezig?
 
ZWlHKPXQHtuQ6XwxZy2mtV1p7CyclGlV.jpeg
 
Bertus zei:
Je had hem toch ingevroren,bijna.

Luister nou gewoon naar de winkelier.
Hier zitten alleen maar rare mensen.

Ben je nu goed bezig?

We hebben haar nog niet gevangen. Weet niet of we goed bezig zijn, weet niet wat ze heeft en weet niet wat te doen.

Ik heb stad en land af gebeld voor verdovingsvloeistof. 1 iemand had het en het zou 150 euro kosten. Dat gaat me een tikkie te ver.

Je reactie helpt me niet..
 
Doe nou eens gewoon,vang die vis uit.
En leg het tussen een krant.
Kost je niets, en is het beste voor de vis.

Zal je vertellen ,dat IK mij hier kwaad zit te maken.
En mijn vrouw zegt, Denk om je hart..
Om zo iets simpels.

Reactie zal niet helpen?







Nee, nou gaat het dan wel goed.
 
Verlos het beestje maar uit haar lijden. Dit zie ik niet goed komen. Niet leuk om te doen, maar voor het bestwil van de vis kan je dat beter even opzij zetten.
 
Jones zei:
Verlos het beestje maar uit haar lijden. Dit zie ik niet goed komen. Niet leuk om te doen, maar voor het bestwil van de vis kan je dat beter even opzij zetten.

Ok, bedankt. Aan deze reactie heb ik heel veel.

Ik vind het erg jammer en zielig voor de vis. Mijn partner gaat haar nu 'helpen'.
 
Je hebt gedaan wat je kon. :)
 
Bertus zei:
Doe nou eens gewoon,vang die vis uit.
En leg het tussen een krant.
Kost je niets, en is het beste voor de vis.

Zal je vertellen ,dat IK mij hier kwaad zit te maken.
En mijn vrouw zegt, Denk om je hart..
Om zo iets simpels.

Reactie zal niet helpen?







Nee, nou gaat het dan wel goed.

Je vrouw heeft gelijk. Denk om je hart. Het heeft totaal geen zin om boos te worden en zo te reageren. Ik krijg dan juist een afkeer.

Ik zorg voor mijn vissen zoals ik ook voor de rest van mijn dieren zou zorgen. Ik wil het beste voor ze. Als er een vissendokter in mijn omgeving zou zijn, had ik die al veel eerder langs laten komen. Helaas is dat er hier niet. Daarom schreeuw ik hier om hulp.
 
Jones zei:
Je hebt gedaan wat je kon. :)

Tnx. Ik hoop het.. vind het rot om beestjes te laten gaan..
 
Weet iemand wat ze heeft? Is dit echt dat virus? Dit ivm de andere vissen.

Moet ik preventief wat in het water doen?
 
We zijn al de hele tijd aan het zoeken, maar kunnen haar niet meer vinden..
 
Nee, je hoeft verder niks te doen, als je vis al een jaar is, heeft ze dat virus waarschijnlijk niet en heeft ze gewoon iets anders ernstig.
Maar het is een behoorlijk gat hoor, dus dit komt niet meer goed met haar.
Sterkte verder, je hoeft niks te doen behalve je vissen goed in de gate houden de eerste weken, gaat het goed is er niks aan de hand!
 
Kijk maar goed,doe zal wel ergens in gezwommen zijn.
 
Tnx.

Hebben alles omhoog gehad en planten opzij.. we gaan nu ff wat drinken in de hoop dat ze van haar plek af komt en we haar alsnog kunnen zien.
 

Terug
Bovenaan