Dubai 80 (Killerfish)


Goed bezig Mike! Gave bak! Dat stuk hout is echt fantastisch. Wat maak je schitterende foto's met je tel!
Leuk om de ringbandsnoekjes te zien, die worden het voor mij hoogstwaarschijnlijk ook voor boven!
 
Goed bezig Mike! Gave bak! Dat stuk hout is echt fantastisch. Wat maak je schitterende foto's met je tel!
Leuk om de ringbandsnoekjes te zien, die worden het voor mij hoogstwaarschijnlijk ook voor boven!
Kies mijn telefoon er wel op uit, om de camera. Is wel een must dat die goeie foto's kan maken.

Dat stuk hout is dus niet eens echt, moet je nagaan:D

Ringbandjes zijn idd erg gaaf om te zien! Niet te groot maar wel lekker kleurrijk. En hie t echt niet schichtig ofzo

Heel mooi Mike!!
Tnx
 
Nu ben ik dus een aantal dagen druk aan het werk geweest en heb ik eigenlijk nauwelijks tijd met mijn aquaria doorgebracht. Op tijd van huis en er laat weer, eigenlijk continue buiten de periode dat de verlichting aan staat. Wel wat voeren, maar verder eigenlijk geen tijd voor gehad.

Gisteren dan een dagje vrij om in mijn kamer een muurtje te verven, blijkt dat ik mijn betta mis. Een best wel opvallende vis zou toch niet zo snel moeten verdwijnen dacht ik... Nu weet ik wel dat het vooral vin is en ik best een opruimploeg in de bak heb (met name een leger aan slakken en garnalen) die vrij snel korte metten kunnen maken met van alles en nogwat . En gezien ik er een paar dagen niet naar om heb gekeken vreesde ik het ergste. Zaklamp gepakt en de bak ingeschenen. Vrij open inrichting dus je kunt eigenlijk het meeste wel zien. Kut.. ik kan mijn mooie man niet vinden.

Reden overigens dat ik hem eigenlijk miste, i s omdat ik bij de lfs naar een kempvis aan het kijken was voor in de klas. Ga afstuderen komend jaar (pabo) en mijn mentor vond een vis wel weer leuk. Nu ben ik tegen een goudvis in een kom dus het wordt een kempvis. Later meer hierover.

Anyhow, back naar die van mij. Waarom ik de gedacht heb gehad die ik had, weet ik ook niet. 'Hij zal toch niet in mn filter zijn gezogen (hoe dat überhaupt mogelijk was leek, en is me nog steeds, een raadsel). Trek ik het bovenste stuk, het skimmer deel, van mijn filter zie ik daar een kromgetrokken vis. Dood...

Pincet gepakt om niet de hele filter uit de bak te hoeven halen en voorzichtig de vis eruit te halen. Filter ondertussen uitgezet zodat ie n iet verder gezogen kon worden.

Pincet in de kleine opening, schiet je ineens weg. Man, ik was er zo niet op verdacht en schrok me rot, maar hij leefde dus nog! Gelukkig. Met wat guidance de vis er uit gehaald en hij was echt doodop. Even een dag in een aparte bak, die waar die vis van stage in gaat komen, stond nog thuis, om wat aan te sterken. Geen filter, alleen water van e Dubai met een heater. Net thuisgekomen en hij zwom weer vrolijk rond. Geen drijfvis meer, want daar had ie ook last van, maar gewoon normaal zwemmend. Nu weer in de bak en hij doet het goed, alsof er niks gebeurd is.
 
Poeh, wat een zoektocht. Ik ben wel eens honinggourami's kwijt geweest, zaten in het filterhuis van de Home 80. Ook zeer lastig eruit te krijgen.
Blij dat je man weer in orde is!
 
Poeh, wat een zoektocht. Ik ben wel eens honinggourami's kwijt geweest, zaten in het filterhuis van de Home 80. Ook zeer lastig eruit te krijgen.
Blij dat je man weer in orde is!
Je schrikt echt :eek:

Wat een verhaal! Gelukkig leefde hij nog en was je er optijd bij:daisy:
Gelukkig wel ja. En dat dankzij deze man, welke op het moment nog bij de lfs zwemt. Zwemt er al wel een weekje ofzo, maar nu de scholen beginnen en ik en mn mentor het er over eens zijn toch maar gereserveerd :)
20180829_150249.jpg
 
Mooie bak heb je gemaakt en hoe gaat het nu met je betta?
Heeft hij nu na een week er niets aan over gehouden, het zijn toch maar kwetsbare en kleine dieren.
 
Oei jouw mooie betta ?
Dat is in ieder geval een hele mooie Betta Mike.
Tnx! Ben er ook heel blij mee. En ja Johnny, mijn prachtige man :smitten: De witte thuis, de andere vis, welke sinds kort verder gaat met de naam Henk, op stage. Zal zijn onderkomen binnenkort ook eens plaatsen. Vanavond 10 min gesprekken dus zou ik een mooie foto van zijn huis en hem moeten kunnen maken met wat minder schemer.

Mooie bak heb je gemaakt en hoe gaat het nu met je betta?
Heeft hij nu na een week er niets aan over gehouden, het zijn toch maar kwetsbare en kleine dieren.
Hij zwemt aardig goed de bak door en lijkt niet veel overgehouden te hebben aan het voorval. Wel her en der wat haast lijken op blauwe plekken, maar zie verder niks raars aan hem
20180912_150815.jpg
20180912_150828.jpg


Verder is er in de bak het eea veranderd. Paar planten toegevoegd en wat nieuwe vissen. Om te beginnen bij 4 beaufortia/gastromyzon. 1 lijkt op een vis die ik al had, de andere 3 zijn een andere soort. De Sewellia Lineolata meen ik. Gaat tot nu toe prima samen, maar zitten ook net een paar dagen in de bak. Over kunnen nemen van iemand die er vanaf wou.
20180909_142204.jpg


Links mijn eigen vis, de uk ernaast is nieuw
20180912_150944.jpg
20180912_150953.jpg


En de andere, saigon algeneter? En voor de andere vis op de foto hangt de thermometer in de weg, zien jullie hem ook?
20180912_151113.jpg


Planten zijn ook wat gewijzigd. Nu een aantal drijvers in deze bak en de stengels allemaal over, omdat er in de mini-dubai ook wat planten zijn toegevoegd. Waarvoor bedankt @Albert.K
Foto van gisteravond net na het planten en met de leds
20180911_192841.jpg


En een ochtend later is de bak al een stuk helderder
20180912_150559.jpg


De grasjes vermuldigen zich gretig, de vallisneria wil niet aanslaan... Leeft nog, dus kijk het even aan. Zand moet nog even worden aangevuld, gezien je de kit ziet :oops:
20180912_150607.jpg


De oplettende kijker heeft wellicht ook gezien dat er qua vis nog wat meer veranderd is. Ik heb 11 rasbora espei (of in ieder geval de mooist gekleurde vissen) uitgevangen en in mijn 60cm gedaan. Plan is om de groep die hier in de dubai nog zwemt te verkopen. Reden is dat de leverancier de verkeerde vissen heeft geleverd (de boraras maculatus ipv de bestelde merah) voor de kleine bak. Deze vissen zijn dus teruggegaan naar de LFS. Ik moet nog even kijken wat ik er voor terug ga halen, tips zijn welkom. Zullen dus waarschijnlijk vissen worden voor deze bak, maar kan ook nog veranderen. Vind de espei in de andere bak wel heel gaaf om te zien en eigenlijk mooier, tevens wat beter te zien vanaf mijn bed. De bijltjes verhuizen in deze dagen ook nog terug naar de andere bak, zodat ik in beide bakken slechts 1 soort bewoner aan het oppervlak heb.

Over de bewoners gesproken, nog even afsluiten met een paar foto's.

Te beginnen met een dwergknor tijdens de schoonmaak. Ondanks de smerige ruiten en het water wel een hele gave foto al zeg ik het zelf. Maar ook de rest staat er goed op vind ik, deze is overigens van begin vd week
20180910_183717.jpg


Lekker samen met zijn allen
20180912_150749.jpg


Zou het passen :D :D :D
20180908_173645.jpg
 
Mike die vis die achter je thermometer verstopt hangt is dat soms een L134 of zoiets ?
En dat stuk hout in je bak of bakje dat in het midden staat is dat een echt stuk hout of namaak of een soort achterwand ofzo ?
 
Nee, dat is 1 van beide L104 die ik in de bak heb zwemmen. Deze vissen;
20180116_104812.jpg


Dat middelste stuk is echt nep. Was ooit onderdeel van een volledige wand, maar vond de rest te licht dus heb ooit, lang geleden, de boom eruit gezaagd
20160317_194322.jpg


Hij is dus volledig hol van binnen, dus mooi de verwarming en uitstromen erachter verwerkt
20180801_131359.jpg
 
Erg fraaie achterwand Mike alleen jammer dat deze zoveel ruimte in beslag nemen.
Valt op zich wel mee hoor. Mooi voor de vissen om zich achter te verstoppen en kan er gelijk de techniek kwijt. Vooral de corydoras zitten graag achter de onderste stam. Zoals je kunt zien zitten er wat gaten ivm een vroegere doorvoer voor de filters in het midden, onder het brede stuk. Hier heb ik de beide buisjes voorgezet zodat ze ook via hier, maar ook erlangs, zich kunnen verschuilen als ze willen.

Dat heb je schitterend opgelost.
Tnx
 
Een nieuwe, hele rustige maar toch ook grote toevoeging voor mijn bak gehaald. Even rustig overwennen voordat het zakje weg kan :engel:
20180917_152403.jpg


Edit: gelijk wat leuke ideeën opgedaan voor eventuele bewoners, mijn oog viel op de Nematobrycon lacortei die ze hadden zwemmen. Die houdt ik dan ook even in mijn achterhoofd
 
Zit daar nog wat in?:D:juggle:



Nu ik dit nog eens lees, is het wel een hele domme vraag:D

Om het bericht nog een beetje 'zin' te geven::engel::rolleyes:
Bak staat er mooi bij, Mike!
 
Toch wel, maar eeh, ben ik blind, ik zie ze niet op de foto's(behalve de bovenst dan):oops:
Zit daar nog wat in?:D:juggle:



Nu ik dit nog eens lees, is het wel een hele domme vraag:D

Om het bericht nog een beetje 'zin' te geven::engel::rolleyes:
Bak staat er mooi bij, Mike!
Doe maar niks op die middelste 2 regels uit, tja, moet mijn hersentjes weer oliën:D:D
 
Toch wel, maar eeh, ben ik blind, ik zie ze niet op de foto's(behalve de bovenst dan):oops:

Doe maar niks op die middelste 2 regels uit, tja, moet mijn hersentjes weer oliën:D:D
Haha, np. Tis iig een kleurvariant van een redelijk bekende vis. Normaal geen fan van maar deze waren zo mooi dat ik ze niet kon laten zitten
 
Haha, np. Tis iig een kleurvariant van een redelijk bekende vis. Normaal geen fan van maar deze waren zo mooi dat ik ze niet kon laten zitten
Zie op de laatste foto wel een klein stukje van een apistogramma agassizii fire red, klopt dat? Is dat de nieuwe?:juggle:;)
 
Zie op de laatste foto wel een klein stukje van een apistogramma agassizii fire red, klopt dat? Is dat de nieuwe?:juggle:;)
Heel scherp kerel! Bijna goed, tis de agassizii bluetail. Kweekvorm uit Tsjechië. Koppeltje dat daar eitjes had, dus vandaar het buisje er ook maar bij meegenomen. Foto's van de vissen in de bak volgen! Voor nu even in het zakje
20180917_154834.jpg
20180917_161006.jpg
20180917_161010.jpg
20180917_161020.jpg
20180917_162951.jpg
20180917_163002.jpg
 
Heel mooi visje! Snap wel waarom je hem hebt meegenomen:daisy:


Hebben de eigjes het allemaal overleefd?

Hoe gaat het samen met de betta?;)
 
Heel mooi visje! Snap wel waarom je hem hebt meegenomen:daisy:


Hebben de eigjes het allemaal overleefd?

Hoe gaat het samen met de betta?;)
Heb hem gehaald bij een man met een flink verstand van vissen en aangegeven welke vissen ik in de bak had. Zou prima samen moeten gaan en zaten daar ook in een gezelschapsbak. Hij had ze schijnbaar ook al een tijdje zitten. Tis echter even afwachten hoe het hier gaat, maar vooralsnog prima. Ook icm de betta. Althans, zijn staart op de laatste foto

Op de foto's ook wel met elkaar te zien. Eitjes volgens mij goed, maar zijn lastig te zien
 
En tijdelijk even in bruikleen tot aan het vivarium, hopen dat we daar een mooie soort tegenkomen. 2 maand met ene lege bak is niks dus maar even zo :D
1537206858662302931949736736143.jpg
 
En tijdelijk even in bruikleen tot aan het vivarium
Dus je brengt ze weer terug naar de winkel? Pas wel op, als er in de winkel dan weer een nieuwe lading kardinalen komt en jij brengt ze terug, kan er kruisbesmetting komen waardoor of jouw groep of de groep in de winkel doodgaan.
Dit gebeurt wel eens met wildvang kardinalen, weet niet hoe vaak oid;)


Een hele mooie L heb je daar!
 
Dus je brengt ze weer terug naar de winkel? Pas wel op, als er in de winkel dan weer een nieuwe lading kardinalen komt en jij brengt ze terug, kan er kruisbesmetting komen waardoor of jouw groep of de groep in de winkel doodgaan.
Dit gebeurt wel eens met wildvang kardinalen, weet niet hoe vaak oid;)


Een hele mooie L heb je daar!
De meeste kardinalen in winkels zijn nakweek, maar kruisbesmetting is altijd een gevaar.
 
Prachtige vis zeg :)
Een hele mooie L heb je daar!
Tnx! Hing zo mooi dat de foto erg goed gelukt is

Dus je brengt ze weer terug naar de winkel? Pas wel op, als er in de winkel dan weer een nieuwe lading kardinalen komt en jij brengt ze terug, kan er kruisbesmetting komen waardoor of jouw groep of de groep in de winkel doodgaan.
Dit gebeurt wel eens met wildvang kardinalen, weet niet hoe vaak oid;)
De meeste kardinalen in winkels zijn nakweek, maar kruisbesmetting is altijd een gevaar.
In bruikleen van iemand die een school van 100 ofzo heeft zwemmen. Niet uit de winkel dus maar even via via. Iig tot aan het vivarium, kijken we dan op welke soort we overgaan. Al spreekt mij de nematobrycon lacortei erg aan
 

Terug
Bovenaan