Diamond Aquarium van Felereca


Ontzettend mooi. Hopelijk zijn het een beetje sterke vissen :)
 
Prachtig allemaal Peter! Wat groeit jouw bak lekker zeg! Leuke vissen en een leuk wabi kusa idee!
 
Danku allen! op aanbeveling van Marcel (@biljoenblik ) ook de kastverlichting van de Ikea gehaald, zojuist even geinstalleerd en zien jullie ook voor het eerst mijn techniek.
Het is niet allemaal heel mooi weggewerkt maar is zo moeilijk met zoveel kabels, maar alles is gelukkig te vinden haha.
techniek.jpg


En ook dan nog maar een normaal totaal plaatje?
totaaltje.jpg
 
Je steekt er aardig je tijd in, en dat loont!
Eerste wat ik doe als ik thuiskom en als ik uit mijn bed stap, naar mijn aquarium kijken en gelijk even naar de bellenteller want die
staat nog niet precies hoe ik wil dus elke keer een heel klein tikje.

Is niet het meest geordende kastje maar het doet zijn ding :D
 
Dat schuim in je kast dempt dat het geluid van de pompen een beetje?
 
Is niet het meest geordende kastje maar het doet zijn ding :D

Ach er zitten toch deurtjes voor!

En je bak ziet er schitterend uit. Wie dan nog naar de binnenkant van kastjes gaat kijken?
 
Dat schuim in je kast dempt dat het geluid van de pompen een beetje?
Ja zeker, ik hoor eigenlijk helemaal geen pomp meer.
Alles wat ik nog kwa techniek hoor is de magneetventiel als die aanslaat, voor de rest is het echt muisstil.
Ach er zitten toch deurtjes voor!

En je bak ziet er schitterend uit. Wie dan nog naar de binnenkant van kastjes gaat kijken?
Ja dat is wel weer zo, maar ga het nog wel eens proberen wat meer te ordenen. Misschien ooit een schakelblokje, alleen dan moet alles weer uit en denk niet dat mijn aquarium dat zo fijn vind.
 
Hier een iets andere foto, mijn vrouwelijke antennebaarsje zit verstopt onder de Hydrocotyle Tripartita, ze heeft de wortels een beetje weggeduwd zodat ze er tussen zit.
Wat kan dit zijn, lijkt wel alsof ze een holletje heeft gemaakt, zou iets te maken kunnen hebben met voortplanting?
20170904_213603.jpg
 
Prachtig allemaal!
Zou goed kunnen dat mevrouw een nestje aan het klaarmaken is.
 
Prachtig allemaal!
Zou goed kunnen dat mevrouw een nestje aan het klaarmaken is.
Dat zou erg leuk zijn, ik zag haar vanochtend nog wel maar kwam in de middag thuis en zag het vrouwtje nergens zitten...
Tussen alle planten gekeken, ook nog in de droogkamer van mijn bak maar ze was nergens te bekennen.
Toen dacht ik hmmm, hoezo lijkt het alsof de Hydrocotyle Tripartita los komt, dus ik daar even onder kijken en ja hoor daar zat ze. :D
 
Nog een bestelling gister binnen gekregen.
Was 20% korting bij azaqua dus heb ik gelijk even een uitgebreid onderhoud setje aangeschaft en ook nog een mooie handdoekje.

Ook heb ik een zakje purigen in mijn filter geplaatst voor nog helderder water, en nog een andere inline atomizer van up aqua ertussen gezet die nu werkt op 4 bar.

Voor er achter de atomizer nog een kraantje geplaatst van EHEIM voor een makkelijke manier voor het schoonmaken van de atomizer.
aviary-image-1504872742082.jpeg
 
Wat ik me afvraag, hoe hou jij je bodem schoon? Ik bedoel dan de poep en dergelijke. Neem aan dat je niet zo makkelijk kan af hevelen bij de bodem?
 
Prachtige bak Peter. En ik vind je techniek er prima uit zien in je kast!
 
Ziet er echt prachtig uit Peter! En mooie vissen die antennebaarsjes. Ben benieuwd of het inderdaad een nestje wordt.
 
Wat ik me afvraag, hoe hou jij je bodem schoon? Ik bedoel dan de poep en dergelijke. Neem aan dat je niet zo makkelijk kan af hevelen bij de bodem?
Wekelijks hevel ik het even af met een soort van stofzuigertje die ook elektrisch werkt, zuigt het op en filters het water weer terug de bak in.
Voor de rest doen de bacteriën het werk neem ik aan :D
Prachtige bak Peter. En ik vind je techniek er prima uit zien in je kast!
Dankjee! de verlichting moet ik alleen nog even op een betere manier bevestigen.
Ziet er echt prachtig uit Peter! En mooie vissen die antennebaarsjes. Ben benieuwd of het inderdaad een nestje wordt.
Ik had er ook op gehoopt, maar er is niks meer te zien en het mannetje zie ik ook nergens meer.
Ik hoop niet dat die overleden is, het kan ook zijn dat die tussen al die wortels iets aan het doen is maar daar kan ik niet onder kijken....
 
Hier ook nog maar even een update!

Bak draait naar mijn gevoel aardig stabiel, Co2 draait nu perfect met een Up!Aqua atomizer op 4 bar.
Plantjes groeien als kool en de baardalg sterft al af, kan als ik nu even de tijd neem alles er wel makkelijk afplukken maar heb daar alleen nog geen tijd voor gehad helaas.

Het voetbalveldje voor de garnalen groeit aardig goed al zeg ik het zelf :D
20170925_144903.jpg


Nog eentje! :D
20170925_154801.jpg


De rotala sp. green doet het ook erg goed, word al wat voller.
20170925_154834.jpg


Hydrocotyle Tripartita... tsjaa, hetzelfde verhaal, gewoon niet bij te houden haha :D
20170925_154819.jpg


En dan nog als laatste een stuk van de Staurogyne Repens die het nu toch ook wel wat beter gaat doen nu de bak stabieler is.
20170925_154841.jpg
 
Ziet er strak uit. Maar wat is de reden van die gaatjes in de Staurogyne?
het lijkt me sterk dat je een tekort hebt. Geef je de Otto's te weinig eten?
 
Ziet er strak uit. Maar wat is de reden van die gaatjes in de Staurogyne?
het lijkt me sterk dat je een tekort hebt. Geef je de Otto's te weinig eten?
Heb er geen Otto's in zitten :D
Ik vond het ook al heel apart ja, de nieuwe bladeren blijven wel mooi.
Denk dat deze blaadjes nog de oude zijn toen het nog veel bijstellen van verlichting en Co2 was.
Nu alles perfect staat lijken er geen gaatjes meer in te komen gelukkig.
Een tekort vond ik ook al erg raar, dosering via EI en nog ruim voldoende Co2.
 
Ziet er echt schitterend uit! De neon's knallen er lekker uit.

Hoe groot is je bak trouwens?
 
Schitterend Peter, ik blijf het zeggen. Knap stukje werk!
 

Terug
Bovenaan