Diamond Aquarium van Felereca


Dankjee! ja het groeit aardig door nu alles helemaal perfect staat afgesteld, word alleen aardig vaak snoeien :D
 
Update: niet echt veel bijzonder te melden, alles gaat z'n gang en draadalg zo goed als verdwenen op wat kleine aangetaste blaadjes na.

Dit weekend waarschijnlijk even verlichting in mijn onderkast bouwen, suggesties zijn welkom. Misschien een led strip of toch iets anders?

Ook natuurlijk nog niet zeker over de uitbreiding van het bestand, wel is zeker dat er een paar roodkop zalmpjes bij komen.
Bekijk bijlage 49958
Dit ziet er prachtig uit!
 
Chinese variant van de Twinstar, werkt hetzelfde alleen is stukke goedkoper.
Voor de originele Twinstar leg je volgens mij 150 euro neer, en deze had ik voor 40 ongeveer. Het is dat witte apparaatje dat alg tegen gaat.
En als je ze zelf maakt, zie mijn fotoboek, ben je nog veel goedkoper uit...
 
Weer even de wekelijkse waterwissel gedaan. Moet alleen even een opvoerpomp kopen voor het vullen met osmose want dit is best vervelend.
20171001_111905.jpg
 
Ziet er mooi uit zo van boven :) Hoop dat mij dat ooit ook gaat lukken, met nadruk op ooit.
 
Ziet er mooi uit zo van boven :) Hoop dat mij dat ooit ook gaat lukken, met nadruk op ooit.
Het is een leerproces ja, ik heb ook nooit gedacht dat ik een bak mooi kon houden. Gelukkig na een hoop lezen is het allemaal duidelijk waar ik op moet letten, het gaat je heus wel lukken zolang je maar genoeg geduld heb :D
 
Nog even een leuk totaal plaatje van beide :D
aviary-image-1506971925694.jpeg
 
Echt schitterend dit. Zeker met je tetras die heel mooi contrasteren met het groen.
 
Echt een superbak! Mooie combi zo, twee hele verschillende dingen maar allebei prachtig in opzet!
 
Echt schitterend dit. Zeker met je tetras die heel mooi contrasteren met het groen.
Kleuren spatten er inderdaad mooi uit hé :D

Wordt steeds mooier lijkt wel!
Ik vind dat mijn bak wel nog beter aan het vormen is nu alles in balans is, de HC groeit ook nog beter dan ooit tevoren!
Echt een superbak! Mooie combi zo, twee hele verschillende dingen maar allebei prachtig in opzet!
Dankje! Ik hoor m'n pa nog zeggen... ''Nee er komen niet meer aquariums in dit huis'' uhmm.. OK! dan maar een Wabi-Kusa :D:D:D
 
Snoei beurtje weer voltooid! Aardig wat eraf gegaan, helaas nog geen foto door te veel weerspiegeling.
20171005_162942.jpg
 
Erg mooie groene bodem zo Peter. Hoeveel watt heb je boven de bak en op hoeveel liter?
 
Jeetje wat een pracht! Echt schitterend!
 
Jemig wat een berg snoeisels:D
Ja hé, duurde ook weer even voordat ik alle blaadjes van de HC eruit gevist had :D
Erg mooie groene bodem zo Peter. Hoeveel watt heb je boven de bak en op hoeveel liter?
Zitten 2 balken van JMB boven van elk 27 watt, staan aan op 70%. De bak zelf is ongeveer 180 liter.
Jeetje wat een pracht! Echt schitterend!
Danku! :)
 
Helaas is er wel een neon tetra overleden, hij zag er al wat anders uit dan de rest en at niet goed :(
 
Spijtig nieuws Peter , maar de bak staat er geweldig bij proficiat .
 
Ze zwemmen alle vier gelukkig gezond rond, en zo ook weer tijd voor de waterwissel.
 
Als je bak zie denk ik dat die oto’s niet veel te doen hebben.
 
Je hebt je roeping gemist, je had grasmaaier in de voetballerij moeten worden!
Ziet er weer strak uit, Peter, leuke Oto's ook!
 
Als je bak zie denk ik dat die oto’s niet veel te doen hebben.
Valt best mee hoor :D aan de achterkant zit aardig wat groene aanslag en als het wat minder is staat er achter de HC in de opening tussen de twee groepjes rotala een glazen voerbakje met altijd een paar algen tabletjes.

Je hebt je roeping gemist, je had grasmaaier in de voetballerij moeten worden!
Ziet er weer strak uit, Peter, leuke Oto's ook!
Ja denk het ook ja, maar als ik dat met een schaartje zou moeten doen ben ik wel even zoet :D
 
mooie bak en prachtig veldje!! wat voor verlichting gebruik je en welk merk plantenvoeding?
 

Terug
Bovenaan