De bakken van Jarne99


Vandaag overigens ook bijna een hartaanval gehad toen ik dit zag:
image.jpeg


Pas na een paar keer knipperen had ik door dat dit een bladje limnobium was waar hij van snoepte en geen groen gezwel.:stom:
 
Momenteel een granulaat voor garnalen van dennerle en af en toe een spirulina tablet van Sera. Overigens is dat denk ik niet alleen voor voedsel maar ook perongeluk. Ze willen denk ik vanaf de ruiten op de plant klimmen en sleuren die zo perongeluk mee.
 
Haha, dat ze de drijvers te grazen nemen dat herken ik want dat deden ze hier ook. Vandaar dat ik er verder geen planten bij in heb zitten.
 
Haha, dat ze de drijvers te grazen nemen dat herken ik want dat deden ze hier ook. Vandaar dat ik er verder geen planten bij in heb zitten.
Bij mij blijven ze van het mos, de vlotvaren en de javavaren af, enkel de limnobium durven ze van knabbelen hoewel dat ook niet continu is.
 
Ohhh die garnalen zijn gaaf!
Die wil ik ook.
Heb je die op gewoon kraantjeswater?
 
Ohhh die garnalen zijn gaaf!
Die wil ik ook.
Heb je die op gewoon kraantjeswater?
Chris houd ze op haags leidingwater, zelf houd ik ze hier in Antwerpen op osmosewater met een mineralenpreparaat. Zijn alleszins niet de makkelijkste garnalen hoewel nakweek wel steeds sterker wordt.


Overigens nog een paar foto's van in de bak:
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
 
Bij mij blijven ze van het mos, de vlotvaren en de javavaren af, enkel de limnobium durven ze van knabbelen hoewel dat ook niet continu is.

Dat heb ik destijds als enige plant erbij gedaan en dat pakten ze inderdaad. Misschien dat ze wel andere planten met rust laten maar dat heb ik dus nooit geprobeerd.

Erg mooie garnalen heb je weer hoor.
 
Dat heb ik destijds als enige plant erbij gedaan en dat pakten ze inderdaad. Misschien dat ze wel andere planten met rust laten maar dat heb ik dus nooit geprobeerd.

Erg mooie garnalen heb je weer hoor.
Stengelplanten zouden naar het schijnt vooral in trek zijn, die knagen ze door onderaan waardoor de toppen gaan drijven.
Mossen, varens en annubias zouden daarentegen minder geliefd zijn, vooral die laatste niet 2 vanwege hun relatief harde blad.
 
Ik bedenk me net nog wat,ik heb ze ook gehad en had in het begin steeds dat er een aantal doodgingen na het verversen.
Was gewend om iets koeler water te gebruiken met de crs maar werkte hier dus niet met de kardinalen vermoedelijk want toen ik het verversingswater eerst op dezelfde temperatuur bracht als in de bak was er daarna geen sterfte meer.
Verder was de kweek hier nou ook niet echt heel succesvol te noemen trouwens maar misschien heb je er wat aan! ;)
 

Terug
Bovenaan