De bakken van Jarne99


Intussen verder gelezen, blijkbaar is de benodigde pH enorm afhankelijk van het type, de makkelijkere nakweek sulawesi's kunnen goed op een pH van 7,5, voor garnalen zoals de woltereckae zijn er preparaten die tot pH 8,5 gaan.

De ancistrusman voelt zich intussen helemaal thuis, deze foto is deze middag genomen van hem op de voorruit.
image.jpeg
 
Mooie vis.

Gewoon zoveel mogelijk de waterwaarden aanhouden als waar je de garnalen van neemt Jarne!
 
Daar heb je wel gelijk in John, zal eens horen bij Chris welke waarden hij heeft. Ik ben nu echter nog aan het wachten op een antwoord van hem of hij ze wel beschikbaar heeft.

Edit.
Op de site staat een pH van 7,3 en Haags leidingwater. Zit er dus tamelijk dichtbij met mijn 7,5. Hoger zou iig geen probleem mogen vormen daar dit dichter bij de wilwaarde is.
 
Vind ik ook, wacht nu echter al meer dan een week op een verder antwoord van Chris, hij was namelijk niet zeker er nog 20 te hebben en moest eens kijken. Hopelijk is hij het niet vergeten.
 
Zat ik ook al aan te denken, waarschijnlijk ga ik dat morgen doen. Het zou althans niet de eerste keer zijn dat een winkelier vergeet dat ik heb gemaild.
 
Vind ik ook, wacht nu echter al meer dan een week op een verder antwoord van Chris, hij was namelijk niet zeker er nog 20 te hebben en moest eens kijken. Hopelijk is hij het niet vergeten.
Welke winkelier is dat Jarne ?
Mooie ancistrus,ik vind de golden ancistrus en de rode ancistrus ook wel bijzonder mooi.
 
Intussen een vakantie aan de zee later:
-Vandaag de rio 125 een beurt gegeven, de draadachtig blijft (helaas) lustig doorgroeien. De kleintjes van de rijstvissen zijn ook losgelaten uit het kweeknetje dat ook is verwijderd, alsook de CO2 reactor.

-Intussen nog altijd geen antwoord van Chris gekregen.

Foto's volgen waarschijnlijk maandag of zondag, dan ga ik de rio 180 een beurt geven. Daarin is de kikkerbeet althans meer dan verdrievoudigd.
 
Intussen een vakantie aan de zee later:
-Vandaag de rio 125 een beurt gegeven, de draadachtig blijft (helaas) lustig doorgroeien. De kleintjes van de rijstvissen zijn ook losgelaten uit het kweeknetje dat ook is verwijderd, alsook de CO2 reactor.

-Intussen nog altijd geen antwoord van Chris gekregen.

Foto's volgen waarschijnlijk maandag of zondag, dan ga ik de rio 180 een beurt geven. Daarin is de kikkerbeet althans meer dan verdrievoudigd.

Chris is een beetje langzaam met email, de beller is sneller :)
 
Intussen ook al turf besteld voor de amazone-scape. Zwarte turf van aquariummunster dankzij de informatie van @bderooij :). Deze hoop ik volgende week binnen te krijgen. Ga waarschijnlijk ook al eens kijken voor een deel van de nieuwe bewoners, een 10-tal kardinalen om de huidige groep te versterken.
 
Vandaag nieuwe bewoners gehaald voor de rio 180, en je raad het nooit: het zijn kardinaaltetra's geworden. Het zijn er echter wel 12 hoewel ik er 10 had gevraagd. Nu dus een totaal van 20 kardinalen die al goed scholen en relatief onschuw zijn. Morgen dus :foto: na de waterverversing.

Overigens zijn vandaag de laatste 18 sajica-cichliden opgehaald, 10 naar Gent en 8 naar een Brugse hobbykweker. Ben vooral blij dat ze een deftig thuis hebben gekregen. De bakken waar ze in zaten ga ik morgen leeghalen.
 
Zoals beloofd de foto's.

De rio 180, hierin heb ik vandaag een 12-tal liter ververst door osmose-water, een redelijke hoeveelheid limnobium verwijdert voor wat extra licht, enkele kleine stukjes hout gepositioneerd en wat kleine keitjes toegevoegd:

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg


En de rio 125, hierin is er 1 klein ding verandert, benieuwd of iemand het kan vinden:
image.jpeg

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Zelf heeft hij er geen zitten maar hij gaat vanavond informeren bij een collega die er mogelijk wel nog heeft zitten. Bijzondere service voor een verkoper moet ik wel zeggen.
 
Intussen ben ik overigens ook nog aan het twijfelen over de bewoners van de rio 180, oorspronkelijk had ik voor de Apistogramma bitaeniata 'shushupe' willen gaan als hoofdvis maar gezien de slechte verkrijgbaarheid zit ik nu te twijfelen. De andere optie die ik in gedachten had is de welbekende ramirezi. Daar hoor ik echter 2 verschillende zaken over. De ene zegt dat het een clearwater bewoner is, de andere dat het een blackwater bewoner is, andere zeggen beide. Iemand die daar verstand van heeft?
 
Qua waterwaarden komen ze idd overeen met blackwater. Dat staat vast, de kleur helaas nog niet.
 
Kreeg zonet de turf geleverd, heb hiervan nu al enkele korrels in een klein filtertje gestopt om het effect te zien.

Overigens is er momenteel een massaverkrachting aan de gang hier, een 6-tal mannetjes bijengarnalen proberen te paren met een pas verveld vrouwtje. Hopelijk binnenkort dus de eerste nakweek:D:D
 
Kreeg zonet de turf geleverd, heb hiervan nu al enkele korrels in een klein filtertje gestopt om het effect te zien.

Overigens is er momenteel een massaverkrachting aan de gang hier, een 6-tal mannetjes bijengarnalen proberen te paren met een pas verveld vrouwtje. Hopelijk binnenkort dus de eerste nakweek:D:D
Dan zie ik het bij jou eerder dan bij mezelf, heb het er nog niet eens inzitten ;)
 
Mijn eerste ervaring is althans dat de plastieken zak op niets trok, ik pakte deze er uit en hij scheurde direct onderaan.
Ja, dat is inderdaad niet best... Ik had er twee, de ene was helemaal open bij aankomst, de andere een klein stukje
 

Terug
Bovenaan