De bakjes van Sanneke80 ...


Dit album is gewoon genieten. Wat een mooie garnalen. Kan me voorstellen dat je er erg van geniet.
 
Dit album is gewoon genieten. Wat een mooie garnalen. Kan me voorstellen dat je er erg van geniet.

Dank je wel Deesje! Ja ik geniet er elke dag van.
De meeste bakken staan in mijn slaapkamer rondom mijn bed verzameld.
Omdat ik de meeste tijd van de dag op bed lig houden ze me heel veel gezelschap ;)

Net als de hond en poes, die laatste mag ik zeker niet vergeten te noemen, anders is mevrouw beledigd :D :D :D
 
Zo kun je toch veel van je bakjes genieten Sanne:)

Jazeker en de waaierhandjes communiceren ook nog eens met me ;) :D

2018-01-09 16.45.07-2.jpg
 
Ik heb heel leuk nieuws!

Toen ik op 23 november mijn waaierhandgarnalen kreeg, dacht ik thuis te zijn gekomen met 8 aziatische.
In het begin verstopten ze zich allemaal, maar al snel werden ze wat stoerder.
Inmiddels zitten ze allemaal op de voorgrond, netjes opgesteld in een rijtje.
2018-01-09 16.45.07.jpg


Maar eentje bleef zich verstoppen, totdat hij op 31 december ineens dacht, laat ik Sanneke eens verrassen en uit mijn schuilhutje klimmen.
En zo kwam ik er dus achter dat ik 7 aziatische en 1 afrikaanse waaierhandgarnaal had...

2017-12-31 18.12.22.jpg


Zijn goede voornemen om 2018 minder angstig te zijn, wilde niet helemaal lukken, want hij besloot weer veilig in zijn vertrouwde stukje hout weg te kruipen. Best eenzaam was hij zo helemaal alleen aan de rechterkant van de bak. Want de rest van de groep was en een andere ondersoort en zat gezellig samen aan de linkerkant van de bak. :'(

Maar zijn vrouwtje paste energetische therapie toe en bleef positieve energie naar hem toe stralen. :engel:

En dat hielp!

Op 8 januari kwam hij weer uit zijn houtje gekropen. Hij zat onder aan het hout achter een steen weggekropen, maar hey, hij was al uit het hout he! :thumbs: Hij durfde er zelfs een hele tijd te blijven zitten!

2018-01-08 12.54.38.jpg


Het vrouwtje gaf hem complimenten en langzaamaan kreeg hij het vertrouwen in de mensheid (eehhh garnalenheid:S) weer terug.

En kijk hem nu eens schitteren! Heel dapper heeft hij in het kleinste cocosnootje, zijn plekje gevonden bij de andere waaierhandjes.

2018-01-14 10.23.18.jpg

Little blue bird is uitgevlogen :daisy:
 
Prachtig Sanne, wat zijn ze toch mooi! Fijn dat hij een beetje uit zijn schulp is gekropen.
 
Wauw hele mooi beestjes.
Vind ze alleen zo eng. haha
Voorheen ook gehad, die waren ong 10cm. Maar vangen of met mijn handen de planten snoeien durfde ik niet meer. haha
 
Dank jullie wel.

Het mooie van deze beestjes vind ik echt dat je er uren naar kan kijken.
Ik plak dan een voedertablet hoog tegen het glas en die valt langzaam uiteen.
De kleine deeltjes gaan met de stroming mee en dan kun je een spelletje spelen, wie gaat het vangen :D

Vind ze alleen zo eng. haha

Deze hebben geen scharen he, zoals kreeften.
Die waaiers zijn super zacht hihi.
En ze zijn banger voor jouw hand dan anders om :D
 
Dank jullie wel.

Het mooie van deze beestjes vind ik echt dat je er uren naar kan kijken.
Ik plak dan een voedertablet hoog tegen het glas en die valt langzaam uiteen.
De kleine deeltjes gaan met de stroming mee en dan kun je een spelletje spelen, wie gaat het vangen :D



Deze hebben geen scharen he, zoals kreeften.
Die waaiers zijn super zacht hihi.
En ze zijn banger voor jouw hand dan anders om :D

Ik heb toen een keer zo een met die stekels op de poten (man?) die ging gewoon op mijn hand zitten. Totaal niet bang dus.
Maar ze blijven leuk.
 
Tjonge jonge wat een boel #metoo gebeurtenissen daar in jouw bakje:D Iedereen wil op het beste plekje in de stroming zitten.

Whahahaha. Soms moet ik ze ook even toespreken hoor, want dan kibbelen ze een beetje te veel en zeg ik dat ze ook gewoon om de beurt op het beste plekje kunnen zitten :D

Wat een leuke en mooie foto's Sanne

Dank je meis! ;)
 
Wat een mooie foto's! Die posthoornslakken zijn leuk, ik heb hier alleen een poelslak van een halve cm die ik af en toe zie maar vind het altijd leuk als ik hem na zoveel dagen weer eens zie kruipen.
 
Mooi! De bak bij de fysho groeit lekker vol! Zou de rode lotus ietje naar de kant plaatjes, zo deelt hij het aquarium een beetje in tweeën, maarja kwestie van smaak;)

Jouw rio is ook lekker groen!:thumbs::thumbs:
 
Wat een mooie foto's! Die posthoornslakken zijn leuk, ik heb hier alleen een poelslak van een halve cm die ik af en toe zie maar vind het altijd leuk als ik hem na zoveel dagen weer eens zie kruipen.

Die grote slak met dat roze lijfje is nu zo.n 2,5 cm in doorsnede, ik wist niet dat die zo groot konden worden!
Maar dat snuitjes heeft wel iets weg van een konijnensnuitje, vind je ook niet :D

Mooi! De bak bij de fysho groeit lekker vol! Zou de rode lotus ietje naar de kant plaatjes, zo deelt hij het aquarium een beetje in tweeën, maarja kwestie van smaak;)

Jouw rio is ook lekker groen!:thumbs::thumbs:

Dank je Ruben, ik vind dat eigenlijk helemaal niet zo'n slecht plan van jou Ruben. Zie nu ook wat je bedoeld. Volgende week donderdag hupt de rode lotus spontaan een tukje naar links :thumbs:

Die bij de Fysio is flink opgeknapt zeg:thumbs:

Zit er nog aan te denken om er een rotsposter achter te plakken, dan zie je de witte muur wat minder. Het heeft echt lang geduurd voordat er iets wilde groeien. En ik ben er nog lang niet tevreden over. Maar de fysio klanten vinden het mooi en dat is ook wel veel waard.

Heel mooi allemaal,kan niet wachten op foto's van de garnalen! ;)

Speciaal voor jou... hier ben ik heel trots op en ze krijgt baby's!

2018-01-16 16.14.31.jpg
2018-01-16 16.14.49.jpg
2018-01-16 16.23.39.jpg

Heel mooi, beiden trouwens :stars:

Dank je wel Rob! :)
 
Je bakje ziet er goed uit! Die bij de fysio ziet er ook echt een stuk beter uit:thumbs: Zijn ze vast blij mee daar.
 
Wauw wat een mooie,welke zijn dat dan?

Ik had toen vorig jaar (2016) op de vivariumbeurs een tiental spotted head garnalen met pinto gen gekocht.
(bij Mark van onlineaquariumspullen)

En deze garnaal is een jong van dat groepje. En is een Pinto en dan de striped versie dacht ik.
De meeste jongen waren gewoone spotted head.
Had er maar een paar pinto's uit (spotted en striped)
 
Ik had toen vorig jaar (2016) op de vivariumbeurs een tiental spotted head garnalen met pinto gen gekocht.
(bij Mark van onlineaquariumspullen)

En deze garnaal is een jong van dat groepje. En is een Pinto en dan de striped versie dacht ik.
De meeste jongen waren gewoone spotted head.
Had er maar een paar pinto's uit (spotted en striped)


Echt heel mooi,wil ik ook! :D
 
Mooie plaatjes alweer Sanne

Dank je wel stefan, ik doe mijn best ;)

Echt heel mooi,wil ik ook! :D

Kan geregeld worden hoor, geen probleem.
Als je een keertje in Den Bosch bent, laat maar weten. :D

Je moet ook een beetje geluk hebben hoor, want ik heb pas drie volwassen pinto's.
Maar nu die babys gaan krijgen wordt de kans steeds groter.

Eigenlijk wil ik ze apart gaan zetten, moet ik even wat chogelen met bakjes hier :D
 

Terug
Bovenaan