De bakjes van Sanneke80 ...


Mooie Pinto s hoor.

Die op de foto is er een, maar zal de andere twee ook even laten zien ;)

Het begon met de SuperFish Zen 30:

2016-11-17.jpg


Daar kwamen in november 2016, 10 volwassen spotted head garnalen met pinto gen (5 zwart en 5 rood).
Al snel kwamen er heel veel jongen:

2017-05-02 18.37.36.jpg


En tussen die jongen zat een heel bijzonder zwart jonkie, de eerste pinto!

2017-05-02 18.44.54.jpg


En zo staat dat bakje er nu bij, niet veel bijzonders, maar de shrimpies zijn er blij mee:

2018-01-26 14.45.24.jpg


Er kwam een tweede bakje bij waar ik de wat mooiere spotted head in deed en ook de zwarte pinto baby en twee rode pinto baby's. En ook hier bleken ze erg vruchtbaar.
Dit is het bakje nu:

2018-01-26 14.38.53.jpg


En nog een paar foto's van de rakkertjes:

De zwarte en rode pinto's zijn nu volwassen

2018-01-26 15.05.58.jpg
2018-01-26 14.26.10.jpg


2018-01-16 16.28.11.jpg
2018-01-26 14.31.27.jpg


2018-01-26 14.20.53.jpg
2018-01-16 16.23.39.jpg


En twee nieuwe nog hele kleine pinto's:

2018-01-16 16.33.13.jpg
2018-01-26 14.34.19.jpg
 
2018-01-16 16.14.31.jpg


Prachtig allemaal Sanneke maar als je er ooit genoeg van bovenstaande foto hebt kom ik er zo om hoor!
 
Prachtige plaatjes Sanne gewoon schitterend .
maar als je er ooit genoeg van bovenstaande foto hebt kom ik er zo om hoor!
Pasop van die garnalenhandelaren die willen alles gratis weghalen en voor goud verkopen :D :D

Nog iets anders op keuringen ( wedstrijden ) vinden ze ook de kleurdekking in de poten belangrijk wat vinden jullie daarvan ?
 
Dank jullie wel, erg leuk alle reacties.

Ja hoor, John, als ik er nu genoeg heb dan zal ik aan je denken, anders ook wel hoor, maar ja, je snapt wel wat ik bedoel ;)
Zal zeggen dat ze hard hun best moeten doen :D :D :D

Nog iets anders op keuringen ( wedstrijden ) vinden ze ook de kleurdekking in de poten belangrijk wat vinden jullie daarvan ?

Ben ik het helemaal mee eens.

Als de poten mee gekleurd zijn ziet dat er toch heel anders en veel mooier uit.
Dat bepaald echt de kwaliteit en de prijs van een garnaal.


Je ziet dat bijvoorbeeld heel goed bij vuurgarnalen.
De lage kwaliteit heeft doorzichtige pootjes en de hogere dekkingsgraad vuurgarnalen kunnen knalrode pootjes hebben.
En dat ziet er toch heel anders uit. Echt heel veel mooier.


Maar het is en blijft natuurlijk een gekke wereld.
Dat wij mensen, zo verzot kunnen zijn op die kleine rakkertjes en ze in allerlei kleurtjes en aftekeningen proberen te kweken :D :D :D
 
Dank jullie wel, erg leuk alle reacties.

Ja hoor, John, als ik er nu genoeg heb dan zal ik aan je denken, anders ook wel hoor, maar ja, je snapt wel wat ik bedoel ;)
Zal zeggen dat ze hard hun best moeten doen :D :D :D

Dat is lief van je Sanneke,denk dat ik vd week het nieuwe bakje helemaal op z'n plek en ingericht heb dus zo over een week of 5 hebben we nog wel contact! :D
 
Omdat ik nu toch zo lekker bezig ben met het bijhouden van mijn foto-album.... :D

Dit is de bak van mijn vader die ik ook heb ingericht en voor hem bijhoud.
Behalve de waterwissels uiteraard die doet hij zelf.
Het is een stoere robuuste mannen bak zoals ik hem noem :D

2018-01-27 09.41.22.jpg


2018-01-27 09.40.24.jpg
2018-01-27 09.40.45.jpg
2018-01-27 09.40.40.jpg


Ik weet even niet hoe die kleine visjes heten, iets met tetra en neon geloof ik.
Het is heel mooi om te zien dat ze en samen scholen en de zwarte altijd iets hoger zwemmen dan de oranje.
De twee of drie kardinaal tetra's die zijn al heel erg oud maar voegen zich ook gezellig bij deze groep.

Verder zitten er nog corydorassen in, 8 sterbai en 1 hele oude trilli en 1 hele grote soort waar ik de naam niet van weet.

2016-11-07 20.50.33.jpg


O ja, en 5 van deze grappige reuzen

2017-08-18 15.56.39.jpg
 
Dat is lief van je Sanneke,denk dat ik vd week het nieuwe bakje helemaal op z'n plek en ingericht heb dus zo over een week of 5 hebben we nog wel contact! :D

Bericht is bij deze dan ook direct doorgegeven aan de bewoners van het desbetreffende garnalenbakje :D :D :D
 
Die bak van je vader is ook mooi zeg! Jij hebt wel talent! Je eigen bak is prachtig, dan deze en dan die bij de fysio die het inmiddels ook weer goed doet.
 
Dank jullie wel, het is overigens een Rio 240, vergeten erbij te zetten ;)
Hij heeft ook nog een 60 cm en een 30 cm bakje.

Heel mooi Sanneke en wat een geweldige foto die laatste!
Maken de Ancistrussen geen ruzie in de bak?

Nou het zit zo, eerst had hij een man en een vrouw ancistrus.
De man en vrouw gingen paren.
Toen ging de man de eieren bewaken en heeft het vrouwtje gedood.
Maar de eitjes kwamen uit en toen hebben we paps met vier baby's terug gezet in de grote bak
Dus misschien omdat het zijn eigen kinderen zijn dat het goed gaat.
Overigens zijn die ook al heel groot hoor.

Hier waren ze nog heel klein dat was 2 jaar geleden

2016-02-05 09.37.22.jpg
 
Gaaf hoor, hele mooie garnalen.
De bak van je vader staat er ook goed bij.
 
Leuk spul die citroenen, als mn Cube zover is wil ik ze ook aanschaffen
 
Leuk spul die citroenen, als mn Cube zover is wil ik ze ook aanschaffen

Ze zijn echt zo mooi. Het waren mijn allereerste garnalen drie jaar terug en nog altijd vind ik ze heel mooi en hebben ze het meest centrale plekje in mijn huis. Als je ze op een donkere bodem houdt komt de kleur het mooiste uit vind ik zelf.


Dank je Gup!


Mooi! Benieuwd of je meer groen in je groep gaat spotten.

Tot nu toe 7 garnaaltjes met een groene gloed, waarvan twee echt zo mooi als op de foto. Maar je ziet ze snel zelf met eigen ogen :D

Hahahaha, straks word het dé nieuwe hype in jouw bak en wil iedereen een nieuw jasje:D:D:D;)

Ja joh, de citroentjes zijn echt stikjaloers op de limoentjes, echt niet normaal :D

Dus ik haal de limoentjes er nu uit en die mogen bij Dirk gaan wonen.
De officiele naam van deze kweekkleur heet Green Jade
 
Ze zijn echt zo mooi. Het waren mijn allereerste garnalen drie jaar terug en nog altijd vind ik ze heel mooi en hebben ze het meest centrale plekje in mijn huis. Als je ze op een donkere bodem houdt komt de kleur het mooiste uit vind ik zelf.



Dank je Gup!




Tot nu toe 7 garnaaltjes met een groene gloed, waarvan twee echt zo mooi als op de foto. Maar je ziet ze snel zelf met eigen ogen :D



Ja joh, de citroentjes zijn echt stikjaloers op de limoentjes, echt niet normaal :D

Dus ik haal de limoentjes er nu uit en die mogen bij Dirk gaan wonen.
De officiele naam van deze kweekkleur heet Green Jade
Al zolang al die mooie garnalen in je aquarium vind ze ook leuk hoor:smitten:
 

Terug
Bovenaan