De bakjes van Sanneke80 ...


Stelling is mooi geworden! Garnalen zien er zoals gewoonlijk prachtig uit! :r:r
 
Zeer mooi!
Frisse bakjes en mooie beestjes!!!
Je kan terecht trots zijn op je stelling, dat heb je prima geregeld!
:r

Uit interesse:
Selecteer je eigenlijk in je bakjes om mooie kleur(dekking) te behouden?
Heb je dan een (paar) bakje(s) met uitgeselecteerde garnaaltjes allerhande of hoe pak je dit aan?
 
Super mooie garnalen Sanneke! Zullen er vast nog mooier in het echt uitzien, ben erg benieuwd!:D:thumbs:
 
Zeer mooi!
Frisse bakjes en mooie beestjes!!!
Je kan terecht trots zijn op je stelling, dat heb je prima geregeld!
:r

Uit interesse:
Selecteer je eigenlijk in je bakjes om mooie kleur(dekking) te behouden?
Heb je dan een (paar) bakje(s) met uitgeselecteerde garnaaltjes allerhande of hoe pak je dit aan?
Degenen die niet bevallen gaan door de tempura en in de frituur? ;)
 
Whahaha, bedankt allemaal voor de leuke en lollige reacties!

Wat betreft het uitselecteren van de taiwanners:

Bij de foto's van de Taiwan bee king kong black zie je dat er van alles door elkaar zit.
Ik wilde een manier vinden om ze te selecteren en dat kan alleen met extra bakjes.
Vandaar dat ik twee bakjes had gereserveerd in de kweekstelling voor hen.
Ik probeer de mooiste rode taiwanners te verzamelen in een bakje.
En in het tweede bakje de mooiste zwarte taiwanners.
Wat er overblijft blijft gewoon in hun eigen bakje, want eerlijk gezegd, vind ik die niet eens minder mooi en kan ik heel veel mensen blij mee maken.

Eigenlijk selectreer ik bij hen dus vooral op aftekening. Hoe minder wit hoe eerder de kans dat ze verhuizen naar de stelling.
Maar nog niet allemaal, pas als de nieuwe groepjes aan slaan kan dat. En ik wil het een beetje spreiden om ook het risico te spreiden van uitval. Het zijn ten slotte behoorlijk prijzige beestjes en ik steek er veel werk in en zou het zonde vinden als ik door ziekte of stroomuitval of een stomme fout van mezelf de hele groep zou verliezen.


ALs het gaat om de spotted head met pinto gen:

Hier heb ik ook een twee bakje voor gecreerd, ook om het risico te spreiden, maar ook om hopelijk de pinto's te kunnen kweken. Ik heb namelijk nu 2 volwassen pinto's en hoop dat er meer zullen volgen. Als ik er genoeg heb dan wordt het een pinto bakje. Op de foto hieronder zie je de twee volwassen pinto garnalen, een zwarte en een rode variant. Tussen de baby's zitten hooguit twee mogelijke pinto's. Maar je ziet dat het dus heel lastig is om ze te kweken.
Makkelijker is het om gewoon pinto's te kopen, maar dan ben je en veel geld kwijt en het is minder leuk ;)


Inked2017-11-13 16.29.31_LI.jpg



Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog geen enkele taiwanner of spotted head heb verkocht, omdat ik eerst de groepen wil uitbreiden.

Bij de crystal black en red heb ik wel al een aantal verkocht.
En ook van de ciroentjes en anedere neocaridina.

Bij de neocaridina heb ik geen tweede bakjes staan, maar vang ik zo nu en dan de minder mooi gekleurde uit en dan gaan die naar de plaatselijke lfs. Vaak samen met een aantal mooie hoor, ik maak er dan een mixje van :D

Op die manier is hij blij en ik blij, want door het uitselecteren zie ik nu dat mijn groepen steeds mooier van kleur worden.
 
Jaloers op je stelling. De bakjes zijn ook erg leuk ingericht!

Dank je wouter, maar niet jaloers zijn hoor, nergens voor nodig :D

Prachtig Sanneke! Maar als je op een stoel voor de stelling zit, kun je dan de bovenste bakjes goed zien?:D

Ik zal je wat moois vertellen, dit is het uitzicht vanaf mijn bedje!
En daar breng ik overdag ook nog heel wat uurtjes op door, dus ik zit, ehhh, lig altijd op de eerste rij :D :D :D
 
Verder met de update, aan het voeteneidnde van mijn bed heb ik twee superfish bakjes staan.

Links de expert 30 met de taiwan bee garnalen en rechts
de home 60 met:
orange sakura garnalen
panda cory's
paar kleine visjes met spikkels (even de naam kwijt)
ennn...
mijn nieuweste aanwinst een paar handwaaigarnalen uit ehm, gewoon die bruine zeg maar.

Foto's :D


De expert 30:

2017-11.jpg


2017-08-08 21.20.48.jpg
2017-11-17 21.03.30.jpg



De home 60:

2017-11.jpg


2017-11-22 10.59.55.jpg
2017-11-23 13.40.53.jpg
2017-11-25 15.36.55.jpg
2017-11-24 19.06.21.jpg
 
Echt super allemaal en heb jij keimooi op de foto gezet Thomas!
Sanneke boft maar met zo'n vissen en garnalenmaatje in de buurt! ;)
 
Dat zijn een boel mooie garnalen Thomas!
Pas maar op Sanneke, straks staat het halve forum bij je voor de deur om garnalen op te halen:D
 
Sanneke80 gaat zich even diep zitten schamen :'(

@algeneter12 , Thomas, wat een mooie foto's! Ik kom er dus nu (een maand later!!!:stom:) pas achter dat je mijn topic hebt opgevrolijkt!

Echt super gaaf!
Dank je wel!
:engel:
 
Haha dat maakt toch niks uit! Hoe was het met de crystals afgelopen? En hoe gaat het met de jonge cory's?
 
In de Home60 had ik een hele leuke verrassing.

Een paar weken terug had ik 6 waaierhandgarnalen gekocht en een stukje hout wat bij hen in de bak lag.
Bij thuiskomst bleken er nog 2 verstopt te zitten in het hout en kwam het totaal op 8 stuks :D

Het viel me op dat alle garnalen heel actief waren en veel op de voorgrond zaten.
Totaal niet bang voor iets, op eentje na.
Die ene bleef zich verstoppen in het hout, heel sporadisch zag ik zijn handjes waaieren.

En dan opeens zie ik iets blauws op het hout zitten! :S

Snel nam ik hem op de foto, is maar goed ook, want daarna heeft hij steeds verstopt gezeten :deal:


Lang verhaal kort, deze rakker is een afrikaanse denk ik:

2017-12-31 18.12.22.jpg


2017-12-31 18.12.36.jpg
2017-12-31 18.16.14.jpg
2017-12-31 18.32.44.jpg
2017-12-31 18.36.07.jpg
2017-12-31 18.39.07.jpg
 
Waaw, wat zijn ze mooi, ik ben heel benieuwd naar dit bakje, vindt het er geweldig uit zien!
 
Heel mooi Sanneke en wat een mazzel met de 2 gratis waaierhanden,zeker de Afrikaanse want die zijn nog het duurst! ;)
 
Prachtige beesten, lijken me echt leuk. Die Afrikaanse helemaal, wat een mooi kleurtje. Hopen dat hij af en toe zijn houtje uit komt!
 
Dank jullie wel allemaal voor de leuke reacties!

Op zich ben ik heel blij met die blauwe garnaal, maar aan de andere kant weet ik niet of het een beetje sneu is.
Want hij of zij is natuurlijk wel in zijn eentje. Hij sluit zich duidleijk niet aan bij de anderen.
Aan de andere kant lees je ook heel veel dat mensen klagen omdat ze die blauwe nooit zien.
Dus misschien hoort het ook wel bij deze soort dat ze zich zo veel verstoppen.
Eerst maar even een tijdje nog afwachten en kijken of hij nog eens hoi komt zeggen :D
 

Terug
Bovenaan