De Aquascape van Cornelius: Chinese Moss Mountains


Wat heb je een prachtige video gemaakt van dit project. Chapeau!
 
Enorm vet, maar gekke vraag, komen er ook vissen of garnalen in?
Het is natuurlijk een ideale bak voor garnaaltjes, Red Rillie had ik erin.
Er hebben wat Ottocinclus affinis ingezeten maar die had ik inmiddels overgezet naar een grotere bak. Spreek in de verleden tijd omdat ie inmiddels alweer afgebroken is om plaats te maken voor de volgende uitdaging.
 
De resultaten van ditmaal de EAPLC 2018 met de deelnemers uit Nederland en België in de categorie Nano. Totaal 90 deelnemers.
Ben erg tevreden met het behaalde resultaat. Niet verwacht dat zo'n eenvoudig opgezet bakje relatief goed zou eindigen in de ranking.


inzending EAPLC 2018_ressults.png


004_dsc01972-jpg.259952
 
Txs Ben.:thumbs:
Ik heb de video zowel in het Nederlands als in het Engels. Zo zie je dat NL een klein landje is; de teller staat nu op de 250 views
Terwijl de Engelstalige versie al ruim boven de 34000 zit.
 
Ik weet het is een oud topic, maar wat was er mis met het hob filter?

Ik heb er 2 draaien op mijn garnalen bakjes exact de zelfde. Ik heb wel eigen filtermedia in de hob gedaan.

Ik had een HOB (Hang On Back) filtertje gekocht in China en uitgetest, en dat was dus een miskoop. Maar ja, je kan ook niet zoveel verwachten voor 4 euro.
Dus op zoek naar een ander klein filtertje en na veel wikken wegen toch gekozen voor een klein intern filtertje ipv een HOB.

Bekijk bijlage 244692

Heb goede recencies gelezen over de Aquael Fan Filter net zoals over de Aquael easyheater van 50W. Ik heb het trouwens wel in Duitsland gekocht. omdat sommige spulletjes simpelweg goedkoper zijn als bij ons.
Ik zie her en der witte schimmel ontstaan. In de regel zou ik nu meer moeten beluchten maar ik wil de mosjes natuurlijk niet teveel laten wennen aan een te lage luchtvochtigheid. Dan gaat de transitie naar de onderwatervorm nml. veel beter.
Misschien moet ik gaan denken aan eerder afvullen...
fx8cxk.jpg
 
Ik weet het is een oud topic, maar wat was er mis met het hob filter?

Ik heb er 2 draaien op mijn garnalen bakjes exact de zelfde. Ik heb wel eigen filtermedia in de hob gedaan.
Twee redenen:
- (voor mij) teveel herrie en gebrom
- omdat het water in de bak valt kan ik geen goede flow creëren in de complexe hardscape. En dat vond ik wel essentieel met delicate mosjes

Met de aquael (mini plus) fan filter kon ik met de verdraaibare kop heel gericht de flow sturen en met 260 l/u voldoende stroming in dat 40L bakje.
Een gerichte en verstelbare flow is voor mij belangrijker dan filtermedia.
 
De resultaten van ditmaal de EAPLC 2018 met de deelnemers uit Nederland en België in de categorie Nano. Totaal 90 deelnemers.
Ben erg tevreden met het behaalde resultaat. Niet verwacht dat zo'n eenvoudig opgezet bakje relatief goed zou eindigen in de ranking.


Bekijk bijlage 270216

004_dsc01972-jpg.259952
Machtig wat mooi! zou dit graag voor mijn garnaaltjes willen hebben!
 
Zou leuk zijn idd maar ken mezelf,een Bucephalandra op een steen lijmen is al een drama hier.
Plantje zit dan vast aan mijn vingers ipv aan de steen bv dus ga het met piepkleine stukjes mos niet eens proberen! ;)
 
Zou leuk zijn idd maar ken mezelf,een Bucephalandra op een steen lijmen is al een drama hier.
Plantje zit dan vast aan mijn vingers ipv aan de steen bv dus ga het met piepkleine stukjes mos niet eens proberen! ;)
Ja maar kleine tere mosje moet je ook niet lijmen, dat doe je alleen met grote mossoorten zoals Taxiphyllum en Vesicularia sp.

Voor mosjes, zoals ik die heb gebruikt, gebruik je de joghurt methode/ dry start. Dat is enorm efficiënt, kinderlijk eenvoudig en de kans op succes is bijna 100%:thumbs:
 
Ik vraag mijzelf af of ik al eerder heb gereageerd op dit project van jouw. Maar ik wilde ook graag mijn grote bewondering voor jouw werk uitspreken. Ik vind het machtig mooi hoe je dit gedaan hebt, de mooie uitslag van de wedstrijd en prachtig hoe goed die yoghurt methode werk.

Mijn complimenten hoor, echt geweldig werk! :petjeaf:
 
Ik vraag mijzelf af of ik al eerder heb gereageerd op dit project van jouw. Maar ik wilde ook graag mijn grote bewondering voor jouw werk uitspreken. Ik vind het machtig mooi hoe je dit gedaan hebt, de mooie uitslag van de wedstrijd en prachtig hoe goed die yoghurt methode werk.
Mijn complimenten hoor, echt geweldig werk! :petjeaf:
Dank u wel your highness :petjeaf:
Alweer zo leuk bericht op een oude scape van mij. Altijd leuk om te merken dat het nog steeds word gelezen
Hij word trouwens ook erg goed bekeken op youtube - ruim 124.000 weergaven :giggle:

ik sluit mij aan bij hoogheid
Txs Joff (y)
 

Terug
Bovenaan