De Aquascape van Cornelius: Chinese Moss Mountains


Sinds ik kleine hoeveelheden macro's toevoeg lijkt het mos iets beter op kleur te komen.
Ik heb een hervulbare fles CO2 aangeschaft voor mijn 50 liter en komt naar verwachting morgen binnen. Dus kan ik mooi het oude CO2 setje gebruiken voor dit bakje. Ik heb alvast de diffuser in het bakje gehangen zodat ie kan 'voorweken'.
Ik ga per definitie geen easycarbo als koolstofbron gebruiken; dat is icm met fissidens een slechte combinatie.
Zoals je ziet staat op de voorgrond het stukje hout wat ik eerder als proef heb gebruikt. Die moet ik eerdaags even 'knippen en scheren'.
Keep you posted
nof4ll.jpg


500 - kopie.jpg
 
Prachtig. :petjeaf:
 
Prachtig, nu al
 
Wat een verschil al! Mare die filter laat je toch niet zo voor je mooie dicht hangen he:D scheren?! Hahaha dat wil ik zien :)
 
Wat een verschil al! Mare die filter laat je toch niet zo voor je mooie dicht hangen he:D scheren?! Hahaha dat wil ik zien :)
Nee, filter gaat eruit want dat staat lelijk in de weg. Er komt eerdaags een mooi hob filterje aan de achterkant.
En scheren... tja, dat zal wel 'nat' scheren worden onder water...
w7iftj.jpg
 
Misschien dat deze nieuwe lijn van Eheim dan iets voor jou is:
De 'Cut buddy 1000':
pic_13365_64249.jpg


En voor de pro's de 'Cut buddy automatic':
792757-elvis-the-crocodile.jpg


En voor het zware snoeiwerk hebben we dan nog de 'Heavy cut buddy':
underwater.jpg


Succes met snoeien :D
 
Even een huishoudelijke mededeling:

aangezien dit bakje zich erg goed ontwikkeld heb ik besloten (eigenlijk over laten halen door Nigel) om het in te zenden naar een grote internationale aquascape wedstrijd.
Om geen risico te nemen om gediskwalificeerd te gaan worden ga ik dus helaas geen foto's meer plaatsen. (reglement)
Pas als de uitslagen bekend zijn zal ik de 'final shot' plaatsen. Maar dat kan nog wel een half jaar duren (eind oktober)

Excuses voor het abrupte einde.
nof4ll.jpg
 
Aan de ene kant wel heel jammer, maar aan de andere kant ook net weer heel goed omdat je je nu kunt gaan bewijzen!
Hopelijk levert het goede resultaten op, ik duim alvast mee!;)
 
Veel succes!
Ben nu al benieuwd naar je update eind oktober, iets om naar uit te kijken dus :D
 
Geweldig Corne, jij durft!
Super veel succes verder met deze prachtige bak! We zien hem eind oktober wel in het 8 uur journaal :thumbs::thumbs:
 
Heel veel succes!


Dan moet je maar illegaal iedereen pb'tjes sturen, daar kunnen ze niet achter komen:engel::D;)
 
Geweldig Corne, jij durft!
Super veel succes verder met deze prachtige bak! We zien hem eind oktober wel in het 8 uur journaal :thumbs::thumbs:
Txs
Het stond op mijn 'bucketlist' voor 2018; een keer meedoen met de allergrootste Internationale aquascapingcontest.
En natuurlijk ben ik wel zo realistisch dat ik besef dat ergens onderin de ranking zal terechtkomen. Daarvoor is het bakje veels te simpel qua opzet.
dr7fc5.jpg

Maar dat is het punt niet; ik beschouw het als een leerproces.

De scape word beoordeeld door de 'grote jongens' en je krijgt daarmee belangrijk advies en waardevolle tips. En zo word ik, hopelijk, een beter scaper.
En het is een leuke doelstelling om de volgende keer wat hoger in de ranking te komen.
23mkhth.jpg
 
Nou en bedankt @Nigel tsss vind ik niet leuk!

Maar ik vind het geweldig :D wat ontzettend ruig dat je deze stap neemt. Je hebt er de feeling voor en als je dan nu de kans krijgt om met zoiets mee te doen, moet je deze zeker aangrijpen met beide handen,armen alles :D

Is er ergens een site of dergelijke waar we dingen hiervan kunnen volgen?
 
Is er ergens een site of dergelijke waar we dingen hiervan kunnen volgen?
Er is tot de uitslagdatum eigenlijk niets te zien omdat er niets mag worden gepubliceerd. Dit ivm met copyright omdat de 100 beste inzendingen in een speciaal boekvorm worden uitgegeven "The International Aquatic Plants Layout Contest 2018”.
Niet alle foto's van inzendingen komen op de website als de uitslagen bekend zijn gemaakt, alleen een selectie van de mooiste.
Meer info kan je vinden op http://en.iaplc.com
Maar als er nieuws is zal ik dit natuurlijk hier vermelden.
 
Er is tot de uitslagdatum eigenlijk niets te zien omdat er niets mag worden gepubliceerd. Dit ivm met copyright omdat de 100 beste inzendingen in een speciaal boekvorm worden uitgegeven "The International Aquatic Plants Layout Contest 2018”.
Niet alle foto's van inzendingen komen op de website als de uitslagen bekend zijn gemaakt, alleen een selectie van de mooiste.
Meer info kan je vinden op http://en.iaplc.com
Maar als er nieuws is zal ik dit natuurlijk hier vermelden.


Oh wat ruig! Volgens mij ga je nu wel nog meer je best doen he :D en alles nog beter afstellen en bijstellen als je iets ziet. Ik was al super benieuwd na je eind resultaat en nu nog meer
 
Ik heb even gekeken na de jury en alles maar dit is echt een serieuze keuring he. En niet een of ander kleinschalig wedstrijdje.

Zeer indrukwekkend. Word er gekeurd op foto's en filmpjes? Met verslagen erbij?

@Nigel Jij doet dit jaar ook mee he ?
 
Oh wat ruig! Volgens mij ga je nu wel nog meer je best doen he :D en alles nog beter afstellen en bijstellen als je iets ziet. Ik was al super benieuwd na je eind resultaat en nu nog meer
Er valt nu niets meer te veranderen omdat de foto van de scape officieel is ingestuurd en deelname officieel is bevestigd.
Nu is het dus alleen maar (in stilte) genieten van m'n scape. Ben er wel erg tevreden over. Maar, ik moet al wel eerlijk bekennen dat ik alweer met het volgende project bezig ben...
Ik heb even gekeken na de jury en alles maar dit is echt een serieuze keuring he. En niet een of ander kleinschalig wedstrijdje.

Zeer indrukwekkend. Word er gekeurd op foto's en filmpjes? Met verslagen erbij?

@Nigel Jij doet dit jaar ook mee he ?

Het is een heel prestigieuse contest waar eigenlijk de gehele wereldtop wel aanwezig is. Er worden alleen foto's ingezonden en na de uitslagen worden er wel vaak
collages gemaakt van de top-rankings die als video op youtube geplaats worden zoals hieronder


Regelment is ook erg streng van de foto die ingezonden word.Geen "photoshopping", geen verwijdering van de Exif informatie van de foto. Geen frames, geen zichtbare hardware, geen weerspiegeling e.d.

Maar voor de rest mag iedereen meedoen en ook hier geld het alom bekende motto: meedoen is belangrijker dan winnen. En met deze gedachtegang als excuus heb ik dus ook wat ingezonden :D
 
We gaan ervan uit dat je bij de beste 3 zit en dan kunnen we allemaal het resultaat in boekvorm zien;)
 
We gaan ervan uit dat je bij de beste 3 zit en dan kunnen we allemaal het resultaat in boekvorm zien;)
Hou eens op zeg, degene die nog een beetje goede kans heeft is Nigel. Niet ik.
dr7fc5.jpg


Je moet begrijpen dat de profs soms jaren bezig zijn met een scape om het helemaal perfect te krijgen.
Mijn inzending staat welgeteld pas 4 weken onder water...
Dus, top 3...Ik mag al blij zijn als ik uberhaubt in de ranking terecht kom
209lla9.jpg
 
update:

We zijn inmiddels 4 maanden later en vandaag kreeg ik post vanuit Japan met als afzender Aqua Design Amano (ADA):
de uitslagen van de IAPLC - The International Aquatic Plants Contest 2018.

In januari 2018 ben ik begonnen met de opbouw van deze scape en in april heb ik het aangemeld bij deze wedstrijd.
En dat is in aquascape-begrippen enorm snel.
Laatst hoorde ik nog een verhaal dat sommige scapers gewoon 4 maanden bezig zijn met alleen het opbouwen van hun hardscape en dat sommige scapers gewoon 2 jaar nodig hebben om hun creatie in de gewenste vorm te krijgen met de beplanting.
Als ik dan iets in 3 maanden iets in elkaar zet en vervolgens opstuurt, dan mag je daar geen hoge verwachtingen van hebben natuurlijk.
Maar hoe groot was mijn verbazing dat ik, van de 1977 deelnemers, toch nog de 764e plaats heb kunnen bereiken... Niet slecht voor de 1e keer.
Ben echt superblij met dit behaalde resultaat.
210zg5t.jpg



Foto komt helaas nog niet want ook mijn scape word afgedrukt in een groot boekwerk wat tzt word uitgegeven door ADA.

rank.jpg
 

Terug
Bovenaan