De Aquascape van Cornelius: Chinese Moss Mountains


Prachtig, wat een mooi resultaat zeg. Hier mag je oprecht trots op zijn.
Gefeliciteerd.
 
Wauw, gefeliciteerd Cornelius!!! Super gaaf. Sowieso dat je hebt meegedaan en met zo’n redelijk impulsieve actie dan dit resultaat. Denk dat het hele forum apetrots is!!
 
Toch stiekem even een 'sneakpeak' zodat je een indruk krijgt hoe het eruit ziet :thumbs:

sneakpeak_small.jpg
 
Nogmaals gefeliciteerd Cor! Zit er ook aan te twijfelen om een keer een poging te wagen aan een contest. Misschien de Nordic Scapers Hardscape Challenge voor de hardscape foto en dan later als mijn bak volgroeid is aan een complete layout challenge.
 
Nogmaals gefeliciteerd Cor.
Txs Peter

Zit er ook aan te twijfelen om een keer een poging te wagen aan een contest. Misschien de Nordic Scapers Hardscape Challenge voor de hardscape foto en dan later als mijn bak volgroeid is aan een complete layout challenge.

Het word veel gedaan; hardscape opbouwen en opsturen naar de NHSC om vervolgens daarna beplant te worden voor de volgende contest. Voordeel van deze werkwijze is dat je heel kritisch naar je hardscape gaat kijken en na verloop van tijd toch subtiel aanpassing gaat maken. Hierdoor word de hardscape steed beter van opzet wat je duidelijk gaat terugzien als de planten eenmaal zijn volgroeid.
Het is een feit dat als je hoger in de ranking met de hardscape komt je veelal ook hoog eindigt bij een contest: want hoe 'beter' het geraamte van de scape hoe mooier de planten tot hun recht komen. (mits je de verkeerde plantkeuze maakt)
Dus; gewoon meedoen!
 
Even een huishoudelijke mededeling:

aangezien dit bakje zich erg goed ontwikkeld heb ik besloten (eigenlijk over laten halen door Nigel) om het in te zenden naar een grote internationale aquascape wedstrijd.
Om geen risico te nemen om gediskwalificeerd te gaan worden ga ik dus helaas geen foto's meer plaatsen. (reglement)
Pas als de uitslagen bekend zijn zal ik de 'final shot' plaatsen. Maar dat kan nog wel een half jaar duren (eind oktober)

Excuses voor het abrupte einde.
nof4ll.jpg
Veel succes gewenst!!
 
update:

We zijn inmiddels 4 maanden later en vandaag kreeg ik post vanuit Japan met als afzender Aqua Design Amano (ADA):
de uitslagen van de IAPLC - The International Aquatic Plants Contest 2018.

In januari 2018 ben ik begonnen met de opbouw van deze scape en in april heb ik het aangemeld bij deze wedstrijd.
En dat is in aquascape-begrippen enorm snel.
Laatst hoorde ik nog een verhaal dat sommige scapers gewoon 4 maanden bezig zijn met alleen het opbouwen van hun hardscape en dat sommige scapers gewoon 2 jaar nodig hebben om hun creatie in de gewenste vorm te krijgen met de beplanting.
Als ik dan iets in 3 maanden iets in elkaar zet en vervolgens opstuurt, dan mag je daar geen hoge verwachtingen van hebben natuurlijk.
Maar hoe groot was mijn verbazing dat ik, van de 1977 deelnemers, toch nog de 764e plaats heb kunnen bereiken... Niet slecht voor de 1e keer.
Ben echt superblij met dit behaalde resultaat.
210zg5t.jpg



Foto komt helaas nog niet want ook mijn scape word afgedrukt in een groot boekwerk wat tzt word uitgegeven door ADA.

Bekijk bijlage 255668
En het succes is gekomen. Wees er trots op Cor!
 

Terug
Bovenaan