Corydora black venezuela kweekpoging.


Echt chips dit, ik hoop dat je nu minder uitval zal hebben. Succes met de rest.
 
95% is tot stof vergaan helaas maar het overige handje vol overlevenden doen het goed in de netbreeder.
 
Ik lees het nu net pas, allemaal. Jammer dat je veel uitval hebt gehad.
Ik hoop dat het wel lukt met het laatste groepje John.
 
Is zeker jammer maar wel ervaring opgedaan voor een eventuele volgende keer dus kan het alleen maar beter gaan hoop ik.

De paar overgebleven visjes doen het goed,werkt ook wel heel makkelijk met zo'n netbreeder.

394383_0_82_p1070928.jpg
 
oh dat is jammer john. Hopen dat deze het wel overleven :)
 
Dat is de goede instelling, je kunt er alleen maar van leren en het kan alleen maar beter.

Gert heeft een kweekje van zijn Hypoptopoma's en ook daar zie je dat het met vallen en opstaan gaat: http://www.aquaforum.nl/ubb/ubbthreads. ... ost1337953
Misschien kun je er nog wat inspiratie uit opdoen.

Hoe groot zijn de volwassenen die eitjes hadden afgezet trouwens?

~ Ivo
 
Mooi topic van Gert.

Denk dat ze hier gewoon helemaal op hun maximale formaat zijn Ivo,hebben allemaal dezelfde lengte alleen zijn de vrouwtjes ongeveer dubbel zo dik.
 
Jammer dat je zoveel uitval hebt gehad. Hopen voor de rst
 
Jammer van de uitval John, maar al doende leert men. Bij mij zijn er helaas ook veel verloren gegaan voordat ik doorhad hoe ik het het beste kon aanpakken. Voer je ze met artemia nauplien?
 
Ik was wat laat met een artemia kweek en had ze in de tussentijd met speciaal voer gevoerd maar was dus niet zo'n succes.
Bleek ook dat ik toch zeezout met jodium had gebruikt voor de kweek dus kwam het ook niet goed met de artemia.

Voer ze nu met jouw voer ;)
 
Hoe gaat het nu met de kleine poepiescheetjes? ;)
 
Tot nu toe wel Ludger maar o wee als... ;)

Ze groeien lekker Ineke,krijg ze alleen niet duidelijk op de foto vanwege dat netding waar ze inzitten.
 
Hoe groot zijn ze? en wanneer gaan ze in de bak??
 
Jammer van alle uitval, maar je leert er wel een hoop van voor de volgende keer.
Welk voer van Ludger voer je nu als ik vragen mag?

Netbreeder werkt fijn, gebruikt ik eigenlijk in het begin ook altijd. Dat netje hangt dan in een bak waar ook vuurgarnalen inzitten. Die eten mooi de restjes op.

Wel zorgen dat je ze optijd eruit haalt, dus niet te lang erin laten zitten. Dat is mij de laatste keer overkomen en dan begonnen ze ook problemen te krijgen.
 
Beetje moeilijk schatten hoe groot ze precies zijn Daniel want ondanks dat ze al flink groter zijn geworden in verhouding met toen ze uit het ei kwamen zijn het nog steeds ukkies hoor ;) maar schat richting een cm lang.

Ben nu met een 60cm bezig en ga proberen om daar in de toekomst een nieuwe poging mee te doen,lijkt me wat makkelijker om een juiste balans te krijgen met verversen temperatuur en voer bv.

Om eerlijk te zijn wissel ik een beetje af met voer Melle maar gebruik o.a. de basis voertabletten van Ludger.
Wat is optijd met uit de netbreeder halen?
 
Het gaat goed zo h� John :). Super!
 
Met deze gaat het tot nu toe idd goed Fabienne maar is natuurlijk maar matig om er zo weinig van de ongeveer 120 die ik eerst had over te houden... :rolleyes:
 
Tsja... al doende leert men h�. Je kan niet verwachten dat het in 1x vlekkeloos verloopt. De volgende kweek zal vast beter gaan :)
 
Dat hopen we in ieder geval voor je, hoeveel zijn het er nu en hoe gaat het met ze?
 
Vast wel Fabienne ;)

Durf het bijna niet te zeggen Daniel maar heb er nog 4 of 5 zitten :juggle: voorlopig gaan ze lekker,dat dan weer wel... ;)
 
Als je er nog 4 of 5 over hebt, kunnen ze nog wel even blijven zitten. Zodra je het idee hebt, dat het echte visjes worden dan moet je ze eruit halen. Dan hebben ze meer ruimte nodig om te bewegen. Tenminste dat is mijn ervaring.
 
Mijn gevoel, zonder ervaring, is dat je gelijk hebt daarin.
Jammer dat je er nog maar weinig over hebt, maar mooi dat je er nog over hebt.
Als je elke worp 4/5 over houdt dan heb je op den duur ook behoorlijk veel vissen. maar toch hopen dat het de volgende keer meerzijn.
 
Vandaag lag de laatste dood in de netbreeder dus echt een totale mislukking geworden maar alsof ze het weten zijn de corydoras nu weer aan het afzetten.
Gisteren geen verversing oid gedaan...

Ga straks wat voor de aanzuigbuis van het filter fiksen en de eitjes in m'n 60cm zetten.
 
Lijkje...


733847_0_82_p1080255.jpg


1 van de dames

549862_0_82_p1080245.jpg


Net klaar met de t-houding

611489_0_82_p1080263.jpg


Afzetten

811394_0_82_p1080267.jpg


274746_0_82_p1080269.jpg
 
Jammer John, maar gelukkig kan je weer wel een nieuwe poging gaan ondernemen...ik kijk leergierig toe, voor in de toekomst ;)
 
Ja is zeker jammer maar is echt heel kwetsbaar spul dus had ook niet verwacht dat het de eerste keer zou lukken maar probeer het nu op een andere manier dus wie weet...
Is wel een geweldig zicht om te zien al dat gepaar van ze!

Ze zijn nog steeds bezig,


278892_0_82_p1080274.jpg


381927_0_82_p1080277.jpg


Aan eitjes geen gebrek iig,schat er nu tussen de 1o0 en 150 maar zit dichter tegen de 150 als ik het goed heb.
 
Jammer van de jongen. Maar succes met deze poging.
 
Dankje Melle,als het goed is komen ze morgen uit.
 
wauw echt veel eitjes leggen ze daar verbaas ik me echt over, heb ik hier nog nooit gezien.

hoop dat deze poging echt gaat lukken,
 
Ze hebben er steeds rond de 20/25 tussen de vinnetjes zitten.
Zijn er inmiddels al een hoop uitgekomen en zou mooi zijn als er een leuk aantal opgroeien idd.
 
Grappig, bij de Habrosusjes past er echt maar 1 eitje tegelijk tussen de vinnetjes, ze zetten ze dan ook veel verder uit elkaar af...
Maar leuk joh, kan je een nieuwe poging wagen, succes!
 

Terug
Bovenaan