Corydora black venezuela kweekpoging.


Allemaal hartstikke dood An,lijkt wel hoe beter ik m'n best doe hoe minder er overleven :juggle:

Ga in de toekomst nog een poging doen in een kale aqua40 en als dat ook niet lukt geef ik het op.
 
raar he, misschien is het dat ook wel, ik doe eigenlijk niks extra's nou ja behalve dat ik er 1x per dag wat stofvoer ingooi, bij het normale voer voor de garnalen, heb nu een paleatusje groot, en er zwemmen weer kleine pandaatjes bij de CR's en bij de choco's.

Het aanbod staat nog steeds he, dat je eitjes hier een bak mag doen
 
Ik heb niet alles gelezen John, maar heb je iets van bladeren in de bak liggen?
Zo ja: lekker laten verteren tot er niks meer van over is. Zo neen: misschien een idee?

De reden:
The addition of dried leaf litter (beech, oak or Ketapang almond leaves are all suitable) would further emphasise the natural feel and with it bring the growth of beneficial microbe colonies as decomposition occurs. These can provide a valuable secondary food source for fry, while the tannins and other chemicals released by the decaying leaves aid in simulation of naturalistic conditions.

~ Ivo
 
Ik zit ook met een kweekje Corry's.
Ik Heb zo een kweekopstelling voor Artemis gekocht en verwacht morgen te kunnen voederen.
Hoe kan ik er voor zorgen dat ik meermaals daags kan oogsten 'van Artemia ?
Als ik terug opnieuw een kweek opzet moet ik 24 tot 48 u wachten
 
Seabait zei:
Zitten nog wel een hoop kleine corys in de bak maar zag ook een exemplaar die er niet helemaal gezond uitziet.

473372_0_82_p1090795.jpg


Beetje opgeblazen buikje...

Met deze exemplaar is niks mis mee. Deze exemplaar heeft gewoon nog de eidooier die nog niet volledig is opgeteerd. Dus dat zou dan later weg gaan.

Maar waar hou je de jongen/larfjes in dan? Want die zou ik echt in een kleiner bakje houden (aqua40 of kleiner), dan een stukje hout en een stukje catappablad erbij. Een sponsfilter zorgt voor de filtering en beweging in het water. Een pluk javamos of dergelijke zorgt voor bescherming van de jongen/larfjes. Voeren van jonge Corydoras kan met pas uitgekomen artemia, maar artemia stofvoer(NovoTom) werkt ook prima. Zelfs microwormen zijn een aangename snack.
 
Dat exemplaar was toch echt stukken boller vergeleken met de rest van de kleintjes die ik had maar misschien heb je gelijk.

Ik had de jongen gewoon eigenwijs in een ingerichte 60cm Gert maar ben er nu zelf ook van overtuigd dat dit niet werkt idd.
 

Terug
Bovenaan