Corydora black venezuela kweekpoging.


dat ik het niet weet hahahaha ik heb dat helemaal niet bijgehouden eerlijk gezegt, ineens zitten dan daar van die kruumeltjes. ben het ook vergeten op te schrijven toen ik bewust die eitjes overzette....

ze zijn nu zo groot
186184_0_82_20131228_230236.jpg
 
Schitterend hoor,zwemmen leuk samen en doen ze hier nog niet maar zijn ook een stuk kleiner.

868991_0_82_p1080788.jpg
 
Is 24 dagen geleden dat ze afgezet hebben en ze zijn nu weer massaal bezig.
Ga de eitjes straks toch maar weer overzetten in de 60cm want heb niks anders klaarstaan.
 
Gaaf John, ze hebben de smaak te pakken :) hahahaha, zie je al dat de kleuren lichter zijn of bruiner?? Ik weet nog dat vaak de F1 wat bruiner is als bv de F2, die zijn dan op een gegeven moment weer zwart. Raar maar zo gaat het denk ik!!
Ben benieuwd hoeveel eitjes je nu weer apart hebt??? succes ook met deze bups!! ;)
 
De meeste zijn heel donker van kleur en zijn ook wel mooier vind ik.
Ik had rond de 150 eitjes apart gezet en de kleintjes zijn inmiddels uit het ei maar geen idee hoeveel het er zijn.

Bedankt weer voor je reactie Jootje!
 
Dankje Ronald,ja is echt leuk om ze zo te zien opgroeien.
Net ff gemeten en er zwemmen er een stuk of 6 rond die al flink tegen de 2 cm zitten,de rest is een stuk kleiner maar je ziet ze met de dag groeien.
Ben benieuwd hoeveel kleintjes er van de nieuwe lading overblijven.
 
Gaaf die ukken op de foto en best duidelijk. ze zien er mooi uit en groeien goed!! Wat een verschil dan weer met de hele kleintjes die straks uitkomen.
 
Ik had voor de foto's nog een berichtje gedaan Jootje,de eitjes zijn al uitgekomen en is idd een mega verschil.
Zit de denken om de grootste bij de ouders in de vision te zetten.
 
Hahaha ja die had ik gelezen, zitten er geen rovers in je andere bak?? Zelfs mijn jonge betta's vonden sommigen een lekker hapje. :(
 
De C. Sterbay die bij ons mogen opgroeien waren tot 1,5 cm toen ze naar ons kwamen, dus met 2 cm zou toch moeten kunnen lijkt me.
 
Ik heb gewoon de eitjes in dit bakje gedaan tuisen de opgroeiende corydoras Jootje,of een oudere broer/zus moet ze een lekker hapje vinden maar verder dus geen rovers.

Ja dan moet dat wel kunnen idd Ronald,zal de eerste lichting dan maar in de verkoop doen!
 
Sorry voor de onduidelijkheid ;)

Was mooi geweest als ik het op film had maar toen de eitjes aan het uitkomen waren zat 1 van de jonge corydoras aan de eitjes te snuffelen en toen kwam er net een kleintje uit,beestje schrok zich lam.
Denk zelfs dat die nu bang is voor z'n kleinere soortgenoorjes! ;)
 
Jootje67 zei:
Denk waar ze nu zitten dat het wel meevalt met de rovers, maar je had het over je andere bak :p

En ik ook...haha
Bij mij zitten ze ook met andere visjes, zoals je wel weet ;)
 
Ze groeien echt als kool en beginnen nu ook wat meer samen te zwemmen,echt een leuk zicht.

668613_0_82_p1090028.jpg


986284_0_82_p1090019.jpg
 
Zeker Alex.

Tja eigenlijk wel Ronald maar kan met m'n klikklak fototoestel niet filmen en van m'n slimme telefoon krijg ik het niet op de pc.
Kom maar langs zou ik zeggen! ;)
 
Haha, moet je nu zeggen, als de vakantie over is en ik weer druk mag gaan studeren in avond en weekend...
Dan moet je maar flink doorgaan met die kweek...haha
 
Komt wel weer een volgende vakantie ;)


Ik heb nu 5 van de grootste in de vision gezet,is een mooi zicht die dappere kleintjes tussen al die reuzen.
Vandaag helaas weer het grootste deel van de nieuwe kweek dood.

425674_0_82_p1090076.jpg


833329_0_82_p1090086.jpg


262761_0_82_p1090114.jpg


186563_0_82_p1090100.jpg


917871_0_82_p1090119.jpg
 
Denk toch dat het te maken heeft met de grote ruimte en te weinig voedsel dat ze tot zich nemen.
Vandaar dat ik adviseerde om ze eens in een kleinere bak te laten. Zodra de eitjes bij mij uitgekomen zijn, dan hevel ik ze over naar de cube, maar ze zouden zelfs eerst in een klein plastic bakje gehouden kunnen worden. Daarin voer ik ze voornamelijk alleen met Artemia in poedervorm. Heb hier goede ervaring mee met de C.paleatus.
 
oooooooh.......wat een leuk gezicht die kleintjes! Gek he dat de ene lichting het goed doet en de volgende niet...
nou jah mijn aanbod staat nog steeds he, lol

Ik heb vorige week mn ladinkje panda's weggebracht naar Anja, ook zo een leuk gezicht die ukken bij de grote..

Ik wil het binnenkort een keer gaan proberen met piggeltjes....
 
Dankje Ronald,heb ook wel het idee dat het normaal is dat niet alles het overleeft natuurlijk want ze zetten niet voor niks zulke grote aantallen eitjes af lijkt me maar geen idee wat normaal gesproken het overlevings percentage van deze soort is.

Zou goed kunnen Gert maar gaat me niet lukken om ze kleiner te zetten en dan ook vaker te moeten verversen helaas.
Is allemaal niet ideaal de manier hoe ik het nu doe maar is voor mij de enige manier om er toch wat mee te proberen en tot nu toe met kleine succesjes.


Ja las het al van je panda's An,leuk dat ze naar Anja zijn gegaan.
Er leven nog steeds kleintjes van het laatste kweekje en misschien blijven er meer over dan vorige keer dus kan nog een beter resultaat worden vergeleken met de vorige kweek.

Zijn geen geweldige aantallen die ik tot nu toe groot krijg maar denk dat het wel sterke exemplaren zijn en ben er best trots op als ik die kleine frummels zo in de grote bak met hun ouders zie scharrelen.
 
ja dat zijn de overlevers! mn eerste kweekje van de paleatus was puur toeval toen ik het chocobakje ging inrichten zaten de eitjes op de plantjes wat ik niet gezien had, ineens het bakje vol met kleine visjes, bakje was niet ingedraaid niks, ik heb er niet veel aan gedaan als gevoerd, fijn stofvoer, soms wat eigeel
de pandaatjes waren wel bewust, en eigenlijk op dezelfde manier gedaan behalve geen eigeel meer gegeven ivm dat er nu ook de chocogarnaaltjes bij zaten.

en zou gek zijn als je er niet trots op zou zijn, ik vind het geweldig!
 
Zit te twijfelen om nog 1 keer een lading te doen in dit bakje als er eitjes in de vision zijn of nadat deze kleintjes groot zijn en weg kunnen een permanent bestandje van bewoners te nemen.
 
Ik zou nog 1 keer een kweekje doen en daarna weet ik misschien wel iemand met een paar leuke permanente bewoners (die je vrouw ook leuk vindt) voor je ;)
 
Die vindt alles behalve wat we hier al hebben zwemmen wel leuk geloof ik,kogeltjes snoekjes enz... ;)
 
Haha klopt,als de Hn over een tijdje het oppervlak mooi bedekt heeft komen die er wel denk ik.
Jammer dat de vrouwtjes niet zo mooi zijn als de mannetjes en volgens mij is het beste om toch in verhouding net wat meer vrouwtjes te hebben?
 
Klopt helemaal. Hier is het omgedraaid, omdat er wat uitval is geweest onder de vrouwtjes en heb nu nog 2 vrouwtjes op 5 mannetjes.
 
Ok dus als ik het goed begrijp moet je dus van 4 mannetjes af... :idea: ;)
 

Terug
Bovenaan