Coenb zijn 1400 l. Z.A.


Ik heb mijn bestand een klein beetje aangepast, ik heb nu nog 13 maanvissen, dus iets meer ruimte voor de kardinalen die ik boven aan het opkweken ben. Nog een paar maanden!! Verder heb ik boven ook een schooltje Thoracocharax Stellatus zwemmen. Dus ook voor de bovenste laag heb ik nu iets. Maar zijn wel springerige en angstige beesten. Bij mijn laatste waterwissel sprong er een over een rand van 20 cm heen, gelukkig wel overleefd!



Ik heb vanochtend wel de grote Euchinodorus rechts iets naar links geschoven.... zo kreeg ik iets meer diepte aan de rechterkant en gaat daar hopelijk meer vis zitten.

Daarom ook al dat zweefvuil, wroeten in de grond is niet bevorderlijk voor de helderheid van de bak :foto:

IMG-20180204-WA0002.jpeg
 
Nog maar eens een filmpje van iets later op de avond... geeft een beter beeld van de lichtverhoudingen



Ook nog een zoekplaatje: "Waar is de L201"?
 
Ziet er allemaal gezond uit Coen :thumbs:
Overigens jammer dat de film van gisteren halverwege afbrak, ik was nog lang niet klaar met kijken ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@Jos Hut wat vind jij van de manen? Zijn ze goed uitgegroeid?
Verder gaat het goed samen met de andere vissen. De bloedvlektetra's en manen laten elkaar met rust. De keizertetra's gaan ook lekker samen. Maar de kardinaal tetra's vind ze lekker;-) heb ik er nu al een paar maanden stabiel 10 stuks (waren er 40!) zwemmen, ik denk dat ze nu groot genoeg zijn..
 
Een erg slordig filmpje. Maar ik zag dat het overgrote gedeelte van mijn maanvissen in een klein hoekje zat. Ik was bezig met een nieuwe stroming in mijn bak en dacht dat dit het probleem was, totdat ik achter de ware reden kwam.... Let dus niet op de luchtbelletjes, want een van de uitstromen stond te hoog gericht.

Kijken of het koppeltje nu de Krobia weg kan houden (maar ik wil eigenlijk geen jongen.....)

 
Leuk, ik maak dit ook regelmatig mee, alles en iedereen moet dan uit de buurt blijven.
 
Vandaag een grote planten voorjaarsschoonmaak... Echinodorus gesnoeid, wat Anubias Nana (niet biotoopcorrect.... foei Coen, maar kon ik ruilen voor wat helena slakjes) op donkere plekken op het hout bevestigd (links, rechts en midden bovenin), ik kon helaas geen goede Z.A. alternatieven vinden.

Resultaat:
20180311_163807.jpg



Omdat ik gisteren een beetje had gedaan en vanochtend verder wilde gaan had ik de afdekruitjes van de voergaten niet terug gelegd. Helaas is een van mijn bijlzalmpjes door zo'n gat gesprongen. Nu nog maar 7 over :'(
 
Altijd een kunst dat ze 1 klein gaatje weten te vinden hè...
Maar wel je telefoon stiller houden met een panorama hè :p
 
Coen wat de Krobia Xinguensis betreft hoe groot worden deze vissen want ik kan daar bijzonder weinig info over vinden.
Ik zie dat je een koppeltje weg doet,helaas veel te ver voor mij daar ik in Belgie woon.
Is het geslachtsverschil duidelijk te zien tussen man en vrouw ?

Klopt het dat deze 15cm groot worden en dat ze in een bak van minimum 150cm gehouden moeten worden ?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Coen wat de Krobia Xinguensis betreft hoe groot worden deze vissen want ik kan daar bijzonder weinig info over vinden.
Ik zie dat je een koppeltje weg doet,helaas veel te ver voor mij daar ik in Belgie woon.
Is het geslachtsverschil duidelijk te zien tussen man en vrouw ?

Klopt het dat deze 15cm groot worden en dat ze in een bak van minimum 150cm gehouden moeten worden ?

Klopt allemaal. Ik heb ze gekocht als een koppel en ze gedragen zich ook zo. Ik heb alleen nog geen "echt" bewijs (nestje) gekregen. Inderdaad is het mannetje nu ruim 15 cm en het vrouwtje iets kleiner. Geslachtverschil is qua uiterlijk lastig te zien, vrouwtjes hebben iets minder rood is mij verteld. Ik he ze ook nog niet uitgevangen om "eronder" te kijken.
Maar waarom veel te ver... is toch gezellig ;-) Ga je eerst naar Aquabeek, daarna in 40 minuten ben je bij mij..
 
Aangezien ik maar een bak heb van 1m ga ik deze vissen niet nemen want die zijn te groot voor in mijn bak,ik ga kleinblijvende vissen houden.
 
Zoals je kunt zien als je goed telt is mijn bestand gewijzigd. Is nu wel wat overbevolkt omdat ik wat vissen van een vriend heb opgevangen...

Mijn bestand is nu:
13 Pterophyllum scalare sp. Santa Isabel (voorheen Pt eimekei) dd: 23 december 2016 Jos Hut
21 Hyphessobrycon erythrostigma dd: 21 januari 2017 Verduijn Cichlids
2 Biotodoma cupido dd: 21 januari 2017 Verduijn Cichlids
25 Corydoras ambiacus dd: 21 januari 2017 Verduijn Cichlids en Zundorf
3 Sturisoma aureum dd: 21 januari 2017 Verduijn Cichlids
1 L201 Hypancistrus inspector dd: 21 januari 2017 Verduijn Cichlids
2 Panaqolus maccus dd: 15 januari 2017
5 Otocinclus affinis dd: 25 februari 2017 Zundorf
3 Farlowella acus (vittatus?!!) dd: 25 februari 2017 Verduijn Cichlids, + 1 18-3-2017 Zundorf, +1 dd 31-maart 2018, grote man
7 Nematobrycon palmeri (Faunaland dd: 4-4-2017)
30 Paracheirodon axelrodi (Faunaland dd: 4-4-2017) +10 (27-4) + .... + .... (worden er flink wat opgegeten :-( ) -> zijn er nu ongeveer 30 over
10 Brochis splendens (Faunaland dd: 27-4-2017)
2 Krobia Xinguensis (sp. Xingu), dd: 20-7-2017 VKCichliden
2 LDA016
17 Thoracocharax stellatus


 
Laatst bewerkt:
Wat beelden van mijn school Hyphessobrycon erythrostigma

 
Farlowella acus?? (gekocht als..), maar ik denk zelf de vittatus omdat de "neus" wat langer is.

 
Een gezellige drukte Coen.
misschien een beetje te druk, ik voer nu 2 keer per week een waterwissel uit. Want mijn fosfaat geeft aan dat ik iets moet gaan doen ;-)
Ik ga nog een flinke dosis drijfplanten plaatsen, gaat tegen de fosfaat en goed voor de bijlzalmpjes..
 
Eerst even een update, ik heb het koppel Krobia uitgevangen en doorverkocht (in een juiste bak ;-) ). Nu heb ik de mogelijkheid om de volgende stappen te doen.
Ik heb 5 koppels maanvissen, ik ga er 4 houden = 8 stuks. Dus de rest uitvangen. Dit gaat een hele klus worden..... maar ik heb al een liefhebber voor de uitgevangen vissen.

Dit geeft ruimte om mijn "school" Biotodoma's uit te breiden. Ik heb nu 2 vrouwtjes en wil er een leuke school van maken. ALs dit is gelukt zal ik de resultaten hier delen. Maar toen ik de maanvissen aan het observeren was om te bepalen welke eruit kunnen heb ik nog wel even een foto genomen..

20180420_200041.jpg
 
Maar als je goed kijkt, zie je wel een minpuntje van mij bak.... heb een klein beetje last van blauwalg.. Ik denk door gebrek aan stroming middenvoor. Heb net een van mijn stromingspompen verplaatst. Kijken of dat gaat helpen
 
Mooi hoor zou de blauwalg op het hout wel even verwijderen alleen het stroming helpt hier niet tegen.
Voor je het weet zit het hele hout er onder.
 
Laatst bewerkt:
Actief handmatig blauwalg verwijderen + meer stroming hielp mij binnen een 2 weken van de blauwalg af.

Blijft een rot bacterie die blauw meuk :juggle:
 
Mooi hoor zou de blauwalg op het hout wel even verwijderen alleen het stroming helpt hier niet tegen.
Voor je het weet zit het hele hout er onder.

Ik verschoon niet elke dag voor ik foto's maak mijn bak ;-) Nu is het weg, vanochtend mijn bak weer de wekelijkse schoonmaakbeurt gegeven nu met het afzuigen van de blauwalg. Een van de filters verschoont en water waterstofperoxide toegevoegd op de blauwalg plekken.
Ook de stroming aangepast zoals eerder gezegd. Nu kijken wat deze "smurrie" gaat doen.
 

Terug
Bovenaan