Coenb zijn 1400 l. Z.A.


Erg mooi! Heb je hier btw niet je HN planten in gedaan?
 
Erg mooi! Heb je hier btw niet je HN planten in gedaan?
Erg late reactie.....inderdaad die staan in deze bak ;-) Ze deden het eerst goed maar doen het nu iets minder. Weet niet waarom....1 plant heeft geen bladeren meer aan de oppervlakte maar het lijkt net of hij langwerpige bladeren aan de basis krijgt. De andere heeft ook al een paar weken geen nieuw blad gemaakt, eigenlijk zijn ze het minder gaan toe ik ze iets meer zand heb gegeven (ze stonden in 2-3 cm en kwamen soms los). Hopen dat ze het overleven!
 
Heb sinds een tijdje een koppeltje Krobia Xinguensis in mijn bak. Erg blij mee, rustige vis. De maanvissen worden ook steeds mooier, weer eieren ..

DSC_4342.JPG


En wat filmpjes van mij hele bak:





 
Erg mooi Coen, top zo.
 
Ik verveelde mij gisteren, dus even een foto van mijn bak als alleen de avond verlichting aan is. (let op het donkere hoekje rechts ;-) )
20170918_224733.jpg
 
Erg mooi aquarium. Mijn voorkeur gaat uit naar de vorige foto's en filmpjes. Deze is nogal donker waardoor
je er weinig van kunt maken.
Ik geloof graag dat het in de woonkamer met deze schemerlicht een mooi gezicht is.
 
Erg mooie bak, goede inrichting! door de maantjes en de chicliden blijven de kardinalen en andere vissen helaas wel erg verscholen zitten, althans zo is te zien op de filmpjes.
 
Heel mooi ingericht.
Mooie foto's.
 
Erg mooi aquarium. Mijn voorkeur gaat uit naar de vorige foto's en filmpjes. Deze is nogal donker waardoor
je er weinig van kunt maken.
Ik geloof graag dat het in de woonkamer met deze schemerlicht een mooi gezicht is.
Ik zei al ik verveelde mij en heb een foto gemaakt toen alleen de nachtverlichting aan was. Dan is het erg schemerig, anders kunnen de vissies niet slapen ;-) ;-)
 
Erg mooie bak, goede inrichting! door de maantjes en de chicliden blijven de kardinalen en andere vissen helaas wel erg verscholen zitten, althans zo is te zien op de filmpjes.

Is niet zo, Die zwemmen gelukkig gewoon door de bak ;-) Alleen de kardinalen zijn soms een beetje bang..... en terecht want die worden opgegeten door de maanvissen (ik ben er al bijna 30 kwijt!)
 
Is niet zo, Die zwemmen gelukkig gewoon door de bak ;-) Alleen de kardinalen zijn soms een beetje bang..... en terecht want die worden opgegeten door de maanvissen (ik ben er al bijna 30 kwijt!)
Beetje duur levend voer.
 
Ik wil de deze ook graag in de bak hebben, en soms gaat het goed als ik bij andere leden lees maar soms ook goed fout. dan maar je Tetra's uitbreiden denk ik.
 
Ik wil de deze ook graag in de bak hebben, en soms gaat het goed als ik bij andere leden lees maar soms ook goed fout. dan maar je Tetra's uitbreiden denk ik.
De school bloedvlektetra's is op oorlogssterkte. Ik ben er in het begin een paar "kwijtgeraakt", heb er nu nog 22 zwemmen en ze zijn flink aan de maat ;-) Van de kardinalen heb ik er nog 12 en die overleven het al een hele tijd. Ik denk dat deze slimmer zijn dan de rest... Alles zit nu op een hoopje omdat volgens mij 3 koppels maanvissen bezig zijn om zich voor te bereiden op eitjes. Deze worden gelukkig allemaal opgegeten dus de onrust duurt nooit zo lang
 
Beetje duur levend voer.
Niet zo duur als in een van mijn eerste bakken, garnalen (niet de goedkoopste :6) samen met barbelen (groene sumatranen). Dat was smullen voor mijn sumatraantjes :oops:

Een jonge jeugdzonde zullen we maar zeggen.

Wel geleerd dat je beter eerst kunt inlezen.
 
Alles zit nu op een hoopje omdat volgens mij 3 koppels maanvissen bezig zijn om zich voor te bereiden op eitjes. Deze worden gelukkig allemaal opgegeten dus de onrust duurt nooit zo lang
Ik bemerk dat ook regelmatig bij mijn maantjes, doch is de onrust toch vaak een dag of 6 a 7, of ik moet voortijdig maatregelen daar op nemen.
 
Even gespeeld met mijn aquarium computer.... nu alleen de regen nog simuleren....leuk spelen.....

 
Nog een omdat ik ze niet zo vaak zie..... de laatste tijd trouwens iets vaker

 
Die bliksem zou ik eruit halen, oogt niet lekker.

dat overtrekkende wolkendek vind ik wel zeer mooi.
 
Die bliksem zou ik eruit halen, oogt niet lekker.

dat overtrekkende wolkendek vind ik wel zeer mooi.

Kan ik nog aanpassen, in lengte helderheid etc... en is natuurlijk niet de hele tijd, rond 19.00 uur, 10 minuutjes ...
 
De overtrekkende wolken vind ik echt schitterend, maar wat bliksem betreft, ik zou er epileptisch van worden. Het is leuk dat het kan, maar ik kan me niet voorstellen dat je het zelf leuk blijft vinden.
Ieder zijn ding, natuurlijk.
 
De overtrekkende wolken vind ik echt schitterend, maar wat bliksem betreft, ik zou er epileptisch van worden. Het is leuk dat het kan, maar ik kan me niet voorstellen dat je het zelf leuk blijft vinden.
Ieder zijn ding, natuurlijk.
Gelukkig doet hij het niet de hele dag. Maar ik hoop samen met de regen ander gedrag te gaan zien. Verder gaat het (volgens mijn vrouw "gelukkig" ;-) ) maar om 2 korte periodes per dag. Een beetje zoals in een zeebal, soms wat variatie in de stroming..
 
"regen" aangesloten.... maar ik ben nog niet tevreden met de positie. Dus nu is het alleen een tijdelijke stromingspomp (tijdens onweersbuien):stars:
 
Omdat ik WEER niets te doen had (moet verplicht rusten van mijn revalidatiearts)... een paar foto's (vanaf de bank met de mobiele telefoon en ingezoomd, dus van matige kwaliteit). Maar de maanvissen op de foto zijn 26 cm en 28 cm groot.
20171009_202943.jpg
20171009_202931.jpg
20171009_202803.jpg
 
Even een update, vannacht ellende in de bak gehad. Waarschijnlijk hebben de koppeltjes maanvissen ruzie gemaakt met een van de "losse" mannetjes. Je zag dat er grote stress was geweest in de bak, snel ademen, vissen op elkaar en de corydoras schoten van de bodem naar de oppervlakte (veel meer dan normaal). Even later vond ik een dode bloedvlektetra (in een hoek) en later zag ik dat een van de maanvissen onder een stuk hout zat. Toe ik hem daar uithaalde en in een aparte bak deed bleek dat hij raar en schokkerig zwom.

Nu maar hopen dat het inderdaad een ruzie was en geen ziekte. De rest van de vissen zien er goed uit en eten. Ademen ook weer normaal.
 
Hé wat vervelend, Coen... Hopen dat het weer goed komt.
 
Hé wat vervelend, Coen... Hopen dat het weer goed komt.
Vissen zijn nu allemaal weer normaal en op kleur. Is echt een ruzie geweest in de bak. De maanvis heb ik uit zijn leiden verlost, heeft waarschijnlijk beschadiging aan de zwemblaas opgelopen en zwom onderste boven in een reserve uitzwembak.
Wat zijn het monsters als je ze in de hand hebt, zo groot!!!

Maar zo zie je maar weer, ook een 3 meterbak is lang niet altijd groot genoeg.
 
Nouja, dat is dan geluk, maar alsnog niet iets wat je mee wilt maken.
Inderdaad, met zulke dieren denk ik dat het enige dat groot genoeg is, hun natuurlijke habitat is. En zelfs daar zal het wel eens mis gaan.
 
Ik heb vandaag eindelijk de tijd gehad om te kijken naar mijn "regeninstallatie". Ik heb de buizen aangesloten, gaatjes geboord en de Profilux 3 geprogrammeerd. Het regent nu rondom een onweersbui, maar ik kan het ook onafhankelijk laten regenen. Vooral de extra zuurstof en de verstoring in het midden van de bak is zeer welkom ;-)

 
En nu moet de bak dus weg van je vrouw? ;)
Ziet er gaaf uit
 

Terug
Bovenaan