channa andrao biotoop


Hij wil graag pasklare antwoorden en die zijn er helaas niet op zijn vragen.

Qua planten zou ik het gewoon uitproberen, bij bestellen kun je ook naar de eissen kijken die een goede webshop erbij zet.
Een lamp of twee lampen is dan gewion uitproberen, je kuntver altijd een bij zetten of juist uitzetten.

Qua vissen, mmmm Chana is een roofvis die iid erg op de snoek lijkt.
Buiten wat grotere meevallen zal hij alles als potenciele prooi zien. Wat in zijn bek past gaat op en wat niet past zal worden geprobeert.
Als je heel veel geluk hebt en goed voert dan zal het een tijdje goed gaan maar uiteindelijk zal alles wat in zijn maat is verdwijnen.

Vissen die je erbij zet zullen iig een zeer stressvol bestaan krijgen.

Vergelijk vd natuur met een bak gaat hier iig niet op. Een roofvis hou je of alleen of met veel grotere bijvissen!
 
Nekko heeft nog niet helemaal door dat hij roofvis in zijn bak gaat plaatsen. Niet alleen snoek eet vis ;)
Nou om eerlijk te zijn zou ik een channa niet echt een killer noemen. Ik heb eerder channa andrao gehad samen met 3 Barbus en dat ging goed. Totdat de bichir erbij kwam. Dus dat lijkt mij eigenlijk geen probleem.

Ik doelde meer op het feit of garra's houden zonder hillstream oke is en of 6 teweinig is of niet.
Ik kan mij herinneren dat ik ergens op het forum las dat ze met 10 stuks minimaal gehouden moesten worden. Echter zeiden andere sites 5 stuks minimaal.
 
Hij wil graag pasklare antwoorden en die zijn er helaas niet op zijn vragen.

Qua planten zou ik het gewoon uitproberen, bij bestellen kun je ook naar de eissen kijken die een goede webshop erbij zet.
Een lamp of twee lampen is dan gewion uitproberen, je kuntver altijd een bij zetten of juist uitzetten.

Qua vissen, mmmm Chana is een roofvis die iid erg op de snoek lijkt.
Buiten wat grotere meevallen zal hij alles als potenciele prooi zien. Wat in zijn bek past gaat op en wat niet past zal worden geprobeert.
Als je heel veel geluk hebt en goed voert dan zal het een tijdje goed gaan maar uiteindelijk zal alles wat in zijn maat is verdwijnen.

Vissen die je erbij zet zullen iig een zeer stressvol bestaan krijgen.

Vergelijk vd natuur met een bak gaat hier iig niet op. Een roofvis hou je of alleen of met veel grotere bijvissen!
bedankt voor het duidelijke antwoord, dat zocht ik inderdaad:thumbs:. er is dus niks anders te doen dat de planten gewoon uitproberen. Of het stressvol is heb ik eigenlijk niet echt over nagedacht. Dat is inderdaad een goed punt. Ik denk dat ik het eerst uit test met eventueel 2 guppen. Als die met rust gelaten worden zal ik er eerst garra's bij zetten en als dan alles goed gaat en ik vind de bak niet druk genoeg. Misschien dan nog iets van een schooltje vissen.
 
Evt een koppel of harem diamant gourami’s, deze zijn iig groot genoeg.
Ja daar heb ik ook over na zitten denken. Alleen een koppel gouramis en een koppel channa's aan het oppervlakte lijkt mij niet zo mooi. Dan heb je 2 showvissen aan het oppervlakte waaronder beide een koppel zijn.
 
Ok, heb me niet in de waterlaag vd de channa’s verdiept. Dacht dat die op de bodem zaten.....
meestal liggen ze een beetje te slapen op de bodem. Maar vaak zwemmen zo ook aan het oppervlak opzoek naar voedsel
 
ou om eerlijk te zijn zou ik een channa niet echt een killer noemen
Wat vind jij het verschil tussen een roofvis en een killer?

k doelde meer op het feit of garra's houden zonder hillstream oke is en of 6 teweinig is of niet.
Minimaal 4 stuks, dus dat betekent dat een grotere groep beter is. Zorg er wel voor dat er dekplaten op je aquarium liggen, geldt trouwens ook voor de channa's, anders kun je ze van de vloer oprapen.
 
Wat vind jij het verschil tussen een roofvis en een killer?


Minimaal 4 stuks, dus dat betekent dat een grotere groep beter is. Zorg er wel voor dat er dekplaten op je aquarium liggen, geldt trouwens ook voor de channa's, anders kun je ze van de vloer oprapen.
nou dwergslangen koppel zijn rovers en daarmee bedoel ik als je er een worm inhoudt zullen ze deze aan stukken scheuren en opeten. Echter laten ze andere vissen in de bak met rust zelfs al zouden ze deze vissen kunnen opeten. (in ieder geval dat is mijn persoonlijke ervaring met andrao) Misschien is dit niet meer zo zodra je een koppel hebt of lag het echt aan mijn andrao.

Dekplaten zitten er zeker op.:D Maar springen garra's dan uit je bak? Zien er niet echt uit als springende visjes

Als ik er toch een voedingsbodem inzet voor de planten. Zou dit voor problemen kunnen zorgen met algen als de planten hier weinig gebruik van blijken te maken?
 
Als ik er toch een voedingsbodem inzet voor de planten.
Kan wel, maar over twee jaar ofo kun je je hele bak weer overhoop halen om hem te vervangen. Als je een zandbodem hebt, moet je het al helemaal niet doen, wanr dan verstikt de bodem;)
 
Kan wel, maar over twee jaar ofo kun je je hele bak weer overhoop halen om hem te vervangen. Als je een zandbodem hebt, moet je het al helemaal niet doen, wanr dan verstikt de bodem;)

Misschien de planten in potjes zetten met voedingsbodem, en ze verstoppen tussen grote kiezelstenen.
oke dan doe ik dat.:D
 
Heeft iemand misschien wat voorstellen voor een bestand bij 2 channa andrao. Ik vind om eerlijk te zijn qua astatische visbestanden het nogal saai. Alle ideeën zijn welkom hoeft niet perse Aziatisch te zijn.
 
Hier nog wat info

Wat ik verder over deze vis lees, is het zo goed als onmogelijk om andere soorten vissen hier bij te zetten. Het zal allemaal eindigen in voer.
Ik zou als ik jou was deze vis maar uit je hoofd zetten en andere mooie vissen kiezen voor in dit biotoop. Stel voor dat je t.z.t jongen krijgt, waar ga je er mee naar toe? Niemand wil vis hebben dat zijn/haar bak leeg vreet...
 
Hier nog wat info

Wat ik verder over deze vis lees, is het zo goed als onmogelijk om andere soorten vissen hier bij te zetten. Het zal allemaal eindigen in voer.
Ik zou als ik jou was deze vis maar uit je hoofd zetten en andere mooie vissen kiezen voor in dit biotoop. Stel voor dat je t.z.t jongen krijgt, waar ga je er mee naar toe? Niemand wil vis hebben dat zijn/haar bak leeg vreet...
hahha, nee channa's zijn echt mijn lievelings vissen. Ze zijn een must. :D
Maar het lijkt mij wel leuk om er iets bij te hebben. Bij mijn vorige andrao gingen andere vissen ook goed. Deze vissen waren wel allemaal 3cm of groter. Alleen ik kan gewoon echt niet kiezen tussen wat ik erbij zou kunnen zetten wat ook mooi is.

Als ik jongen heb is dat geen enkel probleem :thumbs: Dat is zelfs de bedoeling. En alle baby's die niemand wilt hebben gaan gewoon de 2meter bak in als voedsel. Zal niet eens langer duren dan60 seconden voordat ze allemaal weg zijn.

Eigenlijk wil ik Dario's en iets voor op de bodem. Alleen alle bodemdiertjes uit azie moeten of in een hillstream of zijn botia's. En botia's vind ik te druk. Ik ben nogal bang dat de channa's geïrriteerd worden door hun drukke gedrag, gestrest raken en hierdoor niet een heel leuk leven hebben.

Dus ik ben op zoek naar een rustig bestand voor bij de channa's. Alleen ik weet niks.
Het moeite rustige vissen zijn. Het liefst niet te opvallend maar wel mooi of leuk. Het liefst zou ik er een grote groep l-nummers bij stoppen of cory's maar ik wil liever toch eerst kijken of er iets is uit azie. Iemand ideeën? behalve botia's
 
Hier nog wat info

Wat ik verder over deze vis lees, is het zo goed als onmogelijk om andere soorten vissen hier bij te zetten. Het zal allemaal eindigen in voer.
Ik zou als ik jou was deze vis maar uit je hoofd zetten en andere mooie vissen kiezen voor in dit biotoop. Stel voor dat je t.z.t jongen krijgt, waar ga je er mee naar toe? Niemand wil vis hebben dat zijn/haar bak leeg vreet...
mijn Indonesisch is goed maar niet goed genoeg daarvoor helaas. Ook is dat niet de channa andrao. De ori. wordt een stuk groter en hoe groter hoe meer erin past.
 
Vind het ook echt vissen voor een speciaalbak.

daarom zou ik zelf voor de bleheri gaan, past prima en is nog een stuk groter dan de andrao. (en mooier m.i.)
heb je wat meer om naar te kijken zegmaar.
 
Vind het ook echt vissen voor een speciaalbak.

daarom zou ik zelf voor de bleheri gaan, past prima en is nog een stuk groter dan de andrao. (en mooier m.i.)
heb je wat meer om naar te kijken zegmaar.

Ik heb nu een bleheri. Hij gaat waarschijnlijk weg zodra het koppel erin zit als ze hem niet kunnen verdragen.
Ik zou zelf ook liever een bleheri koppel hebben echter is dit niet te vinden. Ik ben al op zoek naar een channa koppel sinds de vorige is overleden (dat is denk ik 4 maanden geleden) al sinds dien heb ik eigenlijk niks gevonden. Behalve een koppel blue galaxy maar dat was 200 euro. :stom:.
Morgen haal ik de andrao's op in Amsterdam:smitten:
 
Nekko, echt wat beter zoeken hoor. Alles is te koop! ;)

http://dierenspeciaalzaakkeijzer.com/vissen/
Ik ben echt op zoek naar een koppel. Een koppel van channa's krijg je niet zomaar door er 2 bij elkaar te gooien. het moet vanaf de geboorte en je hebt maar een kleine kans dus het beste is om er een stuk of 9 te halen.

Ik ben een keer bij keijzer geweest. Super coole vissen maar wat een afschuwelijke winkel. Allemaal zielige vissen met happen uit hun vinnen, dropeyes, witte stip en nog meer...
 
Dan zul je een kweker moeten vinden, op MP staan er ook geregeld. Als zulke kwekers een 'netwerk' hebben van collega kwekers, kom je vanzelf bij de juiste uit die ze wel heeft en ook nog kweekt,
 
wegens een leuke avond uit met berry stuf ga ik vanavond maar geen visjes ophalen. heel misschien morgen en anders volgende week.
Bak is opnieuw (tijdelijk) ingericht. Een soort eiland is het nu ziet er wel leuk uit.
 
Foto’s graag.
ic48bm.jpg

dit was de bak gister. het is nog een puinhoop. Veel restanten van de andere vissen die onder de stenen zatten liggen er nog in. Maar ik wou er niet meer water uit halen en meer stres geven dus ik heb het hier even bij gelaten. De inrichting is totaal niet zoals ik het wou. Maar het is opzicht wel leuk met het gedrag van de channa's. Hij duikt steeds uit de planten zwemt een rondje boven het eiland. Duikt tussen de planten enzo...
De hejuta zit links op het plaatje. Hij groeit helaas niet zo heel erg maar dat komt dan ook omdat ik hem niet zoveel eten geef. Het kost erg veel tijd om hem een beetje eten te laten eten vanwege het feit dat hij eigenlijk alleen levend voedsel eet en het geven van dood voer niet altijd leid tot zijn voedsel. Dan moet je het weer uit de bak halen en wachten tot de hejuta weer rustig is om het opnieuw uitproberen...:juggle:
 
20kpqbq.png

v5d5vt.png

De bleheri. (ik zoek nog een leuke naam, als iemand ideeën heeft? ik geef normaal nooit namen aan vissen maar deze chana's hebben echt karakter)Hij is echt prachtig :smitten::smitten::smitten:. Dit was na het schoonmaken dus hij was nog niet heel mooi op kleur gekomen.
Super nieuwsgierig beestje. Hij bijt in je vinger en springt uit de bak als je een worm er boven houdt.:D
 
contact met de man die de channa andrao's verkocht ging helaas niet zo goed. Nu heb ik 2 fire and ice guacha's aangeboden gekregen en die zijn ook gelukkig een stuk dichterbij optehalen. Beetje jammer dat het fire and ice zijn. Ik vind de kleur echt heel lelijk, maar ja... Het gaat mij dan ook meer om het roofachtige gedrag van deze visjes ipv hun kleur. Echter weet die man niet zeker of het een koppel is sinds ze nog te jong zijn om het geslacht te kunnen zien. Wel zitten ze de hele tijd bij elkaar in een bak met nog vele andere channa's. Dus wss is het een koppel. Die ga ik binnenkort dus ophalen in ruil voor een stuk hout:D
4a253146a361ac58f6fd68a02f1a51d8.jpg

Ik had nog wel een vraagje. Wat is de prijs voor een channa fire and ice in de winkel? Want ik wil best ruilen voor hout maar ik heb alleen grote stukken hout en die waren best prijzig.
 
Ik kan geen goede informatie vinden over de channa gaucha fire and ice.

SEriously fish zegt : tussen de 12 en 15cm en een temperatuur van 22-28
maar een andere site zegt tussen de 15-18cm en een temperatuur van 18-26
en dan zijn er weer andere sites die weer iets anders zeggen...
Kan iemand mij correcte informatie leveren? De temperatuur is erg belangrijk, zeker als ik periodes wil creeeren.
 
Het probleem met bv. temp. informatie wordt mede veroorzaakt door het uitgestrekte gebied waar ze te vinden zijn, van Afghanistan naar het Midden-Oosten tot Indonesië.
Dus als jij niet weet in welk 'sloot' jouw vis gevangen is, en de locals daar jouw geen juiste watertemperaturen doorgeven, zul je daar ook nooit achter komen. De waarden winter - zomer temp. zijn dan ook gemiddelden.
 
Het probleem met bv. temp. informatie wordt mede veroorzaakt door het uitgestrekte gebied waar ze te vinden zijn, van Afghanistan naar het Midden-Oosten tot Indonesië.
Dus als jij niet weet in welk 'sloot' jouw vis gevangen is, en de locals daar jouw geen juiste watertemperaturen doorgeven, zul je daar ook nooit achter komen. De waarden winter - zomer temp. zijn dan ook gemiddelden.
dus kortom de vis kan wss vanaf 18-28?

Als ik temperatuur verschil wil nabootsen. Wat raden jullie aan? in de winter 19 en in de zomer 26?
en dan 1x per week voedsel in de winter en om de 3dagen in de zomer met af en toe een afwisseling?
 

Terug
Bovenaan