channa andrao biotoop


Vandaag om 6 uur visjes ophalen. de 2 channa fire and ice waarschijnlijk. ik hoop dat het goed gaat samen met de belehri. het zou erg jammer zijn als ik die weg zou moeten doen. net een waterwissel gedaan en een stuk of 8x gebeten...

Als het goed is zijn gaucha fire and ice minder agressief dus mss gaat het wel goed met de bleheri.
 
image.jpeg
Update
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
 
Nu onderweg richting osso. Beestjes zien er goed uit, een heeft helaas een vergroeide bek. Maar hij kan prima eten ermee dus het is niet echt een probleem. Ik heb ook wat grasjes en javamos opgehaald.
 
Als iemand interesse heeft in een afrikaanse mesvis (nigri). Ik doe hem helaas toch weg ivm agressief gedrag tegen de channa's.

De channa's liggen rustig op de bodem, ze doen het goed echter zijn ze nogal grijs. Hoe lang duurt het ongeveer tot ze op kleur zijn gekomen?
 
Uit dat topic kun je eigenlijk al opmaken, dat deze vis helmaal niet in deze bak thuis hoort. Zijn eet werkwijze is eigenlijk hetzelfde als dat van de Channa's. Geweld, geweld, geweld. Deze soorten horen allemaal hun eigen speciaal aquarium te hebben, maar het zwemt nu wel bij elkaar in een helaas veel te kleine bak. Advies is: Dat jij je echt probeert te concentreren op 1 vissoort, als je zo graag rovers wilt hebben. Je hebt echt een meters lange bak nodig om deze prachtige vissen bij elkaar te kunnen zetten.
 
Uit dat topic kun je eigenlijk al opmaken, dat deze vis helmaal niet in deze bak thuis hoort. Zijn eet werkwijze is eigenlijk hetzelfde als dat van de Channa's. Geweld, geweld, geweld. Deze soorten horen allemaal hun eigen speciaal aquarium te hebben, maar het zwemt nu wel bij elkaar in een helaas veel te kleine bak. Advies is: Dat jij je echt probeert te concentreren op 1 vissoort, als je zo graag rovers wilt hebben. Je hebt echt een meters lange bak nodig om deze prachtige vissen bij elkaar te kunnen zetten.
Als je goed leest, zie je dat ik een huis voor hem zoek, dus je bericht is totaal verkeerd gericht.
Zijn geweld valt erg mee. Ik heb hem nu denk ik al 3 jaar als het niet langer is. Ze kunnen in een bak van 1,2m volgens seriouslyfish en agressiviteit valt erg mee. Mensen in dat topic hebben hem allemaal zelf niet gehad en gaan ervan uit dat het een normale mesvis is. Hij liet mijn andere vissen met rust en de channa's ook wel maar als ik wil kweken wil ik geen vis die ze af en toe lastig valt. Ook komt hij niet uit azie en wil ik een biotoop.
 
Hoe lang duurt het ongeveer tot channa's of vissen in het algemeen op kleur gekomen?
 
De mesvis is weer helemaal vrolijk. Zwemt savonds een beetje rond en verstopt zich overdag. Ik heb ook geen agressief gedrag meer gezien van de mesvis.
De bleheri laat de Gauchas ook met rust echter heb ik de Gauchas niet echt meer samen zien zwemmen. De Kans dat het een koppel is is erg klein :'(
 
Zodra de mesvis eruit is zou ik graag een groep Botias en een groep barbeeltjes willen toevoegen. Het liefst de wat kleinere vijfstreepsiort sinds die voornamelijk wat lager zwemt dan de meeste barbelen. Ook wou ik misschien een gourami maar ik wil eerst even kijken of de bak dan niet te druk wordt

De channas verstoppen zich de hele tijd in de planten en tussen het hout dus ik denk dat ze geen last zullen hebben van de botias die meer op het zand zullen zwemmen.
 
Dat wordt dan duur levend voer. Ik begrijp niet waarom je zo ontzettend eigenwijs bent, en tegen alle adviezen in er koste wat kost iets bij wilt zetten. Je weet bovendien nog niet eens of je een koppel hebt, want als dat niet het geval is, dan slopen ze niet alleen je bijvissen, maar ook elkaar.

Als je zo graag een gezelschapsbak wilt, neem dan geen roofvissen. Ik stop met het volgen van je topics, veel succes er mee.
 
Dat wordt dan duur levend voer. Ik begrijp niet waarom je zo ontzettend eigenwijs bent, en tegen alle adviezen in er koste wat kost iets bij wilt zetten. Je weet bovendien nog niet eens of je een koppel hebt, want als dat niet het geval is, dan slopen ze niet alleen je bijvissen, maar ook elkaar.

Als je zo graag een gezelschapsbak wilt, neem dan geen roofvissen. Ik stop met het volgen van je topics, veel succes er mee.
Ik snap niet dat je blijft zeggen dat het niet goed samen gaat. Ik ken meerdere mensen met channas en ik heb zelf ook ervaring met dwergchannas. En met al deze informatie is mij duidelijk geworden dat bijvisswn prima samen gaan mits ze groot genoeg zijn. Zoals ik al eerder heb gemeld laten ze elkaar op dit moment met rust. Zodra ze wat groter zijn en nog steeds niet duidelijk een koppel zijn en er ontstaat agressie zoek ik een ander huis voor ze.
 
Ik snap niet dat je blijft zeggen dat het niet goed samen gaat. Ik ken meerdere mensen met channas en ik heb zelf ook ervaring met dwergchannas. En met al deze informatie is mij duidelijk geworden dat bijvisswn prima samen gaan mits ze groot genoeg zijn. Zoals ik al eerder heb gemeld laten ze elkaar op dit moment met rust. Zodra ze wat groter zijn en nog steeds niet duidelijk een koppel zijn en er ontstaat agressie zoek ik een ander huis voor ze.

Dan snap ik een ding niet, je blijft hier vragen of dit bij dit kan etc......
Als je het dan allemaal weet snap ik al je gevraag niet.....
 
Dan snap ik een ding niet, je blijft hier vragen of dit bij dit kan etc......
Als je het dan allemaal weet snap ik al je gevraag niet.....
Zag je ergens een vraagteken staan?
Het was meer een mededeling.

Ik zag net de 2 guacha achter elkaar aan zwemmen. Dus mss toch nog een koppel.
 
Uit dat topic kun je eigenlijk al opmaken, dat deze vis helmaal niet in deze bak thuis hoort. Zijn eet werkwijze is eigenlijk hetzelfde als dat van de Channa's. Geweld, geweld, geweld. Deze soorten horen allemaal hun eigen speciaal aquarium te hebben, maar het zwemt nu wel bij elkaar in een helaas veel te kleine bak. Advies is: Dat jij je echt probeert te concentreren op 1 vissoort, als je zo graag rovers wilt hebben. Je hebt echt een meters lange bak nodig om deze prachtige vissen bij elkaar te kunnen zetten.
Dat wordt dan duur levend voer. Ik begrijp niet waarom je zo ontzettend eigenwijs bent, en tegen alle adviezen in er koste wat kost iets bij wilt zetten. Je weet bovendien nog niet eens of je een koppel hebt, want als dat niet het geval is, dan slopen ze niet alleen je bijvissen, maar ook elkaar.

Als je zo graag een gezelschapsbak wilt, neem dan geen roofvissen.
 
hey apisto. https://www.aquaforum.nl/threads/andere-vissen-bak-van-anders.157178/
Ik ben het niet geheel met je eens. Er zijn zeker mogelijkheden met channa's in een goed gekozen groepsbak. Echter heb ik wel bedacht dat een gezelschapsbak niks voor mij is. Ik ben een groot fan van roofvissen en een groepsbak zou ik nogal saai vinden.
daarom heb ik een nieuw topic gemaakt. Ik weet nog niet zeker of ik er iets bij zal stoppen maar het lijkt mij wel leuk om nog 1 roofvis erbij te hebben. tot dat ik iets weet en er geen problemen mee zijn ben ik benieuwd of iemand iets leuks weet daarom ook dit topic. Een nieuwe start met een nieuw idee
 
hey apisto. https://www.aquaforum.nl/threads/andere-vissen-bak-van-anders.157178/
Ik ben het niet geheel met je eens. Er zijn zeker mogelijkheden met channa's in een goed gekozen groepsbak. Echter heb ik wel bedacht dat een gezelschapsbak niks voor mij is. Ik ben een groot fan van roofvissen en een groepsbak zou ik nogal saai vinden.
daarom heb ik een nieuw topic gemaakt. Ik weet nog niet zeker of ik er iets bij zal stoppen maar het lijkt mij wel leuk om nog 1 roofvis erbij te hebben. tot dat ik iets weet en er geen problemen mee zijn ben ik benieuwd of iemand iets leuks weet daarom ook dit topic. Een nieuwe start met een nieuw idee
Ik las je nieuwe topic al, maar eigenlijk is daar niks anders aan als dit topic, het komt erop neer dat je nog steeds roofvisssen gaat houden, samen met vissen die daarbij niet horen.
Het kan gerust jaren goed gaan, maar dat is het punt niet. Het gaat erom dat roofvissen roven, en dat in combinatie met verkeerde bijvissen en geen geschikte omgeving maakt het triest.
Probeer eens een aquarium dat niet overbevolkt is, en waar je ruim liters over hebt voor de vis die je erin wilt steken.
 
Ik las je nieuwe topic al, maar eigenlijk is daar niks anders aan als dit topic, het komt erop neer dat je nog steeds roofvisssen gaat houden, samen met vissen die daarbij niet horen.
Het kan gerust jaren goed gaan, maar dat is het punt niet. Het gaat erom dat roofvissen roven, en dat in combinatie met verkeerde bijvissen en geen geschikte omgeving maakt het triest.
Probeer eens een aquarium dat niet overbevolkt is, en waar je ruim liters over hebt voor de vis die je erin wilt steken.
Sry als dit heel dom klinkt maar een bak van 1,2m daar kan toch wel een channa bleheri in en 1 andere vis? Dat is toch geen overstocking?
 
hey allemaal.
Monsterfish forum zegt ook dat er weinig bij zou kunnen ivm koude periodes. Nu zeggen ze daar dat een channa community een goed bestand zou zijn. 6 kleinere channa's, zolang er maar geen koppel inzit. Nu wou ik jullie mening hier over weten voordat ik iets ga doen. Wat denken jullie ervan?
 

Terug
Bovenaan