Binnenfilter 70 liter aquarium


Bertus wat is je probleem eigenlijk?
Ik zie je vaker zo communiceren tegen mensen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Eerst ben je bezig dat je maar een beperkt budget hebt, maar nu wil je onnodige bacteriën kopen voor 12 euro?
In een goed aquarium heb je geen toevoegingen nodig, gewoon 4-5 weken laten indraaien.
 
Eigenlijk maakt het geluid tog niet uit van de filter als ik tog een deksel heb??
Met deksel zal ik tog bijna alke filter geruisloos zijn?

Dat is niet helemaal waar. Met een beetje pech gaat een brommende filter resoneren in de kap. Dan maakt hij dus nog veel meer lawaai. Ik heb brommende filters gehad die minder lawaai maken met de kap open dan dicht.
Maar de superfish is redelijk stil. Is natuurlijk ook afhankelijk van hoe diep je slaapt.
En zoals aangegeven, draai rustig 4 weken in. Gebruik die tijd om eens naar vissen te gaan kijken (niet kopen dus) en te bedenken wat je zou willen. En denk ook na wat je verder wil voor decoratie, planten, enz.
 
Dat is niet helemaal waar. Met een beetje pech gaat een brommende filter resoneren in de kap. Dan maakt hij dus nog veel meer lawaai. Ik heb brommende filters gehad die minder lawaai maken met de kap open dan dicht.
Maar de superfish is redelijk stil. Is natuurlijk ook afhankelijk van hoe diep je slaapt.
En zoals aangegeven, draai rustig 4 weken in. Gebruik die tijd om eens naar vissen te gaan kijken (niet kopen dus) en te bedenken wat je zou willen. En denk ook na wat je verder wil voor decoratie, planten, enz.

Even wel bijvermelden dat indd in het begin de filter iets van brom kan horen. vanwege nieuwigheid. maar dat gaat snel weg.
 
Even wel bijvermelden dat indd in het begin de filter iets van brom kan horen. vanwege nieuwigheid. maar dat gaat snel weg.

Dat klopt inderdaad, in het begin brommen de meesten. Als de rotor eenmaal wat gesmeerd is wordt dat vaak minder. Maar niet elke filter wordt helemaal stil. Er zijn echt wel stillere en luidere modellen.
 
Ik heb op onze slaapkamer 6 bakjes staan met de Aquaflow 100 erin of de Aquaell mini pat en die hoor je echt niet hoor en al helemaal niet als ik slaap.
Tenzij het aan mijn gehoor ligt natuurlijk:juggle:.
 
Ik heb op onze slaapkamer 6 bakjes staan met de Aquaflow 100 erin of de Aquaell mini pat en die hoor je echt niet hoor en al helemaal niet als ik slaap.
Tenzij het aan mijn gehoor ligt natuurlijk:juggle:.
John, was jij niet diegene die 3 slaappillen nam voor het slapen?
 
door wat zou ik de keramische pijpjes en sponzen vervangen in mijn aquaflow xl?
 
Ik zou inderdaad alleen de kool eruit halen. De rest van wat er in de filter zit is prima functioneel en hoef je niet te vervangen. Zeker niet als je geld wil besparen. Van het geld wat je overhoudt kun je beter een goede testset kopen ;)
 
de kool eruithalen, zijn dat die bolletjes? in de spons?
 
Hallo
Ik heb een 70 liter aquarium maar weet niet welke binnenfilter ik moet kopen. Zeg me welke de beste is van deze 5 filters of zeg me wat je ervaring ermee is. Desnoods zeg je me gewoon wat een goede binnenfilter is voor 70 liter aquarium die onder de 60 euro is.
-Juwel bioflow one mini
-Aquatlantis tc-500
-Api rena superclean 90
-Ciano cf80
-Bluwave 03
Alvast bedankt!
Ik zou geen binnenfilter nemen. Misschien als 2e filter.
 
Ik heb het aquarium met filter enzovoort, 70 liter.
Nu vraag ik mij af welke vissen ik ga nemen.
Ik ga zowiezo 5-6 neon tetras don maar weet het nog niet voor ander vissen. Enige ideetjes?Het liefts geen guppys of platys en corydoras pandas ook niet want heb geen zand. Het lieft geen vissen die gewoon grijs zijn.
 
Koppel honinggoerami's? Of een harempje ringbandsnoekjes?
Verder zou ik wat meer neons nemen. In een groepje van 8 voelen ze zich al een stuk prettiger
 
Ik zou graag 1 centerpiece fish kopen, enige suggesties???
(voor een 20 gallon tank)
 
ik dacht aan
-angelfish leopoldi
-dwerg gourami/honing gourami
-apistogramma
-bolivian ram

ik kan niet kiezen,wie helpt?
 
en neon tetras en een angelfish leopoldi kunnen blijkbaar niet bij elkaar, is dat waar?
 
Ik zou graag 1 centerpiece fish kopen, enige suggesties???
(voor een 20 gallon tank)

ik dacht aan
-angelfish leopoldi
-dwerg gourami/honing gourami
-apistogramma
-bolivian ram

ik kan niet kiezen,wie helpt?

en neon tetras en een angelfish leopoldi kunnen blijkbaar niet bij elkaar, is dat waar?

Gast serieus?
Hoor jij jezelf praten? Doe jij enig onderzoek naar de vissen die jij nu op noemt?
 
Angelfish (maanvis) kan zowiezo al niet in een 70 liter.
Apistogramma en bolivian ram ook niet.

Honing gourami wel.

Dwerggourami niet doen.
 
Gast serieus?
Hoor jij jezelf praten? Doe jij enig onderzoek naar de vissen die jij nu op noemt?
Wat is er mis mee?? Het is maar 1 vis van die dat ik wil eh? En ja ik heb research gedaan en ze zijn over het algemaan vriendelijk tegen de vissen die ik heb. Alleen van de maanvis kan ik nog begrijpen ookal worde deze maar 5 cm groot.
 
Wtje, succes ermee..
Ga jij lekker vissen houden die veel te groot worden voor dat bakje of vissen solitair houden die in een school of koppel/harem gehouden dienen te worden...
 
Wat is er mis mee?? Het is maar 1 vis van die dat ik wil eh? En ja ik heb research gedaan en ze zijn over het algemaan vriendelijk tegen de vissen die ik heb. Alleen van de maanvis kan ik nog begrijpen ookal worde deze maar 5 cm groot.
Juist...een maanvis 5cm groot? .ahum, als ie gezond is na een maand of 3 vanaf zn geboorte al ja.
 
Wtje, succes ermee..
Ga jij lekker vissen houden die veel te groot worden voor dat bakje of vissen solitair houden die in een school of koppel/harem gehouden dienen te worden...
Vissen? Vis en de maan vis(leopoldi) staat bij de centerpiece fish voor 20 gallon
 
OK sorry iedereen, op wiki stonde er 5 cm en op yt ook.sorry
 
Kijk eens naar een een eheim aquaball,
Geruisloos , goede kwaliteit , makkelijk schoon te maken , raakt niet snel verstopt en je kunt er keramische pijpjes of siporax in doen!

En je kunt hem zelfs nog uitbreiden met een extra bakje!


Nou wat wil je nog meer ! :)
 

Terug
Bovenaan