Binnenfilter 70 liter aquarium


R

ROBBE v

Guest
Hallo
Ik heb een 70 liter aquarium maar weet niet welke binnenfilter ik moet kopen. Zeg me welke de beste is van deze 5 filters of zeg me wat je ervaring ermee is. Desnoods zeg je me gewoon wat een goede binnenfilter is voor 70 liter aquarium die onder de 60 euro is.
-Juwel bioflow one mini
-Aquatlantis tc-500
-Api rena superclean 90
-Ciano cf80
-Bluwave 03
Alvast bedankt!
 
Ik vraag me af waarom je graag een binnenfilter kiest want een buitenfilter is beter en het scheelt ruimte en ook staat het nog eens netter. Een Eheim 2211 zou prima voldoen op je bak denk ik. Op MP kun je vaak voor weinig geld goede filters kopen maar de keus is natuurlijk aan jou.
 
Ik vraag me af waarom je graag een binnenfilter kiest want een buitenfilter is beter en het scheelt ruimte en ook staat het nog eens netter. Een Eheim 2211 zou prima voldoen op je bak denk ik. Op MP kun je vaak voor weinig geld goede filters kopen maar de keus is natuurlijk aan jou.
Bedankt! Maar ik ga tog voor de binnenfilter gaan. Weet je toevallig een goed binnenfilter onder de 60 euro voor 70 liter aquarium? Of anders zeg me welke de beste is die ik heb opgegeven.
Bedankt!
 
Ik heb de bluwave 03. Bevalt op zich wel maar heb geen ervaring met de andere binnenfilters dus kan ze niet vergelijken. En ja hij neemt best veel ruimte in in de bak.
 
Oase bioplus 200 lijkt me een ideale binnen filter
 
Ik heb de bluwave 03. Bevalt op zich wel maar heb geen ervaring met de andere binnenfilters dus kan ze niet vergelijken. En ja hij neemt best veel ruimte in in de bak.
Maakt hij veel lawaai? Wil het namelijk in men kamer zetten. Hoelang heb je hel al en hoeveel liter aquarium heb je?
 
Zou ik ermee kunnen slapen in een mijn (kleine) kamer?
Daar kan ik geen antwoord op geven. Ik slaap zelf heel licht en het zou mij waarschijnlijk irriteren. Maar dat geldt waarschijnlijk voor elk filter.
 
Daar kan ik geen antwoord op geven. Ik slaap zelf heel licht en het zou mij waarschijnlijk irriteren. Maar dat geldt waarschijnlijk voor elk filter.
Ok bedankt! Nu dat ik tog bezig ben, hoeveel vissen heb je in je 75 liter aquarium?
 
14 vissen van gemiddeld 5 cm zou zeker doenbaar zijn dus?

Wat Thea al aangeeft hangt dat af van oa het gedrag van de vissen.
Zijn vissen die nog geen 5 cm worden maar hele drukke en snelle zwemmers zijn dus die hebben best een lange bak nodig bv.
 
ik zou graag in mijn 70 l aquarium hebben:
5 neon tetras
2 zwaarddragers
2 kegelvlekbarbeeltjes
2 black mollys
2 platys
dat moet doenbaar zijn toch?
 
ik zou graag in mijn 70 l aquarium hebben:
5 neon tetras
2 zwaarddragers
2 kegelvlekbarbeeltjes
2 black mollys
2 platys
dat moet doenbaar zijn toch?

Net de ark van Noah ;)
Zou me echt eerst goed verdiepen in de vissoorten want sommige soorten horen in een groep of school en doe je geen plezier met enkel 2 exemplaren.
Mooiste is ook om per waterlaag vis te houden want met bovenstaande is het in het midden van je bak een drukke boel.
 
Net de ark van Noah ;)
Zou me echt eerst goed verdiepen in de vissoorten want sommige soorten horen in een groep of school en doe je geen plezier met enkel 2 exemplaren.
Mooiste is ook om per waterlaag vis te houden want met bovenstaande is het in het midden van je bak een drukke boel.
Bedankt voor de informatie!
het enigste wat ik weet is dat ze allemaal bij elkaar horen. En hoe of waar kan ik vinden welke vissen in het midden of bowenaan zwemmen?
 
Ga je aub eerst goed inlezen over de vissen die je misschien wilt aanschaffen, dat scheelt een hoop ellende voor jou en de vissen.
 
Ga je aub eerst goed inlezen over de vissen die je misschien wilt aanschaffen, dat scheelt een hoop ellende voor jou en de vissen.
ben ik mee bezig!
iemand enig idee voor bovenlaag vissen en onderlaag vissen in men 70 l aquarium?
 

Is ook een belangrijk onderdeel want als je vissen neemt die op de bodem leven kan je het beste materiaal nemen met een fijne afgeronde korrel bv.
En er zijn makkelijke en wat lastigere aquariumplanten,de makkelijke hebben meestal genoeg aan de aanwezige voedingstoffen in je bak en voor de lastigere moet je allemaal middeltjes toevoegen.
 
Is ook een belangrijk onderdeel want als je vissen neemt die op de bodem leven kan je het beste materiaal nemen met een fijne afgeronde korrel bv.
En er zijn makkelijke en wat lastigere aquariumplanten,de makkelijke hebben meestal genoeg aan de aanwezige voedingstoffen in je bak en voor de lastigere moet je allemaal middeltjes toevoegen.
ah bedankt om te laten weten! ik zou de corydoras panda nemen en ik zou daarvooor een zandachtige voedingsbodem nemen
 
heb nog eens nagekeken en ga gaan voor dit:
5 neon tetra
3 bijlzalmpjes
3 corydoras pandas
3 platys
2 black mollys
 
heb nog eens nagekeken en ga gaan voor dit:
5 neon tetra
3 bijlzalmpjes
3 corydoras pandas
3 platys
2 black mollys
Black Molly’s zijn levend Barend en heb je binnen no-time je bak mee vol..
De Cory’s zijn scholenvissen en zou ik echt meer als 5 nemen.
Weet niet meer zeker of platys ook levendbarend zijn, maar dat waren wel scholen vissen
 
Het springen van bijlzalmen valt mij echt reuze mee. Zijn de enige vissen die als ik met een netje in de bak zit onverstoord verder zwemmen en ik bij wijze van met de hand uit kan vangen. Maar dat is ook gewenning. In het begin waren ze wat meer schrikkerig.

Neemt niet weg dat bijlzalmen best behoorlijk groot worden voor een 60cm. Zou ik je dus niet aanraden. Van wat je nu noemt zou ik het volgende doen.
-3 koraalplatys (1man 2 vrouw). Je bak zit binnen no time vol met jongen, maar ja als je echt levendbarenden wil dan zou ik voor koraalplaty's gaan.
- 8 neon tetra
- 6 Corydoras panda, en dan zoals aangegeven op zandbodem

En dan zit je bak echt al wel behoorlijk vol.
 
Bijlzalmen vallen op door hun afwijkende lichaamsbouw. Ze hebben een erg diepe borst. Bijlzalmen springen boven het water uit om insecten te vangen of als ze vluchten. Ze kunnen dan wel twee tot drie meter ver over het wateroppervlak 'vliegen'.


En dat doen ze.
 

Terug
Bovenaan