Binnenfilter 70 liter aquarium


Black Molly’s zijn levend Barend en heb je binnen no-time je bak mee vol..
De Cory’s zijn scholenvissen en zou ik echt meer als 5 nemen.
Weet niet meer zeker of platys ook levendbarend zijn, maar dat waren wel scholen vissen
Plattys zijn ook levendbarend en hoe
 
mijn aquarium heeft een deksel dus dat probleem zal ik niet hebben
ik heb namelijk nog donkere kleine steentjes gekregen voor in men aquarium dus ik denk dat ik in de plaats van de corydoras pandas de bijtjes (brachygobius) ga nemen en die hoeven niet met minstens 6 te zijn
nog een vraagje: welke filter is beter voor in men slaapkamer:
de aquaflow 200 van superfish of de bioflow one van juwel
 
ik was van plan 2 black molly vrouwtjes te nemen dus zal ik geen volle bak van black mollys krijgen
 
nog een belangrijke vraag: als ik een aquarium van 70 liter heb, is het dan beter om een filter te kopen die voor bv 100-200 l is dan een van 40-80 l?
 
ik las nochtans dat ze zowel in brakwater als zoetwater kunnen en een temperatuur van 22-29 moeten.
 
Meer fotos (9)
Hagen Fluval Binnenfilter U-serie
33 reviews


Levertijd 1-2 werkdagen. Geen verzendkosten vanaf € 29,- Voor meer informatie klik hier.
U2 45 tot 110 liter
adviesprijs* € 41,59
bij ons € 32,99


U3 90 tot 150 liter
adviesprijs* € 54,99
bij ons € 39,99


U4 130 tot 240 liter
adviesprijs* € 63,59
bij ons € 49,99

Nee. Heb ik ook gehad, was niet lang. is brak water. Nou, dan doe je dat.
 
pak ik dan best de u2 of de u3?
is dat beter om de u3 te kopen dan de u2?
 
weet je toevallig dan nog een onderlaag vis buiten de bijtjes en de corydoras panda voor in men zoetwater tropisch aquarium?
 
ok geen bijtjes dus maar welke onderlaag vis dan wel?
en is de bluwave 03 filter een goede?
 
nog eens, gaan vissen langer mee in mijn 70 l aquarium met een filter van 100-200 l dan een 40-80 l filter?
 
is het beter om een 100-200 l filter in mijn aquarium van 70 l te doen dan een 40-80 l filter
gaan de vissen met 100-200 l filter langer leven of maakt dat echt niet uit?
 
welke is beter voor in mijn aquarium van 70 l?
de bioflow ONE van juwel (40-80)
de bluwave 03 van ferplast (max. 75 l)
 
danku voor de video, maat kunt u gewoon aub antwoorden op mijn vraag?
 
En hoe hij verder werkt, geen idee,.
Ik heb alleen buitenfilters.

Is ook niet voor niets.
 
heeft iemand ervaring met 1 van deze filters?? zeg het me dan aub.
-bluwave 03
-ciano cf80
-bioflow one (40-80 l)
-api rena superclean 90

bedankt!
 
danku,

is de aquoflow 200 een goede filter dei stil is voor mijn 70 l aquarium
Alles gaat natuurlijk om goed, beter en best: beter en best vallen al af wanneer je niet kiest voor een bioloog (enkel voor grotere bakken) of externe filter.
De beste keuze, als je persé een binnenfilter wilt, is dan bijvoorbeeld de aquaflow 100, bioflow one is niet geschikt aangezien de fabrikant zelfs aangeeft dat ze maximaal voor 80 liter zijn, en de fabrikant geeft alles volgens ideale omstandigheden namelijk: geen vissen en wel planten.

Ik las net even je topic door, je moet echt goed je tijd nemen om alles in te lezen, ik heb het gevoeld at je gisteren beslist hebt om een aquarium in huis te nemen, en dat je er bij wijze van spreken morgen al vissen in wil hebben.
Maar je beseft wel dat dat niet kan, om even de situatie te schetsen, een vissoort kan je pas leren kennen na weken, zoniet maanden inlezen, reviews bekijken, video's zien, hun leefgebied opzoeken.
Het zelfde geldt voor de filtratie, als je even rondkijkt op het forum, kun je duidelijk zien dat binnen en potfilters altijd groter moeten genomen worden dan wat de fabrikant opgeeft.

Verder lijk je in een crisis omdat je geen onder/bovenlaag vissen kunt vinden :D, maar moeten die er persé in?
Dus als afsluiter, neem rustig je tijd, leer waterwaarden beheersen, lees je zeer goed in over water en vis en stel dan een bestand samen dat je meerdere jaren door je bak wilt zien zwemmen ;)
 
Alles gaat natuurlijk om goed, beter en best: beter en best vallen al af wanneer je niet kiest voor een bioloog (enkel voor grotere bakken) of externe filter.
De beste keuze, als je persé een binnenfilter wilt, is dan bijvoorbeeld de aquaflow 100, bioflow one is niet geschikt aangezien de fabrikant zelfs aangeeft dat ze maximaal voor 80 liter zijn, en de fabrikant geeft alles volgens ideale omstandigheden namelijk: geen vissen en wel planten.

Ik las net even je topic door, je moet echt goed je tijd nemen om alles in te lezen, ik heb het gevoeld at je gisteren beslist hebt om een aquarium in huis te nemen, en dat je er bij wijze van spreken morgen al vissen in wil hebben.
Maar je beseft wel dat dat niet kan, om even de situatie te schetsen, een vissoort kan je pas leren kennen na weken, zoniet maanden inlezen, reviews bekijken, video's zien, hun leefgebied opzoeken.
Het zelfde geldt voor de filtratie, als je even rondkijkt op het forum, kun je duidelijk zien dat binnen en potfilters altijd groter moeten genomen worden dan wat de fabrikant opgeeft.

Verder lijk je in een crisis omdat je geen onder/bovenlaag vissen kunt vinden :D, maar moeten die er persé in?
Dus als afsluiter, neem rustig je tijd, leer waterwaarden beheersen, lees je zeer goed in over water en vis en stel dan een bestand samen dat je meerdere jaren door je bak wilt zien zwemmen ;)
danku voor de informatie!
dus beter geen filter van 40-80 liter in mijn 70l aquarium?
en ik zou graag in alle lagen wat vissen hebben,dat ziet er mooier uit
 
danku voor de informatie!
dus beter geen filter van 40-80 liter in mijn 70l aquarium?
en ik zou graag in alle lagen wat vissen hebben,dat ziet er mooier uit
Absoluut geen filter van 40l nemen.
En of het mooier is om in zo'n klein aquarium in alle lagen vissen te hebben, betwijfel ik, althans mijn persoonlijke mening.
 
dus ik zou beter een 100-200 liter
Absoluut geen filter van 40l nemen.
En of het mooier is om in zo'n klein aquarium in alle lagen vissen te hebben, betwijfel ik, althans mijn persoonlijke mening.
nee het is een filter die voor aquariums van tussen de 40 en 80 l hoort
 
en ik heb een 70 l
maar dus beter een filter van tussen de 100 en 200 l?
 
nog eens, gaan vissen langer mee in mijn 70 l aquarium met een filter van 100-200 l dan een 40-80 l filter?

Komtie dan he.

Neem.de 100 200 liter. Zit je goed.
Je kan voor onderlaag corydora pandas kopen of habrosus. 6 of meer.

Ik zelf in een 60l heb een soort sponsfilter en een superfish aquaflow XL heb ik spons en siporax in. Ik hoor hem zelf niet. Spons filters wel thans de luchtpomp. Dus voor je slaapkamer is een luchtpomp een no go.

Ik moet je eerlijk zeggen dat ik de superfish aquaflow xl wel prettig vindt. Het ie stil en kan tot 500lt aquarium..
 
Komtie dan he.

Neem.de 100 200 liter. Zit je goed.
Je kan voor onderlaag corydora pandas kopen of habrosus. 6 of meer.

Ik zelf in een 60l heb een soort sponsfilter en een superfish aquaflow XL heb ik spons en siporax in. Ik hoor hem zelf niet. Spons filters wel thans de luchtpomp. Dus voor je slaapkamer is een luchtpomp een no go.

Ik moet je eerlijk zeggen dat ik de superfish aquaflow xl wel prettig vindt. Het ie stil en kan tot 500lt aquarium..
zat net naar die filter kijken en zou ik ermee kunnen slapen want het gaat in mijn kamer staan.
En wat is het verschil tussen de aquaflow 200 en de XL?
 
Alles gaat natuurlijk om goed, beter en best: beter en best vallen al af wanneer je niet kiest voor een bioloog (enkel voor grotere bakken) of externe filter.
De beste keuze, als je persé een binnenfilter wilt, is dan bijvoorbeeld de aquaflow 100, bioflow one is niet geschikt aangezien de fabrikant zelfs aangeeft dat ze maximaal voor 80 liter zijn, en de fabrikant geeft alles volgens ideale omstandigheden namelijk: geen vissen en wel planten.

Ik las net even je topic door, je moet echt goed je tijd nemen om alles in te lezen, ik heb het gevoeld at je gisteren beslist hebt om een aquarium in huis te nemen, en dat je er bij wijze van spreken morgen al vissen in wil hebben.
Maar je beseft wel dat dat niet kan, om even de situatie te schetsen, een vissoort kan je pas leren kennen na weken, zoniet maanden inlezen, reviews bekijken, video's zien, hun leefgebied opzoeken.
Het zelfde geldt voor de filtratie, als je even rondkijkt op het forum, kun je duidelijk zien dat binnen en potfilters altijd groter moeten genomen worden dan wat de fabrikant opgeeft.

Verder lijk je in een crisis omdat je geen onder/bovenlaag vissen kunt vinden :D, maar moeten die er persé in?
Dus als afsluiter, neem rustig je tijd, leer waterwaarden beheersen, lees je zeer goed in over water en vis en stel dan een bestand samen dat je meerdere jaren door je bak wilt zien zwemmen ;)


Leefgebied opzoeken, neem ik aan dat je dan verdiept op internet? Of daadwerkelijk naar gebied gaan?

Zo ja dan moet ik nog ff wat plekken in Zuid-Amerika gaan opzoeken. Ff sparen dan maar :D
 
Komtie dan he.


Ik moet je eerlijk zeggen dat ik de superfish aquaflow xl wel prettig vindt. Het ie stil en kan tot 500lt aquarium..
Onmogelijk, ookal beweerd de fabrikant dit, dit kan niet.
In een bak van 500 liter moet je minstens een doorstroming hebben van 3000l per uur, de aquaflow doet er slechts 250/u
 
200 is indd 100-200liter maar heeft maar 1 bakje zal ik maar zeggen

Xl heeft 2 bakjes. En daar kan je aan 1 kant volproppen met siporax en andere watten.

Maar hee there is internet. And google. Je kan zelf ook dat opzoeken wat de vershillen zijn uiteraard.
 
Leefgebied opzoeken, neem ik aan dat je dan verdiept op internet? Of daadwerkelijk naar gebied gaan?

Zo ja dan moet ik nog ff wat plekken in Zuid-Amerika gaan opzoeken. Ff sparen dan maar :D
De meeste doen eht via internet, inderdaad haha
Maar ik ken er evengoed die echt naar dat riviertje gaan, en gaan snorkelen, veelal apistogramma fans :p
 
Excuus ook 100-200 liter maar pompt 100l per uur meer dan de 200 variant
 

Terug
Bovenaan