Betta zwermpjes


Hahaha dat heet schijnvechten ;) John.

Wat betreft een carri�re beginnen met kweken, Hmmmm rijk wordt je er niet van en als ik naar mijzelf kijk, dan betaal je meer aan stroom, water en levend voer en wat je terug vangt Is nihil of weinig.
Denk dat je ervan uit moet gaan dat het een hobby Is, die je met veel lol en plezier moet uitoefenen . Betta's kweken, behelst ook toewijding en de allerbeste zorg :)

Iets kiezen om mee te kweken Is meestal moeilijk. Maar je hebt vast een voorkeur en meestal blijf je daarbij.
Ik hou zelf niet van kortvinnige, al zijn er wel mooie bij.

En zeker kempvissen vechten soms tot de dood, of beschadigen elkaar.
Channoides zijn zeker vredelievend, ookal kunnen ze zich behoorlijk oppotten voor een vrouw, heb jij 2 stelletjes in je bak?? Ikzelf Had ook een paartje, zelfs al met jongen in de zak. Muilbroeders zijn geweldig. Hou me aan bevolen als je jongen hebt ;)

Nu ook een bak aan het opstarten met bruin water en turf. Voor de pharospromensus linkei ;)
 
@John - Ach, zo is het ook geen saaie vis/hobby, toch??

Met bijna tien maanden lang het zwermpje groot te hebben gebracht, is het nu bijna over.

Kweken van dit zwermpje had een doel: Wat voor kenmerken zouden de jongen erven?

Ik had een traditionele Red Dragon man. Bleekachtig tot lichtrode body en rode vinnen. Het wijfje was een Betta dame met een donkerbruin tot zwarte body en rode vinnen.

Drie mannen. Drie verschillen. Want er zijn slechts drie mannen over uit de begin-zwerm (geboren 10/09/2014).

De grootste van de drie: De dominante donkere genen van zijn moeder maken van dit wezentje een prachtvent. Roodbruin tot zwart, met eroverheen blauw als body. Zijn vinnen zijn meestal rood gekleurd.

De middelste van de drie: Amberkleur als body, met rode vinnetjes.

De kleinste van de drie: Lichtroze met zilvergloed als body, en zijn vinnenpartij is rood en blauw, tot helemaal blauw aan toe.

De (4) vrouwen zijn een afspiegeling van de Betta dame met een donkerbruin tot zwarte body en rode vinnen.

Genetisch is het interessant om te kijken welke kleurschakering precies veranderd is t.o.v. de vader en de moeder. Maar beide zijn aan het hemelen (r.i.p. R & S).

Rest me te vertellen - vlak voor het einde van Betta Zwermpjes - dat na een hele zware periode, de zwerm me heel veel goed gedaan heeft. En dit kon dankzij hulp en aandacht van jullie allen.Top.

Ik zal jullie missen. Maar niet voor lang. Er staat nl. een nieuw Betta avontuur voor de deur. Wie weet tot dan.

Tot zover
 
ik kan alleen maar beamen dat zoiets je goed doet
ik heb hier ook zware periodes achter de rug (eigenlijk nog steeds zijn) en hier komt alleen maar meer bij
gisteren een vrouw hier geweest voor 3 van mijn jongen (reed ff 40 km ervoor) had een paar mannen geselecteerd om te kunnen verkopen en jaar hoor deze dame was razend enthousiast over de vis waarvan ik al dacht dat het hem zou worden ze heeft ook gelijk 2 dames mee genomen uit een ander nest en zelfs een appelslak terwijl toen ik aangaf dat ik deze had ze er bijna panisch van werd aan de telefoon.
dat soort dingen doen je goed met alle tegen slagen die een mens voor zijn/haar kiezen krijgt.
de opbrengst niets apparts kan weer een beetje uitbreiden en nieuwe luchtkraantjes kopen ervoor
mijn avondturen staan momenteel op een laag pitje eerst maar eens de jongen selecteren waar ik straks mee verder wil en na de zomer komt hier weer een nieuw avontuur!

ik wens jou suc6 met jou nieuwe avontuur en wacht in spanning af.
 

Terug
Bovenaan