Bderooij's onderwater wereld


En een 60cm aquarium onderin je kast? Pompje erin met een doorvoer naar je aquarium, stekker erin en leegpompen
Dat past er niet onder. Kastjes zijn 45cm breed, 38 diep (ongeveer). En staan ook aardig vol ;)
 
Drukke, drukke avond... Bijna alle visjes uit de 120cm zijn gevangen, ik dacht nog 10 Brevibora, maar nu ze wat tot rust komen lijken het er eerder 20. Ook nog een aantal Pangio sp die in te pakken moet krijgen.
Heb wel al 't hout enzo eruit moeten halen, het is echt lastig om die huftertjes te pakken te krijgen.
 

Ze zitten er pas net in, en de groep is niet compleet nu, maar het grootste deel van de Brevibora's is over.
Ik heb nog foto's gemaakt, maar mijn telefoon weigert goede foto's te maken de laatste tijd, dus die moeten nog even wachten.
Licht was al gedimd en ja, de ruiten moeten nog schoongemaakt worden, maar heb al genoeg stress in de bak veroorzaakt voor 1 dag ;)

Morgen trek ik de 120cm grotendeels leeg, dan hoop ik de rest van de vissen eruit te kunnen halen.
 
Top Topper GIF by AFAS Software
 
20211021_151413.jpg

Alles is over, voorlopig maar even rust in de tent en alles goed laten wennen.

Als ik het zo zie komt er nog maximaal 1 soort bij voor dit moment, want het is redelijk druk zo. De vraag is, wat?
Drie opties (met subopties :p )
Betta sp
Sphaerichthys sp
Parosphromenus sp

De komende weken sowieso nog niets, eerst alles laten wennen, bijtrekken, hoe je het maar wilt noemen.

Ohja... Wachten tot dat verd**de hout eens een keer zakt :mad::mad:
 
Ziet er goed uit. Zou denk ik gaan voor een wat grotere soort dan de breviboras en knorretjes, zodat je meer verschil hebt; staat mooier in het geheel verwacht ik
 
Ziet er goed uit. Zou denk ik gaan voor een wat grotere soort dan de breviboras en knorretjes, zodat je meer verschil hebt; staat mooier in het geheel verwacht ik
De knorren gaan nog groeien hé, vittata wordt een cm of 7.
De soorten waar ik naar kijk zijn allemaal vrij klein, 5cm maximaal ;)
 
De knorren gaan nog groeien hé, vittata wordt een cm of 7.
Serieus, hier bleven ze altijd naar mijn idee ook hangen rond de 5 cm

De soorten waar ik naar kijk zijn allemaal vrij klein, 5cm maximaal ;)
Te weinig verstand van, behalve dat ik die je me laatst liet zien heeeeel erg mooi vind :smitten:
 
Wat leuk Ben! Ik heb hier sinds kort ook een trio T. vitatta en ze zijn echt geweldig. Ze zwemmen ook veel samen met de Sphaerichthys rond, dus als je het nu al druk vindt zou ik uit jouw 3 opties Parosphromenus kiezen. Of Parosphromenus én Betta's...
 
Wat leuk Ben! Ik heb hier sinds kort ook een trio T. vitatta en ze zijn echt geweldig. Ze zwemmen ook veel samen met de Sphaerichthys rond, dus als je het nu al druk vindt zou ik uit jouw 3 opties Parosphromenus kiezen. Of Parosphromenus én Betta's...
Thanks!
Ja ze zijn super. Ik heb er dan weer 7 ;) moesten er 6 zijn maar 1 bonus gekregen.

Ik vind het niet druk hoor, maar is toch een aardige groep Brevibora. Heb ze niet echt kunnen tellen, maar ik denk rond de 50 stuks. (Zitten een paar hele kleintjes tussen, ben benieuwd of ze in de nieuwe bak net zo kweken.)

Ik weet niet of ik me weer aan Sphaerichthys ga wagen, blijft wel kriebelen ;)
Ik wil graag weer een groepje Albimarginata proberen, maar Betta hendra is ook wel echt fantastisch. Keuzes, keuzes...
 
Nu ik dit lees 🙈
Haha, nee ze hebben hier geen druppel water gezien. Waren me te grof
 
Thanks!
Ja ze zijn super. Ik heb er dan weer 7 ;) moesten er 6 zijn maar 1 bonus gekregen.

Ik vind het niet druk hoor, maar is toch een aardige groep Brevibora. Heb ze niet echt kunnen tellen, maar ik denk rond de 50 stuks. (Zitten een paar hele kleintjes tussen, ben benieuwd of ze in de nieuwe bak net zo kweken.)

Ik weet niet of ik me weer aan Sphaerichthys ga wagen, blijft wel kriebelen ;)
Ik wil graag weer een groepje Albimarginata proberen, maar Betta hendra is ook wel echt fantastisch. Keuzes, keuzes...
Als ik je bakje zo zie lijkt die mij meer geschikt voor albimarginata dan voor hendra om heel eerlijk te zijn. Naar mijn idee zijn de coccina soorten toch iets schuwer dan albi's, al kan dat natuurlijk per vis verschillen (Bij mij waren coccina zelf niet schuw, rutilans mega schuw en persephone beetje van beiden). Als je een beetje geduld hebt is foerschi/mandor/strohi misschien een leuk alternatief voor hendra, Ruinemans heeft ze soms wel op voorraad.
 
Ik ga eens rustig rondkijken
 
Mooie bak hoor! Ik hou ervan.
Is het geen leuk idee om er nog een puntius-soortje bij te doen. Bijv. de 5-streep barbeel. Zwemmen ook wat lager. Nog een labyrinth is misschien wat druk bij de knorgoerami's.

gr Peter
 
Mooie bak hoor! Ik hou ervan.
Is het geen leuk idee om er nog een puntius-soortje bij te doen. Bijv. de 5-streep barbeel. Zwemmen ook wat lager. Nog een labyrinth is misschien wat druk bij de knorgoerami's.

gr Peter
Ik heb zeker gekeken naar puntius, maar ik weet niet hoe die met de Brevibora omgaan.

De labyrinthvissen waar ik naar kijk zij hele rustige vissen die ook grotendeels bij de grond blijven, die gaan alleen af en toe lucht happen.
De wildvorm Betta's zijn niet te vergelijken met splendens of plakat, bijvoorbeeld, compleet ander gedrag.
Parosphromenus zie je zelfs niet heel vaak, die zoeken echt schuilplaatsen op en blijven daar zitten.
 


Eerste keer een tabletje in de nieuwe bak, blijft leuk om te zien. Alles even goed bekijken.


20211023_192256.jpg


Foto's nog zo goed als onmogelijk, ik krijg ze moeilijk scherp met de telefoon en iets anders heb ik helaas niet bij de hand.
 
Telefoons worden steeds beter, maar nog steeds niet voor aquariumfotografie.. :mad: Ziet er wel goed uit Ben! Vind dat black water best mooi! (y)
 
Telefoons worden steeds beter, maar nog steeds niet voor aquariumfotografie.. :mad: Ziet er wel goed uit Ben! Vind dat black water best mooi! (y)
darth vader GIF


Thanks :)
En er zijn telefoons die het wel kunnen, maar dit is een oud beestje ;) volgende week een andere uitzoeken, eens zien of dat wat is.
 
Blijven kleine lenzen en een kleine chip. Veel ruis...
 
Dat zijn goeie raamplakkers iid.
Ja, blijft goed zitten, vind ik erg handig om de vissen goed te bekijken. Zo kwam ik erachter dat mevrouw brompot (leeri) een aantal Brevibora de staart heeft aangevroten.

Valt mee hoor, maak alle foto's met telefoon en je die zijn echt scherp hoor
Mijn S7 is gewoon aan t eind van zijn leven. In t licht prima foto's maar bij duisternis niet best meer.
 
IMG_20211027_212920.jpg

Eventjes een snelle foto.
Zojuist een lading draadalg verwijderd en de drijvers uitgedund. Daar zat ook aardig wat groene troep in. Ook de ruiten even gepoetst.

Alles loopt eigenlijk wel goed, alleen nog altijd wat problemen met de pH die ik maar niet omlaag krijg.
De nieuwe turf pellets die ik gekocht heb zijn het probleem niet, ik weet niet wat wel.
Blijven zoeken naar een oplossing maar...
 
Vreemd.
Bakje ziet er wel mooi uit.
Heel vreemd ja.

We gaan maar uitsluiten... Staat nu een bakje met gravel uit de bak in osmosewater met een beetje turf, eens kijken hoe dat zich gedraagt.
pH 6.25
 

Terug
Bovenaan