Barbelensoort bij Corydoras in 80 cm.


John. zei:
sawbwa resplendens?

Wel aan de prijs maar zijn wel zeer kleurijk (De mannen).


John.
Wat een bijzonder visje! Deze spreekt me zeker aan. Ik zie wel dat deze op de IUCN Red List staat als 'Endangered'. Weet niet of hier een redelijk aanbod aan nakweek van is? De visjes bij Veldhuis zijn in ieder geval wildvang.
 
En ook deze heeft de winkelier zonder naam :p En zo duur zijn ze niet, ik geloof dat ze nog onder de 3 euro zitten.
 
Lees dit eens. http://www.seriouslyfish.com/species/sa ... splendens/

Het biotoop. :p
6K2HZcwKdfS0MgpGjSp5BVi6PTCX9qwo.jpeg
 
Had ik al gelezen :).

Seriously Fish is altijd de eerste site waar ik info opzoek.

Veranderlijk als ik ben denk ik dat ik toch voor P. titteya ga :sorry: Die baarddraden blijf ik onweerstaanbaar vinden. Zo schattig :smitten:
Wat zou een goed aantal zijn voor een 80 cm. bak? Ik dacht zelf aan 6m/6v.
 
Die foto heb ik eerder gezien :). Zijn wel schitterende visjes.

Is 14 stuks niet veel om mee te beginnen? Dan zit het bakje zo vol als er wat nakweek opduikt.
 
Ik heb in een meterbak 17 exemplaren gehad met wat bijvis en het zag er niet echt vol uit. Het kan wel.

Deze ken jews nog niet.
1377595_435404689912582_1675419639_n.jpg
 
Die had ik nog niet gezien. Erg mooi :D

Als dit het visbestandje wordt denk ik dat ik het zooitje niet in 100 cm. overzet, tenzij ik vind dat de barbeeltjes meer ruimte nodig hebben. Hoewel ze wat groter worden dan P. oligolepis schijnen ze wel rustiger te zijn en mijn oligolepis verzuipen bijna in de ruimte die ze nu hebben.
 
Doe het toch maar wel, dan kan m'n guppenkweek in de Rio 125 :)
 
Die visjes zijn erg rustig, het is bijna altijd import die behoorlijk verzwakt is.
Ze zitten voornamelijk in het middenlaag van het aquarium.
Dus het beste is om te beginnen in een goed ingedraaide bak met een lage bezetting van vis.
Als ze eenmaal goed gaan eten zijn er weinig problemen te verwachten.
Ik had zelf een schooltje van acht stuks gedurende zo'n 3 jaar.(geen nakweek gehad)
De vrouwen zijn moeilijker te verkrijgen.

Een vrouwtje:

pa161612.jpg
 

Terug
Bovenaan