Aquatlantis volga 450 van Killerfish


Het begint al een prachtbak te worden Mike, binnenkort maar eens even in het echt bewonderen:DD Heb je er al zicht op wanneer je je visbestand kan completeren?
 
Nou... de saga van de vietnamese danio's continues...

Slechts 7 stuks mee kunnen nemen dus daarbij ga ik t maar laten dus; voltooid. Wees welkom, tis namelijk alleen nog ff wachten op de controller
 
Jammer van die visjes Mike.
Maar ik moet zeggen het ziet er allemaal wel weer netjes uit!
 
Tnx! Ben er ook enorm blij mee. Visjes laten zich ook weer steeds meer zien, ondanks dat ik toch een paar keer weer jn de bak bezig ben geweest met de extra plantjes. L-nummers laten zich ook goed zien
 
Met de dag wordt ie mooier. Water helder, hout dat goed wil zinken en planten beginnen te wennen aan de niuewe bak. Heel benieuwd hoe alles er over een paar weken bij staat
 

Bijlagen

  • 20240106_220721.jpg
    20240106_220721.jpg
    8.7 MB · Weergaven: 60
Ja hoor! Na een hoop gekloot met de leverancier eindelijk de controller binnen šŸ„³
Vanmiddag ingesteld en als het goed is staat alles nu goed ingesteld. Planten doen het goed, al moet ik soms wat terugstoppen omdat het los is gekomen. Hout is bijna volledig ingewaterd en heeft nagenoeg dezelfde kleur als de rest.
20240125_222032.jpg


De vietnamese laten zich vrijwel constant zien en ook de l-nummers durven steeds meer. De garnalen is een bonte combi, maar kweekt ook lekker door. Tijdje geleden een extra bakje opgehaald met een heleboel vuurgarnalen, die kleuren ook prachtig hier in de grote bak
20240113_222141.jpg
20240113_222217.jpg
20240113_222228.jpg
20240113_222321.jpg
20240113_222339.jpg
20240113_222731.jpg
20240113_222819.jpg
20240113_223214.jpg
20240113_221842.jpg
 
Tnx beide! Nu ik ze op de pc zit; paar iets minder scherp dan ik dacht. Maar ja; weinig verlichting aan op dat moment. Wel echt heel blij met de foto van de blue phantom en dat met een telefoon :)

Hele mooie setup.
Tnx! Zelf ook enorm blij mee
 
Ziet er nog netjes uit hoor! Jagen je knorgourami's niet op je garnalen?
Ik had ook een groepje knorretjes toen, maar dat heeft me zo goed als de hele garnalen populatie gekost.
 
Is die garnaal met zwart een Rilli black carbon Mike? Die vindt ik erg mooi.
Heb er een hele mengelmoes inzitten, waaronder idd een aantal carbon black rilli's

Ziet er nog netjes uit hoor! Jagen je knorgourami's niet op je garnalen?
Ik had ook een groepje knorretjes toen, maar dat heeft me zo goed als de hele garnalen populatie gekost.
Vooralsnog gaat t prima, maar ze zijn ook nog maar klein. Heb er een tiental ingedaan en de populatie garnalen is op het moment nog best groot. We shall see, ik heb die ervaring er niet mee moet ik zeggen
 
Bak draait goed, verlichting lijkt goed ingesteld en de vissen durven steeds meer. De vietnameesjes zwemmen vrolijk de bak door, alsmede de garnalen.

Gisteren de crypto's wat gesnoeid (iets teveel voorin) en ook een waterwissel. Ja, de druppels zijn ondertussen van het glas afgepoetst.

Lampen op 40%, feller komen ze niet
20240205_175031.jpg
 
Mooi plaatje Mike en ik vindt de hoeveelheid licht op het ook best nog aardig veel. Maar ja dat kan vertekenen op de foto.
 
Klopt, foto vertekend aardig. In het echt is het niet zo fel, zal eens kijken of ik het wat beter op de foto kan krijgen, dit was ff een snelle
 
Gistere een nieuw filter voor deze bak gekocht, met de simpele reden dat de 80cm boven een flinke rescape gaat krijgen (zie handtekening)

Op de bak draaien nu 2 biomasters 600 en dat zou voldoende moeten zijn. De inhoud van de ene 350 overgezet en vervangen door al het nieuw spul; die staat nu te koop. De andere 350 draait nu op de 80cm boven

Wat betreft deze bak, die doet het echt super. De vietnameesjes zwemmen vrolijk de bak door, de dwergjes groeien als kool en de planten doen het ook net zo goed, zelfs al wat crypto mogen snoeien. Van de verlichting helaas geen reactie mogen ontvangen, dus maar laten draain zoals het nu is ingesteld. Tis nie anders.

Afgelopen week ook een niuewe bewoner toegevoegd; komt van de moeder van een maatje, waar die het niet naar zn zin had. Hier doet ie het super
20240210_144520.jpg

En uiteraard wat foto's, dit keer even met de vergelijking van de eerste scape zo'n 6 weken geleden
20240101_163614.jpg20240207_211329.jpg
 
Wauw heel gaaf! :love:
Wat ik me net ineens afvroeg... waarom heb je er een eilandscape van gemaakt? Ik zat me net te bedenken dat ik jouw scape ga onthouden voor ooit een keer bij mezelf, maar dan over de gehele achterwand. :unsure: Heb jij hier bewust niet voor gekozen? Of niet over nagedacht?
(gewoon nieuwsgierig)
 
Wauw heel gaaf! :love:
Wat ik me net ineens afvroeg... waarom heb je er een eilandscape van gemaakt? Ik zat me net te bedenken dat ik jouw scape ga onthouden voor ooit een keer bij mezelf, maar dan over de gehele achterwand. :unsure: Heb jij hier bewust niet voor gekozen? Of niet over nagedacht?
(gewoon nieuwsgierig)
Bewust de scape in het midden, ook voor de vissen;die kunnen er dan lekker rondomheen zwemmen. Vind het zelf in de woonkamer wat minder massief ogen en natuurlijker ofzo, maar dat is ook omdat aan beide kanten van het aquarium de muur nog een heel stuk doorloopt. De bak staat echt in het midden van de woonkamer, kan vanavond thuis wel even een foto maken als ik er aan denk.
 
Afgelopen week maar eens een lijstje gemaakt van alle L-nummer. Bleef er een paar vergeten...
20240314_221507.jpg

En dan ook maar gelijk eens wat foto's van deze prachtige vissen. De een wat vaker te zien dan de ander

De nieuwste aanwinst, vermoeden een L129. Bijna constant voor in de bak te vinden en totaal niet schuw. De ene keer echt zwart wit, andere keren wat grijzer
20240314_220957.jpg

De vermoedelijke L340 die ik uit een 60 cm bakje heb 'gered'. Met de tekst, vis wordt te groot voor t aquarium. Ook regelmatig te zien
20240314_184720.jpg

Denk toch stiekem wel een beetje de favorieten, blue en green phantom. Laten zich ook redelijk zien, geen idee alleen welke van de 4 t telkens zijn šŸ˜…
20240314_215700.jpg20240314_215910.jpg20240206_172057.jpg20240108_191136.jpg

De L398 zijn ook regelmatig te zien, waarbij er hierboven ook 1 op de courgette zit bij de blue
20240314_220801.jpg

En de meest schuwe, de L104. Heb ik al een aantal jaar en gaan goed, maar zijn weinig te zien helaas
20240203_230814.jpg20240203_225214.jpg

Helaas laat de L236 zich ook nauwelijks zien. Die heb ik dan ook nie op de foto, daar is ie helemaal angstig voor lijkt t šŸ˜¶
 
Mooi hoor! Zag op MP een groepje van 6 L236 SW staan. Jammer dat ik ze niet kwijt kan....
 
Gisteren met een aantal een rondje aquariumzaken midden-NL gedaan en daar zwommen visjes die verdacht veel op die van mij lijken. Ik had al een beetje mijn twijfels welke L-nummer het zou zijn, maar kon er ook niet goed achterkomen welke het nou wel moest zijn. Helaas; in de winkel stond er ook geen nummer bij. Maar ff gevraagd en het blijkt de L082 te zijn.
Een verkeerd geleverde vis bij het tuincentrum, aan mij verkocht voor ā‚¬25,-, blijkt normaal op nog niet de helft van het formaat van die van mij tussen de ā‚¬120 en ā‚¬150,- te kosten :eek: Leuke meevaller en gelijk het lijstje in de kast maar aangepast. Ja als hij eenmaal volwassen is, is ie nog een stuk meer waard. Maar hij mag lekker genieten in de bak die ik hier heb

20240314_220957.jpg

Mooi kunstwerk. Proficiat!
Tnx
 

Terug
Bovenaan