Aquatlantis volga 450 van Killerfish


Hij is druk aan het inrichten …:) vanavond om 12u zien we een mooi ingerichte bak.
 
Alvast het eindresultaat, de opbouw ga ik morgen wel ff voor zitten en een uitgebreid verslag

20231229_204540.jpg
 
Vanmiddag eerst het meubel in elkaar zetten, wat een waardeloze beschrijving maar tis gelukt
20231229_123859.jpg


En toen was t tijd voor de bak
20231229_130900.jpg


Uiteraard eerst ff vullen en een lektest
20231229_133157.jpg


Geslaagd! Met vlag en wimpel
20231229_135853.jpg


Ja, de bak staat andersom. Simpele reden, de achterkant moest nog een paar lagen zwarte verf
20231229_143048.jpg


Eenmaal zwart en nagenoeg droog de bak weer gedraaid, tijd om in te gaan richten
20231229_153046.jpg


Eerst stenen met daarop 15 legholen. Mooi weggewerkt, maar voor elke vis keuze. Stenen eronder om de legholen, maar ook het hout uit het zand te houden.
20231229_153934.jpg


En toen was het tijd voor zand. Eerst een kilo of 25, daarna nog wat toegevoegd
20231229_154558.jpg


En na zand komt hout. Lekker stapelen, bouwen en zorgen voor een gave hardscape. Bovenop wat dwarsstukken, meer voor de stevigheid van de planten dat ze nie wegzakken. Zie je straks toch niks meer van
20231229_160943.jpg


Oh... van de scape zien we ook weinig nog. Ff de bak spoelen, gelijk met hrt zand. Daarna tijd voor hrt beplanten. Eerst de crypto's en bolbitus, vervolgens alle anubias en buchephalandra's
20231229_182216.jpg


En hoe maak je het jezelf makkelijk, juist. Beetje uitstallen en soort van sorteren per formaat. In ieder geval apart qua soorten
20231229_182211.jpg


En dan knal je even door en is het, voor nu wat mistige, eindresultaat niet meer dan onderstaande foto. Komende week wordt de controller voor de verlichting nageleverd, levernacier had hem niet bij in de doos gedaan blijkbaar... Ach, zo overleefd de bak het ook wel. Morgrn even kijken of ik een betere totaalfoto kan maken, nadat we wat hebben gefinetuned
20231229_204540.jpg
 
Jij bent goed bezig geweest zo te zien,
je hebt de bak mooi ingericht,
veel plezier ermee en geniet ervan.
 
Slimme oplossing al die legholen zo geplaatst.
Ja toch, zo liggen ze niet in het zand maar ook niet volledig in het zicht. Zeker als de crypto's straks gaan groeien zie je er denk ik weinig van

Mooi gedaan Mike en heb je die plantjes geplakt op het hout of geklemd?
Geklemd. Wil er nog een paar varens ofzo bij voor boven en her verbergen van de filterintakes. Woensdag rondje dierenwinkels met een maatje van me dus kom dan vast wat tegen
 
Ja je hout heeft genoeg plek om het vast te klemmen als ik het zo bekijk en dat is dan weer een voordeel.
 
Weer wat verder. Verlichting in de bak ✅️ Kap aangepast voor de filters ✅️

Kabelmanagement in het rechter kastje volgt nog, zodra de controller binnen is
20240102_145414.jpg
20240102_151738.jpg
 
Hoe heb jij het gregeld met de verlichting? Heb je hier een dimmer op? En zo ja welke? Mijn Luminus heeft de geest gegeven (gaat iedere keer uit en springt dan weer op resetten). Nu de easy led controller 2 plus besteld en binnen, maar kom er wederom niet uit. Volgens mij moet ik dan weer een splitterkabel en een nieuwe adapter kopen want deze zitten er niet bij 😒
 
Hoe heb jij het gregeld met de verlichting? Heb je hier een dimmer op? En zo ja welke? Mijn Luminus heeft de geest gegeven (gaat iedere keer uit en springt dan weer op resetten). Nu de easy led controller 2 plus besteld en binnen, maar kom er wederom niet uit. Volgens mij moet ik dan weer een splitterkabel en een nieuwe adapter kopen want deze zitten er niet bij 😒
Misschien is het handiger om daar een apart topic voor te openen want dan lezen meer leden dit denk ik.
 
Hoe heb jij het gregeld met de verlichting? Heb je hier een dimmer op? En zo ja welke? Mijn Luminus heeft de geest gegeven (gaat iedere keer uit en springt dan weer op resetten). Nu de easy led controller 2 plus besteld en binnen, maar kom er wederom niet uit. Volgens mij moet ik dan weer een splitterkabel en een nieuwe adapter kopen want deze zitten er niet bij 😒
Die van mij moeten nog binnen komen, ga je op de hoogte houden. Vooralsnog een snoerdimmer ertussen, we pakken dit wel ff op in jouw topic
 
Mooie hout Mike maar als daar zo mee in je hand blijft staan in de regen wordt het wel vermoeiend hoor:DD;)
Wordt wel nat zo, misschien zuigt het zich vol :DD

Nee, alle gekheid. In een speciekuip gegooid met warm water en vandaag was het zowaar al gezonken. Dus de bak in. Morgen komen de plantjes binnen dus kunnen we het aankleden. Daarna weer foto's met hopelijk ook de controller tussen de verlchting
 
Wordt wel nat zo, misschien zuigt het zich vol :DD

Nee, alle gekheid. In een speciekuip gegooid met warm water en vandaag was het zowaar al gezonken. Dus de bak in. Morgen komen de plantjes binnen dus kunnen we het aankleden. Daarna weer foto's met hopelijk ook de controller tussen de verlchting
Oh das snel gezonken voor spiderwood (is spiderwood toch?)
 

Terug
Bovenaan