Aquatlantis volga 450 van Killerfish


Killerfish

Well-known member
Lid geworden
13 maart 2011
Berichten
9,475
Leeftijd
29
Locatie
Hellendoorn
Zoals jullie wellicht hebben gelezen in het topic van mijn juwel rio 350 is deze toen verkocht. Kleine 2 maand geleden de 1.20m vervangen door een 1.5m van marktplaat. Helaas, achteraf gezien, met iets een kitwaas in het glas. Deze ging me steeds meer storen en doet afbreuk aan zo'n gaaf formaat in de woonkamer. Heb de bak destijds omgedraaid vanwege de vele krassen, maar had dit niet verwacht :sad:

20231211_180520.jpg


Plan was om tegen de zomervakantie een nieuwe bak te halen, maar dat gaat toch sneller dan gepland. Op vivarium een bak besteld en daarvoor gisteren een leverdatum bepaald.

Vrijdag 29 december komt er een aquatlantis volga 450 met controller voor het licht binnen. Ff plaatje van internet, om jullie alvast een beeld te geven

SmartSelect_20231217_105958_Chrome.jpg


De inrichting zal vrijwel gelijk zijn aan wat de bak nu heeft, tot die tijd mogen de plantjes en legholen ff gewoon liggen en ziet de bak er wat minder perfect uit.
Kan in ieder geval niet wachten :smitten:

De lamp die nu op de bak ligt kan er dan ook eindelijk weer achter en zorgen voor indirecte verlichting. Eerste foto hoe de scape ongeveer wordt, maar met wat meer crypto's, tweede foto hoe de bak er tijdelijk ff bijstaat
20231110_184023.jpg20231211_180509.jpg

Overigens gisteren weer een leuk uitje gehad met de groep en wat uitbreiding gehad van verschillende leden. Die mogen nu ff kleine 2 weken genieten van de bak en daarna mee naar de niuewe

Toch wel de mooiste aanwinst; L236 Super White. 1 van de 12 L-nummer die de bak bewonen. Daarmee is de verzameling wel compleet
20231216_223332.jpg
 
Laatst bewerkt:
Mooie plannen Mike. Ga je die legholen verwerken in je nieuwe scape? Al kan ik me voorstellen dat ze er dan moeilijk uit te halen zijn mocht dat nodig zijn.
 
Mooie plannen Mike. Ga je die legholen verwerken in je nieuwe scape? Al kan ik me voorstellen dat ze er dan moeilijk uit te halen zijn mocht dat nodig zijn.
Yess, die komen onder de scape te liggen. Plan is nie om ze er uit te halen, lekker als bescherming voor de vissen. Wil wel van alles ff foto's maken, om te kijken of er koppels tussen zitten
 
Nog 2 nachtjes slapen

Nog 2 nachtjes en dan gaat de huidge bak leeg en op marktplaats. Woensdag haal ik alles leeg, donderdag een drukke planning en vrijdag dan toch eindelijk de nieuwe bak in huis. Kan niet wachten. Vooral omdat de huidge bak meer een opslagbak is en ik weer wil genieten van een strakke scape. Vissen doen het er prima om, maar t oog wil ook wat

20231225_094941.jpg
 
Oh spannend he, ik heb de volga 450 in het wit sinds afgelopen zaterdag hier, moest er ruim 6 weken op wachten 😅
 
Heb geen plek voor je ‘opslagbak’…. Hoewel, wel plek. Maar dan volgt er een echtelijke strijd hier denk ik…. :)Heb weer andere plannen in mn hoofd, maar dan moet eerst het water in de Regge en Vecht zakken. (Dit laatste is beeldspraak nav de echtelijke strijd). LOL.
 
Haha, hier op zich ook wel plek maarrrr, dan wordt t weer zo'n aquariumhuis en dure kwaal om alles in te richten. Dus weg met de bak. Ondertussen is ie bijna leeg, alleen de kuhli's en garnalen nog :stars:

Als het goed is wordt de bak vnv opgehaald
 
Haha, hier op zich ook wel plek maarrrr, dan wordt t weer zo'n aquariumhuis en dure kwaal om alles in te richten. Dus weg met de bak. Ondertussen is ie bijna leeg, alleen de kuhli's en garnalen nog :stars:

Als het goed is wordt de bak vnv opgehaald
Garnalen uitvangen, hahah ik heb wel eens een bak schoon gemaakt. Helemaal leeg dacht ik.. en ja hoor. bij het vullen kropen er nog Japonica’s onder de achterwand vandaan.
 
Door het zand te verschuiven en ze in een hoekje klem te zetten is het redelijk goed te doen.
20231227_112420.jpg


Verder was de bak vrij snel leeg, deze staat nu in de bijkeuken te wachten op ee nieuwe eigenaar. Meubel staat ondertussen ook op zolder, nu ff daggie zonder bak en dan eens zien hoe laat ze er vrijdag zijn.

Begonnen met het vullen van de bakken voor vis en planten en aangezien die op gelijke hoogte staan, met een opvoerpompje wst er nog lag
20231227_085621.jpg
20231227_085626.jpg


Planten en hout was er vrij snel uit

20231227_094938.jpg
20231227_110718.jpg


Slangen erin zodat t meeste water eruit gezogen werd, vond vooral de bonte verzameling aan garnalen erg leuk
20231227_111431.jpg


En zoals bovenaan te zien, vangen, leegscheppen en klaar. Wachtend op een nieuwe eigenaar
20231227_143225.jpg
 
Nog één nachtje slapen!
Veel succes morgen, ben benieuwd wat je er weer van gaat maken!
 
Jaaaa ik ken het. Wat komt er bij jou in? Enig idee al?
Zeker, vandaar dat de achtertafel vol staat 😅

In de bak komt nagenoeg dezelfde center scape met spiderwood en veel epifyten, rondom vooral crypto's

Bewoners;
Zo'n 70 vietnamese danio's (20 stuks nog in bestelling)
10 dwergknorgoerami's (komen woensdag)
30 corydoras panda schat ik
Handjevol otocinclus
Sinds vandaag stuk of 10 kuhli's (gekregen van maatje)
12 L-nummers;
- 2 green phantom
- 2 blue phantom
- 2 L398
- 4 L104
- 1 L340
- 1 L236 Super White
En heeeeeel veeeeel garnalen, vuurtjes, citroentjes, blauw, oranje rilli, red rilli, black/carbon rilli en wildkleur. Lekkere mengeling
 
Zeker, vandaar dat de achtertafel vol staat 😅

In de bak komt nagenoeg dezelfde center scape met spiderwood en veel epifyten, rondom vooral crypto's

Bewoners;
Zo'n 70 vietnamese danio's (20 stuks nog in bestelling)
10 dwergknorgoerami's (komen woensdag)
30 corydoras panda schat ik
Handjevol otocinclus
Sinds vandaag stuk of 10 kuhli's (gekregen van maatje)
12 L-nummers;
- 2 green phantom
- 2 blue phantom
- 2 L398
- 4 L104
- 1 L340
- 1 L236 Super White
En heeeeeel veeeeel garnalen, vuurtjes, citroentjes, blauw, oranje rilli, red rilli, black/carbon rilli en wildkleur. Lekkere mengeling
Wauw dat zijn een hoop vissen 🙈,

Bij mij ( bestand beetje veranderd):

4 Krobia's (collega)
10 maanvissen rio nanay (kweker)
13 corydoras sterbai (kweker)
2 L128 blue phantom (algeneter)
1 goudgoerami (die nu in de kleine zit tijdelijk, daar is ie echt te groot voor).

lijkt zo weinig he 🤣
 
Ja dat is een hele stevige bezetting volgens mij Mike.
Valt mijns inziens wel mee, zijn redelijk kleine vissen allemaal en op de L-nummers na kleine vervuilers. Voldoende filtering in de bak met 3 externe filters.

En welk filter? Of bioloog?
Externe filters. Nieuwe biomaster 650 van het vivarium en de 2 'oude' 350 thermo. Ja kan die 2 verkopen en nog 1 zwaardere op dr bak zetten, maar deze 2 zijn nog niet zo oud en vind ik zonde van het geld. Plek zat in het meubel voor 3 dus dan maar zo.
Zijn voor 1/3 gevuld met spons en de rest met media zoals siporax. Al jaren zo en gaat super. Persoonlijke voorkeur denk ik, als ik jouw topic zo lees, maar dat werkt hier.
 
Valt mijns inziens wel mee, zijn redelijk kleine vissen allemaal en op de L-nummers na kleine vervuilers. Voldoende filtering in de bak met 3 externe filters.


Externe filters. Nieuwe biomaster 650 van het vivarium en de 2 'oude' 350 thermo. Ja kan die 2 verkopen en nog 1 zwaardere op dr bak zetten, maar deze 2 zijn nog niet zo oud en vind ik zonde van het geld. Plek zat in het meubel voor 3 dus dan maar zo.
Zijn voor 1/3 gevuld met spons en de rest met media zoals siporax. Al jaren zo en gaat super. Persoonlijke voorkeur denk ik, als ik jouw topic zo lees, maar dat werkt hier.
Oke toppie. Enig idee hoe laat je aquarium komt? Vind het bijna net zo spannend als jij 🤣🤣. Wij zetten hem zo op zijn plek, achterkant is droog.
 
Nee nog niet, ze zouden vooraf even bellen. Heeft geen haast, heb de hele dag de tijd. Weet alleen dat iemand om 1200 de oude bak op komt halen, dus daarna zou t fijnst zijn.
 

Terug
Bovenaan