Aquatlantis Fusion 120x50 van Biljoenblik


Zal binnenkort eens naar Rijssen gaan om de bakken real life te zien.
 
Heb je plaats ? Gelukkig ik niet of ik had een bak mee vandaag! :p

In ons nieuwe huis hebben we straks plek, eigenlijk wel voor een 150cm, maar die is gelijk een bak duurder ook.
 
Ben ook door Biljoenblik aangestoken met het fusion 120x50 virus hahaah.
Bak nu 4 weken aan het indraaien en helemaal verliefd erop, hij doet het als een tierelier.
Echt een aanrader......
Wil een foto toevoegen maar weet niet hoe..
 
Een foto kun je toevoegen door in het veld waar je typt op de upload bestand knop te klikken en dan je foto daar toevoegen.
 
Ben ook door Biljoenblik aangestoken met het fusion 120x50 virus hahaah.
Bak nu 4 weken aan het indraaien en helemaal verliefd erop, hij doet het als een tierelier.
Echt een aanrader......
Wil een foto toevoegen maar weet niet hoe..

Nu ben ik ook benieuwd!
 
Nog even over dat pearlen, heb het ook maar dan alleen in planten die afgeknipt zijn of waar een scheurtje inzit.
 
Nou Marcel, hier dan een poging voor de fotos te uploaden.
Zal er gelijk een paar geven van begin tot nu. Niet allemaal want dat word wel heel veel ineens...
20170328_122004.jpg
20170321_111620.jpg
20170312_153137.jpg
20170310_144418.jpg
20170305_142833.jpg
IMG-20170208-WA0006.jpeg

IMG-20170208-WA0004.jpeg
IMG-20170204-WA0015.jpeg
20170201_112720.jpg
 
Dat is een mooi meubel zeg!
Die "zwevende" plaat, dat is persoonlijk, maar ik hoop wel dat deze goed ondersteund is.
Dat zie ik niet zo goed.
De planten gaan goed zo te zien.
 
Mooie foto's Marcel en keurige bak :petjeaf:
 
Dat is een mooi meubel zeg!
Die "zwevende" plaat, dat is persoonlijk, maar ik hoop wel dat deze goed ondersteund is.
Dat zie ik niet zo goed.
De planten gaan goed zo te zien.

Het meubel heb ik ook van dit forum vandaan gehaald. Beter goed gejat dan slecht verzonnen..
Het zwevend heb ik eigenlijk zo gedaan omdat het steigerhout niet echt recht is. Zo heb ik het mooi recht en glad gekregen met een plaat betonplex van 18mm dik.

Over de plantengroei heb ik idd niet te klagen. Verlichting brand van 12 tot 1800 uur op 80%.
 
Hoi Marcel,mag ik vragen hoe lang jij doet met een co2 fles.Daar ik de zelfde bak heb,ben benieuwd naar de levensduur van jouw fles.

b.v.d. hans
 
Hoi Marcel,mag ik vragen hoe lang jij doet met een co2 fles.Daar ik de zelfde bak heb,ben benieuwd naar de levensduur van jouw fles.

b.v.d. hans

Ik doe ongeveer een half jaar met 1 fles. Het is een 2 liter fles, dus denk dat er 1,5 kg in zit.
Ik de laatste keer er een 2kg fles onder gezet. Ben benieuwd wat dit gaat doen.
 
Zo dat is lang geleden.

Tja de bak was ook niet echt foto waardig. Ik heb mede op aandringen van mijn wederhelft wat moeten snoeien in de bak.

En ook ik vond de Echinodorus iets teveel naar voren komen. Dus ik dacht die duw ik wel op zijn plek. Nou mooi niet.
Dus dan maar even flink trekken. En dan heb je ineens de halve bak ik je handen.
Dus de echinodorus zijn wortels ingekort (blijft deze gelijk weer wat compacter) en de lotussen waren losgekomen. Dus ook deze flink ingekort. Blijven ze weer compact.
Mijn lotus stek een ander plekje gegeven. Het teveel aan HC eruit gehaald. 1 plant is mooi genoeg.

Maar de bak zag er dus niet uit. Overal wortels. Maar de japonicas vinden dat ook lekker.

Zojuist een paar plaatjes geknipt. Met de ipad.

Mijn ancistrus (welke soort weet ik niet) zat zo mooi te zijn vooraan op het hout. Daar moest ik wel foto's van maken.
Normaal ga je de ipad pakken. En dan stuift ze gelijk weg. Maar deze keer niet.

Tijd voor de plaatjes.

IMG_0570.JPG


IMG_0571.JPG


IMG_0573.JPG


IMG_0572.JPG


IMG_0575.JPG



Enjoy!
 
Wat staat je bak er weer prachtig bij Marcel!
 
ohh die ancistrus :smitten:pracht vis
bak ziet er toch ook mooi uit Marcel en wordt vanzelf nog mooier
en dat gevalletje snoeien tja ze zeggen wel eens wat je boven ziet zit er twee keer onder bij planten
heb je dat ook weer eens gezien :sorry::D
 
ohh die ancistrus :smitten:pracht vis
bak ziet er toch ook mooi uit Marcel en wordt vanzelf nog mooier
en dat gevalletje snoeien tja ze zeggen wel eens wat je boven ziet zit er twee keer onder bij planten
heb je dat ook weer eens gezien :sorry::D

Volgende keer de plant dan maar op zijn kop erin zetten.:D
 
Staat er weer mooi op Marcel en de volgende keer niet naar de wederhelft luisteren hoor:D:D. Die doen net of ze er ook verstand van hebben:oops::D;)
 
Staat er weer mooi op Marcel en de volgende keer niet naar de wederhelft luisteren hoor:D:D. Die doen net of ze er ook verstand van hebben:oops::D;)

Ach het groeit gelukkig erg snel.

En zelf houd ik ook wel van een beetje open hoor. Dan zie je de vissen extra goed.
 
Ja dat is helemaal waar en af en toe snoei ik de meterbak ook flink want anders zie ik ook alleen maar planten:D
 
nou Marcel....staat er weer mooi en gezond bij hoor. Mijn bak heb ik ook bijna op de goede waardes en dan kunnen er ook vissen in. Had last van een hoog Kh en daardoor ook een hoge Ph. Ben over turf gaan filteren en heb 100 liter osmose toegediend.
Vraagje, was is dat voor plant met die lange stengels met die bladeren aan de operavlakte?
Hierbij ff een update van mijn bakje..


20170516_142718.jpg


Gr Ray
 
nou Marcel....staat er weer mooi en gezond bij hoor. Mijn bak heb ik ook bijna op de goede waardes en dan kunnen er ook vissen in. Had last van een hoog Kh en daardoor ook een hoge Ph. Ben over turf gaan filteren en heb 100 liter osmose toegediend.
Vraagje, was is dat voor plant met die lange stengels met die bladeren aan de operavlakte?
Hierbij ff een update van mijn bakje..


Bekijk bijlage 13944

Gr Ray

Zo, dat staat er keurig bij zeg!

Die plant is een Hydrocleys Nymphoides. Deze wordt hier op het forum aangeboden. Want is niet in de winkel te koop.
 
Zo, dat staat er keurig bij zeg!

Die plant is een Hydrocleys Nymphoides. Deze wordt hier op het forum aangeboden. Want is niet in de winkel te koop.


Oke, thks. Zoals je ziet heb ik ook zoiets in mijn bakkie maar die wil niet echt aanslaan en blaadjes worden doorzichtig en glazig.
Zal er eens achter aan gaan Marcel...dank je wel !!!!
 
Oke, thks. Zoals je ziet heb ik ook zoiets in mijn bakkie maar die wil niet echt aanslaan en blaadjes worden doorzichtig en glazig.
Zal er eens achter aan gaan Marcel...dank je wel !!!!

Volgens mij heb jij de Nymphoides sp. Taiwan. Die staat bij mij links achter.

Voedingsbolletje erbij doet wonderen.
 
Volgens mij heb jij de Nymphoides sp. Taiwan. Die staat bij mij links achter.

Voedingsbolletje erbij doet wonderen.

Ben echt een beginner zie je wel ahahaha.
En weer bedankt voor de tip.

Had aan mijn LFS gevraagd naar de plantennamen die ik in de bak heb maar daar is ze helaas niet zo snel mee..

Of zou een rode Lotus ook geen goed alternatief zijn op die plaats?
 

Terug
Bovenaan