Aquatlantis Fusion 120x50 van Biljoenblik


Ik vond de bak voor het snoeien ook nog niet verkeerd hoor, had wat mij betreft nog even mogen wachten.
Maar het is een mooie bak , en ook keurig gesnoeid:thumbs:

Persoonlijk had ik ook nog even gewacht met snoeien, maar ja als je mijn bak ziet weet je ook waarom. Bovendien ben ik in afwachting van...je weet wel, dus wil ik wat achter de hand hebben:D. Verder keurig gedaan hoor.

Ja dat klopt, het had gekund. Maar ik vond de braziliaanse klimop wat lelijk worden. Het sterrenkruid wilde ik iets verplaatsen.
Dus dan plant je de toppen terug. De rest is kliko.

Daarnaast is hier ook iemand die van een wat opener aquarium houd. Zodat je de vissen goed ziet. Dus beetje compromis.
 
Ik laat deze 24/7 aan staan. Het water wordt heel mooi helder. Het vernietigd alg sporen.
En het oud de kiemdruk laag. De kiemdruk is in een aquarium altijd vele malen hoger dan in de natuur. Dit veroorzaakt stres door een over actieve slijmhuid. Dus het werkt ook stress verlagend voor de vissen, en ze blijven daardoor mooi op kleur.

Daarnaast gaat de lamp snel achteruit bij het herhaaldelijk in en uit schakelen.

Enig nadeel. Plantenvoeding dagelijks doseren, ipv wekelijks.

Okee dan .. ik voeg om de dag toe 15ml profito dus dat zou genoeg moeten lijkt me of 8ml perdag dan..... btw je bak staat er keurig bij mooi zeg ;)
 
Je lotus is egt prachtig wauw .. ik hoop dat de mijne ook snel aanslaat is nu nog een bolletje met 3 mini blad haha
 
Ja dat is een samenloop van dingen. Die mosbol is Lomariopsis uit de nanocube. Die dreef tegen een bloemsteel van de Echinodorus. De Lomariopsis heb ik aan een uitstroompijpje vastgemaakt, kijken wat het gaat doen.

Ah, dat verklaard wat ik zag ;) Die Lomariopsis vind ik een vreemd plantje, haha groeit wel uit tot mooie bolletjes / struikjes en garnalen schijnen er graag in te zitten, maar ik vind de structuur van het blad zo vreemd.

Wel leuk dat je Echinodorus bloeit :)
 
mooie achterwand zit daarin zeg. Geeft veel diepte
 
Heden avond.

IMG_0476.JPG


test.

IMG_0476.JPG
 
Ja wat zal ik zeggen :p .... ziet er strak uit vooral de lotus in combo met de achterwand met alg vindr ik erg mooi
 
Even wat plaatjes met de echte camera gemaakt.

Overzicht:

biljoenblik108.jpg



Goudgoerami koppel:

biljoenblik109.jpg


School(tje) rode fantoomzalmen (er zit 1 misvormde zwarte fantoomzalm bij, genaamd hunchback):

biljoenblik110.jpg


2 van de drie siamese algeneters:

biljoenblik111.jpg


Close-up van fantoomzalm:

biljoenblik112.jpg


Hopelijk genieten jullie er net zoveel van als ik.
 
Test formaat foto.

Overzicht:

biljoenblik113.jpg


Oke. De grotere formaat foto wordt dus niet groter getoond. De het forum schaalt de foto's zelf.
Hebben jullie in ieder geval een extra foto.:D
 
Mooi aquarium zeg! Ziet er goed uit!
 
Voeg je iets speciaals van voeding toe voor de kleur? Extra ijzer ofzo?

Ik geef Festal compleet en Festal sporen. Maar redelijk zuinig. Er zit misschien nog een JBL klei bol bij, maar ik weet dat nu even niet zeker meer.
Ijzer zit theoretisch op 0,1 ppm. Maar als ik meet zie ik <0,02.
Fosfaat zit op 0,25. Nitraat 10-20.
Ik weet het, het is weinig. Maar ik ben eigenwijs.
 
Vandaag een beetje onderhoud gedaan aan het aquarium. Ik heb de Lobelia toppen weer opnieuw geplant. De lotus wat bladeren weggehaald. Bij de Echinodorus heb ik de bloemsteel verwijderd en ook de buitenste bladeren afgescheurd.
Hierbij een totaal plaatje.

biljoenblik114.jpg



Het groepje Otocinclus Affinis:

biljoenblik115.jpg



De 3 Siamese algeneters liggen graag op de bladeren van de lotus.

biljoenblik116.jpg



Bijlzalm Carnegiella marthae (tenminste dat denk ik):

biljoenblik117.jpg



Het rommel hoekje rechtsvoor. Ik wil hier iets anders gaan planten. De Hemianthus Callitrichoides doet het niet goed meer, sinds ik een zandbodem heb. Ook wordt deze regelmatig bedolven onder het zand.
Ik zit te denken aan Sagittaria subulata. Maar misschien heeft iemand nog een leuke tip.

biljoenblik118.jpg



Dat was het weer.....
 
Op de laatste foto. Het plantje dat lijkt op de Braziliaanse klimop maar met kleine blaadjes welke is dit?

Prachtige bak overigens! ;-)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Op de laatste foto. Het plantje dat lijkt op de Braziliaanse klimop maar met kleine blaadjes welke is dit?

Prachtige bak overigens! ;-)

Dankje!

Het plantje is een Hydrocotyle Leucocephala ofwel waternavel.
Ze komen uit mijn nano cube.
 
Maar dat is Braziliaanse klimop? Deze voorin in de bodem heeft precies andere structuur

Sorry bedoelde Hydrocotyle Verticillata.
 
De laatste foto toonde het "rommel hoekje" van mijn aquarium. Ik was er niet helemaal uit wat hiermee te doen.
Maar mede door de mooie foto van @sschot heb ik er een mooie invulling voor gegeven.


Dit is het resultaat:

biljoenblik120.jpg


Ook nog een paar overzicht foto's:

biljoenblik119.jpg



biljoenblik121.jpg



Dat waren ze weer.
 
Dat is een mooi rommelhoekje geworden :thumbs:
 
Het was een mooie zonnige dag vandaag. De zon scheen (via reflectie in de ramen van de overburen) in mijn aquarium. En de Bijlzalmen kregen een hele mooie platina glans.

Hier de foto's:

IMG_4455.jpg



IMG_4457.jpg



IMG_4460.jpg
 
Grandioos mooi,blijven toch bijzondere vissen met hun enorme onderkin! ;)
 
mooi hoor Marcel

groet
jaap
 

Terug
Bovenaan