Aquatlantis Fusion 120x50 van Biljoenblik


Het begint een oerwoud te worden. Vorig weekeind geen tijd voor snoeiwerk gehad.
Dit weekeind ook niet. Dus volgende week beloofd wat......

IMG_0314.JPG
 
Het oerwoud werd me toch iets teveel. Dus toch maar even flink aan het snoeien gegaan.
Misschien wel iets te, maar ach. Het groeit wel weer.

De Nymphoides was te vol geworden, en had wat plekjes blauwalg gekregen aan het wateroppervlak.
Dus daarom maar niet gewacht tot het weekeind.

Voor het snoeien.
IMG_0315.JPG
IMG_0318.JPG
IMG_0317.JPG



Na het snoeien.

IMG_0320.JPG
 
Zomaar even iets heel anders. De oplettende mede forummer weet dat ik naast aquaria ook nog een andere hobby heb. Namelijk het opknappen en verzamelen van ventilatoren.

Dus hieronder een kleine impressie van mijn laatste projectje.
Het is een jaren 50 Eskimo boxfan model 2020.

Demonteren.
IMG_0325.JPG



Veel roest.
IMG_0326.JPG



schuren.
IMG_0327.JPG


Hier is al een vin gepolijst.

IMG_0329.JPG



Hieronder is hij geworden.

IMG_0322.JPG



IMG_0324.JPG



IMG_0323.JPG



Laat nu de zomer maar weer komen!
 
nou dat is geen alledaagse hobby, maar moet zeggen dat ik het knap werk vind.

het uit elkaar halen zal nog me wel lukken maar als die dan ook weer in elkaar moet :S
 
Cool gedaan! :p

Nee serieus knap werk, leuk om die 'antieke' modellen weer helemaal op te knappen!
 
Zomaar even iets heel anders. De oplettende mede forummer weet dat ik naast aquaria ook nog een andere hobby heb. Namelijk het opknappen en verzamelen van ventilatoren.

Laat nu de zomer maar weer komen!

Jawadde vent (pun intended),
zeer knap werk!
De eskimo zag er een beetje verwaaid (second pun) uit op de eerste foto's!
Je hebt hem echt heel mooi opgefrist (third, and counting ;))
Leuk tussendoortje ook, voelt als een frisse (on a roll here) wind (ik moet stoppen nu) tussen alle aquariumfoto's.
Ik ben alleszins fan (sorry, het is er over) van dit vinnig (i seem to have lost control) exemplaar!

Maar in alle ernst: echt een heel mooie ventilator en een zeer knappe renovatie! Ik zou hem kopen!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Jawadde vent (pun intended),
zeer knap werk!
De eskimo zag er een beetje verwaaid (second pun) uit op de eerste foto's!
Je hebt hem echt heel mooi opgefrist (third, and counting ;))
Leuk tussendoortje ook, voelt als een frisse (on a roll here) wind (ik moet stoppen nu) tussen alle aquariumfoto's.
Ik ben alleszins fan (sorry, het is er over) van dit vinnig (i seem to have lost control) exemplaar!

Maar in alle ernst: echt een heel mooie ventilator en een zeer knappe renovatie! Ik zou hem kopen!

Zo je was erg op dreef!

Maar bedankt voor de complimenten.
 
Deze morgen het filterzand (0.4-0.8mm) wezen halen bij de wildkamp.

En toen kon de operatie gaan beginnen. Oude bodem eruit en de nieuwe zandbodem erin.

Wat mij wel tegenviel was dat het filterzand nog goed gespoeld moest worden, dus daar ook maar mee begonnen.

IMG_0338.JPG



IMG_0337.JPG



Vervolgens het oude grind eruit scheppen.


IMG_0343.JPG


IMG_0340.JPG



Daarna het filterzand erin.

IMG_0339.JPG


IMG_0345.JPG


IMG_0346.JPG


Vissen waren behoorlijk uit hun doen.

IMG_0341.JPG



Maar het resultaat mag er wezen. Alle planten ook gelijk goed gesnoeid. JBL ballen bij de Echinodorussen en Lotus.
De uvc lamp blijft even een week uit. Dit om de migratie van nitrificerende bacterien niet te verstoren.

IMG_0351.JPG


Het valt gelukkig niet tegen. Er moeten nog kiezeltjes toegevoegd worden. Maar eerst rust (en niet alleen voor de vissen).
Laat nu alles maar weer groeien.
 
Wel mooier geworden zo de zandbodem.
Maar 50kg valt nog mee hoor :p
Ik had vroeger terrassen in me aquarium, die waren gevuld met 75kg terracotta grind als vulling, met daarop een voedingsbodem en in totaal 25-50kg grind als toplaag..
Was echt een hel toen ik besloot over te gaan op een zandbodem..
 
Een zandbodem is echt mooier en voor de bodemvissen wel zo prettig, maar wat een werk!
Het resultaat mag er zijn.
Ziet er goed uit
 
Mooi resultaat, vindt zelf zand ook veel natuurlijker ogen en de bodemvissen zullen je dankbaar zijn.
 
Heel erg mooi dat filterzand. De corydoras zijn er ook heel blij mee. Zijn echt aan het woelen in het zand.

Alleen mevrouw ancistrus maakt het wel heel bond, met haar wapper staart.

Hele zandheuvels maakt ze. En een gat tot onder de achterwand.
Dus alles weer glad gemaakt. Haar 'huis' wat verplaatst.
Nu net na het eten, ja hoor weer zandheuvels. Wat een gek beest!

Haar huis.
IMG_0353.JPG


Huis beetje ingegraven door haar gewoel.

IMG_0354.JPG


De beruchte wapperstaart steekt nog uit haar huis.

IMG_0356.JPG
 
Vorige week mijn verjaardags cadeautje gehaald. Dit in de vorm van een groepje Corydora Panda.
Mijn groepje Corydora Similis is inmiddels gereduceerd tot 1 exemplaar.

Hierbij dus wat foto's van mijn nieuwe panda's.

IMG_0365.JPG


IMG_0367.JPG


IMG_0373.JPG


Alle soorten bij elkaar.

IMG_0374.JPG


De C. Schwartzi heb daar nog 4 stuks van.

IMG_0377.JPG


De eenzame C. Similis.

IMG_0370.JPG


De Corydora vinden het zand echt superfijn. En ik ben er zeer blij mee. Het oogt heel natuurlijk.
 

Terug
Bovenaan