Aquatlantis Fusion 120x50 van Biljoenblik


Dit blijft toch een van mijn favoriete bakken op het forum, gebruik je co2 om je planten zo mooi uit te laten groeien? En hangt de standaard ledverlichting van de fusion nog boven je bak? Ik vraag dit omdat ik misschien van plan ben om binnenkort een Aquatlantis fusion 100 aan te schaffen omdat deze bak mooi hoog is en dat geeft dan weer wat extra liters voor de vissen en ook omdat ik het design van de bak wel mooi vind en hoop dat de planten onder deze ledverlichting goed zullen groeien :)
 
dolle ancistrus zei:
Dit blijft toch een van mijn favoriete bakken op het forum, gebruik je co2 om je planten zo mooi uit te laten groeien? En hangt de standaard ledverlichting van de fusion nog boven je bak? Ik vraag dit omdat ik misschien van plan ben om binnenkort een Aquatlantis fusion 100 aan te schaffen omdat deze bak mooi hoog is en dat geeft dan weer wat extra liters voor de vissen en ook omdat ik het design van de bak wel mooi vind en hoop dat de planten onder deze ledverlichting goed zullen groeien :)

Ik gebruik CO2 via externe atomizer. Heb de standaard filter vervangen door een externe filter.
De LED verlichting is standaard. Zijn 6800 Kelvin, dus echt fris wit. De CRI is 80, dus de kleuren vind ik erg mooi uitkomen.
Zelf houd ik wel van fris licht.

De extra hoogte en diepte was ook de reden van aanschaf. En het mooie design natuurlijk.
 
Ok�, bedankt voor de extra info, heb je ook al negatieve punten aan deze bak ontdekt of zijn deze er niet?
 
Mooi zeg en vooral wat je rechts op de bodem heb vooraan dat zou ik ook wel willen,, voor de rest super mooi ingericht en je vis bestand is ook mooi vooral de goud gourami,s
 
dolle ancistrus zei:
Ok�, bedankt voor de extra info, heb je ook al negatieve punten aan deze bak ontdekt of zijn deze er niet?

Dat ik steeds een trapje of opstapje nodig heb.
 
dice zei:
Mooi zeg en vooral wat je rechts op de bodem heb vooraan dat zou ik ook wel willen,, voor de rest super mooi ingericht en je vis bestand is ook mooi vooral de goud gourami,s

Dat plantje rechts voor is de Hemianthus callitrichoides. Duurde lang voor deze aansloeg, maar groeit nu goed. Heb deze gisteren gesnoeid. En stekjes uitgeplant. Ben benieuwd hoe hij terugkomt.
 
Zo! Prachtige foto's zeg! Vooral die van de Bijlzalmen en deze:
996776biljoenblik_0_85_aquaforu.jpg


Heb je die zelf nog meer geblurred of was dit een lage F? Denk dat jouw lens op de 5D vast wel wat kan ;)
 
Deze foto is zo uit de camera gekomen. Dus geen effecten toegevoegd.
 
Mijn nieuwe Goud gourami (Trichogaster trichopterus var. gold) mannetje.
Is nog erg klein en geel, vergeleken met het vrouwtje.

325469biljoenblik_0_85_aquaforu.jpg
 
Mooie bak hoor, ook knap die mooie scherpe foto's.
Heel fraai

groeten Albert
 
mooi hoor Marcel
nog wat las dat je vissterfte had gehad je dacht zelf dat het kwam door de maanvis.
kan natuurlijk de oorzaak zijn geweest maar zag ook dat je een groep kardinaalterras er bij gezet had.
daar zou ook best eens de oorzaak kunnen liggen.
en dat opstapje c.q. trapje hoe herkenbaar moest na dat mijn bak geplaatst was eerst met een noodgang naar de gamma
om een trapje te halen voor dat ik de zaak kon gaan inrichten :stom:
hoop dat verder de boel weer goed gaat blijft een mooi bak en dito bewoners

groet

jaap
 
Mooi hoor de gouramies , gaat dat goed samen met de kardinalen :) ik hoor wel eens daf de kardinalen het afleggen tegen het gedrag van de gourami ik zou ook graag een koppel van ze willen maar of dat nog gaat ivm dat ik nu ook atennebaarsjes heb (tedruk) ik ben benieuwd naar jou ervaring

Gr rick
 
De afgelopen weken wat dingen veranderd in het aquarium.

De Hemiantus was te hoog geworden. Dus die moest geknipt. Was dus blijkbaar te laat. De boel zat al los.
Dus wat doe je dan? Inderdaad, het losse eruit en terug planten.
Heel leuk. :stars:

181127biljoenblik_0_85_aquaforu.jpg


Linksachter heb ik de Hygrophila stricta eruit gegooid. Werd te bossig.
Heb hiervoor in de plaats de Nympho�des sp. Taiwan neer gezet. Deze wordt mooi hoog, maar blijft hopelijk slank.

287358biljoenblik_0_85_aquaforu.jpg


Ook heb ik midden achter wat Heteranthera zosterifolia geplant. Ben benieuwd wat dit doet.

Totaal:

369243biljoenblik_0_85_aquaforu.jpg
 
dice zei:
Mooi hoor de gouramies , gaat dat goed samen met de kardinalen :) ik hoor wel eens daf de kardinalen het afleggen tegen het gedrag van de gourami ik zou ook graag een koppel van ze willen maar of dat nog gaat ivm dat ik nu ook atennebaarsjes heb (tedruk) ik ben benieuwd naar jou ervaring

Gr rick

Voor zover ik het zie, doen ze elkaar helemaal niets.
 
Inmiddels een goede week verder. Vandaag water ververst. Alleen osmose, aangevuld met GH plus van Saltyschrimp en KH+ van Colombo. Moet nog even de handige dosering gaan uitvinden.
Maar hopelijk gaat de silicaat dan een stuk naar beneden.

Hieronder even een vlug totaaltje met de Ipad mini gemaakt.

image.jpeg


De volgende keer maar weer met de camera.
 
Dat is geen Braziliaanse klimop ;) Maar je nymphoices sp Taiwan groeit idd heel erg Goed! De bak ziet er weer prachtig uit ! :)
 
Oeps, rechterkant zag ik niet, mijn instellingen staan nog niet goed denk ik ;)
Is niets hoor. Missen is menselijk.
Hoezo je instellingen? Op de computer of mobieltje?
Als je op je mobieltje bezig bent, kan je even van Style veranderen.
Helemaal links beneden, kan je kiezen voor 'Stijl mobiel / tablet'.
Dan zal het er wel beter uitzien. ;)
 
Laatst bewerkt:
Dat is geen Braziliaanse klimop ;) Maar je nymphoices sp Taiwan groeit idd heel erg Goed! De bak ziet er weer prachtig uit ! :)

Jawel hoor. Aan de rechterkant. ;)


Dat klopt! Rechts staat de Braziliaanse klimop (Hydrocotyle leucocephala) en links staat sinds een paar weken de Nymphoides sp Taiwan. Die ook heel hard groeit. Ben benieuwd hoe de drijf bladeren eruit gaan zien.
 
Deze soort(de nymphoides)maakt volgens mij geen drijfbaderen aan Biljoenblik, althans bij mij toch niet, de bladeren van deze plant groeiden bij mij net tot aan het wateroppervlak, maar niet als drijvende vorm, zoals bijvoorbeeld een waterlelie, ze blijven net onder water :)
En Cédric, bedankt voor de uitleg, het staat nu op mobiel/tablet en nu zie ik inderdaad de Braziliaanse klimop ;)
 
Deze soort(de nymphoides)maakt volgens mij geen drijfbaderen aan Biljoenblik, althans bij mij toch niet, de bladeren van deze plant groeiden bij mij net tot aan het wateroppervlak, maar niet als drijvende vorm, zoals bijvoorbeeld een waterlelie, ze blijven net onder water :)
Zelf ben ik niet zo voor drijfplanten. Daarom dat ik ook mijn eigen Braziliaanse klimop wil inkorten..
Maar als je vissen hebt zoals goeramies, dan is het wel aanbevolen om die te nemen natuurlijk. ;)
 
Deze soort(de nymphoides)maakt volgens mij geen drijfbaderen aan Biljoenblik, althans bij mij toch niet, de bladeren van deze plant groeiden bij mij net tot aan het wateroppervlak, maar niet als drijvende vorm, zoals bijvoorbeeld een waterlelie, ze blijven net onder water :)
En Cédric, bedankt voor de uitleg, het staat nu op mobiel/tablet en nu zie ik inderdaad de Braziliaanse klimop ;)

Dus er komen wel bladeren aan de oppervlakte, maar dan onderwater?
Dat is ook mooi. Ik wilde een plant die wel hoog wordt, maar niet breed van onderen.
 
Ja, de bladeren raken het wateroppervlak, maar nemen geen drijfbaderen vorm aan, ze blijven handvormig zeg maar,maar worden dus wel heel hoog en blijven over het algemeen redelijk smal.Wel maken ze veel jonge adventiefplantjes aan waardoor de plant een breder uiterlijk kan aannemen maar deze kan je er af snoeien en in de grond steken en dan heb je nieuwe kleine plantjes. Bij mij is de grote moederplant een paar maanden geleden bijna volledig opgegeten door de aankoop van een verkeerd soort slakken. Dus heb geen recente foto maar in mijn fotoalbum kun je op pagina 3 wel een voorbeeld zien van hoe de plant het wateroppervlak bereikt. Het is de garnalen bak met het mos boompje voor moest je interesse hebben en de plant staat in de rechterhoek.
 

Terug
Bovenaan