Aquatlantis Fusion 120 x 40 van NicoleE


Heel mooi Nicole!

De diamanten zijn echt prachtig!
 
Netjes, misschien een groepje stevige planten wat meer hoogte groei te geven nu is het wat "vlak" (ik heb altijd wel wat te zeuren :D )

Zeurpiet :D

Nee hoor, je zeurt niet. Ik zie ook wat jij ziet. Nou moet ik wel zeggen dat ik de Hygrophila en Pogostemon net gesnoeid heb, die Hygrophila mag zeker weer wat hoger.
Alleen als ik hoger ga raken de planten verstrikt in de wortels van de Limnobium (links) en rechts hangt weer de drijfvaren. Ik vind het eigenlijk jammer om de wortels af te knippen.

Ik wil eigenlijk eens afwachten hoe het eruit gaat zien als de drijfplanten de boel meer dichtgooien (moet ik voor de diamantjes).

Heb je nog een suggestie voor een plant die hoger wordt en in dit plaatje past? Misschien dat ik toch nog een (kan niet op de naam komen) die dinges, met die lange sprieten hihi, ga proberen.

Ik heb niet veel licht in de bak dus hoge planten worden denk ik al gauw erg kaal van onderen :(

Ik heb natuurlijk wel veel licht maar het is erg gedimd en ik heb het idee dat de bak zo zijn evenwicht heeft gevonden.
 
Wist ik allang natuurlijk;)
 
Ook mooi is de Cypres helferii
 
Welke plant is het die links achterin de hoek staat precies?
 
Je kan de planten welke rechts staan meer groeperen en links daarnaast een Echinodorus argentinensis zetten, misschien de drijfplanten wat meer naar rechts toe en op een kwart van links een HN op de voorgrond. maar dat zou mijn idee zijn natuurlijk, jij kan er heel anders tegenaan kijken.
 
Ook mooi is de Cypres helferii
Ziet er inderdaad mooi uit, het is toch geen knolletje he?
Mijn Ancistrus schoffelt alles los wat niet stevig verankerd staat in de bak.


Welke plant is het die links achterin de hoek staat precies?
Hygrophila corymbosa dus. Dirk mag door voor de wasmachine :)



Je kan de planten welke rechts staan meer groeperen en links daarnaast een Echinodorus argentinensis zetten, misschien de drijfplanten wat meer naar rechts toe en op een kwart van links een HN op de voorgrond. maar dat zou mijn idee zijn natuurlijk, jij kan er heel anders tegenaan kijken.

Ik blijf het moeilijk vinden. Die drijfplanten naar rechts lijkt me niet zo'n goed idee. Ik ben juist die hoek drijfplanten aan het uitbreiden omdat ik twee gourami mannen heb. Er moeten voor mijn mijn gevoel zeker rechts nog meer drijvers in. Of bedoel je het linker groepje drijfplanten?
De Echino die jij voorstelt zal denk ik lastig worden omdat het hout dat er staat ver naar voren komt, zal binnenkort eens een close up maken van die voorste hoek..
Ik vind de voorstellen goed hoor, begrijp me niet verkeerd, maar ik zie het me in de praktijk niet uitwerken.

Ik heb in elk geval je voorstellen eens opgeschreven, ik denk dat ik die planten gewoon eens bestel en het ga uitproberen.


Waar staat de N in HN nou ook al weer voor?

Die luisteren niet echt hoor,

Nee tamelijk eigenwijs.

Niet als je er een dun groen rietje('s) omheen doet.

Nooit aan gedacht! Die neem ik mee.
 
Gevalletje 'less is more'

Ik wil graag meer de hoogte in werken met de planten, maar het bodemoppervlak staat zo vol dat ik geen plaats meer had om andere planten neer te zetten of tot zijn recht te laten komen.
Besloten de bak een make over te geven, deels met dezelfde planten, deels nieuwe. Ook komt er ander hout bij. Dat ligt nu in te wateren.

Gisteren al de javavaren eruit gehaald en het kale hout terug geplaatst en het oogt gelijk heel anders. De rechterhoek is wel rommelig, maar het gaat even om het idee van ruimte creeëren. Hopelijk ga ik straks mijn cory's ook weer meer zien hierdoor.

Het zal nog wel even duren tot ik klaar ben want een van de stukken hout had in het verleden meer dan 7 weken nodig om in te wateren (en toen gaf ik het op).

Jullie zullen dus nog heel veel geduld moeten hebben maar ik houd jullie op de hoogte.

Zoals ik zei, less is more... ondanks dat de rechterhoek nu nog rommeliger oogt. Ruimte!

lessismore.jpg
 
Dat oogt zeker anders. Ik houd daar wel van. Beetje ruimte.
 
Dat oogt zeker anders. Ik houd daar wel van. Beetje ruimte.
Ik zie nu het verschil en ben blij dat ik de stap genomen heb om de bak in stappen te veranderen. Zo'n open ruimte geeft rust.
 
Afgelopen dagen ben ik bezig geweest met het langzaam veranderen van de bak. Negen dagen geleden begonnen met hout in te wateren dat ik nog had liggen en aan de rechterkant wat zand eruit gescherpt omdat ik vond dat het toch wel erg hoog lag. Gisteren aan de linkerkant wat weg geschept en daarvoor de planten eruit moeten trekken. Auw!

Op die plek komt ook het nieuwe hout voor deze bak te staan dus het moest er toch uit. Ik heb ze wel bewaard en nu even lukraak terug gezet omdat ik niet kan inschatten wat ik nog wil gebruiken en niet.

Inmiddels een bestelling bij APO gedaan.


Anubias heterophila 1 x
Anubias barteri moederplant voor het stuk hout dat rechts staat.
Anubias nana 2 x
Anubias hasitfolia 2x voor aan de linkerkant
Microsorum pteroius 1 x
HN

Zelf heb ik nog 3 keer Anubias barteri nana Paxing.

Die HN om te proberen.

Dit wil ik combineren met de lichtgroene planten die ik nog heb.

De Anubias worden op het hout gelijmd.

Waarschijnlijk maak ik het nog af met Sagitarie subbulata maar dat is ook bij mijn LFS te krijgen.

Lijm meebesteld om de Anubias vast te lijmen, niet alle stukken hout lenen zich even goed om op te binden.


Maandag wordt het pakket verzonden dus hopelijk kan ik dinsdag aan de bak :)
 
Make over 'sniekpiek'
Linkerkant van de bak. Helaas hier en daar wat lijm zichtbaar maar in het verleden heb ik dat ook wel eens gehad en verkleurde dat langzaam bruin.

sniekpiek.jpg


Er ligt nog een zandzakje op het hout.

Linksvoor, Echino die ik een tijd terug van Willem666 kreeg.
Rechts daarvan HN.
Tussen de HN een tijdelijk tunneltje voor de Cory's zodat ze beter kunnen schuilen.
Links boven een Javavaren, daarachter nog net te zien Anubias hastifolia.
Het grote blad rechts naast de Javavaren Anubias heterophyla
De kleine Anubias zijn nana 'paxing'
Rechtsonder nog een Echino, geen idee meer welke.
Rechts boven waternavel, hydrocotyle leucocephala.

Het hout zinkt nog lang niet merkte ik vandaag dus die zandzak zal nog wel even blijven liggen.
 
Mooi zo, nu maar lekker laten groeien.
 
Ja, dat is misschien nog wel het leukste van alles. Kijken hoe alles zich gaat ontwikkelen. Benieuwd wat de HN gaat doen.
 
Dankjewel, wat meer diepte en straks wat meer hoogteverschil.
Dik drie uur bezig geweest maar blij met het resultaat. Mag aan de rechterkant nog wat veranderd worden maar ik laat straks aan jullie over welke plantjes daar voor in aanmerking komen.
Foto's volgen maar ik heb het nou even gehad ;)
 
Ziet er nu al mooi uit:thumbs:
 
Ziet er nu al mooi uit:thumbs:
Dankjewel, ben zelf ook wel tevreden met die linker hoek. Nou hoop ik toch niet op een bruinalgexplosie met die traag groeiende planten, fingers crossed.
 
Komt vast wel goed (zegt de vrouw die zelf bijna elke soort alg in haar bak heeft:D).
 
Komt vast wel goed (zegt de vrouw die zelf bijna elke soort alg in haar bak heeft:D).
Whahaha, normaal zou ik het niet verwachten met alleen plantenwissel, maar ik heb de afgelopen weken ook steeds wat zand eruit gehaald. Nou ja we zullen zien.
 

Terug
Bovenaan