Aqua40 Bakjes van Deesje


Heel mooi. Ik vind dat blauw tegen het zwart wel mooi. Wat een handig voederschaaltje zeg.
 
Wauw wat een mooie kleur die blauwe garnaaltjes! En inderdaad wat een handig voerschaaltje!
 
Dank jullie wel!
Het voederschaaltje komt komt bij visvoerwebwinkel.nl vandaan.
Ze zijn ideaal omdat het voer recht naar beneden door het buisje valt en niet ergens anders in de bak neerkomt.
(uiteraard waait er door de stroming wel wat uit het schaaltje)
 
Ik twijfelde er al een tijdje over... maar ik weet het nu zeker.
Ik ga beginnen met osmose water in het CR/CB bakje zodat ik daar weer Taiwan Bee's bij kan zetten.
Op vivarium heb ik de Dennerle Compact 130 osmose apparaat besteld... Zag alleen pas dat hij bij een andere website %20,- goedkoper is. Dus hopelijk kan ik nog annuleren of willen hun de prijs aanpassen. Daar wordt ik nog over teruggebeld. Even afwachten dus.
Dan moet ik nog Gh+ bestellen en een microsiemens meter ofzo.

Iemand die mij uitleg kan geven wat ik nog meer nodig heb? En wat voor een meter het beste is? Want ik zie online EC meters en nog een andere soort... verschillend van prijs tussen de 29 en 300 euro.

Met de garnalen gaat het prima.
De Blue dreams kweken lekker door en zie regelmatig kleintjes op de stenen zitten.
De CR/CB staan op dit moment stil. Die zwemmen en krioelen leuk rond maar geen zwangeren en al helemaal geen babies meer.
 
759682deesje_0_85_11201.jpg


426416deesje_0_85_11201.jpg


155431deesje_0_85_11201.jpg


512849deesje_0_85_11201.jpg


413428deesje_0_85_11201.jpg


412853deesje_0_85_11201.jpg


732333deesje_0_85_11201.jpg
 
Wauw, mooie garnalen zeg! Je hebt o.a. CR/CB's met Taiwan gen las ik? Heeft dat Taiwan gen nu nog voordelen voor de CR/CB zelf (bv dat ze sterker of kleurvaster zijn oid)? Of is dat puur een voordeel dat als ze gaan kruisen er ook nog andere variaties dan alleen CR of CB uit kunnen komen?
 
Zover ik weet alleen het laatste Stephan, wat ik begreep zijn ze zelfs wat zwakker omdat TB specifieke waterwaardes willen en de CR daar ietsje minder gevoelig voor is.
 
Ah duidelijk :) Moet zeggen dat ik het nog wat verwarrend vind soms, al die speciale soorten en kruisingen. Zeker ook omdat niet iedereen altijd dezelfde manier van naamgeven aanhoudt ;) Maargoed, zo leer ik steeds een beetje bij! :D

Voor mijzelf denk ik dan voor de 'normale' CR en CB te gaan binnenkort :)
 
Ik ken ze ook bij lange na niet allemaal hoor. Ook ik vind het verwarrend. Maar er zijn zovele mooie soorten!
Voorlopig hier dus CR en CB en hopelijk over enkele maanden ook weer TB.
En daar houd ik het voorlopig dan ook bij. ;-)
 
Ik vind de kleuren van de garnaaltjes ook erg mooi Mir81.
Vooral de verschillen tussen de tinten blauw.

Het voerschaaltje komt bij visvoerwebwinkel vandaan geloof ik...
 
Hier weer even een kleine update.
In de bakjes is niet veel verandert.

In het CR/CB bakje zitten eindelijk na maanden weer jonkies. Waarschijnlijk komt dat omdat ik de gh nu verhoog. Ik wil hiermee richting 5-6 maar dat lukt nog niet echt. Blijf een beetje steken op de 4. Maar blijkbaar werpt het al wel zijn vruchten af.
Helaas heb ik in deze bak wel last van ieniemiescule witte beestje op het glas en verwarming.
Zo klein dat ik niet eens kan zien wat voor een vorm ze hebben. Kan alleen zien dat ze wit zijn.

Ook heb ik vandeweek een impuls opmerking naar mijn man gemaakt dat ik wel 1 Aqua 40 wil omruilen voor een Aqua60 en wat krijg ik als reactie... 'Ik vind het prima'.
Dus nu een beetje aan het rondkijken naar een aqua 60. Hier zouden dan mijn CR/CB is komen.

Bij de Blue Dreams gaat het ok.
Niet supergoed, want echt kweken doen ze niet. Ik zie geen kleintjes en de half - volwassenen die ik heb worden niet groter.
Het bakje zit vol met posthoornslakjes maar die pikken gelukkig niet het eten van de garnalen. Want het eten wat ik erin gooi wordt niet enthousiast begroet.

Maar alles bij elkaar draaien de bakjes, krijgen ze een waterwissel, groeien de plantjes goed en leven de garnalen nog.

996396deesje_0_85_201.jpg

143113deesje_0_85_201.jpg

984767deesje_0_85_201.jpg

942249deesje_0_85_201.jpg

979839deesje_0_85_201.jpg

111814deesje_0_85_201.jpg


633878deesje_0_85_201.jpg

118892deesje_0_85_201.jpg

818562deesje_0_85_201.jpg

585692deesje_0_85_201.jpg

126751deesje_0_85_201.jpg

524893deesje_0_85_201.jpg
 
Ziet er goed uit hoor. Die kleine witte beestjes kunnen mosselkreeftjes zijn en die zijn niet schadelijk verder.
 
Zou heel goed kunnen John, ik kan geen pootjes oid ontdekken.
Maar als ze niet schadelijk zijn ben ik blij. :D
 
Wat een prachtige garnalen!
Altijd een mooi gezicht als ze allemaal naar voren komen om te eten.
 
Blijft inderdaad altijd een mooi gezicht, vandaag mijn Blue Dreams met 20 aangevuld.
Nu zijn het er weer tussen de 25 en 30. :D
Foto's zal ik vanavond proberen te maken.
 
Wauw... al bijna een jaar geleden dat ik hier wat gepost heb.
Inmiddels nog maar 1 aqua40 over.
Die met de CR/CB f1 of 2 of 3 of 4 wat het dan ook is.
In ieder geval doen deze het redelijk.
Sinds de verhuizing worden de kleintjes ook weer groot. Voorheen kreeg ik wel kleintjes, maar overleefden die het nooit.
En heel toevallig is 1 van deze mooie baby s een King Kong (volgens mij), dus daar ben ik wel een klein beetje heel trots op!
Bij deze maar even een paar foto's.
20170324_204801.jpg
20170324_204839.jpg
20170324_205034.jpg
20170404_092659.jpg
20170405_221324.jpg
20170405_221335.jpg
20170411_125358.jpg
20170425_152343.jpg
20170425_152424.jpg
20170428_174732.jpg
 
Mooie bak en plaatjes! Krijg hier spontaan zin om een tweede, cb/cr bak op te gaan starten. Helaas mag ik geen 2de bakje van mn ouder :(
Wat is dat voederding? als ik vragen mag. Heb nog niet in je topic gekeken, mocht je het eerder benoemd hebben :oops:
 
Mooie bak en plaatjes! Krijg hier spontaan zin om een tweede, cb/cr bak op te gaan starten. Helaas mag ik geen 2de bakje van mn ouder :(
Wat is dat voederding? als ik vragen mag. Heb nog niet in je topic gekeken, mocht je het eerder benoemd hebben :oops:

Dat is een voederschaaltje, diverse shopt verkopen ze. Ik vind ze ideaal omdat op die manier het voer niet gelijk in de bodem verdwijnt.
 
Inmiddels weer een tijdje verder.
Bakje draait rustig verder, niet veel mee gedaan dus ook niet veel jongen.
Maar de garnalen leven en scharrelen vrolijk rond.
Zit te twijfelen om over te stappen op half osmose water. Geen idee of dit haalbaar is hoor. Moet me er nog even in verdiepen.
Heb het apparaat vorig jaar al gekocht maar nog nooit wat mee gedaan.
Ook twijfel ik om een 2e bakje op te starten. Bakje heb ik, ruimte heb ik, alleen nog geen inspiratie van welke garnaal.
Ik wil dus een hoop, maar of de uitwerking ook gaat lukken. We zullen het zien.
 
Vandaag dit bakje weer even 'verschoond'.
Kan de vakantie mee door.
20170724_180945.jpg
 
Ik heb al bijna een jaar een Aqua 60 in de kast staan. Nieuw in doos. Beetje zonde.
Ik heb wel de ruimte en mogelijkheid om een nieuwe garnalenbak op te starten maar nog geen garnalen gevonden waarvan ik denk 'ja die wil ik ook'.
Dus nou zat ik te denken, waarom geef ik mijn Crystals dan niet gewoon een groter huis?

Ik wil dan alles gewoon overzetten, filter, bodem, planten, water en uiteraard de garnalen.
Wat is het slimste? Om dan echt een nieuwe bak op te zetten en die in te laten draaien met nieuwe filter etc.
Of gewoon alles over, met een beetje nieuwe bodem erbij en dan gewoon goed in de gaten houden of alles vlekkeloos verloopt de weken erna?

Graag tips en ideeen....
 

Terug
Bovenaan