Aqua40 Bakjes van Deesje


20180413_200933.jpg
20180413_200908.jpg
20180413_200731.jpg
 
Ik hoop dat deze ontwikkeling je het zetje geeft weer veel plezier te gaan beleven aan deze schitterende, heerlijk ontspannende hobby! :thumbs:
 
Hoe gaat het met de zwangere dames?
 
Hoe gaat het met de zwangere dames?
De dames doen het prima. Zijn er nu denk ik 3. Bij de 3e kan ik het niet goed zien door het zwarte pantser.
Ze scharrelen gewoon rond, wapperen hun eitjes en zien en gezond uit.
Maak me wel zorgen om de medebewoners.
Om de dag gaat er wel een garnaal dood en ik kan niet ontdekken waarom.
Water is prima.
Twijfel dan ook heel erg om de TB die nu nog over zijn (ong 15) in mijn CR/CB bak te doen en te hopen dat ze het daar in ieder geval wel redden.
 
Soms is de uitval onvoorspelbaar en bij het overzetten loop je weer ( een klein) risico op kruisbesmetting. Hoeveel zijn er al uitgevallen?
 
Soms is de uitval onvoorspelbaar en bij het overzetten loop je weer ( een klein) risico op kruisbesmetting. Hoeveel zijn er al uitgevallen?

Helaas al tientallen. Laatste groep toegevoegd op 11 feb. en nu nog maar ong 17 over. :(
 
Daar wordt je niet vrolijk van.
 
Helaas weer een overleden Blue Panda. :-( Gelukkig had zij al haar eitjes net losgelaten en hoop ik dat er kleine garnaaltjes verstopt zitten tussen de planten.
Heb er een hoop planten bij gezet, ook een garnalenflatje.
Heb een oxydator besteld, maar ben bang dat ik de verkeerde heb. Heb er een voor aqua tot 100ltr. Zou dat teveel zijn voor een aqua60?
Zal proberen vandaag weer eens wat foto's te maken.

Btw... ik ben opzoek naar mooie Neocaridina voor de lege aqua 40.
Bruinalg is flink verminderd en 'groeit' ook niet meer. Mos zit helaas nog compleet onder net zoals het hout. De rest gelukkig niet meer.
Plantjes van mijn Rio die ik erin heb gezet doen het prima.
Water is ook goed dus toch maar weer een poging garnalen toe te voegen.
Zit te twijfelen tussen Red Rili, Yellow/Citroen of Bleu Fairy, de licht blauwe....
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Foto's van vorige week.
Taiwan Bees uit de aqua60.
Laatste foto is van de aqua40 met cr/cb.

20180507_160107.jpg


20180429_170300.jpg


20180424_151535.jpg


20180424_151518.jpg


20180503_205624.jpg
 
Jammer van de Panda maar misschien heb je wel genoeg kleintjes die het weer gaan overleven. Moeilijk om en keus te maken he;)
 
Wat een ellende toch steeds he. Hopelijk trekken de jongen zich groot. Ik begrijp je frustratie volledig
 
20180514_140616.jpg
20180514_140628.jpg
20180514_140643.jpg
 
Ik ben zo jaloers op jullie mooie bakjes met goed kwekende garnalen.
En al helemaal op degene die er zo mooi mee kunnen kweken.
Ik zou dat ook zo graag willen...
Bij mij is het altijd maar drama. Het is nog nooit eens echt lekker gegaan.
Met geen enkele garnaal. Ja de vuurtjes in mijn Rio.
De laatste tijd stond het garnalen gebeuren al bij mij op een laag pitje, maar mijn dip gaat niet over.
Heb dan ook besloten om mijn overgebleven Crystals (ong 20) in mijn TB bak te doen. Die Taiwan Bee's waren er nog maar 9 inmiddels.
De beide Aqua40 bakken zijn dan leeg. Althans 1tje is straks leeg, de andere stond klaar voor Red Rili's maar denk niet dat er van gaat komen.

Ben er echt even helemaal klaar mee.
 
Laatst bewerkt:
Erg jammer dat het niet wil lukken Deesje.
 
Ben er echt even helemaal klaar mee.
Deesje, je bent niet de enige, ik heb een paar maanden geleden citroentjes aangeschaft en heb sindsdien alleen maar pech gehad in dat bakje. Momenteel nog 2 garnaaltjes over en nadat de laatste is gaan 'himmelen' trek ik dat bakje ook leeg.
Geen idee waar het fout is gegaan, maar ik ben er ook even klaar mee, ik durf het niet eens nog een keer aan.
 
Helaas een bekend "probleem" bij garnalen... bij de 1 doen ze het meteen uitstekend en bij de ander wil het maar niet lukken.

ook een goede kweker die al jaaren succes heeft met een groep kan die ineens binnen een paar maanden kwijtraken zonder de oorzaak ervan te weten.
 
Wat vervelend Desiree. Ook bij mij loopt het niet lekker, 11 jaar lang een groep gehad maar sinds vorig jaar een ziekte erbij en sinds die tijd veel uitval. Je bent dus niet de enige.
 
Het stelt me gerust te lezen dat ik niet de enige ben.
De Crystals hebben de verhuizing volgens mij allemaal overleefd, tot nu toe.
Ze zitten nu weer lekker met de TB mee te eten.
 
Garnalen zijn erg leuk maar je moet altijd rekening houden met plotselinge uitval om welke reden dan ook.
 

Terug
Bovenaan