Akvastabil Mark II 160 x 55 x 60 (sschot)


Totaaltje.

PXL_20220410_194910338.jpg


En gisteren zeer leuke vissen gescoord die een ongelooflijke aanwinst zijn wat mij betreft

Gekocht als Crenicinchla Notopthalmus, maar denk sterk dat het de Regani is. Hopelijk 1 man en 3 vrouwen, maar dit is eigenlijk nog amper te zien, de tekening is nog te blanco op dit moment

PXL_20220410_140346326.jpg
PXL_20220410_134226165.jpg
PXL_20220410_193934260.jpg
PXL_20220410_193940736.jpg
 
Geweldig mooie bak!
Wat is de stengel/drijfplant die op 1/3e en zo te zien ook aan het einde van de bak staat? Is misschien al vermeld maar 48 pagina's doorlezen is iets voor een regenachtige zondagmiddag :DD
 
Geweldig mooie bak!
Wat is de stengel/drijfplant die op 1/3e en zo te zien ook aan het einde van de bak staat? Is misschien al vermeld maar 48 pagina's doorlezen is iets voor een regenachtige zondagmiddag :DD

Hydrocleys nymphoides - HN - Zuid-Amerikaanse waterlelie ...
 
Bedankt, past ook nog precies in m'n bak ook :DD
Na de rescape maar even bestellen.
 
Hydrocleys nymphoides - HN - Zuid-Amerikaanse waterlelie ...

Je zorgt er nog eens voor dat iedereen die plant dadelijk in z'n bak heeft, misschien keer aandelen in nemen ;-)

Heb/had deze ook op een lijstje staan, maar begrijp dat ze onderling vrij agressief kunnen zijn en dat je een lage PH moet hebben (tussen de 4.5 en 6). Benieuwd hoe ze het bij je gaan doen.
 
Je zorgt er nog eens voor dat iedereen die plant dadelijk in z'n bak heeft, misschien keer aandelen in nemen ;-)


Heb/had deze ook op een lijstje staan, maar begrijp dat ze onderling vrij agressief kunnen zijn en dat je een lage PH moet hebben (tussen de 4.5 en 6). Benieuwd hoe ze het bij je gaan doen.

Het is tot op heden mijn best verkopende plant 🤪

Vooralsnog doen ze het leuk, alhoewel de grote man wel dominant is. Eerst maar eens tijd geven en kijken of ik kan achterhalen welke ik precies heb
 
Tsja, niet iedereen is ook daadwerkelijk de baas, ook al doe je zo je best........... :pk
Ik probeer wekelijks die stengels uit elkaar te halen en te ontrafelen maar ja elke week zie ik weer dat ze inelkaar gedraaid zitten dus ik ga de moed een beetje opgeven inmiddels.
 
Ik probeer wekelijks die stengels uit elkaar te halen en te ontrafelen maar ja elke week zie ik weer dat ze inelkaar gedraaid zitten dus ik ga de moed een beetje opgeven inmiddels.
Dan heb je toch last van draaistroom in je bak.
Bij mij zijn ze bijna nooit gedraaid. Alleen als ikzelf onhandig ben geweest met aan de kant duwen.
Dan zit het wel eens door elkaar.
 
Dan heb je toch last van draaistroom in je bak.
Bij mij zijn ze bijna nooit gedraaid. Alleen als ikzelf onhandig ben geweest met aan de kant duwen.
Dan zit het wel eens door elkaar.
Ik herken John zijn probleem ook niet echt, dus ik denk inderdaad dat het een stromingsding is....... Misschien moet hij er een keer met een technisch oog naar kijken.......
 
Tja ik werk met een spraybar dus een draaistroom lijkt me raar en ik heb het met de planten die rechts staan en met die in het middel en bij beide zie ik dit.
Maar goed wekelijks ontrafel ik ze even en ik denk dat ik de planten te dicht op elkaar heb staan.
 
Mooie vissen de Crenicinchla had ze nog nooit eerder gezien.
Discussen en L397 overigens ook heel mooi .
 
ondertussen is het visbestand weer wat dynamischer en completer geworden, te weten

12 x Discus
2 x L397
33 x Corydoras sterbai
4 x Crenicichla ???

en uitstervend
1 x Nannobrycon eques (potloodvisje)
5 x Hasemania nana (koperzalm)

Op dit moment is het weer levendig en boeiend genoeg en hoeft er verder niets bij. Mocht ik uit de Crenicichla's 1 koppel krijgen, dan hou ik die en gaan de andere 2 weg
Mogelijk dat ik dan nog 1 soortje toevoeg, zou heel graag de Crenicara/Dicrossus Maculata erbij willen, maar die kom je zelden tot nooit tegen.
 
Mooi bestand zo weer 👍.
 
Het meest aannemelijk is dat ik de

Crenicichla sp. “regani-Orinoco”​

heb en niet de Notophthalmus

Qua kleur vind ik dat op zich jammer, omdat de Notophthalmus meer kleur heeft, maar voor het gedrag en de rest maakt het weinig uit. Bij koment voordeel is dat de Regani ook nog niets makkelijker te houden schijnt te zijn.

Ze doen het goed, zijn bijzonder leuke vissen qua gedrag. De grote man is een echte rotzak en behoorlijk fel op zijn gebied. Koppelvorming is nog verre van zichtbaar
 
foto uit filmpje, maar tijdens het voeren zet de man zijn vinnen ff op, duidelijk te zien dat de verlengde vinstralen (kuif) bij deze ontbreken

foto 1.jpg
foto 2.jpg


Niet super scherp en super strak, ik zal daar nog eens voor gaan zitten om te kijken of ik dat voor elkaar kan krijgen
 
Ik vond het na een donderdag toch altijd ff wat mooier 😉. Fraai hoor Steven 👍.
 
Ik vond het na een donderdag toch altijd ff wat mooier 😉. Fraai hoor Steven 👍.

hahahaha omwille van de matige maandag, nu dan maar een betere dinsdag, hoop ik dan. Voor het voeren en na dat het rustig is geworden

PXL_20220517_104857173_bewerkt.jpg
 
@sschot ik heb er ook wat HN in staan, maar hij wil nog niet echt (gele bladeren). Nu doet de rest van mij planten het meer dan prima, wellicht toch het gebrek aan bodemvoeding? Lees her en der dat dat essentieel is. Zijn de capsules van Wouter prima of wat doe jij eraan? Als de plant eenmaal draait zou het haast als onkruid moeten groeien, maar hier is het dus nog maar matig..

Heb voldoende licht / CO2 / micro/macro. Waterwaardes zijn:
NO2 0
KH 6 a 7
PO4 1
GH 4
NO3 10
NH3 0
 
@sschot ik heb er ook wat HN in staan, maar hij wil nog niet echt (gele bladeren). Nu doet de rest van mij planten het meer dan prima, wellicht toch het gebrek aan bodemvoeding? Lees her en der dat dat essentieel is. Zijn de capsules van Wouter prima of wat doe jij eraan? Als de plant eenmaal draait zou het haast als onkruid moeten groeien, maar hier is het dus nog maar matig..

Heb voldoende licht / CO2 / micro/macro. Waterwaardes zijn:
NO2 0
KH 6 a 7
PO4 1
GH 4
NO3 10
NH3 0

Het is inderdaad een soort van onkruid om het zo maar te zeggen.......
De capsules van Wouter bij de wortel zijn uitstekend. Andere voedingsbollen/capsules zullen vast ook werken.

Wat bij het aanslaan denk ik wel belangrijk is, is om de plant met zijn kop net boven het substraat te zetten, dus alleen met de wortels in de bodem. Als je ze te diep zet, dan vinden ze dat niet fijn.

Verder maakt het bij mij niet echt uit waar ze staan, maar je kan natuurlijk altijd wat met de locatie spelen, om te kijken of het dan beter gaat
 
Ah van die kop net boven het substraat is een goede, zal dat eens doen!
 
Steven, van harte gefeliciteerd met je verjaardag!
 
De groep Alenquers is verkocht. Nu even nadenken of ik de inrichting na een aantal jaren weer eens op de schop gooi of niet, en daarna wat "rest" stockers in de bak introduceren.

Komt tzt wel weer wat plaatjes bij......
 

Terug
Bovenaan