AFCA 250x70x70


1706016650332.png
 
Verrassende wending mijn vrouw kwam gisteravond met het vriendelijke, maar dringende verzoek om niet zelf aan de slag te gaan met het nieuwe aquarium (o.a. iets met leeftijd, ze zit nu nog in de schuur :ROFLMAO:)dus na enig tegen sputteren gaan we nu voor de optie dat de bak ter plaatse wordt geplakt de order is inmiddels geplaatst wordt vervolgd.
Kijk een vrouw naar mijn hart heel verstandig (y)
waarom nou rechtstandig tillen dat gaat nog wel maar dat schuin en schuif gebeuren dat valt vies tegen zeker met beperkte.
Heb ik hier gezien met de 250 rechtstandig naar binnen ging met 4 man wel maar toen op de juiste plaats krijgen.
Dat heeft de nodige zweet en verwensingen richting keuken tussen muur gekost (nog even er voor gestaan om de muur er tussen uit te slaan maar daar was de directie tegen)
Het aquarium wordt zaterdag 17 februari geleverd en gemonteerd.
duurt nog even maar mooi om naar uit te kijken
wat het meubel betreft zou er een achter plaat tegen aanschroeven ivb de sterkte en geluid pompen richting muur.
 
Hier komt een 2mm dik triplexplaat voor die ik een frost look ga geven deze zal dienen als backlight (hopelijk).
 

Bijlagen

  • 1706019740842.jpg
    1706019740842.jpg
    3.4 MB · Weergaven: 35
  • 1706019763575.jpg
    1706019763575.jpg
    3.1 MB · Weergaven: 36
Laatst bewerkt:
duurt nog even maar mooi om naar uit te kijken
wat het meubel betreft zou er een achter plaat tegen aanschroeven ivb de sterkte en geluid pompen richting muur.
Zal dat echt nodig zijn?
Staat in een hobbykamer niet in de woonkamer vandaar mijn twijfel.
 
Zal dat echt nodig zijn?
Staat in een hobbykamer niet in de woonkamer vandaar mijn twijfel.
Tja nodig dat kan ik niet zo beoordelen maar kwa geluid en eventuele isolatie daarvan is het wel handig
en extra stevigheid is nooit weg is tenslotte een behoorlijk gewicht wat er op komt.
over geluid ik heb zelf een tijd moeten zoeken naar het bromgeluid wat de buren in hun kamer hoorde na het plaatsen van de bak.
Wat bleek het geluid van de pompen resoneerde op de muur en was bij hun dus hoorbaar.
let wel huis is zon 50 jaar oud hier en niet van de beste bouwmaterialen opgetrokken.
 
Tja nodig dat kan ik niet zo beoordelen maar kwa geluid en eventuele isolatie daarvan is het wel handig
en extra stevigheid is nooit weg is tenslotte een behoorlijk gewicht wat er op komt.
over geluid ik heb zelf een tijd moeten zoeken naar het bromgeluid wat de buren in hun kamer hoorde na het plaatsen van de bak.
Wat bleek het geluid van de pompen resoneerde op de muur en was bij hun dus hoorbaar.
let wel huis is zon 50 jaar oud hier en niet van de beste bouwmaterialen opgetrokken.
Hij komt niet strak tegen de muur ivm de backlight dat scheelt denk ik ook toch bedankt voor de input(y)
Kan miss nog wel een rubber matje op die planken leggen.....
 
Laatst bewerkt:
Zelfbouw verlichting hangt ben in afwachting van 2 voedingen dan kan ik de spots en de dimmers aansluiten, de verlichte achterwand is met een frost coating bespoten maar moet denk ik nog een paar keer.
 

Bijlagen

  • 1706710264324.jpg
    1706710264324.jpg
    2.6 MB · Weergaven: 34
Nog even over het toekomstige bestand zat te denken aan,

Sleutelgatcichlide 10-15 stuks
Corydoras 1 soort 20-30 stuks
Otocinclus affinus/vittatus 20-30 stuks
Dwergcichliden 1 soort 3m-6v?
Scholenvis 1 soort 50 stuks?
3 L- nummers niet te groot?

Verder een aantal japonica garnalen,vuur garnalen en anatome helena slakken

KH 5 en de PH 6.8
 
Laatst bewerkt:
Planten,

Vallisneria gigantea
Christmas en weepingmos
Microsorum windelov en trident
Anubias hastifolia of echinodorus bleheri
Cryptocoryne (twijfel ik over) purpurea,wendtii tropica
Anubias barteri en misschien wat anderen
Bolbitis heudelotii,heteroclita difformis
 
Voor een bak van meer dan 1m³ hou je het lekker rustig.

Hoe mooi zou het zijn om daar 100 kardinalen in te zien zwemmen?
 
  • Leuk
Waarderingen: AFCA
Zelf vind ik de combinatie Hemigrammus Bleheri met Otocinclus altijd heel mooi.
Heb ze hier beide in grotere groepen gehad (75-35) en tegen de avond "schoolden" (zeg je dat zo?) ze met beide groepen samen door de bak heen. Dat was echt een heel gaaf gezicht. Dit is meestal het moment dat chicliden hum rustplek gaan opzoeken, waarna na enige tijd de groep Otocinclus met z'n allen bij elkaar tegen het raam geplakt zaten.

De combinatie l-nummer, Corydoras en dwergcichlide zou ik dan wel weer een keuze in maken. En dan neig ik naar het weglaten van de dwergcichliden. Hierdoor komt denk ik de groep sleutelgat mooier tot zijn recht, en zal wat meer rust uitstralen. (Maar dat is meer een persoonlijke keuze)
 
  • Leuk
Waarderingen: AFCA
Voor een bak van meer dan 1m³ hou je het lekker rustig.

Hoe mooi zou het zijn om daar 100 kardinalen in te zien zwemmen?
Wil het ook niet te vol/druk maken.
Ook een optie(y)
 
Laatst bewerkt:
Zelf vind ik de combinatie Hemigrammus Bleheri met Otocinclus altijd heel mooi.
Heb ze hier beide in grotere groepen gehad (75-35) en tegen de avond "schoolden" (zeg je dat zo?) ze met beide groepen samen door de bak heen. Dat was echt een heel gaaf gezicht. Dit is meestal het moment dat chicliden hum rustplek gaan opzoeken, waarna na enige tijd de groep Otocinclus met z'n allen bij elkaar tegen het raam geplakt zaten.

De combinatie l-nummer, Corydoras en dwergcichlide zou ik dan wel weer een keuze in maken. En dan neig ik naar het weglaten van de dwergcichliden. Hierdoor komt denk ik de groep sleutelgat mooier tot zijn recht, en zal wat meer rust uitstralen. (Maar dat is meer een persoonlijke keuze)
Ben er nog niet uit welke scholenvis het moet worden maar ik vind de Trigonostigma espei wel erg mooi.
Daarom ook een vraagteken achter deze combo bedankt voor de input en suggesties altijd welkom(y)
 
Ik heb ook een school Espei gehad en ze zijn mooi en ik vindt erg mooi scholen dus ja het zou een goede keus zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: AFCA
Brevibora dorsiocelleta. Vind ik zelf een heel mooi visje, is ook echt een groep visjes. 1 van de beste die ik heb gehad nu
 
Ik vrees dat we met onze adviezen ook een beetje rekening moeten houden met de huidige en toekomstige bewoners. Geophagus Sveni kan een behoorlijk forse vis worden met een gezonde honger. Als ik zie dat mijn elliotti's (nu een centimeter of 7) met veel enthousiasme jagen op de jonge zwaarddragers van 1 cm, vrees ik dat Sveni's van 25 cm echt wel een visje van 3,5 cm lusten....
 
Brevibora dorsiocelleta. Vind ik zelf een heel mooi visje, is ook echt een groep visjes. 1 van de beste die ik heb gehad nu
Interessant omdat dit visje in bovenste lagen zwemt begrijp ik uit de info op internet (y)
 
Ik vrees dat we met onze adviezen ook een beetje rekening moeten houden met de huidige en toekomstige bewoners. Geophagus Sveni kan een behoorlijk forse vis worden met een gezonde honger. Als ik zie dat mijn elliotti's (nu een centimeter of 7) met veel enthousiasme jagen op de jonge zwaarddragers van 1 cm, vrees ik dat Sveni's van 25 cm echt wel een visje van 3,5 cm lusten....
Besmet door John:ROFLMAO: waarschijnlijk een bericht voor een ander topic?
 
Ik vrees dat we met onze adviezen ook een beetje rekening moeten houden met de huidige en toekomstige bewoners. Geophagus Sveni kan een behoorlijk forse vis worden met een gezonde honger. Als ik zie dat mijn elliotti's (nu een centimeter of 7) met veel enthousiasme jagen op de jonge zwaarddragers van 1 cm, vrees ik dat Sveni's van 25 cm echt wel een visje van 3,5 cm lusten....
Ben ik nou in de war? Was dat nou iemand anders met de Sveni's?

Edit, ja dus....
 

Terug
Bovenaan