AFCA 250x70x70


Ik volg Aquaria van Wolferen op Facebook, en die bouwt bakken op locatie als ze te groot worden. Zullen ze van te voren op maat zagen en slijpen en ter plaatse in elkaar lijmen. Zag zelfs foto’s voorbijkomen van een bak van 2.40 lengte.
dus als het moeilijk is ,ivm bovenverdiepingen enzo, zou ik dat toch zeker overwegen op die manier.
Mail gestuurd bedankt voor de tip(y)
 
Kan dat dan zomaar om die bak even ter plaatste in elkaar te kitten,
even wat glasplaten en kit meenemen en klaar?
Komt daar niet meer bij kijken?
Volgens mij heb je daar toch ook wel wat gereedschap voor nodig,
mss maken ze gebruik van een mal of iets dergelijks om zo'n bak in mekaar te zetten.
Lijkt mij toch niet dat je dat zomaar even hier of daar op een vloer kan doen.
Of is het toch zo simpel?

Inderdaad, zo simpel is het. Geen enkele reden om het ergens anders te doen met alle risico's van dien.
 
Het onderstel schiet lekker op nog even de ladegeleiders monteren dan kan de watervaste plaat erop en het restant gebruiken als planken.
 

Bijlagen

  • 1705251179897.jpg
    1705251179897.jpg
    3.4 MB · Weergaven: 41
Het onderstel schiet lekker op nog even de ladegeleiders monteren dan kan de watervaste plaat erop en het restant gebruiken als planken.
Als je bak 70 hoog wordt, plus frame, kom je dan wel uit met de schuine wand? Je hebt t vast opgemeten maar op de foto lijkt t krap
 
Als je bak 70 hoog wordt, plus frame, kom je dan wel uit met de schuine wand? Je hebt t vast opgemeten maar op de foto lijkt t krap
Blijft ruimte over maar toch bedankt voor het scherpe oog:giggle:
 
Het onderstel schiet lekker op nog even de ladegeleiders monteren dan kan de watervaste plaat erop en het restant gebruiken als planken.
Ik zou er wel een paar schoren inzetten of een plaat achter schroeven. Deze zorgen voor de stabiliteit
 
Ik zou er wel een paar schoren inzetten of een plaat achter schroeven. Deze zorgen voor de stabiliteit
Ja daar twijfelde ik nog een beetje over heb nog wel wat balkjes over dus misschien toch maar voor de zekerheid(y)
 
Dat heb ik ook gevraagd, maar daar waren ze niet zo happig op en met een lift hadden ze wel ervaring ikzelf heb veel ervaring met verhuizen/meubel bezorging, dus die bak schuin door de overloop wordt geen probleem, ook heb ik gevraagd of het als bouwpakket geleverd kon worden, zodat ik hem zelf kon plakken maar dat is verzekeringtechnisch weer een dingetje begreep ik.
Is op zich geen probleem hoor. Je onderstel bouw je tenslotte ook zelf.
Reactie die ik destijds van mij verzekeringsagent kreeg was "of er nu 500 liter water, of 2000 liter over je vloer loopt, maakt voor de gevolgschade niet zo veel uit"
Zou wel even de verzekering je plannen voorleggen, zodat bij hun bekend is dat je een aquarium op de eerste verdieping hebt staan met een dergelijke maat/gewicht.

Je geeft aan dat de bak op een betonnen vloer tegen een muur aan komt te staan. Wat is de overspanning van deze vloer naar de volgende draagmuur?
 
Ik begrijp dat het in dit stadium nog niet helemaal zo ver is, maar ik ga alvast wel een kanttekening plaatsen bij je voorgenomen visbestand.
Ik heb zelf jonge Thorichthys elliotti's, de grootste is nu ongeveer 6 of 7 cm. Ik heb ze in combinatie met Xyphophorus helleri. Enkele weken terug zag ik één van de elliotti's met een jonge zwaarddrager in zijn bek worstelen. (De zwaarddrager was iets meer dan een centimeter). Uiteindelijk heeft ie 'm wel uitgespuugd, maar dat geeft wel aan dat deze jongens jagers zijn, en het in geval van twijfel proberen. Een visje van 3-4 cm is dan een mooie maaltijd voor ze...
(En ik hoop dat gaat lukken met mijn zwaardjes, jonkies mogen ze wel opeten, maar de volwassenen moeten ze wel af blijven. Maar in geval van nood gaan de zwaardjes in de Juwel.)

(Enne..prachtig formaat bak!)
 
Is op zich geen probleem hoor. Je onderstel bouw je tenslotte ook zelf.
Reactie die ik destijds van mij verzekeringsagent kreeg was "of er nu 500 liter water, of 2000 liter over je vloer loopt, maakt voor de gevolgschade niet zo veel uit"
Zou wel even de verzekering je plannen voorleggen, zodat bij hun bekend is dat je een aquarium op de eerste verdieping hebt staan met een dergelijke maat/gewicht.

Je geeft aan dat de bak op een betonnen vloer tegen een muur aan komt te staan. Wat is de overspanning van deze vloer naar de volgende draagmuur?
Bedankt voor de tip en het is ongeveer 5.20 van draagmuur naar draagmuur. (zeg maar linker buurman naar rechter buurman waar de bak staat)
Links van het aquarium aan het schuine deel is de buitenmuur.
 
Laatst bewerkt:
Ik begrijp dat het in dit stadium nog niet helemaal zo ver is, maar ik ga alvast wel een kanttekening plaatsen bij je voorgenomen visbestand.
Ik heb zelf jonge Thorichthys elliotti's, de grootste is nu ongeveer 6 of 7 cm. Ik heb ze in combinatie met Xyphophorus helleri. Enkele weken terug zag ik één van de elliotti's met een jonge zwaarddrager in zijn bek worstelen. (De zwaarddrager was iets meer dan een centimeter). Uiteindelijk heeft ie 'm wel uitgespuugd, maar dat geeft wel aan dat deze jongens jagers zijn, en het in geval van twijfel proberen. Een visje van 3-4 cm is dan een mooie maaltijd voor ze...
(En ik hoop dat gaat lukken met mijn zwaardjes, jonkies mogen ze wel opeten, maar de volwassenen moeten ze wel af blijven. Maar in geval van nood gaan de zwaardjes in de Juwel.)

(Enne..prachtig formaat bak!)
Bedankt voor de waarschuwing dan worden het geen ellioti's.
 
Ik volg Aquaria van Wolferen op Facebook, en die bouwt bakken op locatie als ze te groot worden. Zullen ze van te voren op maat zagen en slijpen en ter plaatse in elkaar lijmen. Zag zelfs foto’s voorbijkomen van een bak van 2.40 lengte.
dus als het moeilijk is ,ivm bovenverdiepingen enzo, zou ik dat toch zeker overwegen op die manier.
Heb de beste man telefonisch gesproken en ik ga even een mal maken om te kijken of de glasplaten via de trap omhoog kunnen als dat lukt dan krijg ik een offerte van hem voor het terplekke plakken van het aquarium.
 
Destijds mijn oude 2,5 mtr. bak met zuignappen met zijn vieren naar binnen gesjouwd, ging prima.

En een eliotti die een zwaarddrager naar binnen schuift? Geen probleem zolang ze het bestand binnen de perken houden (stelletje ADHD-konijnen).
 
Bedankt voor de tip en het is ongeveer 5.20 van draagmuur naar draagmuur. (zeg maar linker buurman naar rechter buurman waar de bak staat)
Links van het aquarium aan het schuine deel is de buitenmuur.
Die muur rechts van het aquarium, staat daar geen muur onder dan op de begane grond?
 
Die muur rechts van het aquarium, staat daar geen muur onder dan op de begane grond?
Nee dat is een gibo blokken muur van de badkamer en daar staat niks onder.
 
wellicht heb ik er overheen gelezen,. Door wie laat je 'm bouwen?
Dat is nog niet duidelijk, ik heb vanmorgen contact gehad met van wolferen en die vroeg mij of de glasplaten via de trap omhoog konden als dat het geval is dan zou hij mij een offerte sturen voor het leveren en ter plekke plakken van het aquarium ik heb dus zojuist een mal gemaakt om te kijken of de glasplaten via de trap omhoog kunnen en dat gaat lukken dus nu is het wachten op de offerte.
 
"
Zou wel even de verzekering je plannen voorleggen, zodat bij hun bekend is dat je een aquarium op de eerste verdieping hebt staan met een dergelijke maat/gewicht.
Zou ik zeker niet doen. Geen slapende honden wakker maken. Het gaat om een betonnen vloer tegen een muur, dat zal gewoon goed gaan. Enige wat je hier mee bereikt is mensen betrekken die er toch geen uitspraak over willen of kunnen doen en vervolgens jou adviseren om het niet te doen. Zelfs een constructeur kan dit niet zomaar beoordelen zonder de vloer en bouwtekeningen allemaal te hebben. Als je overal goedkeuring wilt krijgen... Succes lol . Er is nog nooit een bak door een betonnen flat vloer gegaan richting de benedenverdieping.
 
Ben ik met je eens, maar dat stukje is niet perse de taak van een verzekeraar.
Bij mij heb ik op de inboedelpolis specifiek vermeld staan dat er een aquarium aanwezig is. Mocht er dus wat gebeuren is gevolg schade altijd verzekerd. (Het aquarium zelf is niet te verzekeren)
Bij alle inboedelverzekeringen is het overigens zo dat alleen gevolgschade verzekerd is.
 
Ben ik met je eens, maar dat stukje is niet perse de taak van een verzekeraar.
Bij mij heb ik op de inboedelpolis specifiek vermeld staan dat er een aquarium aanwezig is. Mocht er dus wat gebeuren is gevolg schade altijd verzekerd. (Het aquarium zelf is niet te verzekeren)
Bij alle inboedelverzekeringen is het overigens zo dat alleen gevolgschade verzekerd is.
Ook het aquarium is te verzekeren inclusief de lnhoud. Even vragen naar de all risk polis.
 
Als je keuze gaat vallen op een bak met droogkamers kan montage van het meubel strak aan de muur en dus deels vastzetten in de muur, waardoor het gewicht nog beter verdeeld wordt over vloer en muur.
 
Als je keuze gaat vallen op een bak met droogkamers kan montage van het meubel strak aan de muur en dus deels vastzetten in de muur, waardoor het gewicht nog beter verdeeld wordt over vloer en muur.
Nee geen droogkamers en ook niet strak tegen de muur wil er een zelfbouw lichtscherm achter maken.
 
Zoals het er nu naar uit ziet, laat ik de bak in zijn geheel bezorgen en zorg zelf voor een lift en de plaatsing heb een tweetal offertes waarvan 1 ter plekke lijmen en een ander wilde niet ter plekke lijmen, maar wel de hele bezorging en plaatsing via een lift verzorgen het scheelt me 500 en 450 euro op deze beide offertes en dat vind ik teveel ik ga dus een van deze dagen naar de borent om even naar die lift te kijken.
 
ik vind t bij dat soort dingen altijd wel prettig om iemand de schuld te kunnen geven als t wel fout gaat. En dat mag wat kosten.. maar goed, ieder maakt zn eigen afwezig natuurlijk.
 
ik vind t bij dat soort dingen altijd wel prettig om iemand de schuld te kunnen geven als t wel fout gaat. En dat mag wat kosten.. maar goed, ieder maakt zn eigen afwezig natuurlijk.
Bij mij is het glas halfvol en als het dan fout zou gaan is het mijn eigen schuld:giggle:
 
Bij mij is het glas halfvol en als het dan fout zou gaan is het mijn eigen schuld:giggle:
Ja, en als het fout gaat? Hoe groot is dan de schadepost voor je? Laten bezorgen, met lift etc. en het gaat dan fout dan heb jij geen schadepost lijkt me.
 
Ja, en als het fout gaat? Hoe groot is dan de schadepost voor je? Laten bezorgen, met lift etc. en het gaat dan fout dan heb jij geen schadepost lijkt me.
Nogmaals bij mij is het glas halfvol en het is niet dat ik onbekend ben met ladderliften etc. en ALS het fout gaat.....wie ze kont brand.....:LOL:
 

Terug
Bovenaan