Advies gevraagd m.b.t. heater


Momenteel ben ik me verder aan het oriënteren op heater-solutions voor m'n rio 450.
Nu kwam ik bij het googlen op het fenomeen externe heaters. Daar was ik nog niet bekend mee.

Ik heb het stuk over welke heaters je 't beste kunt kiezen (op discuszolder) gelezen.

Nu werd me nog niet helemaal duidelijk hoe het nou precies zit. Ik hoop dat jullie me weer kunnen helpen!
Paar dingen die ik me nu af vraag:

Wat is het voordeel/nadeel van een externe heater versus eentje die in het aquarium zit?
Welke is zuiniger? Maakt dat uit?
Ik moet er 450L water mee op temperatuur kunnen houden (25,5 graden), met een daltemperatuur van 17 omgevingstemperatuur (midden in de winternacht).
En ik lees graag jullie ervaringen ermee, is zoiets handig, geeft het lekkage, etc.
Oja, de heater wordt gekoppeld aan m'n inkbird.
Alvast heel erg bedankt!
Ik gebruik zelf de schego titanium heater i.c.m. Inkbird, bevalt ontzettend goed. Wanneer de temparatuur te laag of te hoog is krijg ik een push notificatie op mijn telefoon en kan ik in de app zelf zien wat de temperatuur op dat moment is (en het verloop).
 
Ik gebruik zelf de schego titanium heater i.c.m. Inkbird, bevalt ontzettend goed. Wanneer de temparatuur te laag of te hoog is krijg ik een push notificatie op mijn telefoon en kan ik in de app zelf zien wat de temperatuur op dat moment is (en het verloop).
Ideaal he! Ik gebruik precies deze combi inmiddels ook alweer een week of 3! Inderdaad zeer tevreden over!

Had al het vermoeden dat het iets met een raspberry pi te maken had! Leuk hoe je dat gedaan en beschreven hebt!
 

Terug
Bovenaan